Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

The Iceman

Citaat van: Jef De Haes op 29 september 2006 - 22:14:10
Citaat van: Jef De Haes op 17 september 2006 - 14:51:49
Het is duidelijk dat Schumi beter was dan senna.
Senna was beregoed, daar geen discussie over, maar hij ging altijd naar de teams die goed bezig waren.
in 1988 ging hij naar McLaren, in 1994 naar Williams.

Wat deed MS? hij stapte in zijn 2e race over naar beneton, dat niet zo competitief was.
En nadat hij 2 wereldtitels binnen had, kon hij gerust verder rijden in de sterke beneton, maar dat deed hij niet.
Hij stapte over naar ferrari, die niets meer te zeggen hadden op de baan.
Het team was een varkensstal, die schumacher op magistrale wijze heeft uitgemest.

Citaat van: Jef De Haes op 24 september 2006 - 15:44:12
Wat we nog kunnen zeggen over schumacher?
Hij was lange tijd de allerenige rijder die 5uur na de kwalificatie met zijn mechaniciens rond tafel zat om allerhande dingen te bespreken zoals, bandjes, naft, pitstops, telemetrie analyseren, curves bekijken van bochten waar hij mss nog 0.05s kon bijwinnen.
Zelfs in het jaar 1996, waar ferrari wagens echte zeepkisten waren.
En dit terwijl alle (jawel ALLE) rijders al verdwenen waren van het circuit, en waarvan de meesten in hun hotel niets lagen te doen.
Geen enkele rijder kan tippen aan MS's doorzettingsvermogen
Blijkbaar weten anti-schumachers hier niks  van.......en het verbaast me eigenlijk niks.

Hier had ik graag eens een antwoord teruggehad van alle anti-schumacher fans op mijn enige 2 posts.
Blijkbaar stonden zij met mond vol tanden toen ze dit hoorden.
Een portie objectiviteit kan anders geen kwaad.
Maar doe maar voort hoor.....domme mensen zijn er altijd geweest
OK, je hebt me uit mijn tent gelokt  ;) Ik ben geen Schumi hater, maar ik moet hem niet, maar dat weten de meesten hier al wel op dit forum.

Wat Benetton betreft ??? Hij stapte zijn tweede race over naar Benetton. Welke andere keuze had hij op dat moment van het seizoen ????  Ofwel bij Jordan blijven dat minder competitief was of naar Benetton gaan.

Die switch van Benetton naar Ferrari ???? Welke rijder heeft ooit een aanbod van Ferrari afgeslagen ???? Zijn salaris zal er ook wel een pak op vooruit gegaan zijn. En hij heeft bij Benetton de juiste mensen meegenomen naar de Scuderia. Hij heeft voor een groot deel de stal uitgemest daar, maar zeker niet alleen.

Schumacher is inderdaad een coureur die niet 100 maar 200% leeft voor zijn vak, zelfs na 7 wereldtitels nog en dat vind ik heel knap. Maar was er vroeger ook geen ene Ayrton Senna die bij Lotus en McLaren nog uren bleef nakaarten om alle telemetrie door te nemen ????  

En wat dat dom betreft ???? Dat vind ik er wel een beetje over !


Vroemvroem

OK, je hebt me uit mijn tent gelokt  ;) Ik ben geen Schumi hater, maar ik moet hem niet, maar dat weten de meesten hier al wel op dit forum.

Wat Benetton betreft ??? Hij stapte zijn tweede race over naar Benetton. Welke andere keuze had hij op dat moment van het seizoen ????  Ofwel bij Jordan blijven dat minder competitief was of naar Benetton gaan.

Die switch van Benetton naar Ferrari ???? Welke rijder heeft ooit een aanbod van Ferrari afgeslagen ???? Zijn salaris zal er ook wel een pak op vooruit gegaan zijn. En hij heeft bij Benetton de juiste mensen meegenomen naar de Scuderia. Hij heeft voor een groot deel de stal uitgemest daar, maar zeker niet alleen.

Schumacher is inderdaad een coureur die niet 100 maar 200% leeft voor zijn vak, zelfs na 7 wereldtitels nog en dat vind ik heel knap. Maar was er vroeger ook geen ene Ayrton Senna die bij Lotus en McLaren nog uren bleef nakaarten om alle telemetrie door te nemen ????  

En wat dat dom betreft ???? Dat vind ik er wel een beetje over !


