Champions League 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 28 juli 2006 - 11:06:26

« vorige - volgende »

Racegirl

Citaat van: Razzle_dazzle op 02 mei 2007 - 23:02:53
Citaat van: Razzle_dazzle op 12 april 2007 - 23:30:01
Het wordt een heruitgave van Liverpool-Milan, met de Italianen als winnaar deze keer.

Alweer profetische woorden  ;)...

Daar kan ik me nu wel in vinden! Ik supporter alvast voor Milan in de finale!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.


Tim C

Wacht, was Manchester gisteren wel op het veld te vinden? :-\ :(

Een rotslechte wedstrijd van ManU, als ze zaterdag en woensdag ook zo spelen kunnen ze de titel ook wel vergeten. :-\

Even trouwens, de commentaar op kanaaltwee was om van te janken. Het leek wel alsof hij betaald werd door Milan in plaats van zijn tv zender...

The REAL BUTTON Freak

LIVERPOOL WINT DE FINALE net zoals 2 jaar geleden.

Supermariobros

Citaat van: The REAL Freak op 03 mei 2007 - 11:40:26
LIVERPOOL WINT DE FINALE net zoals 2 jaar geleden.

Dat kan, maar hopelijk wordt het nu niet beslist via de strafschoppen.

Mijn mening: Milan wint!!!

Tim C

Als die strafschoppen na dezelfde 3-3 komen, mag dat van mij hoor ;)

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 03 mei 2007 - 09:14:31Gattuso, wat een held. Die kerel zou zelfs de bal opeten indien nodig.

Ik haat hem... :)

Bah, mijn pronostiek voor de finale zat er dus helemaal naast (ik had Chelsea-ManU gezegd). Maar nu hoop ik echt dat Liverpool wint!

razzle_dazzle

"Gennaro Gattuso", de naam alleen al  :). Heerlijke voetballer om naar te kijken!
Dit is echt een voetballer die nog met het hart speelt. Altijd een zwak gehad voor dergelijke voetballers.
En zijn arrogantie en driftbuien? Vergeef het hem, maar dat is nu eenmaal zijn belangrijkste voedingsbron...geloof me, ik zie er elke week zo eentje aant werk   ;)

http://youtube.com/watch?v=l17LxC-7uM4&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=9dSd6xaYxB8&mode=related&search=

Wat betreft de wedstrijd: ik vermoed dat velen Manchester een beetje overschat hebben na de memorabele overwinning tegen AS Roma. AC Milan stootte de laatste 4!! jaren telkens door tot minstens de halve finale van de Champions League, hoe kon men deze ploeg zo vroeg afschrijven?

Kaka en Seedorf maakten het verschil in doelpunten, maar Gattuso en vooral Pirlo wonnen de wedstrijd. Heerlijk duo om naar te kijken.

Liverpool is ook zo een typische tornooiploeg, misschien nog meer dan Milan, want wat zij presteren met 'beperkte middelen' is gewoon fantastisch. Al jarenlang bakken ze er niets van in eigen competitie, maar in de Europese tornooien staan ze er telkens weer. En met Gerrard hebben ze ook zo een prachtspeler in huis.

Ik gok op een 1-0 overwinning van Milan.

razzle_dazzle

Vorige week in de Standaard een analyse over de CL en zijn competitievervalsend effect.

CitaatHet voetbalwalhalla
WAAROM DE CHAMPIONS LEAGUE EEN WANGEDROCHT EN TOPVERMAAK IS

Kampioenenliga trekt alle verhoudingen scheef.
Topclubs nemen rol nationale ploegen over.
Commercieel gedrocht brengt topvermaak.


