Gokschandalen in Belgische en Finse competitie

Gestart door Hamilton MASTER, 06 februari 2006 - 19:05:18

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Niet terzijde.

Juve zal veel spelers houden meen ik. Er staat bij veel spelers niet in het contract dat hun contract vervalt als ze degraderen. Wie denkt er nu dat Juve ooit zou degraderen..... Maar het kan dus toch.

Juve zal de belangrijkste spelers kunnen houden.
Het feit dat Didier Deschamps trainer wordt wil ook zeggen dat ze snel weer in de Serie A willen staan. Jammer dat er weinig echt competitieve matchen zullen zijn.
Maar er kan nu wel een nieuw record komen van aantal doelpunten gescoord door een team in de Serie C of een maximum aantal punten behaald enzo...
Echter een magere troost voor de oude dame.

Jammer dat spelers moeten boeten voor de daden die hun voorzitters hebben gedaan, maar hoe moeten ze anders gestraft worden. Een delicate kwestie maar ik vind dit gerechtvaardigd.

Grote geste van Del Piero dat hij wil blijven. Hij is altijd al een club speler geweest, dit bewijst hij nog maar eens. Niet alleen zal hij zijn waarde voor Juve zo laten zien, hij zal teammaats ook aanzetten om samen met hem bij Juve te blijven, wat ook heel erg belangrijk is.



JVA

Voila, drie Italiaanse topclubs spelen volgend seizoen in de B-serie. Ze spotten er daar niet mee me dunkt.

De Italiaanse voetbalclubs Juventus, Lazio Roma en Fiorentina zakken naar Serie B. Juventus verliest ook twee landstitels. AC Milan start het nieuwe seizoen met -15 punten.

Voor de rest zwijg ik...

Juan Pablo

 :o

Juventus degradeert naar de Serie B en is zijn laatste twee landstitels kwijt. Ook Fiorentina en Lazio Roma voetballen komend seizoen in de Serie B. AC Milan speelt wel in de Serie A, maar heeft alvast een fors aantal punten in mindering gekregen. (15)
De straffen liegen er niet om in het Italiaanse proces tegen voetbalfraude, ook wel calciopoli genoemd. Alle vier clubs zijn door het tribunaal van de voetbalbond (FIGC) schuldig bevonden aan het beïnvloeden van Serie A-duels tijdens het seizoen 2004/05.

Juventus wordt het zwaarst gestraft. Zo verliest de club uit Turijn de titel van 2004/05 en wordt ze dat seizoen als laatste geklasseerd. Als gevolg daarvan raakt Juventus ook de scudetto van afgelopen seizoen kwijt en mag het dit seizoen niet deelnemen aan de Champions League. Bovendien degradeert Juve en moeten de bianconeri de komende competitie beginnen met een puntenaantal van min dertig. Door het forse aantal minpunten lijkt het hoogstwaarschijnlijk dat de roemruchte club de komende twee jaren in de Serie B speelt.

Zo erg heeft AC Milan het niet te stellen. De zwaarste straf voor de Milanese club is dat ze komend seizoen niet mag uitkomen in de Champions League. Daarnaast moeten de rossoneri de competitie beginnen met een aftrek van vijftien punten. Vice-voorzitter Adriano Galliani mag een jaar lang niet zijn ambt uitvoeren.

Fiorentina zakt eveneens af naar de Serie B, waarin zij ook nog eens twaalf punten aftrek krijgen. Er gaat ook een streep door deelname aan Europees voetbal, Fiorentina had zich geplaatst voor de voorronde van de Champions League. Zowel voorzitter Andrea Della Valle als ere-voorzitter Diego Della Valle mag vier jaar geen werkzaamheden verrichten voor de club.

Tenslotte degradeert ook Lazio. De Romeinse club krijgt tevens een aftrek van zeven punten aan de broek, terwijl voorzitter Claudio Lotito drie jaar zich niet met de club mag bemoeien.

