GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 03 september 2006 - 10:11:06

« vorige - volgende »

Kirabi

Citaat van: Schumi 2006 op 21 september 2006 - 20:45:43
Citaat van: scho0634 op 21 september 2006 - 19:30:33
Raikkonen? Alonso? Kovolaienen? Hamilton? Afwachten hoe ze zich ontwikkelen. In 94 konden we zien dat MS talent had, maar dat hij zich zo spectaculair ging ontwikkelen moesten we ook toen nog ff afwachten.

Raïkkönen zie ik de nieuwe kampioen worden, Alonso? Neen, die heeft vrees ik het verkeerde team gekozen, enfin, je weet ooit hoe McLaren zal evolueren maar door de motorbevriezing zie ik hem geen goed tijd hebben bij McLaren
. Kovalainen en Hamilton? Niet te vroeg roepen hé, tis niet omdat ze opgevolgd worden door een topteam dat ze ook daadwerklijk bij de absolute top behoren.
dikgedrukte ben ik het met jou helemaal mee eens


scho0634

Citaat van: Schumi 2006 op 21 september 2006 - 20:45:43
Citaat van: scho0634 op 21 september 2006 - 19:30:33
Raikkonen? Alonso? Kovolaienen? Hamilton? Afwachten hoe ze zich ontwikkelen. In 94 konden we zien dat MS talent had, maar dat hij zich zo spectaculair ging ontwikkelen moesten we ook toen nog ff afwachten.
Raïkkönen zie ik de nieuwe kampioen worden, Alonso? Neen, die heeft vrees ik het verkeerde team gekozen, enfin, je weet ooit hoe McLaren zal evolueren maar door de motorbevriezing zie ik hem geen goed tijd hebben bij McLaren. Kovalainen en Hamilton? Niet te vroeg roepen hé, tis niet omdat ze opgevolgd worden door een topteam dat ze ook daadwerklijk bij de absolute top behoren.

Zo bedoel ik het ook niet. Maar we hadden het erover dat de F1 met MS zijn grootste ster kwijtraakt, en we zo 1, 2, 3 niet weten wie hem opvolgt als 'superster'. Maar dit soort jongens hebben (misschien) de potentie. Allemaal moeten ze het nog maar laten zien.

Wat betreft volgend jaar zie ik ook de meeste kansen voor Raikkonen, en denk ik ook dat FA het moeilijk krijgt in de McLaren. Maar op termijn? Wie weet.

Vroemvroem

Citaat van: scho0634 op 21 september 2006 - 20:57:15
Citaat van: Schumi 2006 op 21 september 2006 - 20:45:43
Citaat van: scho0634 op 21 september 2006 - 19:30:33
Raikkonen? Alonso? Kovolaienen? Hamilton? Afwachten hoe ze zich ontwikkelen. In 94 konden we zien dat MS talent had, maar dat hij zich zo spectaculair ging ontwikkelen moesten we ook toen nog ff afwachten.
Raïkkönen zie ik de nieuwe kampioen worden, Alonso? Neen, die heeft vrees ik het verkeerde team gekozen, enfin, je weet ooit hoe McLaren zal evolueren maar door de motorbevriezing zie ik hem geen goed tijd hebben bij McLaren. Kovalainen en Hamilton? Niet te vroeg roepen hé, tis niet omdat ze opgevolgd worden door een topteam dat ze ook daadwerklijk bij de absolute top behoren.

Zo bedoel ik het ook niet. Maar we hadden het erover dat de F1 met MS zijn grootste ster kwijtraakt, en we zo 1, 2, 3 niet weten wie hem opvolgt als 'superster'. Maar dit soort jongens hebben (misschien) de potentie. Allemaal moeten ze het nog maar laten zien.

Wat betreft volgend jaar zie ik ook de meeste kansen voor Raikkonen, en denk ik ook dat FA het moeilijk krijgt in de McLaren. Maar op termijn? Wie weet.

Zonder dat je het mss beseft geef je mij gelijk.
Schumacher was nog niet lang bezig in de F1 en we hebben alleen toen zeer vlug gezien dat schumacher gewoonweg vlugger en beter  was dan alle andere jonkies( en neen,ik wil daarmee niet bedoelen dat je daarom iedere ronde of race de beste en snelste bent.)De opvolger stond voor mij toen al klaar en dat is slechts 1 reden waarom ik voor schumi ben beginnen supporteren.
Nu zie ik gewoonweg geen nieuwe schumi/senna in de F1.Je hebt idd zeer goeie piloten maar ze mankeren iets vind ik ;).
Je moet over de gave beschikken vind ik maar hoe moet ik zoiets beginnen uitleggen?Ik heb er geen woorden voor om uitteleggen wat ik bedoel.

Je hebt bv een raikkonen;ik heb die gast heel graag,zeer goeie rijder en is mss over één snelle ronde vlugger dan schumacher maar dat alleen telt niet,er komt zoveel bij bekijken.