Europese topclubs nemen rol nationale teams over


,De Champions League is een commercieel gedrocht', zei Louis van Gaal tien jaar geleden. Toch droomt de trainer van AZ 67 al het hele seizoen van een entreebewijs voor het kampioenenbal en kijkt de hele wereld deze week reikhalzend uit naar de terugwedstrijden van de halve finales tussen Milan en Manchester United, en Liverpool en Chelsea. De kampioenenliga is uitgegroeid tot een heuse geldmachine. De winnaar van de eindstrijd over drie weken in Athene krijgt straks een eindafrekening waarop een bedrag van ongeveer 45 miljoen euro zal staan. De verdeling van de reclame-inkomsten en de tv-rechten gebeurt immers op basis van de sportieve prestaties én de inbreng van de zender van het land van de ploeg. Engeland staat dan helemaal bovenaan, maar de buit zal voor de nieuwe kampioen - als die op de Britse eilanden gevestigd is - wat lager dan verhoopt uitvallen omdat drie teams uit het Verenigd Koninkrijk het ver schopten. De Champions League trekt op deze manier echter de verhoudingen behoorlijk scheef. Toen FC Porto drie jaar geleden voor dé verrassing zorgde door de beker met de grote oren naar de Douro mee te nemen, streek het minder centen op dan Man United dat al in de 1/8ste finales was gestruikeld. Europese topclubs als Barcelona, Real Madrid, Milan, Juventus, Bayern München, Liverpool, Arsenal, Chelsea en Manchester United behoren nagenoeg ieder seizoen tot de Europese elite en vergroten op die manier telkens weer de kloof met de rest. Ook al verstrooit de Uefa jaarlijks 74,4 miljoen euro van de inkomsten van de kampioenenliga als solidariteitsbijdrage over nationale bonden, liga's en clubs. De verschillen tussen de clubs zouden overigens ook zonder de miljoenenliga gigantisch groot zijn. De Engelse kampioen mag volgend seizoen het leuke bedrag van 75 miljoen euro aan nationale tv-rechten in zijn begroting inschrijven. De laatste uit de Premier League kan nog steeds op 45 miljoen euro rekenen. De tv-pot voor het hele Belgische voetbal bedraagt 36 miljoen euro en de tv-zenders hebben de voorbije maanden onze clubs proberen duidelijk te maken dat ze niet meer van plan zijn zo'n gekke som neer te tellen. Het is concurrentievervalsing van het zuiverste water, maar geen EU-parlementslid dat van plan lijkt er wat aan te doen. De kampioenenliga is een competitie voor de elite. Niet alleen wat de clubs betreft, maar zeer zeker ook voor de fans. Toegangsbewijzen zijn onbetaalbaar geworden voor Jan Modaal. Een vriend betaalde ruim duizend Zwitserse frank (625 euro) voor drie kaartjes voor de finale in Athene. Bij de aankoop van twee kaartjes voor een optreden van Brian Wilson in Groningen ging er vorige week echter ook 135 euro van mijn kredietkaart af. In de nationale topcompetities zijn alle wedstrijden bijna onbetaalbaar geworden. In Engeland moet tot 98 pond (150 euro) neergeteld worden voor een duel uit de Premier League. Voetbal is er niet langer een volkssport, maar een vermaak voor de betere middenklasse. De man met de pet trekt naar een pub in de buurt van het stadion en volgt er, samen met de vrienden waarmee hij vroeger achter het doel stond, de match van zijn favoriete team op een groot beeldscherm. De exorbitante prijzen ten spijt is het ontiegelijk moeilijk om aan een entreebewijs voor één van de topnummers uit de Champions League te geraken. De beste manier is je laten uitnodigen door een van de sponsors. Hun klanten hebben de plaats ingenomen van de echte supporters. Het commerciële gedrocht is echter meer dan ooit het walhalla van het voetbal. Vroeger zagen we de beste spelers en teams van de wereld slechts om de vier jaar aan het werk op de wereldbeker. De Champions League biedt de wereldsterren de mogelijkheid wekelijks te schitteren. De beste Afrikanen, de uitzonderlijkste Argentijnen en de briljantste Brazilianen zijn present op het kampioenenbal. De Europese topclubs hebben de rol van de nationale teams als vaandeldragers van het voetbal overgenomen. Het niveau van de Champions League ligt veel hoger dan dat van de wereldbeker. Logisch wellicht, want clubelftallen spelen een heel jaar samen en werken dag in dag uit aan automatismen. Nationale teams moeten in een minimum van tijd klaar worden gestoomd. Ieder nationaal elftal, ook van de grote landen, heeft posities in het elftal die zwak bezet zijn. De Rode Duivels zijn al jaren op zoek naar een betrouwbare rechtsachter. In Engeland is de voorbije dertig jaar blijkbaar geen bekwame linkermiddenvelder geboren. Clubs zijn niet afhankelijk van wie waar ter wereld komt. Zij kunnen op de transfermarkt een oplossing voor al hun problemen vinden. Zeker als ze geregeld langs de kassa van de Champions League mogen passeren. Het steile niveau van de toppers van de kampioenenliga wordt niet alleen verklaard door de kwaliteit van hun vedetten, maar vooral ook door hun rijkdom in de breedte. De betere spelers zijn meer dan ooit geconcentreerd in een beperkt aantal clubs. Dat is vooral duidelijk in de Premier League. In het seizoen 1996-'97 werd Manchester United Engels kampioen met 75 punten. In deze campagne tellen de Red Devils drie spelrondes voor het eind al 85 punten, maar dat zijn er vier te weinig om zeker te zijn van een nieuwe landskroon. François Colin is redacteur sport. Elke dag beantwoordt de redactie een actuele vraag.

