Heimwee.

Gestart door bogief1, 01 augustus 2006 - 00:50:25

« vorige - volgende »

Tim C

Mosley wil groene technologie onderzoeken, ondermeer het opslagen van de energie die vrijkomt bij het remmen.

Vulture

Heimwee, inderdaad.

Wanneer wordt er nu ingehaald? Tijdens de pitstops.
Waarom niet op de baan?

1.
Door het smaller worden van de wagens tov vroeger is de wagen moeilijker te hanteren naast de ideale rijlijn.

2.
Bij het aanraken van je tegenstander + eventuele crash (race incident, niet?) schiet de 'race control' wakker en geven ze je een straf (dikwijls 10 plaatsen achteruit op de grid volgende race).

3.
Motor moet 2 races meegaan (ongelooflijk toch dat DIT kan in F1), dus waarom risico's nemen en de motor opblazen  (= 10 plaatsen achteruit) door te lang achter iemand anders te hangen, dus allemaal plaats tussen laten, tjoek tjoek, het allombekende treintje rijden....

De F1 zegt me bijna niets meer. Elke race hoop ik iets te zien. Enkel de start + 1e ronde is spannend. Nadien is het wachten (als de tv nog aanstaat natuurlijk) op de pitstops.
Kijk naar de DTM of andere raceklassen, daar gaan ze voor elke plaats, mogen en kunnen ze nog iets.
Close The World, Open The Next..

bogief1

Inderdaad. Zondag bleef ik na de F1 nog verder zien naar de BTCC op ITV.
Ik heb tijdens die race meer op het puntje van m'n stoel gezeten dan bij de F1.
F1 moet dan top zijn.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dutje

En dan die gegroevde banden... Djeez, de "koninginneklasse" van de autosport rijdt op banden met groeven :'(
Bring back the slicks!!!!!

The REAL BUTTON Freak

De Clio cup is spannender, maar ja, die zenden ze niet uit hé.

Doefie

Een coureur die wat lef heeft kan op zich overal inhalen. Is er een coureur met lef op de grid ? Nee. Villeneuve, Montoya, maar die worden meteen het ergste verweten (wie is er dan in fout ? De coureurs of de rest ?). Räikkönen ook nog, en in mindere mate Schumacher (omdat hij het toch niet echt meer nodig heeft). De rest zijn regelrecht een bende sissi's. "Zijn ze aan het racen ? Oei oei, ze zouden die achter hen wel is kunnen ophouden." Hup, opzij. "Hee ik rij achtste. Leuk, is ook een puntje." En voila, ze doen niks meer. Het is om te beginnen al een groot stuk van de mentaliteit die in de paddock hangt, en dan pas de regels. Je kan met élke wagen inhalen. Alleen durft niemand iets.

Over Fuji : zoals ik al zei, alle plaatsen zijn goed. Maar vermits dat niet gebeurt zie ik enkel de eerste en de zesde bocht. Vier ligt te kort op drie en die ligt te kort op twee. Bocht twee gaan ze "niet genoeg snelheid hebben". Zeven, acht en negen ook niet. Tenzij ze er ergens vlak achter hangen.

Over Suzuka : is vervangen omdat Toyota eigenaar is van Fuji. Meer moet je er niet achter zoeken. Toyota zaagt om naar Fuji te gaan, betaalt en dreigt wat en voila, ze zitten in Fuji. Dat Suzuka het testcircuit van Bridgestone is vergeten ze er wel even bij te zeggen.

Citaat van: dutje op 01 augustus 2006 - 22:44:28
En dan die gegroevde banden... Djeez, de "koninginneklasse" van de autosport rijdt op banden met groeven :'(
Bring back the slicks!!!!!

Die komen er.

Jasper

Citaat van: Doefie op 02 augustus 2006 - 13:04:45
Een coureur die wat lef heeft kan op zich overal inhalen. Is er een coureur met lef op de grid ? Nee. Villeneuve, Montoya, maar die worden meteen het ergste verweten (wie is er dan in fout ? De coureurs of de rest ?). Räikkönen ook nog, en in mindere mate Schumacher (omdat hij het toch niet echt meer nodig heeft). De rest zijn regelrecht een bende sissi's. "Zijn ze aan het racen ? Oei oei, ze zouden die achter hen wel is kunnen ophouden." Hup, opzij. "Hee ik rij achtste. Leuk, is ook een puntje." En voila, ze doen niks meer. Het is om te beginnen al een groot stuk van de mentaliteit die in de paddock hangt, en dan pas de regels. Je kan met élke wagen inhalen. Alleen durft niemand iets.