Ik zal bv ook nooit de race vergeten(alleen weet niet juist meer op welk circuit en in welk jaar,m'n geheugen laat mij in de steek)waar schumacher in de regen als enigste rijder een andere rijlijn aannam.Dat alleen al was gewoonweg schitterend om zien en bewees nog maar eens waarom schumacher zo'n grote kampioen is.
Je zal je wel zeggen;de regenkoning is afgegegaan in de laatste regenrace;tja,we weten allemaal dat een rijder ook dus de goeie en/of juiste banden moet hebben en als er zo'n verschil opzit dan maakt zelfs een schumacher geen kans.
Maar wie lang genoeg naar de F1 kijt die zou toch moeten weten en gezien hebben dat michael net als senna trouwens de beste zijn in de regen.
En kijk ook maar eens naar het verschil tussen massa en schumi in de regen;wat een klasseverschil,onvoorstelbaar en laten we wezen,massa is nochtans geen slechte en is in mijn ogen toch wel een stukske beter dan barrichello.

scho0634

Hoho, even vooropgesteld, ik zal niet iets negatiefs over MS's kwaliteiten gaan roepen hier. Die zijn geweldig. Ook in de regen. Maar wat de sport nodig heeft is meer dan een hele goede rijder. Hele goede rijders zijn er wel of komen vanzelf wel weer. De f1 heeft een grote persoonlijkheid nodig, liefst 2. Dat is goed voor de F1. Zoals met Senna en Prost bv. En dat moet soms groeien. De een staat er eerder dan de ander, Mansell kwam ook pas laat op gang. Maar ik weet nog heel goed dat, na Imola 94, iedereen riep dat er geen grote jongens meer over waren. Prost was gestopt, Mansell was naar de VS en Senna stierf.

Schumacher pakte toen de titel, maar was niet meteen van het nivo van zijn voorgangers. En dan bedoel ik meer als uithangbord en persoonlijkheid van de F1. Dat moest groeien. De tweestrijd met Damon Hill hielp daarbij. Maar ik ben het met je eens, het stoppen van MS is natuurlijk niet super voor onze sport. Maar goed, de F1 overleeft het wel. Ik vind het ook wel weer interessant om te zien wie het stokje oppakt.

Aan de andere kant, ondanks dat hij denk ik nog wel 1 of 2 jaar meekan, het zou nog minder zijn als ie te lang door zou gaan en niet meer competatief zou zijn. MS die voor plek 7 raced. Lijkt me niks.

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 22 september 2006 - 19:36:40
Nu zie ik gewoonweg geen nieuwe schumi/senna in de F1.Je hebt idd zeer goeie piloten maar ze mankeren iets vind ik ;).
Je moet over de gave beschikken vind ik maar hoe moet ik zoiets beginnen uitleggen?Ik heb er geen woorden voor om uitteleggen wat ik bedoel.
Je hebt bv een raikkonen;ik heb die gast heel graag,zeer goeie rijder en is mss over één snelle ronde vlugger dan schumacher maar dat alleen telt niet,er komt zoveel bij bekijken.
Wat een gezever ! Precies of Alonso, Raïkkönen of Button hebben geen talent of gave.  Blijkbaar zie je Schumi nog steeds als de onverslaagbare halfgod.
Kimi snel over één rondje ?? Dat weten we allemaal.  Kimi snel over een race ?? Hij heeft het al meer dan eens bewezen. Kimi wereldkampioen ?? Als McLaren hem een betrouwbare wagen had gegeven, was hij het al lang geworden.
Het is niet dat Schumacher stopt, het gedaan is met F1.

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 22 september 2006 - 19:36:40
Ik zal bv ook nooit de race vergeten(alleen weet niet juist meer op welk circuit en in welk jaar,m'n geheugen laat mij in de steek)waar schumacher in de regen als enigste rijder een andere rijlijn aannam.Dat alleen al was gewoonweg schitterend om zien en bewees nog maar eens waarom schumacher zo'n grote kampioen is.
Dus volgens jou is Schumacher een groot kampioen 'omdat hij een andere rijlijn' aanneemt tijdens een regenrace ???  ;D ;D ;D
Denk dat je Barcelona 1996 bedoelt, was inderdaad een knappe prestatie van de Duitser.

FerrariMan

En dan zeggen ze dat Tifosi snel op hun paardje zitten.
Snekuem heeft volgens mij nu al een hele paardenstal! ;) :)

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 23 september 2006 - 10:33:48
En dan zeggen ze dat Tifosi snel op hun paardje zitten.
Snekuem heeft volgens mij nu al een hele paardenstal! ;) :)
Paarden zijn prachtige dieren, maar ik heb er helaas een hemelse schrik van.  :)

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 23 september 2006 - 11:32:16
Citaat van: FerrariMan op 23 september 2006 - 10:33:48
En dan zeggen ze dat Tifosi snel op hun paardje zitten.
Snekuem heeft volgens mij nu al een hele paardenstal! ;) :)
Paarden zijn prachtige dieren, maar ik heb er helaas een hemelse schrik van.  :)

Dan heb ik een surprise voor je...kijk maar eens in je gang!

