Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

scho0634

Gezien de McLaren van de afgelopen 2 jaar, geef ik je een grote kans daarop  ;).

FerrariMan

Hét grote verschil tussen Alonso en MS:

Alonso heeft een probleem in de pit en levert zware kritiek op het hele team.
Michael verliest door mechanische pech zo goed als zeker de titel en gaat iedereen in de pit bedanken.
In de persconferentie laat hij dan nog eens weten wat een geweldig team het is.

En nog dromen sommigen ervan dat het een arrogante kerel is. ::)

bengel

Nu, persoonlijk vind ik dat hij al vroeger had mogen stoppen, dan kon hij zen seizoen als wereldkampioen beëindigen

B00

#258
Citaat van: Tim C op 07 oktober 2006 - 17:34:20
Ik ben niet zeker of deze er al eens heeft opgestaan:

On-board bij Mika tijdens Spa 2000
http://www.youtube.com/watch?v=Pa0TXmgvs7g&mode=related&search=



Dit was echt een mooie race, mika was zoveel sneller.
Kan niet wachten om weer naar Spa-Francorchamps te gaan,vind het mooiste circuit :)

Citaat van: bengel op 09 oktober 2006 - 18:17:58
Nu, persoonlijk vind ik dat hij al vroeger had mogen stoppen, dan kon hij zen seizoen als wereldkampioen beëindigen

Klopt, maar wat een jaar heeft die achter de rug ,Respect. Dat hij na al die jaren en met heel wat centjes op de bank nog zo gemotiveerd is.
Michael the living legend

bogief1

Ik heb een voorgevoel dat hij toch met een 8ste titel afscheid zal nemen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Citaat van: bogief1 op 09 oktober 2006 - 19:18:19
Ik heb een voorgevoel dat hij toch met een 8ste titel afscheid zal nemen.

Ik heb ook het voorgevoel. Maar dan zou Renault al tactisch goed moeten blunderen of Alonso moeten opgeven. En wat gaan ze dan zeggen "Ja, nogal moeilijk, als alonso moet opgeven". Maar ik heb toch nog steeds hoop.

B00

Zal leuk zijn maar ik ga er niet vanuit, Ben al blij als Ferrari de constructeurtitel wint
Michael the living legend

FerrariMan

CitaatNot only in victory is greatness forged. Champions must also know how to lose. Michael Schumacher undid a thousand wrongs in Japan yesterday by accepting the cruellest of fates in a manner that would have done a Corinthian proud.

The smoke that billowed from his Ferrari on the 37th lap, his first engine failure in a race for six years, certainly cost him victory in the Japanese Grand Prix and, more significantly, all but stole from him the possibility of a valedictory eighth world championship. After inheriting the lead and ultimately his seventh win of the season, Fernando Alonso effectively sent Schumacher's title hopes back to Maranello in a hearse. The Spaniard requires only a point at the season's final race in Brazil next week to retain his crown.

Schumacher's detractors, so vehement in their abhorrence at Monaco just a few months ago when he unaccountably blocked the circuit to protect his advantage during qualifying, would have had immense difficulty squaring the Schumacher-as-baddie image with the valiant figure showering goodwill around the Suzuka paddock.

While others at Ferrari stood crestfallen, barely able to believe the hand fate had dealt them, Schumacher put an arm around every shoulder needing support. One admirer, who greeted him in tears as he returned received Schumacher's cap in consolation.
"For me, the drivers' championship is over," Schumacher said. "There is no way I want to go to my last race hoping that the same thing will happen to my rival. I want to fight for the championship, not hope for somebody's retirement. Maybe you could argue there is a very small last piece of hope but I don't want to hope that. That is not the way I want to finish. It is no one's fault, just circumstances. How boring life would be if it were always nice. To lose is part of life. I can live with it very well."

Schumacher's face betrayed his hopeless position as he made the long walk back to the Ferrari garage from turn 10. But his consideration was for his colleagues as much as for himself. He thrust that monumental chin before him, declining the offer of a lift in a pick-up truck to quietly gather his thoughts. Most of those to whom he was returning have stood at his side for 11 epic seasons. This was not the end envisaged.

How different the mood in 2000 and 2003 when, at this track, the Ferrari garage convulsed in celebration of championships won. Schumacher went first to the pit wall to commiserate with the Ferrari high command. He shook the hands of the men who had guided him to an unprecedented seven titles. Jean Todt, the key architect who brought this team together in 1996, and his first lieutenant, technical director Ross Brawn, understood the gesture. "That's the measure of the man. We were supposed to be comforting him. Instead he was comforting us," Todt said.

Schumacher moved on to the garage, receiving every embrace with grace and a smile. The mechanics were offering sympathy. He was simply giving thanks for a decade of unstinting service that produced bounty on a scale never seen in Formula One, six consecutive championships and five drivers' crowns. "We have won so much together," Schumacher said. "There is no reason to be disappointed. I just love everybody in the garage because I know they have tried their maximum. After Canada, nobody believed we could fight for the championship but we kept it open until more or less the last moment. I think we can be proud."

