Robert Doornbos geflitst met 326KM per uur.

Gestart door QMaverick, 15 augustus 2006 - 17:34:58

« vorige - volgende »

QMaverick

Volgens berichten op Veronica Radio is Robert Doornbos vandaag op de snelweg A7 geflitst met ongeveer 326KM per uur.

De A7 was afgezet om voor de eerste keer in Nederland met een Formule 1 auto over de snelweg te razen.

Weinig nieuwswaarde maar wel gaaf om met die snelheid Nederland door te scheuren  :D  :D  :D


Doornbos raast over de Afsluitdijk
Dinsdagmorgen reed voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis een Formule 1-wagen over de snelweg. Robert Doornbos, haalde in zijn Red Bull Racing bolide op de A7 bij de Afsluitdijk een snelheid van maar liefst 326 kilometer per uur!


Het doorgaans rustige Den Oever werd vanmorgen om 10.32 uur opgeschrikt door het geluid van een voorbijrazende Formule 1-auto. Op dit tijdstip ging namelijk, op de speciaal voor deze gelegenheid afgezette A7, een jongensdroom van Formule 1-coureur Robert Doornbos in vervulling.

Hoewel Nederland sinds 1985 geen Formule 1 Grand Prix meer op eigen bodem heeft, kwam vanmorgen toch het gevoel weer even terug toen Robert Doornbos met ongekende snelheid richting het monument op de dijk raasde. Daar aangekomen draaide hij een aantal spectaculaire donuts om vervolgens zijn Formule 1-auto op de parkeerplaats stil te zetten.

Doornbos: "Wow, dit was echt gaaf! Natuurlijk was ik al wel eens vaker met een personenauto over de Afsluitdijk gereden, maar dit is een veel spannender ervaring! Toen Red Bull Nederland mij begin dit jaar vroeg of ze misschien één van mijn stoutste dromen konden waarmaken, riep ik direct 'volgas met de RB2 over de Afsluitdijk rijden'. Deze droom is dus vandaag dubbel en dwars uitgekomen! Iedereen echt mega bedankt voor het realiseren van dit te gekke idee!"

Bronnen melden overigens dat de Red Bull Racing coureur op het traject is geflitst. De hoogte van de boete is niet bekend.

Bron: www.blikopnieuws.nl/bericht/31148
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

dj Peter

Leuke publiciteitsstunt van Red Bull. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in Belgie mogelijk is. Maar ik heb toch wel enkele bedenkingen bij het veiligheidsaspect hoor, het verkeer dat op de andere kant van de snelweg gewoon voorbij raast bijvoorbeeld, er zouden ongelukken gebeuren door chauffeurs die verrast reageren op de voorbij vliegende F1 auto. Grappig detail is wel dat hij geflitst werd aan 326km/h ... al een geluk dat zijn auto niet in beslag genomen werd.

Martin

#2
Uhm, een flitspaal in Nederland kan niets registreren wat sneller gaat dan 250 km/u. ;) ;)
En zonder publiek van volwassenen, het was speciaal georganiseert voor chronisch zieke kinderen die de dag van hun leven hadden.
Zolang ze nog te gaan hebben. Mooi idee van Red Bull. Petje af, ook voor Doornbos.

Voor een kort filmpje ga je naar:
http://www.telesport.nl/autosport/article537217.ece

Olav18

Citaat van: Martin op 15 augustus 2006 - 23:05:18
Uhm, een flitspaal in Nederland kan niets registreren wat sneller gaat dan 250 km/u. ;) ;)
En zonder publiek van volwassenen, het was speciaal georganiseert voor chronisch zieke kinderen die de dag van hun leven hadden.
Zolang ze nog te gaan hebben. Mooi idee van Red Bull. Petje af, ook van Doornbos.


Papa en/of mama mochten geloof ik ook mee.

Maar inderdaad goed initiatief. (Y)
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Tim C



De flitsfoto staat ondertussen ook op RobertDoornbos.com

Het is trouwens verbazingwekkend hoe dom en achterlijk sommige mensen kunnen zijn als je sommige reacties leest op de site van een krant...

Olav18

Citaat van: Tim C op 16 augustus 2006 - 12:30:13

Het is trouwens verbazingwekkend hoe dom en achterlijk sommige mensen kunnen zijn als je sommige reacties leest op de site van een krant...