Vroemvroem

Citaat van: Snekuem op 22 september 2006 - 21:19:29
Citaat van: Vroemvroem op 22 september 2006 - 19:36:40
Ik zal bv ook nooit de race vergeten(alleen weet niet juist meer op welk circuit en in welk jaar,m'n geheugen laat mij in de steek)waar schumacher in de regen als enigste rijder een andere rijlijn aannam.Dat alleen al was gewoonweg schitterend om zien en bewees nog maar eens waarom schumacher zo'n grote kampioen is.
Dus volgens jou is Schumacher een groot kampioen 'omdat hij een andere rijlijn' aanneemt tijdens een regenrace ???  ;D ;D ;D
Denk dat je Barcelona 1996 bedoelt, was inderdaad een knappe prestatie van de Duitser.


Neen,je begrijpt mij verkeerd.Er zijn enorm veel redenen waardoor je een groot kampioen kan genoemd worden en hetgeen schumacher in 96 zal het dan wel zijn zekers gedaan heeft is schitterend,die ferrari was een wrak toen en toch wint alsk mij goed herriner er 3 races mee en dus niet van de minste.
Dat van die andere rijlijn heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien van bv een alonso???

Vroemvroem

Citaat van: Snekuem op 22 september 2006 - 21:13:59
Citaat van: Vroemvroem op 22 september 2006 - 19:36:40
Nu zie ik gewoonweg geen nieuwe schumi/senna in de F1.Je hebt idd zeer goeie piloten maar ze mankeren iets vind ik ;).
Je moet over de gave beschikken vind ik maar hoe moet ik zoiets beginnen uitleggen?Ik heb er geen woorden voor om uitteleggen wat ik bedoel.
Je hebt bv een raikkonen;ik heb die gast heel graag,zeer goeie rijder en is mss over één snelle ronde vlugger dan schumacher maar dat alleen telt niet,er komt zoveel bij bekijken.
Wat een gezever ! Precies of Alonso, Raïkkönen of Button hebben geen talent of gave.  Blijkbaar zie je Schumi nog steeds als de onverslaagbare halfgod.
Kimi snel over één rondje ?? Dat weten we allemaal.  Kimi snel over een race ?? Hij heeft het al meer dan eens bewezen. Kimi wereldkampioen ?? Als McLaren hem een betrouwbare wagen had gegeven, was hij het al lang geworden.
Het is niet dat Schumacher stopt, het gedaan is met F1.



Neen,je begrijpt mij weer verkeerd ;).
Raikkonen en nog een aantal anderen hebben zeer zeker talent,ja?
Maar met de gave bedoel ik gewoon dat de grootste allertijden dat tikkeltje meer kunnen en in zich hebben dan alle anderen.Het is moeilijk om uit te leggen maar er zijn een aantal annalysis van waar je duidelijk de verschillen kan zien tussen schumacher en andere rijders bijvoorbeeld.

Neem nu ook bv eens monza;schumacher had van de 22 wagens slechts de 19de topsnelheid maar wel een betere afstelling,je moet het toch maar weer doen want als je dan naar massa kijkt die de hoogste topsnelheid had;z'n snelste ronde was ong een halve seconde trager dan die van schumacher.Dit is gewoonweg weer de klasse van schumacher.(En neen,ik zeg niet dat het iedere race zo is).

Als je goed nagaat beste vriend dan zou je weten dat schumacher titels heeft behaald met een iets mindere wagen,ong evenwaardige wagen en de allerbeste wagen.Als je dus goed nagaat dan zal je merken dat schumacher idd onklopbaar is als hij een degelijke wagen heeft.

Raikkonen is de grootste pechvogel in de f1 de afgelopen jaren en zeker vorig seizoen.Ik vind dat raikkonen de titel toen verdiende.

Tuurlijk blijft de F1 bestaan maarja,voor mij zal het nooit meer hetzelfde zijn.Ik ben al meer dan 13jaar supporter van schumacher dusja,zucht.
Ik heb wel een paar favorieten maar ik zal nooit zo'n fanatieke aanhanger zijn voor die mensen dan zoals voor schumacher.
Ik zal uiteraard voor raikkonen en massa supporteren en ik ben al heel mijn leven op alle vlakken ferrari fan maar ik denk niet nog veel zin te hebben om bv 's nachts ervoor te gaan opstaan hetgeen ik dus nu al meer dan 13 jaar heb gedaan.
Het is niet meer hetzelfde (voor mij)als je geen 100% favoriete rijder meer hebt.
En ik zie nu eenmaal geen nieuwe schumacher voor de moment.Het moet iemand zijn die redelijk jong kan beginnen en meteen al van zich laat horen zoals schumacher weldegelijk heeft gekunnen.


The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 23 september 2006 - 11:36:57
Citaat van: Snekuem op 23 september 2006 - 11:32:16
Citaat van: FerrariMan op 23 september 2006 - 10:33:48
En dan zeggen ze dat Tifosi snel op hun paardje zitten.
Snekuem heeft volgens mij nu al een hele paardenstal! ;) :)
Wat Schumacher betreft, ik las een tijdje geleden een artikel, dacht dat het in het magazine Autosport was, en daar stond in, Schumacher, you love him or hate him. Haten doe ik hem zeker niet, ik haat niemand, maar een liefhebber ben ik nooit geweest van de Duitser.