Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

FerrariMan

Ik denk dat hij een functie krijgt in het ontwerpsteam. Ik bedoel maar, hij kent de auto heel goed en in die functie zou hij een echt waardevolle betekenis kunnen hebben.

Toch kan ik het nog altijd niet geloven, de beste piloot aller tijden stopt ermee.

razzle_dazzle

Jezus, wat gaat de tijd toch rap. Schumacher is een van die personen die verschillende generaties heeft kunnen boeien: de ouderen spreken over zijn tijd bij Mansell, Senna en Prost, de iets minder oude mensen over zijn legendarische duels met Hakkinen en in mindere mate Hill en Villeneuve en dan tegenwoordig de duels met Kimi en Alonso.

Je mocht hem of je mocht hem niet, maar hij heeft het niet gemakkelijk gehad om de opvolger van de grote Senna te zijn. Qua charisma kon hij misschien niet aan de Braziliaan tippen, qua gedrevenheid en misschien ook talent was hij minstens de evenknie.

De meeste mensen kunnen alleszins respect opbrengen voor zijn carriere en ik denk dat iedereen Schumacher wel (vroeg of laat) gaat missen. De F1 gaat voort en er zullen nieuwe sterren opstaan, maar tegelijkertijd valt er ook weer een hele leemte door dit trieste afscheid van een schitterende racer.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij die achtste titel pakt! Ik denk dat er nog menig traantjes zullen komen na de slotrace van dit seizoen  :'(.

Thank you Schumacher, Danke Schumi, Grazie Michael!


Kirabi



FerrariMan

#33


De beelden van de race:


Let vooral op Todt, net na de finish...

Geweldige column:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&PO_ID=37290

Zijn top tien races:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Photo_Features&PO_ID=37231

McChouffe

Citaat van: Kirabi op 11 september 2006 - 09:44:54
Citaat van: FerrariMan op 10 september 2006 - 20:01:22
http://youtube.com/watch?v=AM0OgnWSZrA

:-[

hier kreeg ik me toch wel fftjes kippenvel van

Idd, prachtig filmpje.

Schumacher heeft de F1 vele mooie momenten gegeven (zeker ten tijde van Hakkinen). Maar er is een tijd van komen en gaan. 2007 gaat vreemd worden voor de Ferrarifans zonder de Duitser. Ik had nog zo graag een jaartje Raikkonen - Schumacher gezien, maar het mag niet zijn. En heel misschien is het wel beter zo.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

daan

Prachtig filmpje. Zal anders zijn zonder hem...


Roel

Ik heb er gdv op gevloekt, ik heb hem in de allerhevigste discussies gelijk gemaakt met de grond na zijn onbetwistbare onsportieve uitspattingen, maar F1 zonder Schumacher?? jammer, écht jammer.

Ik ben benieuwd wat al die Schumacher fans gaan doen... je bent volledig Schumacherfan of je bent iemand die hem respecteert maar een andere favoriet hebt. Hij laat een leegte na, een gat dat Raikkonen niet zal kunnen opvullen.Het is niet alleen het einde van Schumacher maar het einde van een tijdperk. (al zijn DC en RB ook nog daar, al is het niet meer dan dat)

Toen Hakkinen stopte hadden zijn fans met Raikkonen een gelijkaardige opvolger, toch moet iedere Hakkinen fan toegeven dat het nooit het zelfde is geworden...

Dus: ik vraag me echt af hoe de beleving van de Schumacher fans (o a van die talrijke hier op het forum) zal evolueren?
God save Mclaren

McChouffe

Een interessante reactie van Murray Walker:

Citaat"He has broken every record in the book, has money in the bank, a loving family and lots of lovely homes but it will be very, very difficult for him to find a replacement in his life for what Formula One has given him."

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: Roel op 11 september 2006 - 17:05:14
Ik heb er gdv op gevloekt, ik heb hem in de allerhevigste discussies gelijk gemaakt met de grond na zijn onbetwistbare onsportieve uitspattingen, maar F1 zonder Schumacher?? jammer, écht jammer.

Ik ben benieuwd wat al die Schumacher fans gaan doen... je bent volledig Schumacherfan of je bent iemand die hem respecteert maar een andere favoriet hebt. Hij laat een leegte na, een gat dat Raikkonen niet zal kunnen opvullen.Het is niet alleen het einde van Schumacher maar het einde van een tijdperk. (al zijn DC en RB ook nog daar, al is het niet meer dan dat)

Toen Hakkinen stopte hadden zijn fans met Raikkonen een gelijkaardige opvolger, toch moet iedere Hakkinen fan toegeven dat het nooit het zelfde is geworden...

Dus: ik vraag me echt af hoe de beleving van de Schumacher fans (o a van die talrijke hier op het forum) zal evolueren?
Ik beschouw mezelf als een hevige Ferrari en hevige Schumacher fan. Wanneer hij in Brazil voor het laatst uit de auto stapt zal het heel, heel erg raar zijn.
Hij heeft nu éénmaal enorm veel gegeven aan de Ferrari-fans.

Nog een tribute (lang leve youtube):


Supermariobros

Nu we het nog kunnen zeggen:

Het is de schuld van Schumacher  ;D ;D ;D

Het zal heel raar zijn zonder Schumacher, ik heb hem altijd weten rijden, hoe hij bij Jordan begon tot wanneer hij zal stoppen.
Ik ben wel geen Schumacher fan, maar het zal heel raar aanvoelen in maart als hij er niet meer bij is.

McChouffe

Dit blijft toch, naar mijn mening, de mooiste overwinning van Schumacher:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.


KVDracer

Kun je de fimpjes van Youtueb opslagen op de PC? Want i k zou deze wel graag bijhouden. Maar ik vind nergens op de site om ze op te slaan.