GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 03 september 2006 - 10:11:06

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 18:49:38

Toch vind ik dat Alonso het meest aanleunt tegen Schumacher van de huidige generatie. Daarom ben ik verwonderd dat er vele anti-alonso zijn.

Ik zie hem geen team naar zijn hand zetten en testen en ontwikkelen zoals Michael deed. Ferrari was een puinhoop toen Schumi kwam, het gevolg kennen we...


bogief1

Dit zien we volgend jaar wel, maar daarin schat ik hem ook lager in.
Maar hij heeft het wel in zich om meermaals kampioen te worden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 19:01:47
Dit zien we volgend jaar wel, maar daarin schat ik hem ook lager in.
Maar hij heeft het wel in zich om meermaals kampioen te worden.

Met een wagen waarin hij van start naar finish kan cruisen wel ja, maar vanaf ie het warmpjes krijgt wordt hij een slecht verliezer. Volgens mij durft ie niet de risico's nemen die Schumi zou nemen. Tenzij de strijd al beslist is (Japan vorig jaar bijvoorbeeld)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Als hij die wagen krijgt, is dat al weer een vergelijking met Schumacher, want die had ook -sinds Mika weg is- een auto om mee te cruisen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 19:11:11
Als hij die wagen krijgt, is dat al weer een vergelijking met Schumacher, want die had ook -sinds Mika weg is- een auto om mee te cruisen.

Maar die cruise wagen kwam wel volledig van zijn hand. Schumacher heeft er 4 jaar over gedaan om een kampioenenwagen voor elkaar te krijgen. Ik zie Alonso hier niet in staat. De reden waarom er zoveel anti-Alonso zijn is, denk ik, dat hij wel een grote mond heeft naast de baan, maar op de baan, op de GP van Japan2005 na, nog niet teveel heeft laten zien over wat voor vechtersmentaliteit hij beschikt. Ja, Doornbos het leven wat zuur maken in de vrije trainingen, woehoe, kun je net even goed klein duimpje tegen de reus zetten. Wanneer Kimi het slim speelt en Ferrari geeft hem het volle vertrouwen dan ben ik er zeker van dat Alonso het nog zeer moeilijk zal krijgen om nog eens kampioen te worden. Want bij Renault hebben ze dan die andere Fin en Alonso zal nu moeten zien hoehij een deftige wagen en motor kan ontwikkelen bij McLaren. Want de wagen van de laatste jaren heeft toch wat betrouwbaarheidsproblemen.

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 19:11:11
Als hij die wagen krijgt, is dat al weer een vergelijking met Schumacher, want die had ook -sinds Mika weg is- een auto om mee te cruisen.
Ik zeg niet dat dat mis is, ik zeg dat het als het erop aankomt hij het niet meer haalt ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

...de McLaren van tegenwoordig is nu ook niet meteen een wagen om in te cruisen, toch weet Kimi er best mooie dingen mee te doen...Kimi kan ook met "halfgoede" wagen mooie prestaties neerzetten.
Een compleet team naar zijn hand zetten zie ik hem ook niet doen...maar dat zie ik geen enkele piloot doen de eerstkomende jaren...het is juist dat wat Schumi zo compleet maakt.

of om het met de woorden van Mark Blundell te zeggen: Schumi is zeker niet de beste F1 piloot ooit, maar wel de meest complete piloot ooit.

scho0634

Vergelijkingen tussen Alonso en Schumacher gaan natuurlijk compleet mank. Alonso komt net kijken, MS is er al bij sinds 91. Natuurlijk heeft Michael bijgedragen aan het succes van Ferrari, maar Ross Brawn en Jean Todt ook. Buiten dat, bakken vol met geld zijn er jarenlang geinvesteerd, en 2 testrijders rijden kilometers lange sessies om te testen. Geen enkel team test zoveel. Uiteindelijk heeft MS 5 jaar nodig gehad om de titel te pakken. Het is dus niet zo dat als MS binnenwandelt het team zomaar 1,2,3 gaat winnen en hij is er zeker niet alleen verantwoordelijk voor. Alonso mag gaan bewijzen dat hij dat bij McLaren ook kan bereiken.

Buiten dat, Alonso kwam bij Renault ook niet bepaald in een gespreid bedje terecht. Maar ook dat team ontwikkelde zich, samen met Alonso, lekker door en pakte uiteindelijk beide titels. Een beetje sturen kan je dan wel.

