GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 03 september 2006 - 10:11:06

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Tim C op 04 september 2006 - 21:48:08
Citaat van: scho0634 op 04 september 2006 - 21:47:06
Dat Ferrari gaat winnen op Monza is wel zeker.
To finish first, first you have to finish.

Okay, okay, bijna zeker dan  ;)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 04 september 2006 - 20:00:37
Toch geloof ik hoe langer hoe minder dat hij zal stoppen.
Schumacher lijkt me niemand om de Tifosi een 'uitzwaai' moment te ontnemen.
Het feit dat ze het na de race aankondigen wil dus volgens mij zeggen dat hij nog wel verder gaat. Indien hij nu zeker was van stoppen zei hij het wel voor
de race, zodat de Tifosi een kans zouden krijgen om 'afscheid' te nemen tijdens de race.

Neen, ik zie het niet gebeuren.
Ik zie hem stoppen. En ik denk zelfs dat het niet zijn beslissing zal zijn. Als Schumacher niet stopt dan verliezen ze Raïkkönen aan Renault en dat zullen ze zeker niet willen. Geen haar op Kimi's hoofd die er aan denkt hulpje van Schumacher te spelen.
Schumacher zegt na zijn overwinning in Monza dat hij op het eind zal stoppen. Ik hoop eig van niet want al bij al was het toch een mooie tijd met ups en downs.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 05 september 2006 - 18:58:34
Ik zie hem stoppen. En ik denk zelfs dat het niet zijn beslissing zal zijn. Als Schumacher niet stopt dan verliezen ze Raïkkönen aan Renault en dat zullen ze zeker niet willen.

Zoiets hangt natuurlijk af van het contract tussen Raikkonen en Ferrari. Ik kan me best inbeelden dat Raikkonen een paar jaar naar Renault gaat om dan bij de Scuderia te komen.

Ik denk dat Schumacher nog teveel van het racen geniet om zomaar te stoppen. Schumacher heeft misschien wel iets geleerd van Hakkinen, die toch ook terug is beginnen racen. Schumacher moet zich na z'n carrière met iets anders kunnen bezighouden. En ik vraag me af of hij iets anders gevonden heeft dan racen. Eerlijk gezegd denk ik van niet, anders had de beslissing er al vroeger geweest.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Sept

#18
Citaat van: Mikacouli op 05 september 2006 - 18:58:34
Citaat van: FerrariMan op 04 september 2006 - 20:00:37
Toch geloof ik hoe langer hoe minder dat hij zal stoppen.
Schumacher lijkt me niemand om de Tifosi een 'uitzwaai' moment te ontnemen.
Het feit dat ze het na de race aankondigen wil dus volgens mij zeggen dat hij nog wel verder gaat. Indien hij nu zeker was van stoppen zei hij het wel voor
de race, zodat de Tifosi een kans zouden krijgen om 'afscheid' te nemen tijdens de race.

Neen, ik zie het niet gebeuren.
Ik zie hem stoppen. En ik denk zelfs dat het niet zijn beslissing zal zijn. Als Schumacher niet stopt dan verliezen ze Raïkkönen aan Renault en dat zullen ze zeker niet willen. Geen haar op Kimi's hoofd die er aan denkt hulpje van Schumacher te spelen.
Schumacher zegt na zijn overwinning in Monza dat hij op het eind zal stoppen. Ik hoop eig van niet want al bij al was het toch een mooie tijd met ups en downs.

Aangezien Kovalainen geconfirmeerd is bij Renault zullen ze Raikkonen al zeker niet verliezen aan Renault ;)

*edit* Maar het sterkt de geruchten natuurlijk wel dat Schumacher ermee zal ophouden :(
1991 - 2004 = 7

scho0634

Citaat van: Mikacouli op 05 september 2006 - 18:58:34
Citaat van: FerrariMan op 04 september 2006 - 20:00:37
Toch geloof ik hoe langer hoe minder dat hij zal stoppen.
Schumacher lijkt me niemand om de Tifosi een 'uitzwaai' moment te ontnemen.
Het feit dat ze het na de race aankondigen wil dus volgens mij zeggen dat hij nog wel verder gaat. Indien hij nu zeker was van stoppen zei hij het wel voor
de race, zodat de Tifosi een kans zouden krijgen om 'afscheid' te nemen tijdens de race.

