Wist je dat ?

Gestart door Ramses, 17 april 2005 - 11:11:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 00:53:41
Wist je dat er bij de Tsunami in Zuidoost-Azië, buiten vissen en mensen, geen andere dieren omgekomen zijn. Die hadden het voelen komen en zijn hogerop gevlucht...

Amai, ik wist niet dat dieren zoiets konden voelen. Aan je Thaise vrienden gevraagd ofzo?
Hoe is het daar met de wederopbouw eigenlijk? Want ik heb geen beelden te zien meer gekregen.

Alan Blues

Citaat van: Razzle_dazzle op 15 mei 2006 - 09:11:43
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 00:53:41
Wist je dat er bij de Tsunami in Zuidoost-Azië, buiten vissen en mensen, geen andere dieren omgekomen zijn. Die hadden het voelen komen en zijn hogerop gevlucht...

Amai, ik wist niet dat dieren zoiets konden voelen. Aan je Thaise vrienden gevraagd ofzo?
Hoe is het daar met de wederopbouw eigenlijk? Want ik heb geen beelden te zien meer gekregen.

Nee, ik heb dat gezien op National Goegraphic.

De wederopbouw in Thailand is redlijk snel gegaan. Ze hebben zelfs het geld van de buitenlandse hulp geweigerd omdat hun koning vindt dat ze anders overkomen als een ontwikkelingsland. Maar Thais gaan helemaal anders om met de dood dan wij hier in het westen. Ze zijn Boeddhist en geloven in reïncarnatie. Er is uiteraard wel getreurd, maar Thais steken direct de handen uit de mouwen en zijn dadelijk terug begonnen met de wederopbouw. Ze leven immers van toerisme in die streek. Iedereen heeft iedereen geholpen...

JVA

Wist je dat de voetbalploeg RWDM nog steeds bestaat?
Wist je dat deze ploeg volgend jaar in 1e provinciale (Brabant) speelt?
Wist je dat ze dit jaar kampioen zijn geworden in vierde provinciale?
Wist je dat Georges Heylens daar trainer was?

schumi4ever

Wist je dat het onmogelijk is om aan je ellebogen te likken?

schumi4ever

Wist je dat 90% van de mensen die dit lezen het toch zullen proberen?

razzle_dazzle

Citaat van: JVA op 16 mei 2006 - 17:43:45
Wist je dat de voetbalploeg RWDM nog steeds bestaat?
Wist je dat deze ploeg volgend jaar in 1e provinciale (Brabant) speelt?
Wist je dat ze dit jaar kampioen zijn geworden in vierde provinciale?
Wist je dat Georges Heylens daar trainer was?


Van vierde provinciale naar eerste provinciale?

JVA

Stamnummer overgekocht van ZD Hulsbeek dacht ik...

Jasper

Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 17:34:03
Citaat van: Razzle_dazzle op 15 mei 2006 - 09:11:43
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 00:53:41
Wist je dat er bij de Tsunami in Zuidoost-Azië, buiten vissen en mensen, geen andere dieren omgekomen zijn. Die hadden het voelen komen en zijn hogerop gevlucht...

Amai, ik wist niet dat dieren zoiets konden voelen. Aan je Thaise vrienden gevraagd ofzo?
Hoe is het daar met de wederopbouw eigenlijk? Want ik heb geen beelden te zien meer gekregen.
Ze zijn Boeddhist en geloven in reïncarnatie.

Boeddhisten geloven niet echt in erïncarnatie, toch niet zoals de hindoes daarin geloven. Boeddhisten hebben meer een filosofie die zegt dat als iemand sterft, het ook gedaan is met die persoon (geen onsterfelijke ziel), maar het zijn de handelingen van die persoon die voor eeuwig blijven. Of zoiets. :) Wist je dat? :)

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:04:19
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 17:34:03
Citaat van: Razzle_dazzle op 15 mei 2006 - 09:11:43
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 00:53:41
Wist je dat er bij de Tsunami in Zuidoost-Azië, buiten vissen en mensen, geen andere dieren omgekomen zijn. Die hadden het voelen komen en zijn hogerop gevlucht...

