Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

FerrariMan

Verborgen camera, 'What Will Schumi Do Next':






Kirabi

Citaat van: FerrariMan op 31 oktober 2006 - 11:49:30
Verborgen camera, 'What Will Schumi Do Next':







haha prachtig

die 2de is zo enorm droog.... vooral met dat muziekje erbij :P

die 3de beleeft die meneer zijn dag van zijn leven ;)


B00

Michael the living legend

FerrariMan

#363
De laatste meters in Monza tijdens de Ferrari days met een Schumacher in tranen:



http://www.youtube.com/watch?v=Ffyz2XH9EPs&mode=related&search=




bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Hopen op een Engelstalige of Nederlandse versie van dat boek.


FerrariMan

Over zijn zogezegde nummer-één contract.

Citaat"I never demanded it, neither contractually nor verbally, in my entire career," he said. "My view is: at the season start both drivers receive the same material and are equal in every regard.

"But as soon as it becomes clear that one driver is faster than the other then the team must support him."
Bron: Autosport.

scho0634

Citaat van: 0634 op 25 november 2006 - 11:22:46
Mooi stukje

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10831

Dat ongeluk met Villeneuve in jerez is inderdaad wel zijn grootste fout geweest. Buiten het feit dat het niet erg sportief was en hij alle hoon over zich heen kreeg heb ik altijd het idee gehad dat Villeneuve zo hard de bocht in ging dat ie toch de bocht niet zou hebben gehouden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat MS de titel wellicht gewoon zou hebben gepakt als ie dat niet had gedaan.

FerrariMan

Nog op autosport:

CitaatSchumacher: I felt for Alonso at Monza

By Jonathan Noble    Monday, November 27th 2006, 14:22 GMT

Michael Schumacher has revealed that he felt some sympathy for Fernando Alonso at Monza this year amid all the controversy over the Renault driver's grid penalty.

Alonso was penalised after the race stewards judged that he had blocked Felipe Massa during qualifying. The furore over that decision resulted in Alonso claiming that he no longer felt F1 was a sport.

Looking back at that incident in a lengthy interview with German newspaper Suddeutsche Zeitung, Schumacher has admitted that the Monza controversy reminded him of how he felt after the 1994 British Grand Prix - when he was banned for two races for ignoring a black flag.

Speaking about his punishment in 1994, Schumacher said: "My perception at the time was: it was all staged and I was made out to be the angry maverick.  We had a large lead in the world championship and this penalty was very convenient.

"There they (the FIA) developed a rule compliancy trend against us.  The way in which Flavio Briatore went about it certainly did not help. No one is interested because you are swimming against a strong current.

"In hindsight, I have to admit that one later looks at things differently and not only sees one's own side only.  Maybe Fernando Alonso will also see it like that in the future."

He added: "When he (Alonso) felt that he was unfairly penalised by the FIA and presumed that there was a conspiracy against him I had a lot of sympathy for him and I could understand his reaction, because I thought back to how I felt in 1994.  I also told him that after the race in Monza when we met at the airport in Geneva."

Schumacher maintains that he did not ignore the black flag at Silverstone in 1994, brought out for overtaking Damon Hill on the formation lap.

"I didn't ignore the black flag," said Schumacher when asked about the incident. "I just didn't see it.  And I am also not saying that I didn't make a mistake then, only that the FIA was likewise not without fault.  And I couldn't understand why I of all people should have been the scapegoat."

Spijtig dat dit soort dingen nooit tijdens een seizoen gezegd worden, het zou een heel ander licht werpen.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 29 november 2006 - 10:16:43
Spijtig dat dit soort dingen nooit tijdens een seizoen gezegd worden, het zou een heel ander licht werpen.

Helemaal mee eens. Wellicht zou Schumacher dan een wat minder kil imago hebben gehad. Alonso werkt trouwens ook hard aan zo'n zelfde kille imago, maar dit even terzijde.

Overigens begrijp ik de reacties van MS in 94 en FA dit jaar ook heel goed. In beide gevallen waren het zware straffen voor milde vergrijpen, voor zover ze uberhaupt in de fout zijn gegaan. Het lijkt er inderdaad soms op of de FIA de spanning in een titelstrijd wil houden. Dit lijkt mij niet de manier.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 december 2006 - 20:38:53
Citaat van: FerrariMan op 29 november 2006 - 10:16:43
Spijtig dat dit soort dingen nooit tijdens een seizoen gezegd worden, het zou een heel ander licht werpen.

Overigens begrijp ik de reacties van MS in 94 en FA dit jaar ook heel goed. In beide gevallen waren het zware straffen voor milde vergrijpen, voor zover ze uberhaupt in de fout zijn gegaan. Het lijkt er inderdaad soms op of de FIA de spanning in een titelstrijd wil houden. Dit lijkt mij niet de manier.
94 dara was ik bij dus kan ik niets over zeggen, maar dit jaar waren sommige straffen toch echt wel terecht hoor. Bijvoorbeeld die voor het hinderen van Doornbos tijdens de tests. Daar had de straf veel hoger moeten zijn, 1 seconde voor zoiets, en voor inhalen onder rood krijg je er dan 2, belachelijk. Ik ben het met je eens dat de straffen zelden in verhouding waren met wat er gebeurd was, maar de zwaarste straffen die FA heeft gehad waren toich echt wel terecht hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 02 december 2006 - 18:29:25
Citaat van: 0634 op 01 december 2006 - 20:38:53
Citaat van: FerrariMan op 29 november 2006 - 10:16:43
Spijtig dat dit soort dingen nooit tijdens een seizoen gezegd worden, het zou een heel ander licht werpen.

Overigens begrijp ik de reacties van MS in 94 en FA dit jaar ook heel goed. In beide gevallen waren het zware straffen voor milde vergrijpen, voor zover ze uberhaupt in de fout zijn gegaan. Het lijkt er inderdaad soms op of de FIA de spanning in een titelstrijd wil houden. Dit lijkt mij niet de manier.
94 dara was ik bij dus kan ik niets over zeggen, maar dit jaar waren sommige straffen toch echt wel terecht hoor. Bijvoorbeeld die voor het hinderen van Doornbos tijdens de tests. Daar had de straf veel hoger moeten zijn, 1 seconde voor zoiets, en voor inhalen onder rood krijg je er dan 2, belachelijk. Ik ben het met je eens dat de straffen zelden in verhouding waren met wat er gebeurd was, maar de zwaarste straffen die FA heeft gehad waren toich echt wel terecht hoor.

Tja, je kan er allerlei incidenten bijhalen maar het ging over het al dan niet hinderen van Massa in de kwalificatie.