Neen, ik zie het niet gebeuren.
Ik zie hem stoppen. En ik denk zelfs dat het niet zijn beslissing zal zijn. Als Schumacher niet stopt dan verliezen ze Raïkkönen aan Renault en dat zullen ze zeker niet willen. Geen haar op Kimi's hoofd die er aan denkt hulpje van Schumacher te spelen.
Schumacher zegt na zijn overwinning in Monza dat hij op het eind zal stoppen. Ik hoop eig van niet want al bij al was het toch een mooie tijd met ups en downs.

Ik denk dat jouw theorie de juiste is...

Doefie


Tim C

Glimlachje bij di Montezemolo gezien?

FerrariMan

Ik denk dat Michael zwaar staat hoor. Knap wat Alonso liet zien. Fisico?

Hamilton MASTER

Snap niet dat de FIA veel piloten met hun 4 banden over de curbs laat rijden...

In reglement staat dat ze met 2 banden op de weg moeten blijven en dus met max 2 op de curbs mogen...



FerrariMan

CitaatWorld champion Fernando Alonso has been summoned by the Italian Grand Prix stewards after Ferrari Felipe Massa said the Spaniard had blocked him during qualifying.

Alonso, 12 points ahead of Massa's teammate Michael Schumacher in the championship, qualified in fifth position after a difficult session in which he was hit by a puncture.

The Spanish world champion will meet with the stewards after the GP2 race.

Alonso, however, believes Massa had no reason to complain.

"There is nothing to say. I think we need to wait until after the GP2 race to see," said Alonso. "Massa complained about me blocking his lap. I did my out lap to the maximum but I didn't block anyone.

"He was 300 to 400 metres behind me so he got a better tow off me. There should be no complaint."
Ik ben benieuwd.

Ferrari 2010

Ik denk dat Massa best wat tijd is verloren achter Alonso, in zo'n snelle bocht heb je meer ruimte nodig.

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 15:09:24
Ik denk dat Michael zwaar staat hoor. Knap wat Alonso liet zien. Fisico?
Kdenk dat iedereen wel bina op een 1-stopper staat, wat er met fisico aan de hand was weet ik ook niet, is een geen-stopper mogelijk?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2006 op 09 september 2006 - 17:01:13
Ik denk dat Massa best wat tijd is verloren achter Alonso, in zo'n snelle bocht heb je meer ruimte nodig.

Citaat van: FerrariMan op 09 september 2006 - 15:09:24
Ik denk dat Michael zwaar staat hoor. Knap wat Alonso liet zien. Fisico?
Kdenk dat iedereen wel bina op een 1-stopper staat, wat er met fisico aan de hand was weet ik ook niet, is een geen-stopper mogelijk?
Een éénstopper is het meest logische ja, maar de Ferrari's lijken mij het zwaarst geladen.

bogief1

Alonso zat ver genoeg voor vind ik, is wat kinderachtig van Ferrari
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 18:24:47
Alonso zat ver genoeg voor vind ik, is wat kinderachtig van Ferrari
Hoe verklaar je dan het grote verlies in de laatste sector? In zo'n snelle bocht heb je gewoon genoeg downforce hebben, anders kan je er niet alles in geve, aangezien Alonso daar echt wel redelijk dicht voor hem reed heeft ie sowieso iets last ondervonden. Ik zeg niet dat wat Alonso deed fout was, anders had hij geen snelle ronde meer kunnen rijden aangezien het zo al nipt was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 09 september 2006 - 18:24:47
Alonso zat ver genoeg voor vind ik, is wat kinderachtig van Ferrari
Kerel, bekijk eerst de gegevens alvorens zo te reageren. Massa verloor in S3 tijd omdat hij Alonso voor zich had. JV kreeg hier dit seizoen ook al een penaltie voor, anderen ook.
Voor dat verlies van tijd was Massa heel goed op weg om zijn tijd te verbeteren. Leg jij me maar eens uit waarom Massa dan ineens geen zin meer had om snel te rijden in zijn allerlaatste sector.

Dit is de derde kwali op rij waarin Alonso over de schreef gaat. Hij had kunnen wijken voor Massa, maar dan had hij zelf geen kans meer op een nieuwe ronde.

Feit is dat Massa in een snelle ronde zat, Alonso in een out lap.

Als de FIA consequent is, dan krijgt hij een penaltie. (tenzij de telemetrie anders uitdraait natuurlijk)
Wanneer het om MS gaat is men anders snel genoeg om te roepen voor penalties. Niet?