Het is niet zo dat er nergens op de aarbol nog durvers te bespeuren zijn om in de F1 te komen en daar iets moois te laten zien. Het is gewoon zo dat deze durvers niet meer aan de bak komen omdat het meer opbrengt voor de teams om het iets rustiger aan te doen. En dat heeft volgens mij twee redenen: enerzijds het almaar groter wordende financiële belang in de F1 en anderzijds... de regels, met vooral de twee-races-per-motorregel.

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2006 - 16:37:06
Citaat van: Doefie op 02 augustus 2006 - 13:04:45
Een coureur die wat lef heeft kan op zich overal inhalen. Is er een coureur met lef op de grid ? Nee. Villeneuve, Montoya, maar die worden meteen het ergste verweten (wie is er dan in fout ? De coureurs of de rest ?). Räikkönen ook nog, en in mindere mate Schumacher (omdat hij het toch niet echt meer nodig heeft). De rest zijn regelrecht een bende sissi's. "Zijn ze aan het racen ? Oei oei, ze zouden die achter hen wel is kunnen ophouden." Hup, opzij. "Hee ik rij achtste. Leuk, is ook een puntje." En voila, ze doen niks meer. Het is om te beginnen al een groot stuk van de mentaliteit die in de paddock hangt, en dan pas de regels. Je kan met élke wagen inhalen. Alleen durft niemand iets.

Het is niet zo dat er nergens op de aarbol nog durvers te bespeuren zijn om in de F1 te komen en daar iets moois te laten zien. Het is gewoon zo dat deze durvers niet meer aan de bak komen omdat het meer opbrengt voor de teams om het iets rustiger aan te doen. En dat heeft volgens mij twee redenen: enerzijds het almaar groter wordende financiële belang in de F1 en anderzijds... de regels, met vooral de twee-races-per-motorregel.

Daarmee dat ik over de Formule 1-paddock spreek ;) Maar desondanks de motorregel kan je nog mooie dingen laten zien, met wat wil. Als je achter iemand rijdt en je durft hem niet voorbij te gaan ligt het niet aan de motor he.

Tim C

Nee, maar het heeft enorm veel invloed.

Jasper

Inderdaad, en als je dan probeert, dan vindt het team dat een onnodig risico en zo komen de rijders uit lagere klassen die veel risico's nemen du niet in de F1, en de rest neemt geen risico's of wordt zo goed als gehersenspoeld zodat ze er nog maar amper nemen.

McChouffe

http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/motorbevriezing_vanaf_gp_china/

Wat een gelul, wat een bullshit. Geen motorevoluties meer in 2007. Ik heb er geen woorden voor hoe dom ik die regel vind, nog dommer dan de V8 en de twee-races-per-motor-regel. Elke manier tot innovatie, tot ontwikkelen van toptechnologie wordt door de FIA doodgeknepen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Mja, alle teams hebben het blijkbaar wel goedgekeurd, maar het is zever. Dit wil zeggen dat wie in china de sterkste motor heeft de volgende 2 kampioenschappen bijna zeker zal winnen; Wie een plofmotor heeft kan er even goed 2 jaar mee kappen. Wat gaat nog het verschil zijn tussen begin 2007 en eind 2008? Bijna niets. Zielig, ik snap niet dat de teams hiermee akkoord gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Voor mij persoonlijk zijn de problemen begonnen sinds de fabrieksteams hun intrede in de F1 maakten.
Als ze de kosten willen drukken zouden ze die moeten verbieden, maar dat zal wel nooit gebeuren want dan moet Ferrari ook stoppen.
Nu ziet het er ook nog eens uit dat mclaren zal verdwijnen en ik vrees dan automatisch voor williams.
2 teams uit de top 3 van de eeuwige statistieken die misschin verdwijnen dankzij het geld van de fabrieksteams  >:(
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Het enige wat ze zouden moeten doen is terugkeren naar de oude tijd. Handgeschakelde versnellingsbak, slicks en weg met aerodynamiche grip,maar terug mechanische grip. Het is niet zo echt dat de fabrieksteams alles kapot hebben geholpen, alleen vindt de FIA zoveel regeltjes uit dat een privé team de investeringen niet meer aankan. Eigenlijk zouden ze een systeem moeten vinden waar ieder team een even groot budget heeft.

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 15 augustus 2006 - 17:14:44
Handgeschakelde versnellingsbak
En hoe noem jij de huidige versnellingsbak dan? Dat gaat toch ook met de hand? Of bedoel je echt met een versnellingsknuppel? Zodat ze koppeling moeten induwen enzo?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.