sportman & sportvrouw van het jaar

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 12 augustus 2006 - 12:53:02

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Om op de feiten vooruit te lopen.

Ik denk dat de sportvrouw van het jaar Kim Geevaert of Tia Hellebout zal zijn

De Sportman, niemand anders dan de Stefan Everts.

Wat denken jullie?

Jasper

Gevaert en Everts waarschijnlijk ja. Maar zijn die verkiezingen niet pas in de winter? :)

Supermariobros

Op dit moment Kim Gevaert en Stefan Everts, maar er kan nog veel gebeuren. De prijzen worden pas in december uitgereikt.

razzle_dazzle

Justine Henin heeft anders ook een Grand slam gewonnen  :).

Henin, Gevaert of Hellebout.

Bij de mannen kom ik ook alleen maar op Stefan Everts.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 augustus 2006 - 16:18:17
Justine Henin heeft anders ook een Grand slam gewonnen  :).

Henin, Gevaert of Hellebout.

Bij de mannen kom ik ook alleen maar op Stefan Everts.

Henin is Waalse, de prijs wordt gegeven door de pers en de Vlaamse pers is de grootste hé.

Tom Boonen is eventueel ook kandidaat hij is toch Wereld kamioen geworden.

Jasper

Hij is vorig jaar wereldkampioen geworden...

Hamilton MASTER

Ondanks de schitterende prestaties van Everts zou ik toch Boonen niet willen onderschatten.

Ik heb meer respect voor wielrennen dan voor motorcross.
Het is al jaren zo gebleken dat in de motorsport, je met een goede motor al een héél end komt.
Bij wielrenners komt er zoveel meer bij kijken. Je moet zien dat je zelf in vorm bent en de juiste beslissingen maken tijdens de race.

Ja kan zoals ze zeggen maar een paar 'cartouchen' verschieten dus je moet ze wijselijk gebruiken. Dat is bij motorcross en andere motorsporten niet zo.

Everts zal de bekroning wel krijgen omdat zijn carrière erop zit. Maar Boonen zou een 2de plek moeten krijgen.



Jasper

Ben er zeker van dat motorcross fysiek zwaarder is dan wielrennen, dat op zich ook al één van de zwaarste sportin is.

Hamilton MASTER

Valt te zien...

Als je de Tour de France ziet snap je waarom sommige renners doping nemen hoor...
7 tot 8 uur op de fiets zitten bij 35 tot 38°.

Als een wielrenner uit vorm is kan hij niet volgen. Als een Everts uit vorm is kan hij nog altijd meedoen voor de top 5.
Er lijkt mij gewoon meer nodig om als wielrenner top te zijn.



Jasper

Als Everts uit vorm nog meedoet voor de top-5, dan duidt dat eigenlijk eerder aan wat een absolute topper hij dan wel niet is...