Citaat

Je vergeet wel iets;schumacher heeft helemaal in den beginne zelf een handje toegestoken wat geld betreft want anders mochten brawn en die andere niet komen omdat ferrari het toen allemaal teveel geld vond.Ik heb dat overlaatst ergens gelezen maar heb de link vergeten op te schrijven.Ik vermoed dus dat schumacher zelf een deel afgestaan heeft van z'n eigen geld zodat brawn en co toch meekonden gaan.

Tuurlijk,senna en schumacher zijn de 2 rijders voor mij.

bogief1

Maar Schumacher is wel op z'n waarde geklopt door Mika en niet door de McLaren. Van Hill kan je dit wel zeggen, de Williams was stukken beter dan de Ferrari.
Ook Villeneuve heeft Schumacher geklopt.
Schumacher is een groot kampioen, maar hij heeft het geluk gehad dat hij in een periode reed, waar de concurrentie minder was.
Was er in de periode Senna - Prost er 1 van beiden niet, dan kon Prost bv ook 7 titels behaald hebben. Dus dat hij de beste is, daar ben ik niet mee akkoord.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 29 september 2006 - 23:55:00
Maar Schumacher is wel op z'n waarde geklopt door Mika en niet door de McLaren. Van Hill kan je dit wel zeggen, de Williams was stukken beter dan de Ferrari.
Ook Villeneuve heeft Schumacher geklopt.
Schumacher is een groot kampioen, maar hij heeft het geluk gehad dat hij in een periode reed, waar de concurrentie minder was.
Was er in de periode Senna - Prost er 1 van beiden niet, dan kon Prost bv ook 7 titels behaald hebben. Dus dat hij de beste is, daar ben ik niet mee akkoord.

Hakkinen heeft altijd de beste wagen gehad toen hij schumacher klopte,net zoals alonso vorig seizoen en net zoals villeneuve want villeneuve had weldegelijk een veel betere wagen dan schumacher.
Geluk?Heeft niets met geluk te maken man.Kan schumacher eraandoen dat hij later is geboren dan sommige anderen?

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 29 september 2006 - 23:50:01

Je vergeet wel iets;schumacher heeft helemaal in den beginne zelf een handje toegestoken wat geld betreft want anders mochten brawn en die andere niet komen omdat ferrari het toen allemaal teveel geld vond.Ik heb dat overlaatst ergens gelezen maar heb de link vergeten op te schrijven.Ik vermoed dus dat schumacher zelf een deel afgestaan heeft van z'n eigen geld zodat brawn en co toch meekonden gaan.
Je gaat me nu toch niet zeggen dat Ferrari geen geld heeft hé ???

bogief1

Citaat van: Vroemvroem op 30 september 2006 - 00:02:21
Citaat van: bogief1 op 29 september 2006 - 23:55:00
Maar Schumacher is wel op z'n waarde geklopt door Mika en niet door de McLaren. Van Hill kan je dit wel zeggen, de Williams was stukken beter dan de Ferrari.
Ook Villeneuve heeft Schumacher geklopt.
Schumacher is een groot kampioen, maar hij heeft het geluk gehad dat hij in een periode reed, waar de concurrentie minder was.
Was er in de periode Senna - Prost er 1 van beiden niet, dan kon Prost bv ook 7 titels behaald hebben. Dus dat hij de beste is, daar ben ik niet mee akkoord.

Hakkinen heeft altijd de beste wagen gehad toen hij schumacher klopte,net zoals alonso vorig seizoen en net zoals villeneuve want villeneuve had weldegelijk een veel betere wagen dan schumacher.
Geluk?Heeft niets met geluk te maken man.Kan schumacher eraandoen dat hij later is geboren dan sommige anderen?

::) Komaan... Ze waren aan elkaar gewaagd en Mika heeft hem geklopt. Je kan dan even goed zeggen dat Schumacher de meeste titels behaald heeft enkel en alleen door z'n wagen. Die zijn dan ook van geen waarde?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 30 september 2006 - 00:07:46
Citaat van: Vroemvroem op 30 september 2006 - 00:02:21
Citaat van: bogief1 op 29 september 2006 - 23:55:00
Maar Schumacher is wel op z'n waarde geklopt door Mika en niet door de McLaren. Van Hill kan je dit wel zeggen, de Williams was stukken beter dan de Ferrari.
Ook Villeneuve heeft Schumacher geklopt.
Schumacher is een groot kampioen, maar hij heeft het geluk gehad dat hij in een periode reed, waar de concurrentie minder was.
Was er in de periode Senna - Prost er 1 van beiden niet, dan kon Prost bv ook 7 titels behaald hebben. Dus dat hij de beste is, daar ben ik niet mee akkoord.

