Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 26 september 2006 - 17:59:00
Citaat van: scho0634 op 26 september 2006 - 15:51:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Hmm, kan me niet herinneren dat iemand MS een matige rijder noemde. Het enige wat Bogie bedoelt, en daar heeft ie gelijk in, is dat MS de beste van zijn generatie is. Maar dat houd niet in dat hij boven alles verheven is. Als een ander (alonso in dit geval) eens een keer een titeltje pakt, ligt dat aan de Renault. Maar volgens mij is de Ferrari de afgelopen 5 jaar ook vrij dominant geweest en MS heeft hem niet zelf in elkaar geschroeft.

F1 is een mechanische sport, nog nooit is er iemand kampioen geworden in een slechte wagen.

Inderdaad, ik ben niet aan Schumacher, dit steek ik niet weg. Maar ik geef even goed toe dat Schumi de beste rijder geweest is NA de periode Senna. Ik vind het gewoon irritant dat er mensen zijn, die doen alsof Schumi alles is. Ik kan kritiek geven op mijn favoriet ook...

@ vroem: je zei "ze" en die post kwam na mijn reactie's waarop ik dan terug reageerde. Als dit niet op mij was, wil ik gerust hierbij mijn excuses aanbieden, maar ik denk wel dat ik ook bij die "ze" hoorde.

Zolang ik niet jij/gij/u zeg dan is het voor iedereen bedoeld.

Schumacher is ook alles;hij is de beste en succesvolste rijder ook en op de koop toe nog eens de compleetste rijder bij in de f1 geschiedenis.
Heeft"m fouten gemaakt,tuurlijk,so what?

Vroemvroem

Citaat van: scho0634 op 26 september 2006 - 15:51:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Hmm, kan me niet herinneren dat iemand MS een matige rijder noemde. Het enige wat Bogie bedoelt, en daar heeft ie gelijk in, is dat MS de beste van zijn generatie is. Maar dat houd niet in dat hij boven alles verheven is. Als een ander (alonso in dit geval) eens een keer een titeltje pakt, ligt dat aan de Renault. Maar volgens mij is de Ferrari de afgelopen 5 jaar ook vrij dominant geweest en MS heeft hem niet zelf in elkaar geschroeft.

F1 is een mechanische sport, nog nooit is er iemand kampioen geworden in een slechte wagen.

In een echt selchte wagen kan niemand winnen.
Schumacher heeft wel met een mindere wagen kampioen kunnen worden en met een wrak races kunnen winnen.Ik ben eens benieuwd wanneer alonso zoiets eens zal kunnen.
In 94 over heel seizoen bekeken had schumi niet de beste wagen,in 2000 was de mclaren over een heel seizoen een tikkeltje beter,in 2003 waren zowel bmw als mclaren zeker en vast gelijkwaardig maarja,ferrari en schumacher kennende,ze zijn gewoon de beste.
2005;eens een slecht jaar gehad,kan gebeuren,mss wat te makkelijk opgenomen maar dan toch nog een 3de plaats behalen met zo'n wagen terwijl er nog 2-3 andere teams gewaagd waren aan de ferrari en ondanks de redelijk wat uitvallers van schumacher toen?Je moet het toch maar weer doen.

FerrariMan

Vroemvroem jij bent wel heel erg voorbarig. Alonso is nog vrij 'nieuw' aan de top. Nogal logisch dat je geen vergelijking met MS kan maken nu.

Vroemvroem

Neen,ik reageer alleen maar omdat anti-schumacher mensen al zo'n zaken doen en ik duidelijk maak daarmee dat eer je zoiets kan doen alonso nog zeer veel moet bewijzen enz....

scho0634

Citaat van: Vroemvroem op 27 september 2006 - 23:54:00
Citaat van: scho0634 op 26 september 2006 - 15:51:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Hmm, kan me niet herinneren dat iemand MS een matige rijder noemde. Het enige wat Bogie bedoelt, en daar heeft ie gelijk in, is dat MS de beste van zijn generatie is. Maar dat houd niet in dat hij boven alles verheven is. Als een ander (alonso in dit geval) eens een keer een titeltje pakt, ligt dat aan de Renault. Maar volgens mij is de Ferrari de afgelopen 5 jaar ook vrij dominant geweest en MS heeft hem niet zelf in elkaar geschroeft.

