Heimwee.

Gestart door bogief1, 01 augustus 2006 - 00:50:25

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 15 augustus 2006 - 17:30:15
Citaat van: KVDracer op 15 augustus 2006 - 17:14:44
Handgeschakelde versnellingsbak
En hoe noem jij de huidige versnellingsbak dan? Dat gaat toch ook met de hand? Of bedoel je echt met een versnellingsknuppel? Zodat ze koppeling moeten induwen enzo?

Handgeschakeld is doorgaans met een versnellingspook. In een Formule 1-wagen steekt tegenwoordig een volautomatische versnellingsbak (niet handmatig dus).

Hamilton MASTER

Alles draait toch om geld ?

Waarom zijn er vorige jaren te weinig nieuwe teams in F1 gestapt ? Omdat het teveel geld kost om een motor te ontwikkelen die even sterk is als die van de topteams. Waarom wil men de motor-revolutie nu gebruiken ? Om nieuwe teams aan te trekken en ervoor te zorgen dat de topteams meer concurrentie krijgen.


Waarom zou je inderdaad risico's nemen als je zonder risico ook veel punten kan halen ? Het is duurder voor het team als je je wagen tot het uiterste drijft en mooie dingen laat zien. Ze willen rijders die continu rustig rijden maar punten pakken. Daar draait het om, de punten.
Dus wederom uit financiƫle overwegingen dat er geen spektakel meer is. Risico's mogen niet, want dat kost geld !


Alles in de F1 de laatste jaren (en zeker niet enkel de F1) draait om geld. Als er bespaard kan worden, liever doen. Als er meer concurrentie komt is het goed voor de portemonnee van Bernie en moet de drempelvrees van andere teams gestopt worden. Hoe ? --> Makkelijker en sneller meedraaien met de top. Hoe dit te doen ? --> Teams duidelijke instructies geven hoe ver ze mogen gaan, tussen welke lijntjes ze moeten blijven. Lijntjes die makkelijker haalbaar zijn voor nieuwe teams, zonder nieuwe technologiƫn.

Alles kost meer en meer geld. Zonder geld is er geen Formule 1. Maar vroeger doen geld minder belangrijk was, was het wel pakken interessanter voor de neutrale kijker. En zo verliest elke sport zijn charme.



KVDracer

Citaat van: Schumi 2006 op 15 augustus 2006 - 17:30:15
Citaat van: KVDracer op 15 augustus 2006 - 17:14:44
Handgeschakelde versnellingsbak
En hoe noem jij de huidige versnellingsbak dan? Dat gaat toch ook met de hand? Of bedoel je echt met een versnellingsknuppel? Zodat ze koppeling moeten induwen enzo?

nu is het een ahlf automatische versnellingsbak of tiptronic. Geef mij maar zoals in de champcar.

Doefie

Citaat van: KVDracer op 15 augustus 2006 - 20:20:38
Citaat van: Schumi 2006 op 15 augustus 2006 - 17:30:15
Citaat van: KVDracer op 15 augustus 2006 - 17:14:44
Handgeschakelde versnellingsbak
En hoe noem jij de huidige versnellingsbak dan? Dat gaat toch ook met de hand? Of bedoel je echt met een versnellingsknuppel? Zodat ze koppeling moeten induwen enzo?

nu is het een ahlf automatische versnellingsbak of tiptronic. Geef mij maar zoals in de champcar.

Citaat van: Doefie op 15 augustus 2006 - 19:18:55
Citaat van: Schumi 2006 op 15 augustus 2006 - 17:30:15
En hoe noem jij de huidige versnellingsbak dan? Dat gaat toch ook met de hand? Of bedoel je echt met een versnellingsknuppel? Zodat ze koppeling moeten induwen enzo?
Handgeschakeld is doorgaans met een versnellingspook. In een Formule 1-wagen steekt tegenwoordig een volautomatische versnellingsbak (niet handmatig dus).

;)

Martin

Ik kan me nog de F1 races herrineren dat er 35 rijders waren ingeschreven. Veel priveteams, in de jaren 70, die door de voorkwali kwamen en dan stonden er 26 wagens aan de start. Die tijd komt niet meer terug, maar ik ben blij dat ik het heb meegemaakt. Nadeel is dat je nu een stuk ouder bent. :-\

Kirabi

Citaat van: Martin op 16 augustus 2006 - 00:14:47
Ik kan me nog de F1 races herrineren dat er 35 rijders waren ingeschreven. Veel priveteams, in de jaren 70, die door de voorkwali kwamen en dan stonden er 26 wagens aan de start. Die tijd komt niet meer terug, maar ik ben blij dat ik het heb meegemaakt. Nadeel is dat je nu een stuk ouder bent. :-\

hehe ik kijk pas vanaf 1998 f1.... maar ben ook niet zo mega oud... in de jaren 70 zat ik nog in me pappa :P


bogief1

#36
http://youtube.com/watch?v=pQHTGhcue9M&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=my79obWrzC4&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=qmsz-dyywGI&mode=related&search=


Brede lage auto's zonder al die kleine luchtgeleiders, die periode gaf letterlijk en figuurlijk vuurwerk.
De vlaggen die uit de wagens komen, coureurs die elkaar vervoerden. In 1993 zijn er wel veel doodsmakken gebeurd.
De veiligheid is sterk verbeterd sinds de dood van Senna, maar de sensatie is meegestorven.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

De auto's vroeger vond ik ook mooier. Zoals de JPS lotus van Senna, die zwarte. Gaaf ding.

En heimwee heb ik zeker naar de takkeherrie van de V12's!

Doefie

Citaat van: bogief1 op 20 september 2006 - 18:29:05
In 1993 zijn er wel veel doodsmakken gebeurd.

In 1991 ook. Martin Donnelly bijvoorbeeld in Jerez de la Frontreira. Wagen spatte uiteen en Donnelly lag bewusteloos in 't midden van het circuit. Of Derek Warwick in Monza.

scho0634

Citaat van: Doefie op 20 september 2006 - 20:19:32
Citaat van: bogief1 op 20 september 2006 - 18:29:05
In 1993 zijn er wel veel doodsmakken gebeurd.

In 1991 ook. Martin Donnelly bijvoorbeeld in Jerez de la Frontreira. Wagen spatte uiteen en Donnelly lag bewusteloos in 't midden van het circuit. Of Derek Warwick in Monza.

Dat van Donnelly weet ik nog, ja. Dat zag er toen huiveringwekkend uit.

B00

Ik vond de f1 erg gaan veranderen toen de sliks waren verdwenen.
En na 2000 toen bernie zich ging bemoeien met de regels, elk jaar van die vage regels tot op vorig jaar geen bande wissels  >:(
Dit jaar de V8 wat een naaimachine  ;D
Pfff ze moeten eens normaal gaan doen die Bners en zich lekker bemoeien met polo. Ze verpesten heel de F1 sfeer (als dat al niet gebeurd is) :'(

Ps: circuits met sfeer vind ik Spa
Michael the living legend

Kirabi

Geef me de spectaculairiteit van 2000 en daar onder maar terug... elke race hoop ik op een spectakel maar dan komt er amper wat en dat vind ik toch soms wel zonde


Kirabi

uhm ik zie in tribute van 1994 van dat Schumi een Black Flag kreeg.... weet iemand waarom dat was ?


FerrariMan

Was dat niet voor het inhalen van Hill onder de warmup lap?

razzle_dazzle

Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2006 - 17:07:33
Was dat niet voor het inhalen van Hill onder de warmup lap?

Idd. Silverstone '94. Schumi werd voor twee wedstrijden geschorst.