Er waren nog meer personen die een straf opgelegd kregen. Zo is bondsvoorzitter Franco Carraro vier jaar geschorst en mag scheidsrechter Massimo De Santis 4,5 jaar niet fluiten. Voormalig Juventus-bestuurders Luciano Moggi en Antonio Giraudi mogen de komende vijf jaar geen ambt in het voetbal bekleden.


Tja,... reacties?

Ik ben toch wel erg geschokt over deze uitspraken...

Juve, Fiorentina en Lazio naar Serie B met minpunten en Milan met 15 punten aftrek beginnen aan het seizoen in Serie A.

Nu zullen we veel transfers kennen van spelers van Juve, Fiorentina en Lazio. Degene van Milan zullen welicht blijven bij hun club.

Zo'n club als Juve laten zakken is durfen, zien we die club ooit nog terug in Serie A, ik betwijfel het...

Buffon, Ibrahimovic, Mutu, Del Piero, Cannavaro, Nedved, Trezeguet, Vieira,...

Wat zal er gebeuren met hen?? Real Madrid anyone?
---
Hier is de eindstand seizoen 2005/2006 Italië bij gevolg van de straffen:

KAMPIOEN Inter Milaan 76 ptn
CL AS Roma 69
CL Chievo 54
CL Palermo 52
UC Livorno 49
UC Empoli 45
UC Parma 45
8 AC Milan 44ptn (88-44)
UC Udinese 43
10 Ascoli 43
11 Reggina 41
12 Sampdoria 41
13 Siena 39
14 Cagliari 39
GEEN DEGRADATIE Messina 31
GEEN DEGRADATIE Lecce 29
GEEN DEGRADATIE Treviso 21
---
- Juventus
- Fiorentina
- Lazio

Kampioen is dus Internationale FC 
De 3 laatsten Messina, Lecce en Treviso zakken niet.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

JVA


Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Véél te zware straffen. Twee titels weg voor Juventus, degradatie en -30 (! ! !) punten. ??? Zijn tien wedstrijden meer winnen om gelijk te staan...

Citaat van: Juan Pablo op 15 juli 2006 - 11:00:28
Citaat van: JVA op 15 juli 2006 - 10:14:26
Goed nieuws voor Bassegio!

wie is dat  ????

Belgische international bij Treviso.

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 15 juli 2006 - 15:49:35
Véél te zware straffen. Twee titels weg voor Juventus, degradatie en -30 (! ! !) punten. ??? Zijn tien wedstrijden meer winnen om gelijk te staan...

Citaat van: Juan Pablo op 15 juli 2006 - 11:00:28
Citaat van: JVA op 15 juli 2006 - 10:14:26
Goed nieuws voor Bassegio!

wie is dat  ????

Belgische international bij Treviso.

ohke

Juventus en Fiorentina gaan overigens beiden in beroep  tegen de straffen die ze hebben gekregen.
Juventus vindt de straf maar "ongehoord", Fiorentina heeft het over een "fundamenteel verkeerde straf".

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Juve gaat in beroep, niet om de degradatie aan te vechten maar wel de -30 punten. En geef ze eens ongelijk. Het bestuur gaat in fout, niet de spelers en fans. Met de min 30 punten en een zo goed als nieuwe ploeg zonder ervaring zal het enorm lastig zijn om niet nog eens te degraderen naar Serie C. In het beste geval zit Juve dus 2 seizoenen in 2de klasse. (ik weet dat het theoretisch mogelijk is om alsnog na volgend seizoen te promovoren maar de realiteit is nu éénmaal veel moeilijker.)

Ik ga het niet aankunnen om mannen als Zambrotta, Fabio, Nedved, Gigi... bij andere teams aan de slag te zien gaan. De Italiaanse ploeg wat het WK op hun naam geschreven heeft bestond uitsluitend uit spelers die in de eigen competitie speelden. Dat gaf de prestatie eens zoveel glans. Het zal nog lang duren eerdat de Nazionale terug uit zo'n selectie bestaat.

