GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 03 september 2006 - 10:11:06

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Alonso heeft absoluut niets met opzet gedaan meen ik.

Hij had enorm veel aerodynamische problemen en kon daarom niet meer optimaal rijden.
Hij moest heel snel rijden opdat hij binnen de tijd nog aan de start kwam om zijn laatste snelle ronde te beginnen.

Hij heeft niet genoeg benzine kunnen verbruiken om optimaal aan de start te staan, nu gaat hij ook nog gestraft worden ondanks dat hij op zijn snelste reed?

Aan de commentaar van de team radio hoor je genoeg, met een 5de plek waren ze dolgelukkig naar de omstandigheden waarin Alonso die plek had behaald.

Alonso blokkeerde niet met opzet, maar heeft hier zijn reputatie en heel Italië tegen zich. Jammer dat het zo moet lopen maar ja...



FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 september 2006 - 19:20:36
Hij had enorm veel aerodynamische problemen en kon daarom niet meer optimaal rijden.
Dit vat het helemaal samen. Hij kon niet meer optimaal rijden en had nog weinig tijd. Massa daarentegen kon wel nog optimaal rijden
en moest opdraaien voor Alonso's problemen. Indien Alonso, zoals het reglement zegt, hem had laten passeren dan had hij de finish niet op tijd gehaald.

Alonso krijgt die straf dus niet omdat hij niet snel genoeg reed maar wel omdat hij een snellere rijder niet doorliet om zo zichzelf veilig te kunnen stellen.
En de telemetrie heeft dit bewezen blijkbaar.
Citaat
Alonso blokkeerde niet met opzet, maar heeft hier zijn reputatie en heel Italië tegen zich. Jammer dat het zo moet lopen maar ja...
Ik meen thans dat het een vaste persoon is die dit beslist. Dezelfde die Schumacher dit seizoen ook al te kakken heeft gezet. Dus hier zal geen voorkeur in meespelen, dat is nogal duidelijk na voorbije beslissingen dit seizoen. Men is dit jaar nu éénmaal heel erg streng. En voor iedereen die pro-Ferrari gaat roepen zijn er tal van andere momenten waarin het andersom uitdraaide.

bogief1

Kerel, waarom zou alonso met opzet massa ophouden met het risico te lopen om te laat over de lijn te komen voor z'n snelle ronde?
Tenslotte stond hij op dat moment maar 9e.
Wie zegt dat Massa geen klein foutje maakte in da ascari en daardoor z'n topsnelheid niet zo goed was als de vorige ronde(s)?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dj Peter

Alonso is naar P10 verwezen. Logisch natuurlijk.
Het kampioenschap blijft spannend ...   :P

Go for it Michael !



FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:28:36
Kerel, waarom zou alonso met opzet massa ophouden met het risico te lopen om te laat over de lijn te komen voor z'n snelle ronde?
Zucht. Ik zeg niet dat hij hem heeft opgehouden. Ik zeg dat hij niet sneller kon en dat Massa daar mee voor opdraaide.
Massa voorbij laten is gelijk aan de finish niet op tijd halen.
Een veel snellere Massa niet voorbij laten is gelijk aan kans op een penalty.

Een lose lose situatie.

En de straf is er al, rechtvaardigheid noemt dat.

Hopen op nul punten voor Alonso morgen en tien voor MS.

bogief1

#35
Ik vind het belachelijk, zoals ze op itv zeiden, Massa kon net niet profiteren om in de slipstream te geraken van Alonso, hoe kan hij dan tijd verliezen  (door alonso wel te verstaan)???

@ Ferrariman: Een fan van MS ben ik niet echt, maar voor Alonso telt hetzelfde. Is een neutrale mening met andere woorden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Ik verheug me op de dag wanneer al zijn tijden worden geschrapt, kwestie van oog voor een oog. Zoals Alonso de laatste weken bezig is zal dat niet lang meer uitblijven...