Welke krant?
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Tim C

De telegraaf.

Een greep uit de leukste:

- Wat een kneusje, met een F1 wagen moet je minstens 350 per uur halen
- Men heeft blijkbaar geld om zo'n nutteloze dingen te organiseren maar niet om mijn X te betalen
- Ik hoop dat hier een parlementaire vraag over komt
- Spijtig dat hij niet gecrashed is want dit was schandalig  ::)

Sommige mensen...

Olav18

http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Ferrari 2010

#8
Citaat van: Tim C op 16 augustus 2006 - 12:30:13


De flitsfoto staat ondertussen ook op RobertDoornbos.com

Het is trouwens verbazingwekkend hoe dom en achterlijk sommige mensen kunnen zijn als je sommige reacties leest op de site van een krant...
Dat is toch hetzelfde filpje als op de andere sites? :-\

Die flitsfoto, waar vindt jij die ergens, ik vindt ze echt niet op die site hoor :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin


Kirabi

Citaat van: Tim C op 16 augustus 2006 - 13:35:21
De telegraaf.

Een greep uit de leukste:

- Wat een kneusje, met een F1 wagen moet je minstens 350 per uur halen
- Men heeft blijkbaar geld om zo'n nutteloze dingen te organiseren maar niet om mijn X te betalen
- Ik hoop dat hier een parlementaire vraag over komt
- Spijtig dat hij niet gecrashed is want dit was schandalig  ::)

Sommige mensen...

Tja er zijn mensen die formule 1 dus helemaal niks aan vinden....


Ferrari 2010

#11
Citaat van: Martin op 16 augustus 2006 - 21:51:58
Tja, geen toegevoegde waarde. Sorry.
????

Die flitsfoto, bedoelen jullie daar die foto mee die je te zien krijgt als je doorklikt naar de site? Die zwartwitte? Ik denk niet dat dat een flitsfoto is, er staat bij de grote versie zelfs onder:         Photo by PETER VAN EGMOND
Kwist niet dat flitspalen nu ook al een naam hadden ;D ;D ;D

En dan nog, die foto is getrokkken op een moment dat hij tegen de rijrichting inreed (aan de andere kant van die middenberm reden ze namelijk in de zelfde richting als RD), bij mijn weten trekken flitspalen maar in 1 richting ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2006 op 17 augustus 2006 - 11:01:55
Citaat van: Martin op 16 augustus 2006 - 21:51:58
Tja, geen toegevoegde waarde. Sorry.
????

Die flitsfoto, bedoelen jullie daar die foto mee die je te zien krijgt als je doorklikt naar de site? Die zwartwitte? Ik denk niet dat dat een flitsfoto is, er staat bij de grote versie zelfs onder:         Photo by PETER VAN EGMOND
Kwist niet dat flitspalen nu ook al een naam hadden ;D ;D ;D

En dan nog, die foto is getrokkken op een moment dat hij tegen de rijrichting inreed (aan de andere kant van die middenberm reden ze namelijk in de zelfde richting als RD), bij mijn weten trekken flitspalen maar in 1 richting ...

Ik heb de foto gisteren op het VTM nieuws gezien. Nog niet op de site. Logisch aangezien ik nog niet gaan kijken ben :d:d

scho0634

Citaat van: Kirabi op 17 augustus 2006 - 08:53:00
Citaat van: Tim C op 16 augustus 2006 - 13:35:21
De telegraaf.

Een greep uit de leukste:

- Wat een kneusje, met een F1 wagen moet je minstens 350 per uur halen
- Men heeft blijkbaar geld om zo'n nutteloze dingen te organiseren maar niet om mijn X te betalen
- Ik hoop dat hier een parlementaire vraag over komt
- Spijtig dat hij niet gecrashed is want dit was schandalig  ::)

Sommige mensen...

Tja er zijn mensen die formule 1 dus helemaal niks aan vinden....

Dat lijkt me sterk ;)

floris.sp

Bij Top Gear hebben ze een test gedaan waarbij een flitspaal bij 270km p/u al stopte omdat de auto te ver was om op de foto te zetten. En Peter Van Egmond is die formule 1 fotograaf.