GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 03 september 2006 - 10:11:06

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

De stewards kwamen overigens tot het besluit dat het niet met opzet gebeurde (Alonso kon gewoon niet sneller), maar voelden zich toch genoodzaakt omdat Massa uiteindelijk benadeeld werd.

Ik ben benieuwd naar de racestrategie van Mclaren en Ferrari. Voor Schumacher is het now or never, gaat hij weer in de fout, dan verliest hij de titel door zijn eigen schuld.

bogief1

Dan vind ik het zeker een zware straf, er zijn al ergere dingen gebeurd, die niet bestraft werden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Kirabi

dit is Italie en de stewards zien Ferrari graag 1/2 worden... dus dan zeggen ze wel wat dingen sneller...


Tim C

Citaat van: Kirabi op 09 september 2006 - 22:58:36
dit is Italie en de stewards zien Ferrari graag 1/2 worden... dus dan zeggen ze wel wat dingen sneller...
Mag ik uit de grond van mijn hart hopen dat dat niet het geval is.

Wat een onzin zeg...

chronos

Volgens mij zijn de stewards idd consequent in hun optreden.
Critici zullen zeggen, het is Monza, het is in voordeel van Ferrari, maar Ferrari is in vorige gevallen evengoed terchtgewezen...

Laat ons allen genieten van een hopelijk mooie en spannende race.

Ik kijk alvast uit naar de race straks, en evenzeer naar de aankondiging van shumi...

KVDracer

Ik dacht dat er vanaf dit jaar gewerkt werd met vaste race stewards of toch diegen die deze beslissingen kunnen nemen. Dus, het is dikke onzin dat ze dit doen omdat ze Ferrari 1&2 willen zien worden. Ik vraag mij trouwens af waar hoe jullie n aan hun oprechtheid kunnen twijfelen. Na Monaco was ook iedereen bezig dat ze alles aan de hand van de telemtriegegevens konden bestuderen en daaruit afleiden wat er werkelijk gebeuert was. Nu hebben ze de telemetriegegevens gezien en hebben ze misschien ontdekt dat Massa snelheid verloren heeft in de parabolica doordat Alonso niet opzij wou gaan. Want waarom zouden ze anders gewacht hebben met hun beslissing tot na de GP2 race. Omdat ze de telemtriegegevens zullen bestudeerd hebben en naar de rijders geluisterd hebbben.

Supermariobros

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 20:06:58
Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 20:02:53
Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:44:13
Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
Akkoord, maar op TV kregen we maar één beeld en dat was een vooraanzicht van Alonso's wagen. Daarop kan jij nooit zien hoe dicht Massa in werkelijkheid niet is. Camera-standpunten zijn bedriegelijk. Soit, er zullen wel heen snel beelden op youtube verschijnen die aantonen dat hij hem hinderde.

Indien dit zo is, zal ik mijn fout toegeven  ;), maar volgens mij konden er anderhalf tot 2 auto's tussen. Als je beelden vind, laat iets weten.

De beelden:

Ferrari 2010

Hij zit vrij dicht, dicht genoeg om te hinderen? Ik weet het niet, maar tegen zo'n snelheid doet lucht alles hé. Voor diegenen die zeggen dat Alonso's straf te zwaar is: ik denk het niet, ze hebben een wagen ndie fantastisch goed start, als je het mij vraagt heeft ie zen positie terug voor ze aan de eerste chicane komen. Ok, hij had meer vooraan kunnen gaan zitten vanaf p5, maar het is dan ook een straf voor iets hé.

Ik dacht meteen al toen ik Alonso zag buitenkomen dat Massa problemen zou krijgen, het verbaasde me dat hij er zo lang voor kon blijven, ik dacht dat hij na een paar bochten wel dicht genoeg zou zitten, maar het bleek van niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Citaat van: Supermariobros op 10 september 2006 - 08:23:11
Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 20:06:58
Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 20:02:53
Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:44:13
Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
Akkoord, maar op TV kregen we maar één beeld en dat was een vooraanzicht van Alonso's wagen. Daarop kan jij nooit zien hoe dicht Massa in werkelijkheid niet is. Camera-standpunten zijn bedriegelijk. Soit, er zullen wel heen snel beelden op youtube verschijnen die aantonen dat hij hem hinderde.