F1 is een mechanische sport, nog nooit is er iemand kampioen geworden in een slechte wagen.

In een echt selchte wagen kan niemand winnen.
Schumacher heeft wel met een mindere wagen kampioen kunnen worden en met een wrak races kunnen winnen.Ik ben eens benieuwd wanneer alonso zoiets eens zal kunnen.
In 94 over heel seizoen bekeken had schumi niet de beste wagen,in 2000 was de mclaren over een heel seizoen een tikkeltje beter,in 2003 waren zowel bmw als mclaren zeker en vast gelijkwaardig maarja,ferrari en schumacher kennende,ze zijn gewoon de beste.
2005;eens een slecht jaar gehad,kan gebeuren,mss wat te makkelijk opgenomen maar dan toch nog een 3de plaats behalen met zo'n wagen terwijl er nog 2-3 andere teams gewaagd waren aan de ferrari en ondanks de redelijk wat uitvallers van schumacher toen?Je moet het toch maar weer doen.

Ten eerste moet je mij eens vertellen in welk 'wrak' Schumacher ooit races won. Het jaar dat hij in een wrak reed heb ik dan blijkbaar gemist.

In 94 werd hij kampioen omdat de enige echte concurrent stierf. Damon Hill was een aardige coureur maar niet van het nivo Senna of Schumacher. Toch kwam ie nog op een puntje van de titel. Slechts door een niet erg fijzinnige actie van jouw onfeilbare halfgod uit Kerpen ging de titel aan Hill's neus voorbij. In 2000 was toch echt de Ferrari beter en betrouwbaarder dan de McLaren. In 99 ook trouwens, maar toen hadden ze de pech dat MS een aantal races moest missen. Eddie Irvine is geen geweldenaar, natuurlijk.

In 2003 waren een aantal teams idd gelijkwaardig. De klasse van MS en de betrouwbaarheid van de Ferrari gaven dat jaar de terechte doorslag.

In 2005 werd ie 3e in een slechte, maar betrouwbare auto, ja. Wat je hiermee precies wilt aangeven begrijp ik niet echt.

En voor je weer begint, ik ben niet anti Schumacher. Ik ben anti de mensen die hem blijkbaar uit hebben geroepen tot de halfgod van de F1. Hoe mensen in godsnaam kunnen zeggen dat hij de beste ooit is, zal ik nooit begrijpen. Dat is namelijk niet te zeggen. Hoe jij, en ook anderen, het presteren om iedere keer Alonso af te serveren als een onwaardig kampioen is mij een nog groter raadsel. Ik heb geen kristallen bol, ik weet dus niet hoe hij het in de toekomst gaat doen, maar hij is nu net 25. Hij is de jongste Kampioen ooit, hij heeft al iets van 13 races gewonnen. Dat is behoorlijk indrukwekkend gezien het feit dat ie net komt kijken. Vermoedelijk zal hij minder succesvol blijken dan MS, maar waarschijnlijk en hopelijk zal hij in de komende jaren meer tegenstand ondervinden dan bepaalde periodes uit Schumachers carriere.

Michael Schumacher is groot geworden door de Formule 1, de Formule 1 is NIET groot geworden door Michael Schumacher.

bogief1

De beste  ;D, net nu ik dacht er geen grotere zever kon gepost worden van je.

Hij is een héle grote, de beste van zijn generatie, daar kan ik mee leven. Is ook gewoon zo.
Maar z'n titels maken hem groter, dan dat hij in werkelijkheid is. Z'n eerste was al ééntje die hij nooit had mogen krijgen.
Concurrentie heeft hij nauwelijks gehad, enkel met Mika ja en toen werd hij wel geklopt...

Mij hoor je niet zeggen wie de beste is of volg jij al 50 jaar F1?

Ik moet toegeven, het forum word wel grappiger met zo'n leden  ;D
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 28 september 2006 - 18:40:13
Concurrentie heeft hij nauwelijks gehad, enkel met Mika ja en toen werd hij wel geklopt...

Das waar, maar daar kan hij niet aan doen hé. Wie zegt dat als hij concurrentie had gehad niet de titels had gewonnen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Akkoord, maar ik duid hiermee enkel m'n stelling aan dat het onzin is, om hem ZO op te hemelen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: Schumi 2006 op 28 september 2006 - 19:15:31
Citaat van: bogief1 op 28 september 2006 - 18:40:13
Concurrentie heeft hij nauwelijks gehad, enkel met Mika ja en toen werd hij wel geklopt...

