Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

Jasper

Je hebt inderdaad gelijk: Villeneuve, Schumacher én Frentzen reden exact dezelfde rondetijd maar Villenueve reed die ronde voor Schumacher en vertrok dus op pole. Een opmerkelijke kwalificatie. :)

FerrariMan

#346
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 13:57:13
Vergeet ook ons eerbetoon aan Schumacher niet te lezen op de nieuwspagina  ;)...
Doe ik.

Maar, wat is hier de bron van:
CitaatMet een goede 10 ronden te gaan vroeg teambaas Jean Todt via de boordradio aan Schumi of hij de race wilde winnen. Iedere racepiloot zou ja antwoorden op zo'n vraag en dus ook Schumacher. Hierop gaf Todt aan Barrichello het bevel om te vertragen en Schumacher in de laatste honderden meters te laten passeren.

In die context heb ik nooit over het moment gelezen. Ik dacht dat Todt gewoon Rubens de orders gaf. Nooit geweten dat Michael de keuze kreeg of hij wou winnen of niet.

razzle_dazzle

#347
Citaat van: Slimaneke op 25 oktober 2006 - 19:46:05
Hallo!

Ik wil niet meteen na mijn registratie de pietje precies gaan uithangen maar in jullie rubriek "Bedankt Michael" staat dat in Jerez '97 de pole voor Schumacher was. Dit is volgens mij niet correct de starting grid was : 1) Villeneuve 2)Schumacher 3) Frentzen ... Bij de start stak schumacher villeneuve echter voorbij :)

Als ware Schumacher fan van het eerste uur had het mogen blijven staan hoor:)  maar juist is juist!

ook nog : Thanks Michael for the best 15 years of my life!

Greetz

Inderdaad, je hebt gelijk. Ik had dit van een italiaanse website gehaald, maar mijn vertaling was dus niet juist. Mijn excuses  ;). Is bij deze ook aangepast.

Rippie

Citaat van: FerrariMan op 26 oktober 2006 - 11:30:30
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 13:57:13
Vergeet ook ons eerbetoon aan Schumacher niet te lezen op de nieuwspagina  ;)...
Doe ik.

Maar, wat is hier de bron van:
CitaatMet een goede 10 ronden te gaan vroeg teambaas Jean Todt via de boordradio aan Schumi of hij de race wilde winnen. Iedere racepiloot zou ja antwoorden op zo'n vraag en dus ook Schumacher. Hierop gaf Todt aan Barrichello het bevel om te vertragen en Schumacher in de laatste honderden meters te laten passeren.

In die context heb ik nooit over het moment gelezen. Ik dacht dat Todt gewoon Rubens de orders gaf. Nooit geweten dat Michael de keuze kreeg of hij wou winnen of niet.
Kan me niet herinneren dat hij die keuze kreeg (maar ik was er natuurlijk ook niet bij  :D). Het was een beslissing van het team, niet van Schumacher zover ik weet?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

McChouffe

Na Schumacher nu ook Brawn en Martinelli. Ik denk niet dat ze het vertrek van Martinelli snel zullen voelen, de motoren voor de volgende jaren liggen toch al vast. Het verlies van Brawn daarentegen ...  :-\

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 26 oktober 2006 - 11:30:30
Maar, wat is hier de bron van:
CitaatMet een goede 10 ronden te gaan vroeg teambaas Jean Todt via de boordradio aan Schumi of hij de race wilde winnen. Iedere racepiloot zou ja antwoorden op zo'n vraag en dus ook Schumacher. Hierop gaf Todt aan Barrichello het bevel om te vertragen en Schumacher in de laatste honderden meters te laten passeren.

In die context heb ik nooit over het moment gelezen. Ik dacht dat Todt gewoon Rubens de orders gaf. Nooit geweten dat Michael de keuze kreeg of hij wou winnen of niet.

Hmmm, heb ik hier een kapitale fout gemaakt? Ik meende mij te herinneren dat Jean Todt over de radio vroeg "Do you want to win?" zonder meer. Niet moeilijk dat je daar als rijder "Yes" op antwoordt, je weet nog niet eens wat ze precies bedoelen. Maar het zou kunnen dat dat inderdaad nooit bevestigd is geweest... :-[

FerrariMan

#351
Citaat van: Jasper op 26 oktober 2006 - 19:49:19
Citaat van: FerrariMan op 26 oktober 2006 - 11:30:30
Maar, wat is hier de bron van:
CitaatMet een goede 10 ronden te gaan vroeg teambaas Jean Todt via de boordradio aan Schumi of hij de race wilde winnen. Iedere racepiloot zou ja antwoorden op zo'n vraag en dus ook Schumacher. Hierop gaf Todt aan Barrichello het bevel om te vertragen en Schumacher in de laatste honderden meters te laten passeren.

In die context heb ik nooit over het moment gelezen. Ik dacht dat Todt gewoon Rubens de orders gaf. Nooit geweten dat Michael de keuze kreeg of hij wou winnen of niet.

Hmmm, heb ik hier een kapitale fout gemaakt? Ik meende mij te herinneren dat Jean Todt over de radio vroeg "Do you want to win?" zonder meer. Niet moeilijk dat je daar als rijder "Yes" op antwoordt, je weet nog niet eens wat ze precies bedoelen. Maar het zou kunnen dat dat inderdaad nooit bevestigd is geweest... :-[
Ik heb er destijds veel, heel veel, over gelezen op tal van bronnen en nooit is die vraag tersprake gekomen dacht ik... ???

razzle_dazzle

#352
Ik denk ook niet dat Schumi zijn veto stelde, het was een teambeslissing. Schumacher liet Barrichello niet zomaar op P1 staan tijdens de podiumceremonie, hij leek zelfs niet gelukkig met de beslissing.

Enkele mooie foto's:

















Kirabi



FerrariMan

De reportage van ITV, "Michael Schumacher, Driven To Win":

Deel 1:


Deel 2:


Deel 3:


Have fun!

Doefie

Op Fameflame staat een reportage van de Duitse RTL, met Schumacher's grappigste momenten.

bogief1

Ik heb het op pc staan. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht, ik vond het geen mooie tribute en bovendien veel te kort.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

De festiviteiten in Italië vandaag: