Wist je dat ?

Gestart door Ramses, 17 april 2005 - 11:11:03

« vorige - volgende »

Supermariobros

* vlinders proeven met hun pootjes

* er gemiddeld 100 mensen per jaar stikken in een balpen

* de meeste mensen banger zijn voor spinnen dan voor de dood

* je ogen altijd even groot blijven, terwijl je neus en oren doorgroeien

* als je praat meer dan 100 spieren gebruikt

* de totale lengte van je bloedvaten meer dan 10.000 km. is

* olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen

* een F1 wagen zo hard gaat dat hij ondersteboven kan rijden, Op topsnelheid wordt de auto zo hard op de weg gedrukt, dat hij probleemloos tegen het dak van een tunnel blijft plakken!

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2005 - 11:07:26
* vlinders proeven met hun pootjes  wist ek niet

* er gemiddeld 100 mensen per jaar stikken in een balpen ook niet, is wel dom

* de meeste mensen banger zijn voor spinnen dan voor de dood Ben ek zeker van

* je ogen altijd even groot blijven, terwijl je neus en oren doorgroeien  Men eeuwige vermoeden klopt dus

* als je praat meer dan 100 spieren gebruikt logisch

* de totale lengte van je bloedvaten meer dan 10.000 km. is  eveneens logisch

* olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen Ben ek niet zo zeker van

* een F1 wagen zo hard gaat dat hij ondersteboven kan rijden, Op topsnelheid wordt de auto zo hard op de weg gedrukt, dat hij probleemloos tegen het dak van een tunnel blijft plakken!
Dan vraag ik me af waarom ze niet op het rechte stuk voortaan een halve looping doen. Ik betwijfeltrouwens dat dat echt kan!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 07 augustus 2005 - 11:20:57
Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2005 - 11:07:26
* een F1 wagen zo hard gaat dat hij ondersteboven kan rijden, Op topsnelheid wordt de auto zo hard op de weg gedrukt, dat hij probleemloos tegen het dak van een tunnel blijft plakken!
Dan vraag ik me af waarom ze niet op het rechte stuk voortaan een halve looping doen. Ik betwijfeltrouwens dat dat echt kan!

Tuurlijk niet, eenmaal op volle snelheid duurt enkele seconden, en als hij dan om de een of andere manier snelheid minderd valt hij op zijn kop naar beneden...

Jasper

#93
Ja, enkele jaren terug had de Minardi last van afbrekende voorvleugels op het rechte stuk van Barcelona als ik me niet vergis, en dan spraken ze van 400kg druk die de voorvleugel produceert. De voorvleugel alleen al, dus doe daar nog eens 500kg van de achtervleugel bij en natuurlijk de druk van het chassis zelf. Je komt aan een ton druk terwijl zo'n wagen met rijder maar 600kg weegt.

Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2005 - 11:07:26
* olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen
Geloof ik niks van, ooit al eens een slak zien springen dan?

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2005 - 15:43:49
Ja, enkele jaren terug had de Minardi last van afbrekende voorvleugels op het rechte stuk van Barcelona als ik me niet vergis, en dan spraken ze van 400kg druk die de voorvleugel produceert. De voorvleugel alleen al, dus doe daar nog eens 500kg van de achtervleugel bij en natuurlijk de druk van het chassis zelf. Je komt aan een ton druk terwijl zo'n wagen met rijder maar 600kg weegt.

Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2005 - 11:07:26
* olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen
Geloof ik niks van, ooit al eens een slak zien springen dan?

Een slak is een incekt, geen dier  ;)

Jasper

#95
;D ;D ;D ;D

Een slak is ten eerste geen insect (incekt? ???) maar wel een weekdier en is dus wel een dier, en als het een insect was: insecten zijn geen dieren of zo? ???

Sorry maar die post was gewoon lachwekkend. ;D

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 07 augustus 2005 - 19:15:48
;D ;D ;D ;D

Een slak is ten eerste geen insect (incekt? ???) maar wel een weekdier en is dus wel een dier, en als het een insect was: insecten zijn geen dieren of zo? ???

Sorry maar die post was gewoon lachwekkend. ;D

K, een weekdier maar je kan zo zeggen dat een vlieg ook een dier is.
En ik denk trouwens dat ze dieren bedoelen die poten hebben.
En idd insekt; net iets te vlug getypt :)

Jasper

Natuurlijk is een vlieg een dier, wat is dat anders, een plant? ???

Mikacouli

insekten zijn insekten, dieren zijn dieren

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 07 augustus 2005 - 19:24:23
insekten zijn insekten, dieren zijn dieren
Je hebt gewervelde en ongewervelde dieren.
Gewervelde:
-amfibieën
-reptielen
-zoogdieren
-vogels
-vissen

Ongewervelde:
insecten, spinnen, weekdieren, ...
oor compleet te zijn: http://wnf.colo.bit.nl/dierendatabase/htdocs/index.cfm?geklikt=90000126&action=display


Tuurlijk zijn vliegen en slakken en spinnen en al dieren. Elk levend organisme dat zich uit zichezelf kan voortbewegen is een dier. Dat is ongeveer de definitie, zal niet helemaal kloppen hoor. Dacht je dat eenslak en een vlieg een plant waren ofzo? Ooit al een slak aan fotoynthese zien doen?  ;D ;D

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Jasper

Er zijn 5 rijken: dieren, planten, ééncellige, virussen en zwammen. Ik zie niet waar insecten onder zouden vallen indien het geen dieren waren...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 08 augustus 2005 - 11:32:07
Er zijn 5 rijken: dieren, planten, ééncellige, virussen en zwammen. Ik zie niet waar insecten onder zouden vallen indien het geen dieren waren...
onder de gezwamde virussen  ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 08 augustus 2005 - 11:32:07
Er zijn 5 rijken: dieren, planten, ééncellige, virussen en zwammen. Ik zie niet waar insecten onder zouden vallen indien het geen dieren waren...

Tuurlijk, maar onder dieren heb je ook onderverdeleingen zoals insekten, weekdieren enzoverder. En hetgeen van die olifant denk ik dat ze doelden op de dieren die poten heeft ofzo. Ik denk niet dat de cathegorie insekten enzo er bij horen ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 08 augustus 2005 - 12:58:36
Citaat van: Jasper op 08 augustus 2005 - 11:32:07
Er zijn 5 rijken: dieren, planten, ééncellige, virussen en zwammen. Ik zie niet waar insecten onder zouden vallen indien het geen dieren waren...

Tuurlijk, maar onder dieren heb je ook onderverdeleingen zoals insekten, weekdieren enzoverder. En hetgeen van die olifant denk ik dat ze doelden op de dieren die poten heeft ofzo. Ik denk niet dat de cathegorie insekten enzo er bij horen ;)
dat had hij het juist moeten zeggen hé. Had hij moeten zeggen dat het de enige gewervelden of zoogdieren ofzo waren  ;) :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.