Hakkinen heeft altijd de beste wagen gehad toen hij schumacher klopte,net zoals alonso vorig seizoen en net zoals villeneuve want villeneuve had weldegelijk een veel betere wagen dan schumacher.
Geluk?Heeft niets met geluk te maken man.Kan schumacher eraandoen dat hij later is geboren dan sommige anderen?

::) Komaan... Ze waren aan elkaar gewaagd en Mika heeft hem geklopt. Je kan dan even goed zeggen dat Schumacher de meeste titels behaald heeft enkel en alleen door z'n wagen. Die zijn dan ook van geen waarde?

En waar haal je dat dan,over welk jaar heb je het dan?lol.
In 98 was die mclaren sowieso beter dan de ferrari dus niet verwonderlijk dat hakkinen toen won,in 99 kunnen we niet zeggen aangezien schumi dat accident heeft gehad;schumi stond dan wel 11tal punten nog achter maar was wel zeer goed aan het racen en kwam steeds race per race dichter op hakkinen.
In 2000 is schumacher kampioen geworden en dit tot 2004.

Ik snap dus echt niet waar hakkinen schumacher zou geklopt hebben met ong even goeie wagen?

Schumacher had in 95,2001,2002 en 2004 de beste wagen.Vooral 2002 en 2004 was de ferrari veel te sterk.

bogief1

Schumacher had in 95,2001,2002 en 2004 de beste wagen.Vooral 2002 en 2004 was de ferrari veel te sterk.
Citaat

Dus toen had hij de beste wagen zeg je. Eventjes een rekensommetje maken. 7-4= 3 -1 (94, je weet de reden wel denk ik) = 2

Dus heeft hij eigenlijk 2 titels behaald op waarde. Ik ken grotere goden zu.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

razzle_dazzle

Jongens,

De waarheid is niets anders dan je eigen interpretatie ervan. Een foute psychologische uitspraak? Misschien wel, maar in de discussie die jullie hier aan het voeren zijn, komt hij zeker van pas. De beste in iets zijn is het meest subjectieve complimentje dat je maar krijgen. Aan da hand van welke maatstaf wordt zoiets eigenlijk bepaald? Statistiek? Uiterlijk? Karakter? Smeerlapgehalte?

Ik ben Ferrarifan en ik ben altijd een scherpe bewonderaar geweest van Schumacher, zelfs zijn schurkenstreken nam ik er gemakkelijk bij  (je bent fan in goede en slechte tijden of je bent een windhaan...). Maar zeggen dat de Duitser de grootste allertijden is kan ik niet, verschillende periodes en verschillende piloten met mekaar vergelijken is onbegonnen werk. Relativeren is ook hier de boodschap! Ik denk dat 99% van het forum het eens is dat Schumacher een uitstekend racepiloot is met een zeer grote gedrevenheid, het is jammer, maar tegelijkertijd ook goed dat er een nieuw tijdperk aanbreekt.




bogief1

Ik zeg enkel hetzelfde als jij Razzle  :)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2006 - 22:33:07
En ik maar denken dat we hier een passend 'afscheidstopic' van konden maken. Was ik effe mis.

Okay dan, FerrariMan, ik laat de welles-nietes discussie voor wat ie is en ga een poging wagen.

Wat betreft Schumacher vond ik toch altijd de tweestrijd met Damon Hill het leukst. Lekker elkaar opjutten op den naast de baan. Twee races kan ik me nog goed herinneren, Spa en Nurburgring. Volgens mij beide in 95. Op Spa startte MS als 14e en Hill als 8e na een wisselvollige trainingssessie. Beide maakten er een geweldige pot van die uiteindelijk resulteerde in een overwinning voor MS. Prachtige GP overwinning.

Ook een mooie was datzelfde jaar (denk ik) op de Nurburgring in de regen. Ook een prachtig wheelbanging gevecht tussen beide titelkandidaten. Hill spinde er uiteindlijk af en kon het nog opbrengen om langs de baan te applaudiseren voor zijn aartsrivaal. Heel sportief. MS haalde in de slotronde Alesi in zijn Ferrari in en won.

