Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

Jef De Haes

Wat we nog kunnen zeggen over schumacher?
Hij was lange tijd de allerenige rijder die 5uur na de kwalificatie met zijn mechaniciens rond tafel zat om allerhande dingen te bespreken zoals, bandjes, naft, pitstops, telemetrie analyseren, curves bekijken van bochten waar hij mss nog 0.05s kon bijwinnen.
Zelfs in het jaar 1996, waar ferrari wagens echte zeepkisten waren.
En dit terwijl alle (jawel ALLE) rijders al verdwenen waren van het circuit, en waarvan de meesten in hun hotel niets lagen te doen.
Geen enkele rijder kan tippen aan MS's doorzettingsvermogen
Blijkbaar weten anti-schumachers hier niks  van.......en het verbaast me eigenlijk niks.
Jef De Haes (G4n)

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 24 september 2006 - 15:38:09
Citaat van: Vroemvroem op 24 september 2006 - 13:52:18
De ferrari was alleen oppermachtig in 2002 en 2004.In 2003 kon zowel bmw als mclaren aanspraak maken op de titel maar schumcher maakte het klasseverschil over heel het seizoen bekeken en won verdiend de titel.
Schumacher alleen maakte het klasseverschil niet, de anderen lieten steken vallen en dankzij een héél betrouwbare Ferrari won hij alsnog de titel. Montoya gooide in Indy zijn eigen ruiten in, Kimi stond meermaals naast de kant met een kapotte Mercedes motor in zijn McLaren.
Hij had ook zijn banden wel niet mee in 2003 dus alles in zijn juiste context plaatsen is de boodschap.

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 24 september 2006 - 15:54:30
Citaat van: Snekuem op 24 september 2006 - 15:38:09
Citaat van: Vroemvroem op 24 september 2006 - 13:52:18
De ferrari was alleen oppermachtig in 2002 en 2004.In 2003 kon zowel bmw als mclaren aanspraak maken op de titel maar schumcher maakte het klasseverschil over heel het seizoen bekeken en won verdiend de titel.
Schumacher alleen maakte het klasseverschil niet, de anderen lieten steken vallen en dankzij een héél betrouwbare Ferrari won hij alsnog de titel. Montoya gooide in Indy zijn eigen ruiten in, Kimi stond meermaals naast de kant met een kapotte Mercedes motor in zijn McLaren.
Hij had ook zijn banden wel niet mee in 2003 dus alles in zijn juiste context plaatsen is de boodschap.

Onder hete temperaturen presteerden in 2003 de Michelins beter dan de Bridgestones, dat klopt ! En het was een hete zomer toen. Ik wou alleen maar duidelijk maken aan Mr.Vroem dat, omdat andere teams steken lieten vallen, Schumacher het uiteindelijk nog heeft gered. Schumacher pakte bijna in alle races punten, behalve in Brazilië dacht ik, dankzij een superbetrouwbare bolide terwijl Kimi en Juan Pablo het af en toe met een "0" score moesten stellen. Remember Nürburgring waar Kimi's motor plofte toen hij daar in leidende positie reed ??

bogief1

En Kimi kan er ook niks aan doen dat de motor onbetrouwbaar is  ;)

Toch wel opvallend als Schumacher minder presteert, dat het aan die zeepkist ligt en als hij wint dat het door ZIJN auto komt.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

razzle_dazzle

Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Vroemvroem

Citaat van: Jef De Haes op 24 september 2006 - 15:44:12
Wat we nog kunnen zeggen over schumacher?
Hij was lange tijd de allerenige rijder die 5uur na de kwalificatie met zijn mechaniciens rond tafel zat om allerhande dingen te bespreken zoals, bandjes, naft, pitstops, telemetrie analyseren, curves bekijken van bochten waar hij mss nog 0.05s kon bijwinnen.
Zelfs in het jaar 1996, waar ferrari wagens echte zeepkisten waren.
En dit terwijl alle (jawel ALLE) rijders al verdwenen waren van het circuit, en waarvan de meesten in hun hotel niets lagen te doen.
Geen enkele rijder kan tippen aan MS's doorzettingsvermogen
Blijkbaar weten anti-schumachers hier niks  van.......en het verbaast me eigenlijk niks.


