Kim Gevaert Europees kampioene 100 meter

Gestart door Jasper, 09 augustus 2006 - 22:54:34

« vorige - volgende »

Jasper

Hoogdag voor de Belgische atletiek vandaag, want Kim Gevaert heeft goud gewonnen op de 100 meter! Ze won in 11"06, dat is 2 honderdsten boven haar eigen Belgisch record.

Het is nog maar de derde keer dat een Belg(ische) de gouden medaille haalt op een Europees kampioenschap. Eerder werd Gaston Roelants in 1961 Europees kampioen op de 3000 meter steeple en Karel Lismont in 1972 op de marathon.

Ik kijk ook al uit naar de prestatie van Tia Hellebaut in het hoogspringen. Ik verwacht minstens een plaats in de top-5, en een medaille zit er ook zeker in!

Supermariobros

Fantastische prestatie alweer van ons kimmeke, ze verdient het!

Ne dikke proficiat Kim!

Hopelijk kan nu Tia Ellebaut ook nog een medaille halen.

Hamilton MASTER

Ik verwacht nog veel van Kim tijdens de 200 meter, een afstand die haar op papier zelfs meer moet liggen dan de 100 meter.

Tia Hellebaut verwacht ik ook nog iets van, maar een medaille gaat net iets te hoog gegrepen zijn.

Ik denk Gevaert goud op 200 meter en Hellebaut 4de plek bij hoogspringen.



Ferrari 2010

Ze hebben het beide mooi afgemaakt, allebei goud, knappe prestatie van Hellebaut om 3 cm over haar eigen record te springen!!
Nen dikke proficiat aan Kim en Tia!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

België haalt nog eens op een positieve manier de wereldpers, fantastisch gewoon!!! Heel sterke presties van beiden.

Kim Gevaert haalt zowel goud op de 100 als de 200m. en Tia Hellebaut slaagde erin om over 2.03 m te springen, ook de Bulgaarse Veneva sprong over die hoogte, maar ze had er wel twee pogingen voor nodig. Jammer dat Kristof Beyens net naast het brons greep op de 200m. of we hadden er nog een medaille bij.

Aan Kim en Tia ne dikke proficiat!!!  :-* :-* :-*


Jasper

#5
In het verleden nog maar 2 gouden medailles voor België op een EK. Nu 3 gouden medailles op 1 EK.

Fan-tas-tisch! :D :D

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 12 augustus 2006 - 11:41:47
In het verleden nog maar 2 gouden medailles voor België op een EK. Nu 3 gouden medailles op 1 WK.

Fan-tas-tisch! :D :D

Het was nu ook op een EK hoor, Jasper  ;)


The REAL BUTTON Freak

Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken tot de Olympische spelen.