(fc - DS - 30/04/2007)

Het was Colin spijtig genoeg, had er dan ook meer van verwacht. Begrijp dit niet, kan de Standaard écht geen intelligentere mensen vinden om over voetbal te spreken ? De krant onwaardig. Zelfs Frank Raes krijgt er een column. Daarom ben ik naar de Tijd overgeschakeld, liever geen sport dan Raes of Colin.

Hij bekijkt het vanuit Belgisch perspectief (terecht als journalist uiteraard), ik bekijk het vanuit Luiks perspectief. Toch een van mijn stokpaardjes.
Zolang er Belgische ploegen in geraken, is dit ook voor onze competitie zwaar vervalsend. Brugge kon jaaaren zijn top2 financieren als meeloperke in deze geldshow. Dat is nu gelukkig voorbij, ook zij zullen (hopelijk toch ?) geen reekshoofd meer zijn in de voorrondes, een quasi onmogelijke opdracht dus. Als Anderlecht ooit eens geen reekshoofd meer zal zijn, is het definitief afgelopen. En hebben we - behalve de bondsinvloed - eindelijk een meer eerlijke competitie.
Hoe sneller dit afloopt voor belgische ploegen, hoe beter.

Maar europees is het ook voor ons al dramatisch geworden, wij zijn zelfs geen reekshoofd meer in de uefa voorronde (alé de eerste ronde, eigenlijk ook voorronde voor de poules). Waar spelen we in godsnaam nog voor ? 

Dit is nu het gevolg van jaren aan een stuk ELK jaar nobody's en provincieploegen als zulte-quoi, roeselare, westerlo, la lou, seraing, aalst, moeskroen of germinal europees te laten spelen door onbegrijpelijke en absurde, elk jaar veranderende regels te laten gelden. Dan weer wel de bekerfinalist, dan weer niet, ... Ipv het stadion als voorwaarde te laten meetellen, en de licentievoorwaarden (liefst nog veel strenger). Dan moeten deze idiote caféploegen niet in een ander stadion gaan spelen.
Maar de modale lompe jan met de pet aan de toog vindt het "leuk" om eens een caféclubje in europa te zien, wel dit is het gevolg.

Hadden we onze reekshoofdpositie in de uefa nog kunnen behouden, dan speelde je nog ergens voor. Waarom zijn we nu eigenlijk gestresst ? Om een 'galamatchke' tegen een soort Celta - een caféploeg europees - kansloos te verliezen ? Nooit meer die poules te kunnen halen ?