Inderdaad.Ze kunnen hun haat niet wegsteken en je ziet dat aan hun dikke zever die ze verkopen.
In 2003 was schumacher beter en sterker dan de andere rijders.
Zitten bezig op die mclaren maar over dat schumacher veel problemen heeft gekend met de banden daar zwijgen ze vlug over natuurlijk want het gebeurde zelfs daardoor toen dat zelfs alonso schumacher dubbelde.

Achja,teken dat ze jaloers zijn. ;)

bogief1

#126
Hehe, jij voelt je zoooo goed.
Als nieuw lid zou je beter je mond houden ipv nu al een mening te geven over andere personen.
In mijn posts heb ik nooit gezegd dat Schumi niks kan. Net zo min als ik mijn persoonlijke favoriet(en) ophemel zoals jij doet.
Voor mij is Schumacher 1 van de beste piloten van de f1-historie, maar zoals jij het toont is hij ook nog eens de ontwerper van de wagen, behalve als het een mindere wagen is natuurlijk.
Is jou leven'tje nu voor bij, nu Schumi gestopt is? Sterkte hoor. Je mag altijd vragen om een zakdoek.

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Akkoord, maar alonso kampioen word dan komt het omdat hij een goeie wagen heeft. Is het Schumi dan komt het omdat HIJ een goeie wagen gemaakt heeft.

Elk heeft z'n favorieten en z'n tegenstanders, maar zoals er nu gepraat worden is toch wel lachwekkend.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 25 september 2006 - 19:51:28
Hehe, jij voelt je zoooo goed.
Als nieuw lid zou je beter je mond houden ipv nu al een mening te geven over andere personen.
In mijn posts heb ik nooit gezegd dat Schumi niks kan. Net zo min als ik mijn persoonlijke favoriet(en) ophemel zoals jij doet.
Voor mij is Schumacher 1 van de beste piloten van de f1-historie, maar zoals jij het toont is hij ook nog eens de ontwerper van de wagen, behalve als het een mindere wagen is natuurlijk.
Is jou leven'tje nu voor bij, nu Schumi gestopt is? Sterkte hoor. Je mag altijd vragen om een zakdoek.



Mss dat gij beter eerst eens zou leren lezen;heb ik ergens uw naam vernoemd?Nope.
Ik heb ook nergens gezegd dat hij de ontwerper is,ik heb gezegd dat hij mensen heeft kunnen meenemen naar ferrari omdat hij zonder deze niets was.
Het zal idd niet meer hetzelfde zijn als ervoor;ik ben al meer dan 13 jaar lang voor schumacher en al heel mijn leven voor ferrari,iets wat jij blijkbaar niet bent en ook niet kan weten dan hoe ik daar mee meeleef.

McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 september 2006 - 13:37:00
en worden wereldkampioen met een wagen die 4 jaar in de F1 zit. Chapeau vind ik.

Daar ben ik niet helemaal mee akkoord. Renault heeft heel wat know-how gekocht door Benetton over te nemen. Een F1-team beginnen vanaf 0 (zoals Toyota) is, volgens mij totaal iets anders dan een bestaand F1-team opkopen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Citaat van: bogief1 op 25 september 2006 - 19:57:28
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Akkoord, maar alonso kampioen word dan komt het omdat hij een goeie wagen heeft. Is het Schumi dan komt het omdat HIJ een goeie wagen gemaakt heeft.

Elk heeft z'n favorieten en z'n tegenstanders, maar zoals er nu gepraat worden is toch wel lachwekkend.