Del Piero bewijst weer maar eens wat een ongelooflijke klasbak hij is. Geef de man een standbeeld.
Of zoals hij zelf zei: 'een echte heer laat een oude dame nooit alleen'.


Tim C

Juventus laat ondertussen ook weten dat het geen solden zullen zijn. Spelers gaan tegen normale prijzen verkocht worden.

Doefie

Is gewoon om Juventus en de andere ploegen de kans te ontnemen om na één seizoen terug in de Serie A te komen, is gewoon achterlijk.

Zo'n spelers horen niet in tweede klasse maar als Juventus het slim speelt kunnen ze met de huidige ploeg wel zo goed als kampioen spelen in de Serie B (als ze natuurlijk niet met die -30 punten moeten starten).

The REAL BUTTON Freak

Ik vind de straffen niet overdreven.

Er is nu een voorbeeld gesteld.

Als je iets doet wat niet mag zal je vroeg of laat gestraft worden.

Spijt komt altijd te laat.


FerrariMan

Citaat van: The REAL Freak op 15 juli 2006 - 21:44:01
Ik vind de straffen niet overdreven.

Er is nu een voorbeeld gesteld.

Als je iets doet wat niet mag zal je vroeg of laat gestraft worden.

Spijt komt altijd te laat.


Ach zever niet. Spijt komt altijd te laat? De spelers hebben er niks mee te maken, de fans ook niet. Men had het bestuur gewoon achter tralies moeten smijten. Het is belachelijk om de spelers af te rekenen over iets wat zich achter hun rug afspeelde.

The REAL BUTTON Freak

Heel jammer maar mij maak je niet wijs dat de spelers er niets van wisten.

Wie de wet overtreed moet boeten simpel.

Ik ben een Antwerp supporter en mochten zij moregen zo gestraft worden door bijvoorbeeld naar provinicale gestuurt te worden, dan is dat heel jammer.

Nu de supporters moeten niet van hun melk geven en hun club steunen in de Serie B en ze terug naar de Serie A roepen.

Het is trouwens belachelijk als alle top clubs hun successen moeten kopen.

FerrariMan

Citaat van: The REAL Freak op 16 juli 2006 - 10:58:03
Heel jammer maar mij maak je niet wijs dat de spelers er niets van wisten.

Wie de wet overtreed moet boeten simpel.

Ik ben een Antwerp supporter en mochten zij moregen zo gestraft worden door bijvoorbeeld naar provinicale gestuurt te worden, dan is dat heel jammer.

Nu de supporters moeten niet van hun melk geven en hun club steunen in de Serie B en ze terug naar de Serie A roepen.

Het is trouwens belachelijk als alle top clubs hun successen moeten kopen.

Ik vrees dat jij nogal simplistisch denkt. Fans moeten nu zeker van hun melk geven gezien hun favoriete club 2 jaar in 2de klasse moet spelen, Europa niet in mag, bijna al haar belangrijkste spelers gaat verliezen,...
Hebben we het nog niet eens over de financiën gehad.

Bedankt Moggi en co.

Nogmaals, men zou de spelers niet mogen straffen, en de fans ook niet. En iedereen met gezond verstand zal dit beamen.

razzle_dazzle

Luciano Moggi (Juventus): mag vijf jaar geen sportieve functie uitoefenen.
Adriano Galliani (Milan): mag een jaar geen sportieve functie uitoefenen.
Antonio Giraudo (Milan): mag vijf jaar geen sportieve functie uitoefenen.
Franco Carraro (ex-bondsvoorzitter): wordt vier en een half jaar geschorst.
Diego della Valle (Fiorentina): vier jaar schorsing en 30.000 euro boete.
Claudio Lotito (Lazio): 3,5 jaar geschorst en 40.000 euro boete.

Hier zitten er toch 2 van Milan bij, en die club krijgt dan de lichtste straf??
Ik meen gehoord te hebben omdat ze niet zo een hoge functie hadden bij de club? Toch allemaal maar raar.