A win in Brazil would be fitting. It might not deliver the ultimate prize but it would allow the sport's greatest champion to take his leave in style. And, incidentally, to take into retirement 92 victories, the combined number achieved by Alain Prost and Ayrton Senna, numbers two and three in the list of all-time winners.

scho0634

Citaat van: KVDracer op 09 oktober 2006 - 19:24:21
Citaat van: bogief1 op 09 oktober 2006 - 19:18:19
Ik heb een voorgevoel dat hij toch met een 8ste titel afscheid zal nemen.

Ik heb ook het voorgevoel. Maar dan zou Renault al tactisch goed moeten blunderen of Alonso moeten opgeven. En wat gaan ze dan zeggen "Ja, nogal moeilijk, als alonso moet opgeven". Maar ik heb toch nog steeds hoop.

Het is in ieder geval echt nog niet gedaan. Alonso moet nog maar zien te finishen. Over het algemeen is ie daar wel goed in en de Renault ook, maar je weet het nooit. Daarom verbaasde de uitspraken van MS me ook wel een beetje. Hij lijkt er niet echt meer in te geloven. Terwijl de afgelopen paar races toch hebben aangetoond dat ook de Renault en de Ferrari niet onverwoestbaar zijn. Dus kan het nog altijd.

Chef

Citaat van: scho0634 op 09 oktober 2006 - 21:31:50
Citaat van: KVDracer op 09 oktober 2006 - 19:24:21
Citaat van: bogief1 op 09 oktober 2006 - 19:18:19
Ik heb een voorgevoel dat hij toch met een 8ste titel afscheid zal nemen.

Ik heb ook het voorgevoel. Maar dan zou Renault al tactisch goed moeten blunderen of Alonso moeten opgeven. En wat gaan ze dan zeggen "Ja, nogal moeilijk, als alonso moet opgeven". Maar ik heb toch nog steeds hoop.

Het is in ieder geval echt nog niet gedaan. Alonso moet nog maar zien te finishen. Over het algemeen is ie daar wel goed in en de Renault ook, maar je weet het nooit. Daarom verbaasde de uitspraken van MS me ook wel een beetje. Hij lijkt er niet echt meer in te geloven. Terwijl de afgelopen paar races toch hebben aangetoond dat ook de Renault en de Ferrari niet onverwoestbaar zijn. Dus kan het nog altijd.

MS probeerd zand in de ogen te strooien van iedereen. Reken er maar op dat hij er voor de volle 100 % voor gaat en dat hij een plan heeft. Deze oude vos heeft zijn streken nog lang niet verleerd en weet dat als hij FA een handje helpt met uitvallen, dit een jaar later toch weer vergeten is. En als FA zich hiertegen een beetje wapend dan gaat de laatste race toch nog spectakel bieden. Misschien wel meer dan als MS nu met 4 punten voor had gestaan. 1 ding is zeker ze gaan echt niet met z'n allen als makke schapen zo hard mogelijk proberen te rijden en dan maar hopen dat het geluk aan hun zijde is.

FerrariMan

Ik denk dat niemand de uitspraken van MS goed begrepen heeft. Tussen de lijnen door lijkt hij me gewoon te zeggen dat hij er niet meer in gelooft omdat dat wil zeggen dat hij moeten hopen op een DNF van Alonso. En zo zit hij niet in elkaar.


scho0634

Citaat van: FerrariMan op 09 oktober 2006 - 22:03:29
Ik denk dat niemand de uitspraken van MS goed begrepen heeft. Tussen de lijnen door lijkt hij me gewoon te zeggen dat hij er niet meer in gelooft omdat dat wil zeggen dat hij moeten hopen op een DNF van Alonso. En zo zit hij niet in elkaar.

Tuurlijk zit ie zo wel in elkaar. Hij zal dolgelukkig zijn als FA uitvalt en hij zo de titel pakt. En terecht. Zo zit topsport in elkaar.

Supercoole tribute trouwens!! Goed gemonteerd, mooie beelden met Senna en Hill. Lekker toepasselijk muziekje. Gaaf die oude beelden met de vonken die onder de auto's vandaan spatten  :D!

FerrariMan

Citaat van: scho0634 op 10 oktober 2006 - 21:49:23
Hij zal dolgelukkig zijn als FA uitvalt en hij zo de titel pakt.
Gelukkig zijn op het moment zelf is nog iets anders als hopend op een Alonso DNF de laatste race in gaan.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 11 oktober 2006 - 09:34:02
Citaat van: scho0634 op 10 oktober 2006 - 21:49:23
Hij zal dolgelukkig zijn als FA uitvalt en hij zo de titel pakt.
Gelukkig zijn op het moment zelf is nog iets anders als hopend op een Alonso DNF de laatste race in gaan.

Tuurlijk hoopt ie daar wel op. Zou ik ook doen. Je wil toch winnen? Hij moet gewoon zorgen dat ie zelf wint en dan zie je vanzelf wel wat FA doet.

MAssa zal hem er niet aftikken. In Brazilie wil ie juist op het podium komen, en voor de constructeurstitel hebben ze ook nog punten nodig. Buiten dat, Als ALonso slim is blijft ie uit de buurt van Massa. Hij hoeft er toch niet perse langs.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. Ik gun MS gewoon een laatste zege. Boven op het schavot eindigen, dat hoort gewoon bij zo'n man.