Alonso is idd een berekende rijder, niet eentje die continu risico's neemt. Maar dat ie kan sturen bewijst ie als het moet (zie dit jaar bv Hongarije en ook op Monza nam hij risico). Maar ja, net als Schumi jarenlang had, als je een superieure auto hebt hoef je niet te knokken. Waarscijnlijk zal Alonso nooit de succesen beleven zoals Schumi dat heeft gedaan, maar ik zie hem nog wel eens een titeltje of 2 erbij pakken.

Persoonlijk denk ik trouwens dat geen van beide echt een sympathieke gozer is waarmee je gezellige een biertje kan gaan pakken na afloop.  Echt kleurrijk zijn ze geen van beiden. Helaas rijden mannen als Mansell, Piquet en Senna niet meer :'(.



FerrariMan

Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 21:29:47Uiteindelijk heeft MS 5 jaar nodig gehad om de titel te pakken. Het is dus niet zo dat als MS binnenwandelt het team zomaar 1,2,3 gaat winnen
...eigenlijk wel, voordat MS kwam kon Ferrari niet meer meespelen voor de titel en serieuze overwinningen. In zijn eerste jaar nam hij drie keer de winst in een hond van een wagen. Nog 1 jaar later deed hij mee voor de titel. Dus na amper 1 jaar tijd deden ze terug mee in het WK. Ze hebben het niet gewonnen, dat is waar, maar ze stonden wel mee terug aan de top. Als het een klein beetje anders uitdraait wint MS al in 97, 98 en 99 de titel. (als als als). Ik bedoel maar, het is niet omdat ze de titel niet wonnen dat de prestatie van Schumacher niet indrukwekkend is.  :)

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 13 september 2006 - 09:11:20
Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 21:29:47Uiteindelijk heeft MS 5 jaar nodig gehad om de titel te pakken. Het is dus niet zo dat als MS binnenwandelt het team zomaar 1,2,3 gaat winnen
...eigenlijk wel, voordat MS kwam kon Ferrari niet meer meespelen voor de titel en serieuze overwinningen. In zijn eerste jaar nam hij drie keer de winst in een hond van een wagen. Nog 1 jaar later deed hij mee voor de titel. Dus na amper 1 jaar tijd deden ze terug mee in het WK. Ze hebben het niet gewonnen, dat is waar, maar ze stonden wel mee terug aan de top. Als het een klein beetje anders uitdraait wint MS al in 97, 98 en 99 de titel. (als als als). Ik bedoel maar, het is niet omdat ze de titel niet wonnen dat de prestatie van Schumacher niet indrukwekkend is.  :)

Heb je ook wel gelijk in. Ik probeer zijn prestaties ook niet te bagataliseren (is ook moeilijk met 90 GP's en 7 titels), maar het is niet zo dat de man in zijn eentje het team heeft neer gezet. Ross Brawn kwam gelijk (?) met hem binnen en Todt zat er volgens mij al een jaar. Ook Rory Byrne heeft op het technische vlak een belangrijke bijdrage geleverd. En dan nog heeft het een hele poos geduurd. Hij is bijna langer bezig geweest een titel met Ferrari te pakken dan dat Alonso in de F1 actief is.

KVDracer

Het is juist dat hetgene Schumacher zo speciaal maakt, vind ik toch. Hij reed nog  maar 4 seizoen F1 als hij naar Ferrari gegaan is en daar bedong dat hij Brawn en Byrne mocht meebrengen en nog enkele specialisten. Nochtans dat Ferrari niet zomaar het eerste het beste team is en velen al blij zijn als ze er mogen rijden. Dit is ook iets dat niet iedereen voor elkaar krijgt en slechts de allerbesten zou lukken. Prost, Senna, ... .
Rossi heeft net hetzelfde gedaan in de MotoGP. Heeft al zijn beste techniekers vanHonda mee overgenomen naar Yamaha. En hij is daar toch ook de grootste rijder. Ondanks dat hij het dit seizoen ook heel moeilijk heeft. En hij heeft ook de nodige discussies met rijders.

scho0634

#131
Klopt, maar MS kon zoveel mensen meenemen omdat hij 2-voudig wereldkampioen was en 19 races had gewonnen. Verder liepen er geen kampioenen meer rond. Zijn status was toe al groter als die van zijn collega's. maar ook Alonso kwam bij Renault niet in een gespreid bedje terecht. Overigens kan ik moeilijk inschatten hoeveel hij heeft bijgedragen aan het doorontwikkelen van de auto en het team. Maar die kan het de komende jaren bij McLaren laten zien. Raikkonen is het helaas niet gelukt, tot mijn grote spijt.

