Felipe Massa

Gestart door FerrariMan, 30 augustus 2006 - 21:16:15

« vorige - volgende »

FerrariMan

In alle razernij over de gemiste kans vergeten te melden dat Massa toch echt wel aan het groeien is in die Ferrari.
Hoeveel mensen schreven hem niet af in het begin van het seizoen?
Neen, ik zie geen reden om dit jong talent te dumpen, zeker niet.
Sterker zelfs, ik zou Massa kiezen boven Kimi.

Zijn eerste kans op winst en hij neemt ze met twee handen, zonder één enkele fout.
Volgens mij zal hij bij Ferrari mogen blijven, wat hij na dit seizoen ook wel zal verdienen.
Benieuwd of hij nog een paar keer Alonso kan verslaan of zelfs winnen dit seizoen.



Wat denkt de rest hierover, Raikkonen of Massa? Bij wie zit het meeste potentiëel?

McChouffe

Dat Massa groeit is waar. Maar ik wil meer zien, "één zwaluw maakt de lente niet". Als hij dit meermaals kan overdoen, dan pas zal ik echt overtuigd zijn van zijn talent. Nu zou ik Kimi verkiezen boven Massa, alleen maar omdat Kimi al meermaals bewezen heeft wat hij kan. In de toekomst kan het natuurlijk veranderen. Het is op dit moment moeilijk om te zeggen wie het meeste potentieel heeft, voor mij toch.
Misschien komen ze volgend jaar wel allebei uit voor Ferrari  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan Pablo

Hij doet het redelijk, hij heeft goede optredens in goede auto's maar uitblinken in een mindere auto gaat toch niet zo goed.
Hier en daar wat steekjes laten vallen: Australie/Monaco/Bahrein/Hongaroring, maar dat hij meer punten heeft dan Fisico zegt genoeg.
Deze jongen verdient denk ik nog wel één jaartje Ferrari.
Het is wel te hopen voor hem want veel anders is er niet meer over.
Tja,.. Massa heeft mij niet verbijsterd met zijn optreden, hooguit verrast.
Overwinning goed meegepikt, 't hele weekend erg goed.

Massa gaat samen met 'Der Schuey' wel de constructeurstitel binnenslepen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

scho0634

Idd. Massa rijd in de beste auto momenteel. Daarin doet hij het goed. Eerder dit seizoen had hij het erg lastig in races waarin de Ferrari niet zo perfect was. Hij moet dus nog constanter worden. Anders wordt hij een soort van JPM; Soms fantastisch, meestal aardig, regelmatig heel slecht.

Kimi schat ik zeker hoger in. Maar evenzogoed, Massa doet het best leuk en hij verdient zeker nog een jaartje bij Ferrari. Reed afgelopen weekend uitstekend.

The Iceman

#4
Massa verkiezen boven Kimi ????  Geen goed idee volgens mij.  Massa is geen "toprijder" zoals Kimi, Alonso of Schumacher. Hij heeft een sterk weekend achter de rug, dankzij een heel sterke Ferrari bolide, maar ik zie in de Braziliaan toch geen toekomstig wereldkampioen en vergelijk ik hem zo'n beetje met zijn voorganger bij Ferrari. Die bakt er momenteel bij Honda ook niet veel meer van en wordt serieus rond zijn oren gereden door zijn Britse teammaat. Felipe is niet constant genoeg om wereldkampioen te worden, misschien dat hij constanter wordt met de jaren, wie weet, maar ik zie hem eerder als iemand met pieken en dalen.
Trouwens, mocht Schumacher in Turkije toch nog voorbij Alonso geraakt zijn de laatste ronden, dan had er volgens mij niet het Braziliaanse, maar het Duitse volkslied geklonken na de race en had Felipe nog een tijdje moeten wachten op een eerste F1 zege. 
Volgens mij stopt Schumi aan het eind van dit seizoen en neemt Kimi volgend seizoen zijn zitje over bij Ferrari met Felipe Massa als teamgenoot. Ik heb zo'n voorgevoel  ;)

scho0634

Citaat van: Snekuem op 30 augustus 2006 - 22:57:41
Massa verkiezen boven Kimi ????  Geen goed idee volgens mij.  Massa is geen "toprijder" zoals Kimi, Alonso of Schumacher. Hij heeft een sterk weekend achter de rug, dankzij een heel sterke Ferrari bolide, maar ik zie in de Braziliaan toch geen toekomstig wereldkampioen en vergelijk ik hem zo'n beetje met zijn voorganger bij Ferrari. Die bakt er momenteel bij Honda ook niet veel meer van en wordt serieus rond zijn oren gereden door zijn Britse teammaat. Felipe is niet constant genoeg om wereldkampioen te worden, misschien dat hij constanter wordt met de jaren, wie weet, maar ik zie hem eerder als iemand met pieken en dalen.
Trouwens, mocht Schumacher in Turkije toch nog voorbij Alonso geraakt zijn de laatste ronden, dan had er volgens mij niet het Braziliaanse, maar het Duitse volkslied geklonken na de race en had Felipe nog een tijdje moeten wachten op een eerste F1 zege. 
Volgens mij stopt Schumi aan het eind van dit seizoen en neemt Kimi volgend seizoen zijn zitje over bij Ferrari met Felipe Massa als teamgenoot. Ik heb zo'n voorgevoel  ;)


hmmm, dat gevoel krijg ik ook steeds meer...Maar het lijkt me sterk dat Massa eerste rijder mag worden volgend jaar.

razzle_dazzle

Op dit moment zijn Massa's prestaties recht evenredig met die van de bolide. Gaat het goed met Ferrari, dan zal Massa ook behoorlijk presteren, maar gaat het wat minder, dan slaagt hij er niet in om boven het niveau uit te stijgen. Ik ben er eerlijk gezegd niet zot van. Hij verdient wel nog een kans.