In 94 was er ook een hele mooie tweestrijd tussen Hill en Schumi op Suzuka, maar Hill won die. Door allerlei incidenten in de regen werd de wedstrijd in tweeen gehakt en de 2 tijden bij elkaar opgeteld. Na veel rekenwerk bleek dat Hill die dag Schumi net iets te snel was afgeweest. Maar wel een prima race.

Is dit wat je bedoeld  ;).


scho0634

Oh! Ik bedenk ineens nog een hoogtepuntje van Schumacher voor alle Nederlandse F1 fans! In de laatste ronde van de Hongaarse GP 1994, liet MS zijn toenmalige teamgenoot Jos Verstappen zichzelf onlappen zodat Jos, op een 4e plaats liggend, nog een extra rondje mocht rijden. En ja hoor, Martin Brundle, op een 3e plaats liggend, viel uit. Daardoor werd Jos derde en kon hij het podium op! Het enige echte NL formule 1 succesje. Helaas wachten we nu al 12 jaar op een tweede succesje, maar daar hebben we het nu niet over  ;). Heel slim en sportief van Der Michael.

bogief1

Doornbos heeft in de kwalificatie terug getoond dat hij kan sturen  ;) geef de moed niet op :)

Het mooiste van Schumi vond ik z'n kwalificatie in Monaco in z'n eerste jaar met Ferrari denk ik en z'n prestatie met de kapotte versnellingsbak.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Ik vind het zo raar dat iedereen hier zegt dat MS zoveel wereldtitels heeft gewonnen omdat hij geen concurrentie had, maar ze willen dat niet toegeven dat hij de beste is. Als je geen concurrentie hebt wil dit zeggen dat je gewoon de beste bent. In '98 en '99 is Hakkinen met rede wereldkampioen geworden. In '96 is Hill wereldkampioen geworden omdat MS bezig was om Ferrari aan de top te brengen. In '97 is Villeneuve wereldkampioen ook omdat hij dat seizoen de betere was. Maar als je de tijdspanne ziet van '91tot nu en ziet dat MS 10 jaar meegestreden heeft om de titel, dan moet je toegeven dat je in de hele F1 geschiedenis zo weinig mensen gaat tegenkomen. Had Senna nog geleefd hat MS mss 2 titels minder gehad, want vergeet niet dat Senna al reeds 34 jaar was toen hij verongelukt is en dat hij geen 10 jaar meer zou doorgegaan zijn maar nog een jaar of drie.
Toen MS in '91 in de F1 kwam heeft hij in zijn eerste kwalificatie direct het duel tussen hem en zijn teamgenoot gewonnen op een circuit zoals Spa waar hij dan nog nooit gereden had ervoor, dan weet je dat hij behoorlijk veel talent heeft. Dat hij in '91-'92-'93 steeds beter was als zijn teamgenoten zonder dat hij de nr 1 status had zal ook wel iets aan zijn status binnen het team gedaan hebben. Maar om in '96 over te stappen naar Ferrari en te zeggen dat je dit team naar de top gaat brengen wil ook zeggen dat hij geen schrik heeft om op zijn bek te gaan. Hij had evengoed bij Benetton kunnen blijven en in '96 en '97 terug wereldkapioen worden. Vergeet niet dat Ferrari in de seizoenen ervoor met moeite een race won en dat hij in '96 al 3 races won. En niet met een superieure Ferrari maar met een middelmatige wagen. Want in '96 waren Brawon of Byrne nog niet bij Ferrari omdat ze nog een contract hadden bij Benetton.

En bij Alonso mis je de strijdkarcht. Hij is groot met woorden maar klein op de baan. En hij zegt nu al dat hij geen 15 jaar aan de top zou kunnen blijven dat hij dat er niet voor over zou hebben (heeft hij in het begin van het seizoen gezegd). En daaraan zie je het verschil in strijdkracht met MS.

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 30 september 2006 - 12:44:13
Doornbos heeft in de kwalificatie terug getoond dat hij kan sturen  ;) geef de moed niet op :)

Het mooiste van Schumi vond ik z'n kwalificatie in Monaco in z'n eerste jaar met Ferrari denk ik en z'n prestatie met de kapotte versnellingsbak.
Die van Monaco staat in het multimedia gedeelte ergens. Geweldige kwali rondes perst hij daar uit.