Ik ben vorig jaar ook meermaals tegen de stroom moeten ingaan op het forum door Alonso zijn titel te verdiend te noemen. Ik begrijp dat hij voor velen op dit moment de boeman is, maar de kritiek op hem begint dezelfde proporties aan te nemen als die op Schumacher en daar doe ik liever niet aan mee. Volgens mij ligt kritiek in het verlengde van succes. Kimi zal er ook niet aan ontsnappen en dan zullen de echte windhanen de kop opsteken... ;)

Tim C

Ik denk dat er bij Alonso momenteel meer nuance zit in de kritiek dan bij Schumacher. Het kan toch niet dat een kampioen voor de race van het seizoen zegt dat hij die niet moet winnen...

scho0634

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Hmm, kan me niet herinneren dat iemand MS een matige rijder noemde. Het enige wat Bogie bedoelt, en daar heeft ie gelijk in, is dat MS de beste van zijn generatie is. Maar dat houd niet in dat hij boven alles verheven is. Als een ander (alonso in dit geval) eens een keer een titeltje pakt, ligt dat aan de Renault. Maar volgens mij is de Ferrari de afgelopen 5 jaar ook vrij dominant geweest en MS heeft hem niet zelf in elkaar geschroeft.

F1 is een mechanische sport, nog nooit is er iemand kampioen geworden in een slechte wagen.

bogief1

Citaat van: scho0634 op 26 september 2006 - 15:51:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 september 2006 - 02:03:26
Het omgekeerde lees ik ook genoeg hoor...als Schumacher wint, ligt het aan de auto...verliest hij dan toont dat aan dat Schumacher maar een matige racer is. ;)

Hmm, kan me niet herinneren dat iemand MS een matige rijder noemde. Het enige wat Bogie bedoelt, en daar heeft ie gelijk in, is dat MS de beste van zijn generatie is. Maar dat houd niet in dat hij boven alles verheven is. Als een ander (alonso in dit geval) eens een keer een titeltje pakt, ligt dat aan de Renault. Maar volgens mij is de Ferrari de afgelopen 5 jaar ook vrij dominant geweest en MS heeft hem niet zelf in elkaar geschroeft.

F1 is een mechanische sport, nog nooit is er iemand kampioen geworden in een slechte wagen.

Inderdaad, ik ben niet aan Schumacher, dit steek ik niet weg. Maar ik geef even goed toe dat Schumi de beste rijder geweest is NA de periode Senna. Ik vind het gewoon irritant dat er mensen zijn, die doen alsof Schumi alles is. Ik kan kritiek geven op mijn favoriet ook...

@ vroem: je zei "ze" en die post kwam na mijn reactie's waarop ik dan terug reageerde. Als dit niet op mij was, wil ik gerust hierbij mijn excuses aanbieden, maar ik denk wel dat ik ook bij die "ze" hoorde.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Destijds na de GP van Maleisië in 2000:
Citaat"I apologised to Michael for the year," said Coulthard. "I was going to do it before the race, but I didn't want to give him any sort of edge so waited until after we had finished.

"We have had some differences and I am embarrassed that sometimes I said things too publicly instead of going to see him and talk face to face.

"At the end of the season I wanted to apologise to him and to say he is a great champion and that I look forward to competing against him next season.

"I wanted to wipe the slate clean, but I am not going soft on him or making any retraction. We will still have differences of opinion on the subject, but in future I will speak to him first."

Schumacher said: "I appreciate the gesture from David. I have to say it is not only him who has been doing wrong things in the past.

"I hope we can start our relationship next year on the level it has been in the past."
Daarom kunnen MS en DC nu blijkbaar een pak beter met elkaar om...vroeg me dat al geruime tijd af. Het was toch opvallend..
Heb hier wel al beelden van gezien, die excuses (JV staat er ook bij, MS met een rode pruik op) maar wist niet waarover het ging.
Iemand de beelden?