Reïncarnatie

Gestart door Supermariobros, 29 juni 2006 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Tim C

Geen nood jongen tegen dan ben je al een paar levens verder...

Jasper

;D ;D ;D ;D

@Doefie: tja, dat is maar de vraag hé. Maar de wetenschap gaat toch door hoor, zolang als ze kan.

Doefie

Citaat van: Tim C op 04 juli 2006 - 19:59:47
Geen nood jongen tegen dan ben je al een paar levens verder...

Leer eerst is deftig op een volwassen manier discussiëren en hou op met te denken dat je alles weet en kan ...

Tim C

Kweek eens een gevoel voor humor ;)

Doefie

Humor die kleinerend overkomt (al dan niet zo bedoelt) is geen lach-humor he.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28
Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 14:35:29
Niemand kan trouwens bewijzen dat het principe van The Matrix niet echt bestaat. En ik zou het niet erg vinden mocht het bestaan.

Wie zegt er dan dat reïncarnatie niet bestaat, als toch niemand kan bewijzen dat het niet bestaat.

Wetenschap is nu net het bewijzen dat iets WEL bestaat ;)
Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 19:34:06


Ik hoop van harte dat het nooit gebeurd. Waarom zou de mens álles moeten weten ? Wat heb je aan een leven als je alles al weet ...
Ik hoop graag met je mee. Ik wil graag dat wetenschap er is, maar een leven mag niet verklaard worden. Een menselikjk lichaam mag niet in banen geleidt worden, geen enkel levend wezen trouwens. Het is zo ontstaan en moet zo blijven. Helaas is men tegenwoordig vaak té ver aan het gaan. Verklaren, ok, maar aanpassen? Neen, blijf er met je poten af en laat ieder kind, volwassene en bejaarde leven zoals hij/zij leeft. De wetenschappers hebben datzelf ook mogen zien. Voor mij geld het standpunt op dat vlak kijken mag, aankomen niet.

@ Tim, niet iedereen heeft dezelfde humor. Tegen mij mag je alles zeggen, je mag mij uitschelden en uitlachen, I don't give a damn. Niet iedereen is zo, heb daar een beetje respect voor zou ik denken ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 05 juli 2006 - 19:32:43
Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28
Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 14:35:29
Niemand kan trouwens bewijzen dat het principe van The Matrix niet echt bestaat. En ik zou het niet erg vinden mocht het bestaan.

Wie zegt er dan dat reïncarnatie niet bestaat, als toch niemand kan bewijzen dat het niet bestaat.

Wetenschap is nu net het bewijzen dat iets WEL bestaat ;)

Dat is het juist, de wetenschap heeft nog niet kunnen verklaren dat het niet bestaat, dus waarom dan meteen aannemen dat het niet zo is? ;)

Tim C

Omdat dat de basis van de wetenschap is?

Jasper

Of omdat er nog geen enkel bewijs is dat het er wel is en de aanwijzingen dat het er niet is met hopen op elkaar gestapeld worden?

Doefie

Citaat van: Jasper op 06 juli 2006 - 12:23:05
Of omdat er nog geen enkel bewijs is dat het er wel is en de aanwijzingen dat het er niet is met hopen op elkaar gestapeld worden?

Zoals

Citaat van: Tim C op 06 juli 2006 - 12:11:49
Omdat dat de basis van de wetenschap is?

Zeggen dat het niet bestaat tot dat er kan worden bewezen dat het wel zo is ? Kunt het ook makkelijk omdraaien he. Zeggen dat het wel bestaat tot het bewijs er is dat het niet zo is.

razzle_dazzle

Deze discussie leidt nergens naartoe. Ik geloof niet in reincarnatie, maar als Doefie dat wel doet is dat zijn goed recht. De wetenschap kan niet aantonen dat het niet bestaat en de astrologie niet dat het wel bestaat, het blijft dus een groot ? en eerlijk gezegd maakt het gewoon niet uit wie gelijk heeft, we zullen het toch pas na de dood zien...of niet zien.

Deze topic ging gewoon van een stelling uit, niet van een wetenschappelijke basis. Ik stel dan ook voor dat we terug on topic komen nu  ;).

McChouffe

Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28ik geloof dat ons leven al vast ligt op het moment dat we worden geboren. Kleine dingen kunnen anders gaan, maar ik geloof best dat de voornaamste punten vastliggen. Ik geloof dat er voor alles wat er gebeurt een reden is, toeval bestaat niet.

Citaat van: DoefieWaarom zou de mens álles moeten weten ? Wat heb je aan een leven als je alles al weet ...

Ik volg je niet goed. Langs de ene kant ligt ons leven vast, en langs de andere kant heb je niks aan een leven als je alles al weet? Spreekt je jezelf nu niet tegen?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28ik geloof dat ons leven al vast ligt op het moment dat we worden geboren. Kleine dingen kunnen anders gaan, maar ik geloof best dat de voornaamste punten vastliggen. Ik geloof dat er voor alles wat er gebeurt een reden is, toeval bestaat niet.
Mijn vader heeft dat ook eens gezegd. Sorry, maar ik vind dat ronduit bullshit! Ik veronderstel dat jij je kinderen later nooit zal straffen als ze iets stout doen? Ik denk het toch ff lekker niet. Het licht echter volgens jhouw al vast dus waarom straffen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Olav18

Citaat van: Schumi 2006 op 06 juli 2006 - 19:37:28
Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28ik geloof dat ons leven al vast ligt op het moment dat we worden geboren. Kleine dingen kunnen anders gaan, maar ik geloof best dat de voornaamste punten vastliggen. Ik geloof dat er voor alles wat er gebeurt een reden is, toeval bestaat niet.
Mijn vader heeft dat ook eens gezegd. Sorry, maar ik vind dat ronduit bullshit! Ik veronderstel dat jij je kinderen later nooit zal straffen als ze iets stout doen? Ik denk het toch ff lekker niet. Het licht echter volgens jhouw al vast dus waarom straffen?

Omdat dat ook al vastligt?
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 06 juli 2006 - 19:37:28
Citaat van: Doefie op 04 juli 2006 - 16:04:28ik geloof dat ons leven al vast ligt op het moment dat we worden geboren. Kleine dingen kunnen anders gaan, maar ik geloof best dat de voornaamste punten vastliggen. Ik geloof dat er voor alles wat er gebeurt een reden is, toeval bestaat niet.
Mijn vader heeft dat ook eens gezegd. Sorry, maar ik vind dat ronduit bullshit! Ik veronderstel dat jij je kinderen later nooit zal straffen als ze iets stout doen? Ik denk het toch ff lekker niet. Het licht echter volgens jhouw al vast dus waarom straffen?

Waarom zou ik mijne kleine niet straffen als hij iets verkeerd doet? ;) Lees het is opnieuw. Ik ze de voornaamste dingen, niet die klein prullen als is met een bic (of balpen of hoe men 't ook zegt) naar iemand zijn kop smijten ofzo he. Voornaamste dingen zijn de dingen die u leven beïnvloeden. Keuzes die je maakt, wanneer je sterft, wanneer je voor jezelf belangrijke personen ontmoet, enz.