Das waar, maar daar kan hij niet aan doen hé. Wie zegt dat als hij concurrentie had gehad niet de titels had gewonnen?

Niemand, dat is nu net ons punt. Er wordt steeds maar beweert dat hij de beste is. Hij is goed, maar of ie de beste ooit is, weet niemand. Het is gewoon een hele goeie sportman, maar die verafgoding door sommigen (met name vroemvroem) slaat nergens op. Volgens hem heeft MS races gewonnen in een wrak! Ja tuurlijk, vast wel.

bogief1

Alonso zat al bij renault, toen dat team nog in hun kinderschoenen stonden, dus heeft hij ook dat team helpen opbouwen. Flavio en Pat zijn ook niet de minste.
Ze hadden inderdaad de basis van Benetton, maar Ferrari had al een basis van +/- 50j.

Dus dit is ook zo'n zever.

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: scho0634 op 28 september 2006 - 19:25:02
Citaat van: Schumi 2006 op 28 september 2006 - 19:15:31
Citaat van: bogief1 op 28 september 2006 - 18:40:13
Concurrentie heeft hij nauwelijks gehad, enkel met Mika ja en toen werd hij wel geklopt...

Das waar, maar daar kan hij niet aan doen hé. Wie zegt dat als hij concurrentie had gehad niet de titels had gewonnen?

Niemand, dat is nu net ons punt. Er wordt steeds maar beweert dat hij de beste is. Hij is goed, maar of ie de beste ooit is, weet niemand. Het is gewoon een hele goeie sportman, maar die verafgoding door sommigen (met name vroemvroem) slaat nergens op. Volgens hem heeft MS races gewonnen in een wrak! Ja tuurlijk, vast wel.
Inderdaad, de beste in iets ooit bestaat niet. Enfin, dat kun je niet meten. De snelste loper ooit enzo, das meetbaar, het parcour blijft even lang en verder zijn er niet veel factoren, maar de beste racer? Vergelijken gaat alleen in gelijke omstandigheden, de wagens van nu zijn die van vorig jaar niet en die van ferrari is de renault niet. Je kan alleen maar veronderstellen, en je kan ook zeggen dat iemand bij de top eeuwig behoort, maar zeggen dat iemand de top eeuwig zelf is, dat is onmogelijk in de F1.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Vroemvroem

Ten eerste moet je mij eens vertellen in welk 'wrak' Schumacher ooit races won. Het jaar dat hij in een wrak reed heb ik dan blijkbaar gemist.

In 94 werd hij kampioen omdat de enige echte concurrent stierf. Damon Hill was een aardige coureur maar niet van het nivo Senna of Schumacher. Toch kwam ie nog op een puntje van de titel. Slechts door een niet erg fijzinnige actie van jouw onfeilbare halfgod uit Kerpen ging de titel aan Hill's neus voorbij. In 2000 was toch echt de Ferrari beter en betrouwbaarder dan de McLaren. In 99 ook trouwens, maar toen hadden ze de pech dat MS een aantal races moest missen. Eddie Irvine is geen geweldenaar, natuurlijk.

In 2003 waren een aantal teams idd gelijkwaardig. De klasse van MS en de betrouwbaarheid van de Ferrari gaven dat jaar de terechte doorslag.

In 2005 werd ie 3e in een slechte, maar betrouwbare auto, ja. Wat je hiermee precies wilt aangeven begrijp ik niet echt.

En voor je weer begint, ik ben niet anti Schumacher. Ik ben anti de mensen die hem blijkbaar uit hebben geroepen tot de halfgod van de F1. Hoe mensen in godsnaam kunnen zeggen dat hij de beste ooit is, zal ik nooit begrijpen. Dat is namelijk niet te zeggen. Hoe jij, en ook anderen, het presteren om iedere keer Alonso af te serveren als een onwaardig kampioen is mij een nog groter raadsel. Ik heb geen kristallen bol, ik weet dus niet hoe hij het in de toekomst gaat doen, maar hij is nu net 25. Hij is de jongste Kampioen ooit, hij heeft al iets van 13 races gewonnen. Dat is behoorlijk indrukwekkend gezien het feit dat ie net komt kijken. Vermoedelijk zal hij minder succesvol blijken dan MS, maar waarschijnlijk en hopelijk zal hij in de komende jaren meer tegenstand ondervinden dan bepaalde periodes uit Schumachers carriere.