Indien dit zo is, zal ik mijn fout toegeven  ;), maar volgens mij konden er anderhalf tot 2 auto's tussen. Als je beelden vind, laat iets weten.

De beelden:

De afstand blijft de ganse ronde nagenoeg constant. Op de rechte stukken komt Massa zelfs niet dichterbij dankzij een slipstream.
Dus moest die afstand wel groot genoeg zijn. Er konden zelfs meer dan 2 auto's tussen.
Sorry, het is geen favoritisme, maar hier ik vind de straf te groot, laat staan dat er 1 gegeven moest worden.
Het enige voordeel is dat Alonso terug een sterke race kan rijden, zoals in Hongarije -tot hij uitviel-, hopelijk botst hij niet in het gedrang van de eerste chicane.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefke

Ti's toch altijd wel iets met die Spanjaard hé.
Ik dachte het al toen k het op tv was...fernando moet daar weg. Enkel in de parabolica heeft felippe echt last gehad.
Maar stel je eens voor: een snel rondje rijden zonder iemand voor jou en totale focus op de baan en auto.
Of: met alonso voor jou: dan hou je die zowieso mee in de gaten ook al ligt ie wat voor...gevolg: concentratie iets minder---> tragere rondetijd.

Die straf is terecht

Een pluim voor die vaste steward voor gans het seizoen. Hij is streng maar rechtvaardig
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Tim C

Het bevestigd mijn vermoeden dat hij dit vooral aan zijn reputatie van de afgelopen races te danken heeft...

bogief1

Citaat van: Tim C op 10 september 2006 - 10:41:09
Het bevestigd mijn vermoeden dat hij dit vooral aan zijn reputatie van de afgelopen races te danken heeft...

Idd. In Turkije ging de straf meer op z'n plaats zijn.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Juan

Aan de beelden te zien, is Massa toch niet veel sneller dan Alonso en het gat is groot, dus hoe kan Alonso hem in hemelsnaam hinderen. Mag er dan enkel voluit gereden worden tijdens de race als er iemand achter je hangt? Had Alonso nog niet genoeg nadeel van zijn kapotte band, die jongen wilde gewoon nog een snelle ronde afleggen en met Massa door te laten in de laatste bocht of het rechte stuk zat dat er niet in.

Sorry hoor, maar de stewards doen hun naam weer eer aan. Zijn straf in Hongarije was terecht, maar deze is gewoon belachelijk.
Juan

FerrariMan

Ik wist niet dat je van zo'n afstand hinder kan ondervinden...alleen in de laatste sector misschien?
Na de beelden gezien te hebben is de straf toch echt wel te zwaar hoor.

Soit, in Monaco zeiden ze letterlijk dat ze geen bewijzen hadden en toch moest MS achteraan starten.

Favoritisme is het zeker niet, eerder zoals men hier al zegt een gevolg van zijn voorbije acties.

scho0634

Citaat van: Tim C op 10 september 2006 - 10:41:09
Het bevestigd mijn vermoeden dat hij dit vooral aan zijn reputatie van de afgelopen races te danken heeft...

Dat zou dan ten onrechte zijn. Een straf moet uitgedeeld worden voor 1 bepaald incident, en niet op basis van iemands reputatie. En op basis van dit incident twijfel ik of de straf terecht is. De telemetrie zal wel het nodige uitgewezen hebben, maar op TV zag het er niet erg shocking uit. Maar iig kunnen we weer een leuke race verwachten door al deze toestanden. FA moet toch in staat zijn om een aantal mensen in te halen, zoals in Hongarije. Al was dat in de regen. Altijd leuk als toppers van achter moeten komen.


Voor Schumacher valt alles in de quali natuurlijk in zijn voordeel uit. Maar goed, Kimi doet ook nog mee en zal ook niet 1,2,3, aan de kant gaan. Toch zeg ik; 1 Schumi, 2 Massa, 3 Kimi, 4 Button en 5 Alonso.

En daarna zegt Schumi dat ie stopt en zegt Todt dat Kimi zal komen. (of toch niet natuurlijk  ;D)