Amai, ik wist niet dat dieren zoiets konden voelen. Aan je Thaise vrienden gevraagd ofzo?
Hoe is het daar met de wederopbouw eigenlijk? Want ik heb geen beelden te zien meer gekregen.
Ze zijn Boeddhist en geloven in reïncarnatie.

Boeddhisten geloven niet echt in erïncarnatie, toch niet zoals de hindoes daarin geloven. Boeddhisten hebben meer een filosofie die zegt dat als iemand sterft, het ook gedaan is met die persoon (geen onsterfelijke ziel), maar het zijn de handelingen van die persoon die voor eeuwig blijven. Of zoiets. :) Wist je dat? :)

Neen, maar het boeit me wel. National Geographic is mijn favoriete zender als er niets op de andere zenders te zien is...heel vaak dus  ;D.

Alan Blues

Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:04:19
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 17:34:03
Citaat van: Razzle_dazzle op 15 mei 2006 - 09:11:43
Citaat van: Alan Blues op 15 mei 2006 - 00:53:41
Wist je dat er bij de Tsunami in Zuidoost-Azië, buiten vissen en mensen, geen andere dieren omgekomen zijn. Die hadden het voelen komen en zijn hogerop gevlucht...

Amai, ik wist niet dat dieren zoiets konden voelen. Aan je Thaise vrienden gevraagd ofzo?
Hoe is het daar met de wederopbouw eigenlijk? Want ik heb geen beelden te zien meer gekregen.
Ze zijn Boeddhist en geloven in reïncarnatie.

Boeddhisten geloven niet echt in erïncarnatie, toch niet zoals de hindoes daarin geloven. Boeddhisten hebben meer een filosofie die zegt dat als iemand sterft, het ook gedaan is met die persoon (geen onsterfelijke ziel), maar het zijn de handelingen van die persoon die voor eeuwig blijven. Of zoiets. :) Wist je dat? :)

Toch moet ik je ongelijk geven. Volgens hen blijft de geest van een overledene wel soms ronddwalen, maar in de meeste gevallen komt hij terrecht in een nieuw lichaam.

Een voorbeeld van het boeddhistisch denken is dat geloven dat iemand, die met een aangeboren handicap door het leven moet, in zijn vorig leven een slecht mens was. Als die persoon aan het bedelen is op straat geeft bijna iedereen die persoon geld omdat ze anders vrezen in hun volgend leven gehandicapt te zijn indien ze hem niets gegeven zouden hebben... Sociale zekerheid op z'n Thais... :)

Jasper

Ik weet niet vanwaar je dit haalt, ik heb dat van mij voorbije maandag gehoord, van mijn leraar godsdienst. :P

Als jij het van je Thaise vrienden hebt, zal je wel gelijk hebben. :) Maar het lijkt meer op het hindoeïsme dan op het boeddhisme vind ik.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:38:16
Ik weet niet vanwaar je dit haalt, ik heb dat van mij voorbije maandag gehoord, van mijn leraar godsdienst. :P

Als jij het van je Thaise vrienden hebt, zal je wel gelijk hebben. :) Maar het lijkt meer op het hindoeïsme dan op het boeddhisme vind ik.

Ook Wikipedia geeft Alan gelijk:
CitaatWedergeboorte is een boeddhistisch concept dat verwijst naar het opnieuw plaatsvinden van geboorte na de dood. In het boeddhisme maakt wedergeboorte deel uit van samsara, de cyclus van dood en wedergeboorte zonder begin en zonder eind. Indien iemand verlicht is en het Nirvana bereikt heeft, vindt er na het overlijden geen wedergeboorte plaats maar Parinibbana.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

No problem, Wikipedia spreek ik niet tegen. :)

Eric

Jasper eindelijk eens de mond gesnoerd...LOL  ;D

McChouffe

... Eric nog leeft  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.