Kovailainen opvolger Alonso bij Renault

Gestart door Martin, 06 september 2006 - 13:29:35

« vorige - volgende »

Martin

Heikki Kovalainen racet het komende seizoen voor het Formule 1-team van Renault. Kovalainen wordt de opvolger van wereldkampioen Fernando Alonso, die naar McLaren vertrekt. De Fin was het afgelopen seizoen testcoureur voor de Franse renstal. Giancarlo Fisichella rijdt ook in 2007 voor het team.

Teambaas Flavio Briatore blijft ook in 2007 en 2008 de grote man bij het team. Eerder gingen er geruchten dat hij na dit seizoen zou stoppen. Briatore is al sinds 2000 aan de macht bij Renault.

De Brazilianen Ricardo Zonta en Nelson Piquet junior zijn het komende seizoen de testcoureurs. De 30-jarige Zonta is afkomstig van Toyota, waar hij ook testcoureur was. Hij heeft veel ervaring met de Bridgestone-banden die Renault volgend seizoen zal gaan gebruiken.

De bekendmaking van Kovailainen als nieuwe coureur maakt een eind aan de geruchtenstroom dat Kimi Raikkonen bij Renault zou tekenen. De McLaren-coureur maakt grote kans Michael Schumacher op te volgen bij Ferrari, mocht deze komend weekend zijn afcheid aankondigen.

De Telegraaf

Doefie


Tim C

Schum zal dus meer dan waarschijnlijk stoppen.

Juan Pablo

Titel klopt niet, het is:

Kovailainen opvolger  Kwalonso bij Renault

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Volgens mij gaat Kimi gewoon bij McLaren blijven en Schumacher en Massa bij Ferrari. En uiteindelijk zal de hele soap dit seizoen nutteloos blijken.  :)

Martin


Tim C

Citaat van: FerrariMan op 06 september 2006 - 15:14:00
Volgens mij gaat Kimi gewoon bij McLaren blijven en Schumacher en Massa bij Ferrari. En uiteindelijk zal de hele soap dit seizoen nutteloos blijken.  :)
En mijn werk aan een speciale foto voor de voorpagina ook ;D

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 06 september 2006 - 15:23:30
Citaat van: FerrariMan op 06 september 2006 - 15:14:00
Volgens mij gaat Kimi gewoon bij McLaren blijven en Schumacher en Massa bij Ferrari. En uiteindelijk zal de hele soap dit seizoen nutteloos blijken.  :)
En mijn werk aan een speciale foto voor de voorpagina ook ;D
Ik ben benieuwd!

Tim C

Verwacht er niet te veel van, tis enorm subtiel :P

McChouffe

Schumacher - Raikkonen ... het kan nog altijd  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

KVDracer

Ik vind het wel goed dat Kovailainen de kans krijgt om zich te bewijzen. Mss terug een groot talent erbij ? Volgens mij heeft Raikkonen al een contract bij Ferrari, maar wanneer MS beslist van er nog een jaar bij te doen, hij gewoon bij McLaren blijft, maar Ferrari zijn salaris, of een deel ervan, betaald. Want twee toppers voor McLaren, ik denk wel dat dat financieel wat hoog gegrepen is. Voor ieder team trouwens.

Doefie

Citaat van: KVDracer op 06 september 2006 - 18:20:55
Ik vind het wel goed dat Kovailainen de kans krijgt om zich te bewijzen. Mss terug een groot talent erbij ? Volgens mij heeft Raikkonen al een contract bij Ferrari, maar wanneer MS beslist van er nog een jaar bij te doen, hij gewoon bij McLaren blijft, maar Ferrari zijn salaris, of een deel ervan, betaald. Want twee toppers voor McLaren, ik denk wel dat dat financieel wat hoog gegrepen is. Voor ieder team trouwens.

Beetje voorzichtig mee zijn, coureurs die naast de Formule 1 enorm succesvol waren slagen daarom niet in de Formule 1. Kijk naar Michael Andretti of Alessandro Zanardi.

SDG

Ik denk ook wel dat Schumacher nu zijn afscheid gaat aankondigen. Alonso en Raikkonen, twee toppers samen bij McLaren, zie het niet echt zitten.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 06 september 2006 - 18:25:25
Citaat van: KVDracer op 06 september 2006 - 18:20:55
Ik vind het wel goed dat Kovailainen de kans krijgt om zich te bewijzen. Mss terug een groot talent erbij ? Volgens mij heeft Raikkonen al een contract bij Ferrari, maar wanneer MS beslist van er nog een jaar bij te doen, hij gewoon bij McLaren blijft, maar Ferrari zijn salaris, of een deel ervan, betaald. Want twee toppers voor McLaren, ik denk wel dat dat financieel wat hoog gegrepen is. Voor ieder team trouwens.

Beetje voorzichtig mee zijn, coureurs die naast de Formule 1 enorm succesvol waren slagen daarom niet in de Formule 1. Kijk naar Michael Andretti of Alessandro Zanardi.

Villeneuve

daan

Kovailainen bij Renault. Ik denk dat Renault, net als McLaren dit jaar, in een dip gaat zitten volgend jaar en dat het WK gaat tussen Ferrari en McLaren die de zaakjes weer goed op orde heeft. KR gaat naar Ferrari (al zie ik dit liever niet gebeuren maarja wie ben ik...).