Komaan Robert! ;)

KVDracer

Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 september 2006 - 19:20:36
Hij had enorm veel aerodynamische problemen en kon daarom niet meer optimaal rijden.

Vind het wel een vrij zware straf. Maar hij zal Massa wel degelijk opgehouden hebben, ze kunnen tegenwoordig alles uitpluizen door de telemtrie en ik geloof wel dat ze in dat opzicht eerlijk hebben behandeld. Het is gewoon zo dat Alonso spelletjes begint te spelen en steeds weer de deur op de neus krijgt. Had hij gewoon een tikje opzij gegaan om Massa te laten passeren, was er geen probleem. En hoe kan hij nog een vijfde tijd rijden als hij veel aerodynamische problemen had ?

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:33:50
Ik vind het belachelijk, zoals ze op itv zeiden, Massa kon net niet profiteren om in de slipstream te geraken van Alonso, hoe kan hij dan tijd verliezen  ???

@ Ferrariman: Een fan van MS ben ik niet echt, maar voor Alonso telt hetzelfde. Is een neutrale mening met andere woorden.
Ik dat de mensen die de telemetrie bestuderen wel zullen weten of hij hem hinderde of niet.

De feiten zijn nu éénmaal:

Alonso - out lap met beschadigde auto
Massa - snelle ronde met onbeschadigde auto
Alonso langzamer
Massa veel sneller

Zijn gedrag in de voorbije 3 kwalificaties, zijn opstootjes, zullen ook meegespeeld hebben.
Eigen schuld.

Tim C

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 19:38:52
Ik dat de mensen die de telemetrie bestuderen wel zullen weten of hij hem hinderde of niet.
In Monaco leken ze dat toch ook te kunnen...

bogief1

Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:44:13
Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
Akkoord, maar op TV kregen we maar één beeld en dat was een vooraanzicht van Alonso's wagen. Daarop kan jij nooit zien hoe dicht Massa in werkelijkheid niet is. Camera-standpunten zijn bedriegelijk. Soit, er zullen wel heen snel beelden op youtube verschijnen die aantonen dat hij hem hinderde.

bogief1

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 20:02:53
Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:44:13
Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
Akkoord, maar op TV kregen we maar één beeld en dat was een vooraanzicht van Alonso's wagen. Daarop kan jij nooit zien hoe dicht Massa in werkelijkheid niet is. Camera-standpunten zijn bedriegelijk. Soit, er zullen wel heen snel beelden op youtube verschijnen die aantonen dat hij hem hinderde.

Indien dit zo is, zal ik mijn fout toegeven  ;), maar volgens mij konden er anderhalf tot 2 auto's tussen. Als je beelden vind, laat iets weten.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 20:06:58
Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 20:02:53
Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 19:44:13
Z'n gedrag zal inderdaad wel meegespeeld hebben.
De race word er alleen maar spannender door.

Die mannen van de telemetrie zullen het inderdaad wel beter weten dan ik, maar het is wel een zware straf als je ziet hoeveel afstand er nog tussen beide wagens zaten.
Op de parabolica na kon Massa enkel maar profiteren van de slipstream van Alonso.
Akkoord, maar op TV kregen we maar één beeld en dat was een vooraanzicht van Alonso's wagen. Daarop kan jij nooit zien hoe dicht Massa in werkelijkheid niet is. Camera-standpunten zijn bedriegelijk. Soit, er zullen wel heen snel beelden op youtube verschijnen die aantonen dat hij hem hinderde.

Indien dit zo is, zal ik mijn fout toegeven  ;), maar volgens mij konden er anderhalf tot 2 auto's tussen. Als je beelden vind, laat iets weten.
Ok. Helaas nog niks gevonden...in het slechtste geval zit het morgen wel in de previews.

scho0634

Toch denk ik dat Alonso nog best een sterke race kan gaan rijden. Winnen zal ie niet doen maar ik vond de Renault en de Michelins sneller dan dat ik eigenlijk had verwacht. Zijn 5e tijd was gezien zijn problemen ook nog niet zo slecht.