Schumacher, Raikkonen en Alonso zijn voor mij toch nog een trapje hoger.

fawlty

ik verkies dan toch Massa boven de Fin , vorig jaar liet Massa ook al mooie dingen zien. en toen reed hij niet in de beste wagen van dat moment...
Ja sluw is die Hamilton

Kirabi

Citaat van: scho0634 op 30 augustus 2006 - 23:04:42
Citaat van: Snekuem op 30 augustus 2006 - 22:57:41
Massa verkiezen boven Kimi ????  Geen goed idee volgens mij.  Massa is geen "toprijder" zoals Kimi, Alonso of Schumacher. Hij heeft een sterk weekend achter de rug, dankzij een heel sterke Ferrari bolide, maar ik zie in de Braziliaan toch geen toekomstig wereldkampioen en vergelijk ik hem zo'n beetje met zijn voorganger bij Ferrari. Die bakt er momenteel bij Honda ook niet veel meer van en wordt serieus rond zijn oren gereden door zijn Britse teammaat. Felipe is niet constant genoeg om wereldkampioen te worden, misschien dat hij constanter wordt met de jaren, wie weet, maar ik zie hem eerder als iemand met pieken en dalen.
Trouwens, mocht Schumacher in Turkije toch nog voorbij Alonso geraakt zijn de laatste ronden, dan had er volgens mij niet het Braziliaanse, maar het Duitse volkslied geklonken na de race en had Felipe nog een tijdje moeten wachten op een eerste F1 zege. 
Volgens mij stopt Schumi aan het eind van dit seizoen en neemt Kimi volgend seizoen zijn zitje over bij Ferrari met Felipe Massa als teamgenoot. Ik heb zo'n voorgevoel  ;)


hmmm, dat gevoel krijg ik ook steeds meer...Maar het lijkt me sterk dat Massa eerste rijder mag worden volgend jaar.
Als Schumacher stopt ja  :P


FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 30 augustus 2006 - 22:57:41
Massa verkiezen boven Kimi ????  Geen goed idee volgens mij.  Massa is geen "toprijder" zoals Kimi, Alonso of Schumacher.
Wablieft?

Dit is Massa's eerste seizoen in een topwagen. Nogal logisch dat men hem nog niet in het rijtje van Schumacher, Alonso of Kimi kan plaatsen.
Na een moeilijk begin staat hij momenteel derde, dik boven Fisico en heeft al zijn eerste zege beet, zonder dat Alonso of MS uitgevallen zijn.

Ik zeg niet dat ik zeker ben dat hij meer talent heeft dan Kimi maar wel dat hij bij Ferrari kan groeien tot minstens de evenknie.

We zullen zien de komende races. Al hoop ik toch hard dat hij in Brazilië kan winnen.

Tim C

Als je hem nog enkele jaren geeft om te groeien, en hem nog wat laat oefenen in de regen vooral, dan denk ik dat er nog enorm veel mogelijk is met Massa. Tijdens zijn eerste F1 test enkele jaren geleden gooide hij ook hoge ogen en werd hij al aanzien als een nieuw supertalent. Het probleem is dat hij daarna nooit de kans heeft gekregen om het degelijk te ontwikkelen. Die heeft hij nu wel.

Maar zoals gezegd zou ik hem nu eerder in het rijtje van de Buttons plaatsen dan in de top 3. Maar het is zeker een man voor de toekomst, zolang hij onderweg maar de juiste keuzes maakt.

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 31 augustus 2006 - 10:20:04
Citaat van: Snekuem op 30 augustus 2006 - 22:57:41
Massa verkiezen boven Kimi ????  Geen goed idee volgens mij.  Massa is geen "toprijder" zoals Kimi, Alonso of Schumacher.
Wablieft?
Dat is wat ik erover denk FerrariMan. Zeker geen aanval op Felipe. 
Bekijk de prestaties van Kimi, Alonso of Schumi in het beginstadium van hun loopbaan met die van Massa. Vergeet niet dat Felipe er ook al een paar jaartjes Sauber op heeft zitten en wat testwerk bij Ferrari. Voor mij is Massa een goede tweede man ( net zoals Fisi bij Renault, De La Rosa bij McLaren ) om punten te scoren voor het team, maar niet om een team te 'dragen' net zoals de drie bovenstaande toppers. 

Hamilton MASTER

Ik deel de mening van Snekuem.



FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 31 augustus 2006 - 12:51:58
Bekijk de prestaties van Kimi, Alonso of Schumi in het beginstadium van hun loopbaan met die van Massa.
Dat heb ik hier op het begin van het seizoen gedaan, die prestaties vergeleken en daaraan kon je zien dat Massa en Kimi in hun Sauber jaren soortgelijke prestaties hebben behaald met een minimum aan verschil. Probleem voor Massa was dat hij vast lag bij Ferrari voor lange termijn. Kimi niet. Kimi kon naar een topteam, Massa moest wachten.

bengelke

 :ojongens, wa een hoop ge....... is me dat? En dit allemaal omdat massa eens 1 keer wint??????? ??? ???