Reïncarnatie

Gestart door Supermariobros, 29 juni 2006 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Tim C

Openminded wat je wil, maar in iets geloven waar je geen substantieel bewijs voor hebt druist tegen mijn wetenschappelijke kant in ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 02 juli 2006 - 11:48:16
Citaat van: Tim C op 02 juli 2006 - 11:25:59
Wat een onzin allemaal.  ;D

Beetje interesse en opendminded denken zit er bij u ook niet in he  ::)

Ik geloofde er ook niet in, tot ik zelf persoonlijke ervaringen heb gehad die mij het tegendeel deden inzien. Nu ja, een mens gelooft wat hij wil he.
Persoonlijke ervaring? Herinneringen van een vorig leven ofzo? Verklaar je nader, anders kan ik het niet proeberen te begrijpen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Die ervaringen interesseren mij eig. ook wel...

Ferrari 2010

Mij ook, maar zonder details kan ik zoiets niet begrijpen, kan ik er geen vat op krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Ik heb al flashbacks gehad naar vorige levens. Ik heb ooit eens regressie meegemaakt, het 'teruggaan naar het verleden', de kans dat ge in vorige levens terechtkomt is bestaande. Natuurlijk moet je erin geloven en niet even "voor de grap" dat doen. En nee, het is niet zoals zovele mensen denken dat het onder hypnose is, het is een soort van slaap. Je weet perfect waar je bent, wat je doet, wat je zegt, ... dat heb je bij hypnose niet.

Ik geloof sterk in het leven na de dood, dat de mens opnieuw wordt geboren ergens anders op de wereld. Ik ben mijn vorige levens aan het uitpluizen, om de dingen die ik nu meemaak te kunnen begrijpen. Waarom mijn interesse in de Klassieke Oorlogsvoering ? Waarom zijn nu precies die mensen mijn vrienden, waarom voel ik mij zo en zo bij die persoon, waarom kan ik die absoluut niet uitstaan, enz... Klinkt als zever voor velen, ik krijg genoeg commentaar als ik zo begin. Maar de ene gelooft en de andere niet, zo simpel is het :) Sta je er voor open en schenk je aandacht aan alles wat er rond u gebeurt, zal je nog verschieten van de dingen die je werkelijk ziet. Zo zien mensen ook geesten (ja veel verhalen daarvan zijn waarheid, niet die met foto's maar gewoon verhalen). Sta je er niet voor open en vind je het allemaal zever, zal het niet opvallen.

Citaat van: Tim C op 02 juli 2006 - 11:57:04
Openminded wat je wil, maar in iets geloven waar je geen substantieel bewijs voor hebt druist tegen mijn wetenschappelijke kant in ;)

Voila, daar ligt de verklaring ... de wetenschap ;) Wetenschappers willen niets aannemen als het niet "wetenschappelijk te verklaren is". ;)

Alan Blues

Ik zou terugkomen als schaamluis... ;)

Tim C

Citaat van: Doefie op 03 juli 2006 - 12:55:31
Voila, daar ligt de verklaring ... de wetenschap
Toch verschrikkelijk he, die wetenschap. Als mensen zouden geloven dat er licht was, dan hadden we al die lampen niet nodig

Doefie

Citaat van: Tim C op 03 juli 2006 - 17:34:27
Citaat van: Doefie op 03 juli 2006 - 12:55:31
Voila, daar ligt de verklaring ... de wetenschap
Toch verschrikkelijk he, die wetenschap. Als mensen zouden geloven dat er licht was, dan hadden we al die lampen niet nodig

Men verwijt mij vaak extreem te zijn in mijn uitspraken (wat ik niet tegenspreek), maar jij komt er ook niet ver vanaf.

Wetenschap en astrologie gaan niet samen. Punt. De wetenschappers verwijten de mensen die zich met astrologie bezighouden vanalles. Omgekeerd ook. Dus ja.

Tim C

Citaat van: Doefie op 03 juli 2006 - 18:51:50
Wetenschap en astrologie gaan niet samen. Punt. De wetenschappers verwijten de mensen die zich met astrologie bezighouden vanalles.
Wanneer ze mensen verwijten dat er geen bewijs is, is dat geen verwijt, dan is dat een feit.

The REAL BUTTON Freak

over astrologie, om het met de woorden van Franky in het Eiland te zeggen,: "ZEVER"

Doefie

Ieder denkt er het zijne over, maakt mij niet uit. Ik ken genoeg mensen die het de grootste zever eerst vonden, en als ze het met hun eigen ogen zagen nieuwsgierig geraakten en er meer van wilden weten (typische de mens: eerst zien en dan geloven). Ik ken er dan ook meer dan genoeg die het zever blijven vinden. Mij niet gelaten. Ik denk er het mijne over, de rest wat hij/zij denkt. Who cares?

Citaat van: Tim C op 04 juli 2006 - 00:09:21
Citaat van: Doefie op 03 juli 2006 - 18:51:50
Wetenschap en astrologie gaan niet samen. Punt. De wetenschappers verwijten de mensen die zich met astrologie bezighouden vanalles.
Wanneer ze mensen verwijten dat er geen bewijs is, is dat geen verwijt, dan is dat een feit.

