Terrasje pakken

Gestart door Martin, 17 augustus 2006 - 20:54:55

« vorige - volgende »

Wat zou jij voor een pilsje betalen?

€ 1.50
4 (30.8%)
€ 1.75
1 (7.7%)
€ 2.00
5 (38.5%)
€ 2.25
0 (0%)
€ 2.50
1 (7.7%)
€ 2.75
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 9

Martin

In Amsterdam kost op een terras een normaal biertje zo'n € 2.25.
Met uitschieters naar € 2.75, in Rotterdam en Utrecht is dat ongeveer 50 Eurocent goedkoper.
Ik zat laatst met mijn broers in Zeist op een terras waar een pilsje € 1.75 koste.
Dat smaakt het zelfde als in Amsterdam. Ga jij op een terras zitten waar het bier zo duur is?

Schumi nr1

Ik wil niet gierig of krenterig overkomen maar €1.50 vind ik sowieso al veel geld voor een gewone pint.

Mikacouli

Een gewone pint vind je hier al makkelijk voor 1€60. Vind ik zeer redelijk. Voor een Carlsberg zou ik al snel 2 € willen betalen.

McChouffe

Citaat van: Schumi nr1 op 17 augustus 2006 - 21:21:32
Ik wil niet gierig of krenterig overkomen maar €1.50 vind ik sowieso al veel geld voor een gewone pint.

Ik volg. €1,5 is eigenlijk al teveel voor een simpele pint van 25cl. Maar ik drink quasi nooit pils, ik zal dan eerder voor een Koninck kiezen, wat toch ook al snel €1,5 kost.
€ 2,25 voor een pils in Amsterdam? Voor die prijs drink ik hier in Antwerpen heel wat beter bier  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Veel terassen zijn gebonden aan het door jullie genoemde 'paardenpis'. Heineken.
En vreemd genoeg zitten ze altijd vol bij mooi weer. Of het nu 1.75 is of 2.75 is, het gaat goed met de economie.
De bevolking betaald het gewoon. De prijs van een pilsje of een glas rose (€ 3.00) zal ze aan hun kont roesten.
Gewoon gezellig en genieten.


Doefie

€1.20 in Jeugdhuis Basement te Zaventem, tot vorige maand nog €1 8)

Caféprijzen heb ik totaal geen gedacht van hoeveel het nu eigelijk is.

Martin

Citaat van: Doefie op 18 augustus 2006 - 00:52:59
€1.20 in Jeugdhuis Basement te Zaventem, tot vorige maand nog €1 8)

Caféprijzen heb ik totaal geen gedacht van hoeveel het nu eigelijk is.

Caféprijzen zijn geen terrasprijzen. Je moet pretariorechten betalen voor een terras.
Dus die zijn altijd hoger. Ook door xtra personeel.
Tot een jaar of twee geleden werden die betaald door Marlboro, Camel, Pall Mall enz.
Maar die reclame mogen de terrasen niet meer maken.

Ik heb nog een Pall Mall parasol op mijn balkon en een supergrote Camel-Lotus paraplu in de auto voor geval van nood.
Daar staat nog niet op dat ik dood kan gaan bij het roken van een sigaret.



Supermariobros

2.75 euro vind ik veel te veel voor een pilsje en zou dat ook nooit geven, 1.50 euro is al meer dan genoeg.

Mijn kinesist is met het verlengde weekend naar England geweest, hij betaalde er 4 euro voor een koffie.  :o

The REAL BUTTON Freak

Als ik in de stad (Antwerpen) een pint ga drinken dan ben ik zowieso 2,50 kwijt voor een pint.

Heb er geen problemen mee, als ik in de buurt op café gaan ben ik 1,50 of 1,35 euro kwijt

razzle_dazzle

Ik ben gewoon van rond de €2 te betalen voor een pintje, het is eigenlijk schandalig veel, maarja wat gaan we eraan doen?  :)

Martin

Bij de Aldi koop ik voor € 4.20 - 12 1/2 liter blikjes Schultenbrauw bier.
Een paar DVD's huren en ik heb een hele week pret.
Maar lekker in de zon op een terras is ook wat waard.
Daar betaal ik graag iets xtra voor.

Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 18 augustus 2006 - 12:46:40
Ik ben gewoon van rond de €2 te betalen voor een pintje, het is eigenlijk schandalig veel, maarja wat gaan we eraan doen?  :)

Niet drinken ?

Mikacouli

Citaat van: Martin op 18 augustus 2006 - 13:54:02
Bij de Aldi koop ik voor € 4.20 - 12 1/2 liter blikjes Schultenbrauw bier.
Een paar DVD's huren en ik heb een hele week pret.
Maar lekker in de zon op een terras is ook wat waard.
Daar betaal ik graag iets xtra voor.

Kan jij dat binnenkrijgen? Je ziet dat nederlanders niet veel gewoon zijn he van bier  ;D ;)

Olav18

Blijkbaar ben ik de enige die wel € 2,75 voor een biertje wil betalen op een terras. Het is wel afhankelijk van waar het is, ik heb wel eens op het Ramblas een biertje gedronken en dat was duur (vraag mij niet hoe duur het was nog in het gulden/franken/peseta's tijdperk) en dan accepteer ik € 2,75 eerder dan hier in Hengelo.

Meestal weet ik ook niet voor ik op een terras ga zitten hoe duur het is, en na afloop vaak ook niet eens precies (ik reken even snel uit hoe duur het gemiddeld voor een drankje was, meestal drinkt er ook nog iemand Cola of wijn ofzo).
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Doefie

Duvel is al snel €2-3, een gewoon pint €1.5-2 . Althans hier in Zaventem toch.