Dat hij de echte vervalsing niet wil aankaarten begrijp ik dan ook niet. Gewoon die reekshoofdregeling afschaffen ! Dat die miljoenenploegen dat behouden, ze doen maar, daar geraken we toch nooit meer in. Maar de uefacup, de looserscup van de kleine ploegjes, dat je dat zelfs daar doet, dat kan er bij mij niet in. Getuige nu weer die 2 spaanse intercommunales die in de finale staan. Werder heeft hem gewonnen voor mij. Als laatste niet-spaanse club.
Dat de europese commissie hier ook maar eens iets aan doet. Dàt zijn volgens mij de pijnpunten en het echte kapotmaken van de europese competities.

Enfin, voor ons toch maar alles op de beker dan ? De troostprijs van het provinciale belgië ? Wat een eer ! ::)


FerrariMan

#99
Al jullie voorspellingen ten spijt, Milan heeft weer beet!

Pippoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!

Helaas waren de webmasters bij Liverpool té voorbereid:

Supermariobros

#100
Ik gun het de Italianen zeker, maar heb een flauwe finale gezien. Jammer, beide ploegen hebben toch meer in hun mars.



Citaat van: Supermariobros op 03 mei 2007 - 15:03:46
Mijn mening: Milan wint!!!

En zo geschiedde het.  :)

Hamilton MASTER

@ Razzle Dazzle.

Er zijn zoveel zaken die het voetbal corrupt maken en waar je van competitievervalsing kan spreken.
De autosport die in Europa gehouden zal worden voor de belangrijkste Europese clubs is maar 1 voorbeeld dat ik zal uitleggen.

Anderlecht is de enige Belgische ploeg die mee mag doen met dit selecte gezelschap van beste Europese clubs.

Auto's krijgen clubkleuren + sponsors en alle wagens zouden hetzelfde zijn qua motor en dergelijke.
Er zouden veel races gereden worden en de basis-tv gelden zouden verdeeld worden onder alle deelnemende ploegen (lees: ploegen die door de G14 zelf zijn gekozen.)

Netto zou dit per team per jaar 13 miljoen € zijn.
Ik als Anderlecht - fan betreur dit omdat Anderlecht zo elk jaar sowieso 13 miljoen € meer kan investeren (als ze het maximaal investeren dus) dan pakweg elke andere club in België.
Zo wordt de kloof altijd groter en groter en de concurrentie steeds minder en minder.

Dit is slechts een klein deel, 13 miljoen € maakt voor een club als Milan of Barcelona niets uit maar wel voor 1 club uit een 'kleine' competitie.
13 miljoen € per jaar is gigantisch veel voor een club als Anderlecht. Dit is 50% van het budget van ons meen ik. Als je dat er elk jaar bij krijgt om transfers te doen...



Jasper

Wacht, de UEFA gaat een autosportcompetitie organiseren?

Nu vind ik dat de FIA op de proppen moet komen met een voetbalcompetitie! Een zwemkampioenschap bij de basketbalbond zou ook niet misstaan en natuurlijk niet vergeten dat de Internationale Tennisfederatie stilaan wel eens mag beginnen overwegen of ze geen kleiduifcompetitie willen houden.

Of hoe je ergens op elke mogelijke manier probeert om er een commerce van te maken van het kan niet meer om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen. ::)

Hamilton MASTER

Citaat van: Jasper op 08 juni 2007 - 21:52:23
Wacht, de UEFA gaat een autosportcompetitie organiseren?

Nu vind ik dat de FIA op de proppen moet komen met een voetbalcompetitie! Een zwemkampioenschap bij de basketbalbond zou ook niet misstaan en natuurlijk niet vergeten dat de Internationale Tennisfederatie stilaan wel eens mag beginnen overwegen of ze geen kleiduifcompetitie willen houden.

Of hoe je ergens op elke mogelijke manier probeert om er een commerce van te maken van het kan niet meer om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen. ::)

De FIA en Ecclestone zijn akkoord... ;)



Jasper

So? Dan blijft het een grandioze commerce die laat zien dat de voetbalwereld niet langer om de sport draait. Maar dat gaat natuurlijk op voor bijna elke sport die regelamtig op tv komt.