Hier niet, maar ik weet plaatsen genoeg waar men hen dingen verwijt als "onnozelaars", "marchanten", "leugenaars" en dergelijke. (uitspraak was dan ook niet op u)

Jasper

Astrologie, soms wel leuk om te lezen als ik eens zin heb om te lachen. ;D

Mijn filosofie is dat alles (heel letterlijk, ALLES) zich afspeelt in mijn hersenen. Hoe je het ook draait of keert, je interpreteert alles op je eigen manier. Als mensen in een god geloven, dan zit dat in hun hersenen. Ik geloof er niet in. Anderen geloven er wel in en dan zit die god in hun hersenen, dan is die daar ook echt omdat ze er zo van overtuigd zijn dat hij er is.
Alles draait om mijn hersenen. Wat ik zie, doe, denk, voel, zit allemaal in mijn hersenen. Iets als "willekeurige handelingen" bestaat niet. Er zal wel ergens één of ander chemisch stofke zijn dat bepaalt wat ik doe bij een zogenaamde "willekeurige handeling".

De dag dat de wetenschap de hersenen volledig begrijpt, is de dag dat de macht zal ontstaan om een mens voor de volle 100% te controleren. Voel je je droevig? Injecteer gewoon het hormoon dat ervoor zorgt dat ik mij goed voel. Loop ik niet goed in het rijtje in de samenleving? Simpel, gewoon een spul inspuiten. Alles zit in onze hersenen, ook je gevoelens. Een onsterfelijke geest of zo, die er ook nog eens voor zorgt dat je bepaalde dingen denkt of voelt, bestaat gewoon niet, want dat zit allemaal in de hersenen. Reïncarnatie vind ik dus ook de grootste BS.

Niemand kan trouwens bewijzen dat het principe van The Matrix niet echt bestaat. En ik zou het niet erg vinden mocht het bestaan.

Doefie

Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 14:35:29
Niemand kan trouwens bewijzen dat het principe van The Matrix niet echt bestaat. En ik zou het niet erg vinden mocht het bestaan.

Wie zegt er dan dat reïncarnatie niet bestaat, als toch niemand kan bewijzen dat het niet bestaat.

Chemische reacties die een mens doen denken ? Kan een pot water denken als men er keukenzout bijsmijt ? Ahja, want daar krijgt men ook chemische reacties in... Chemisch gedoe kan een levend wezen niet doen denken. Het denken zit in de geest. Het denken bepaald u leven en bepaald u toekomst (het basisprincipe van de karmawatten). De mens is meer dan zijn lichaam, meer dan wat men ziet. De chemischen brol zorgt ervoor dat ons lichaam leeft en reageert, maar ons denken heeft niks met het chemisch gedoe te maken. Ik geloof in het lot, ik geloof dat ons leven al vast ligt op het moment dat we worden geboren. Kleine dingen kunnen anders gaan, maar ik geloof best dat de voornaamste punten vastliggen. Ik geloof dat er voor alles wat er gebeurt een reden is, toeval bestaat niet.

Maar ga ik daarom mensen uitlachen die er niet in geloven, zoals 90% omgekeerd wel doet ? Ik geloof in astrologie, anderen verkiezen de wetenschap. Who gives a damn f**k ?

Jasper

Hehe, het gaat ook niet over water en keukenzout hé. :) De wetenschap is goed op weg om te bewijzen dat het denken over chemische stoffen gaat. Ik ben wel bereid om in iets anders te geloven, namelijk dat de mensheid binnen de twee eeuwen onze hersenen kan ontleden, begrijpen, beïnvloeden en controleren.

Dat de wetenschap nooit alles zal kunnen verklaren is de laatste wanhoopspoging van mensen die weigeren de wetenschap te vertrouwen om zich van deze wetenschap af te weren. De wetenschap zal ooit weldegelijk in staat zijn om alles te verklaren, alleen zal dat misschien zelfs niet komen voordat de mensheid ten onder is gegaan. Het kan nog een miljoen jaar duren, maar als de mensheid niet ten onder gaat, zal ze ooit alles begrijpen. En geef nu maar eens een logische redenering waarom dat niet zo zou zijn.

Doefie

Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 16:34:25
Hehe, het gaat ook niet over water en keukenzout hé. :) De wetenschap is goed op weg om te bewijzen dat het denken over chemische stoffen gaat. Ik ben wel bereid om in iets anders te geloven, namelijk dat de mensheid binnen de twee eeuwen onze hersenen kan ontleden, begrijpen, beïnvloeden en controleren.

Dat de wetenschap nooit alles zal kunnen verklaren is de laatste wanhoopspoging van mensen die weigeren de wetenschap te vertrouwen om zich van deze wetenschap af te weren. De wetenschap zal ooit weldegelijk in staat zijn om alles te verklaren, alleen zal dat misschien zelfs niet komen voordat de mensheid ten onder is gegaan. Het kan nog een miljoen jaar duren, maar als de mensheid niet ten onder gaat, zal ze ooit alles begrijpen. En geef nu maar eens een logische redenering waarom dat niet zo zou zijn.

Ik hoop van harte dat het nooit gebeurd. Waarom zou de mens álles moeten weten ? Wat heb je aan een leven als je alles al weet ...