Eric

Citaat van: scho0634 op 13 september 2006 - 21:10:22
Klopt, maar MS kon zoveel mensen meenemen omdat hij 2-voudig wereldkampioen was en 19 races had gewonnen. Verder liepen er geen kampioenen meer rond. Zijn status was toe al groter als die van zijn collega's. maar ook Alonso kwam bij Renault niet in een gespreid bedje terecht. Overigens kan ik moeilijk inschatten hoeveel hij heeft bijgedragen aan het doorontwikkelen van de auto en het team. Maar die kan het de komende jaren bij McLaren laten zien. Raikkonen is het helaas niet gelukt, tot mijn grote spijt.

Een piloot draagt maar een beperkt deel bij in de ontwikkeling van een wagen...het zijn tenslotte de ingenieurs en mekaniekers die de commentaar moeten omzetten in veranderingen aan de wagen.
Bij McLaren zijn ze nu al jaren aan het klungelen met hun (vooral) motoren, ik denk dat zelfs een Schumacher het daar niet in hun kopje krijgt.


razzle_dazzle

Citaat van: Eric op 14 september 2006 - 08:37:18
Citaat van: scho0634 op 13 september 2006 - 21:10:22
Klopt, maar MS kon zoveel mensen meenemen omdat hij 2-voudig wereldkampioen was en 19 races had gewonnen. Verder liepen er geen kampioenen meer rond. Zijn status was toe al groter als die van zijn collega's. maar ook Alonso kwam bij Renault niet in een gespreid bedje terecht. Overigens kan ik moeilijk inschatten hoeveel hij heeft bijgedragen aan het doorontwikkelen van de auto en het team. Maar die kan het de komende jaren bij McLaren laten zien. Raikkonen is het helaas niet gelukt, tot mijn grote spijt.

Een piloot draagt maar een beperkt deel bij in de ontwikkeling van een wagen...het zijn tenslotte de ingenieurs en mekaniekers die de commentaar moeten omzetten in veranderingen aan de wagen.
Bij McLaren zijn ze nu al jaren aan het klungelen met hun (vooral) motoren, ik denk dat zelfs een Schumacher het daar niet in hun kopje krijgt.

Een piloot kan enkel zijn bevindingen rapporteren, hij moet trachten zoveel mogelijk gegevens aan de ingenieurs te geven, waarna deze laatste voor oplossingen moeten zorgen. Zijn bijdrage is dus idd. beperkt, maar het is toch geweten dat bepaalde piloten hier sterker in zijn dan anderen. Senna en Schumacher (weeral zij) waren/zijn hier geobsedeerd mee bezig, die wagen moest perfect op hun noden afgesteld worden om het maximum eruit te kunnen halen. De sterkste troef van Schumacher was toch zijn consistentie? Hoe kon hij anders in '96 en '05, ondanks een zeepkist van een wagen, toch nog zo dicht bij de top eindigen?

scho0634

Citaat van: Eric op 14 september 2006 - 08:37:18
Citaat van: scho0634 op 13 september 2006 - 21:10:22
Klopt, maar MS kon zoveel mensen meenemen omdat hij 2-voudig wereldkampioen was en 19 races had gewonnen. Verder liepen er geen kampioenen meer rond. Zijn status was toe al groter als die van zijn collega's. maar ook Alonso kwam bij Renault niet in een gespreid bedje terecht. Overigens kan ik moeilijk inschatten hoeveel hij heeft bijgedragen aan het doorontwikkelen van de auto en het team. Maar die kan het de komende jaren bij McLaren laten zien. Raikkonen is het helaas niet gelukt, tot mijn grote spijt.

Een piloot draagt maar een beperkt deel bij in de ontwikkeling van een wagen...het zijn tenslotte de ingenieurs en mekaniekers die de commentaar moeten omzetten in veranderingen aan de wagen.
Bij McLaren zijn ze nu al jaren aan het klungelen met hun (vooral) motoren, ik denk dat zelfs een Schumacher het daar niet in hun kopje krijgt.


Maar veel mensen vinden dat Schumi dat bij ferrari wel voor elkaar heeft gekregen. Ik denk juist meer dat hij een goed team (mede) heeft neergezet. Dat komt ook door zijn status, mensen luisteren naar hem. Dat hij goede feedback geeft aan Ferrari lijkt mij wel duidelijk. Voor de wat meer onervaren coureurs zal dat wellicht pas met de jaren komen. Daarom is ook een vergelijking tussen MS en b.v. Alonso of Raikkonen lastig.