Michael Schumacher is groot geworden door de Formule 1, de Formule 1 is NIET groot geworden door Michael Schumacher.
Citaat

Met een wrak bedoel ik uiteraard dat de wagen absoluut geen vetten was en in 96 was de ferrari helemaal al geen vetten.
Wie zegt er dat senna de titel zou behaald hebben in 94?Gij?Geef eens bewijs aub?
Dat van dat puntje verschil heb ik al uitgelegd;was senna er nog wie dan krijg je een volledige andere races en wie zegt er dat schumacher het dan wel zou tegen gekomen zijn geschorst te worden?

En je blijft uit je nek kletsen man;in 99 was die mclaren zeer zeker beter dan de ferrari en in 2000 zeer lichtjes over heel het seizoen bekeken.

In 2005 betrouwbare wagen?Naar mijn weten heeft schumacher meermaals problemen gekend.

Waarom ik zeg dat schumacher de beste ooit is?Omdat hij de compleetste rijder is en dat zijn niet alleen mijn woorden.
De beste ooit kan je idd niet zeggen want schumacher en senna hebben nooit lang genoeg tegen elkaar kunnen racen en laat staan tegen een fangio.

Alonso verdiende vorig seizoen de titel niet maar raikkonen.

De jongste kampioen ooit zegt voor mij maar zeer weinig jong.Steek massa al in de wagen van 2002 en laat hem eerste rijder zijn dan word massa vroegste kampioen.Om maar een simpel voorbeeldje te geven.

Vroemvroem

#147
Citaat van: bogief1 op 28 september 2006 - 18:40:13
De beste  ;D, net nu ik dacht er geen grotere zever kon gepost worden van je.

Hij is een héle grote, de beste van zijn generatie, daar kan ik mee leven. Is ook gewoon zo.
Maar z'n titels maken hem groter, dan dat hij in werkelijkheid is. Z'n eerste was al ééntje die hij nooit had mogen krijgen.
Concurrentie heeft hij nauwelijks gehad, enkel met Mika ja en toen werd hij wel geklopt...

Mij hoor je niet zeggen wie de beste is of volg jij al 50 jaar F1?

Ik moet toegeven, het forum word wel grappiger met zo'n leden  ;D

Dwazerik;hakkinen heeft schumacher alleen maar kunnen kloppen met de allerbeste wagen,schumacher had niet de wagen toen om zomaar kampioen te worden.
Net zoals tegen senna;eindelijk in 94 had schumacher een wagen die zich kon meten met die van senna.

Alonso heeft vorig seizoen schumacher geklopt;jaja,tuurlijk,alleen de manier waarop,das al een stukske belangrijker voor mij.De ferrari was geen vetten en zeker en vast niet in staat om voor de titel te gaan(uiteraard kan alonso er niet aan doen dat die ferrari geen vetten was).

niet schelden, hou het een beetje beschaafd aub   :)

redasian

deze week had ik het geluk om een lunch met Sir Jackie Stewart bij te wonen.

na zijn "presentatie" kwam de vraag "wat hij vond van de twijfelachtige straffen van de laatste maanden"

zijn antwoord was schitterend: "In Ferrari country, a short distance away from the Ferrari factory, on a complaint from Ferrari towards their main competitor for both championships, what would you expect ?"

hij ging nog even verder door over Schumacher, en kwam tot het besluit:
i
Citaatk kan me vragen stellen bij een aantal van zijn acties op het circuit, maar ik kan onmogelijk ontkennen dat de "legacy" die Schumacher achterlaat zijn gelijke niet kent. Hij haalde de beste mensen weg bij andere teams en ging naar het team met het meeste geld. En daar bouwde hij iets uit dat zijn gelijke niet zal kennen voor een lange tijd.

http://fcc-news.blogspot.com/2006/09/sep-26-fcc-club-lunch-from-pit-lane-to.html

FerrariMan

Vergeet Jacky niet de dubieuze safetycar beslissing in Spanje dit jaar? Ha.