GP van Canada

Gestart door McChouffe, 18 juni 2006 - 12:39:22

« vorige - volgende »

Tim C

De hand is weg, de safetycar komt buiten!

Ferrari 2010

Nu deed die trol dat weer hé. Waarom houdt die steeds de hoop op bij een herstart?!?
SDpijtig voor Räikkonen, zo laat je plaats verspelen. Had die trol niet iedereen zo hard opgehouden hadden we op het einde mss nog duels Raïkkönen-Alonso en Schumacher-Alonso kunnen hebben!!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Mooie race, er is heel wat gebeurd. Raikkonen die weer alle pech krijgt tijdens de pitstops, maar het enkel aan zichzelf te danken heeft dat hij de tweede plaats verliest. Déjà vu van Frankrijk enkele jaren geleden.

Ik vond de strategie van Ferrari nogal vreemd. Ze laten Schumacher quasi een halve race rijden om dan nog 2 pitstops te doen  ???

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Dat deden ze vorig jaar ook. Vrij raar inderdaad...

Ferrari 2010

Inderdaad, en dat hebben ze dit jaar ook al vaker gedaan. Is het dan zoveel lastiger om met 20l benzine meer te rijden? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

#35
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 21:01:45
Inderdaad, en dat hebben ze dit jaar ook al vaker gedaan. Is het dan zoveel lastiger om met 20l benzine meer te rijden? :-\

Die strategie heeft eigenlijk toch alleen maar nadelen? Een goede kwalificatie kan je vergeten met zo'n zware auto. En in het begin van de race geef je Renault de kans om mijlenver uit te lopen. Ik verwacht toch een pak beter van Ross Brawn.

Opvallend waren trouwens de foutjes naar het einde van de race toe door zowel Alonso, Kimi en Michael.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

De grip verdween op de baan. Villeneuve schoof gewoon rechtdoor, Alonso, Räikkönen, M.Schumacher, R.Schumacher ook maar dat deed die al een hele race, ... Eindelijk de (drie) eerste puntjes voor Trulli, reed een sterke race maar verknalde veel bij de herstarts.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 26 juni 2006 - 09:00:02
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 21:01:45
Inderdaad, en dat hebben ze dit jaar ook al vaker gedaan. Is het dan zoveel lastiger om met 20l benzine meer te rijden? :-\

Die strategie heeft eigenlijk toch alleen maar nadelen? Een goede kwalificatie kan je vergeten met zo'n zware auto. En in het begin van de race geef je Renault de kans om mijlenver uit te lopen. Ik verwacht toch een pak beter van Ross Brawn.

Opvallend waren trouwens de foutjes naar het einde van de race toe door zowel Alonso, Kimi en Michael.
Uiteraard heeft deze strategie alleen maar nadelen, maar het zou wel slimmer zijn om ineens wat meer benzine mee te nemen zodat je dan toch op zen minst een 1-stopper kan maken. Nu deze race is hij in het begin denk ik wel wat tijd verloren achter Trulli. Is er eigenlijk een zinnige reden te vinden waarom Trulli bij de herstarts altijd een gat laat ontstaan?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jean Todt

Citaat van: Schumi 2006 op 26 juni 2006 - 15:21:17
Citaat van: McChouffe op 26 juni 2006 - 09:00:02
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 21:01:45
Inderdaad, en dat hebben ze dit jaar ook al vaker gedaan. Is het dan zoveel lastiger om met 20l benzine meer te rijden? :-\

Die strategie heeft eigenlijk toch alleen maar nadelen? Een goede kwalificatie kan je vergeten met zo'n zware auto. En in het begin van de race geef je Renault de kans om mijlenver uit te lopen. Ik verwacht toch een pak beter van Ross Brawn.

Opvallend waren trouwens de foutjes naar het einde van de race toe door zowel Alonso, Kimi en Michael.
Uiteraard heeft deze strategie alleen maar nadelen, maar het zou wel slimmer zijn om ineens wat meer benzine mee te nemen zodat je dan toch op zen minst een 1-stopper kan maken. Nu deze race is hij in het begin denk ik wel wat tijd verloren achter Trulli. Is er eigenlijk een zinnige reden te vinden waarom Trulli bij de herstarts altijd een gat laat ontstaan?!?
Bedoeling van de strategie was eigenlijk om voor Trulli op plek 3 of 4 te kwalificeren, dan kan je met meer benzine aan boord het treintje Alonso en Raikkonen volgen en misschien toeslaan door snellere pitstops te maken.  Als je na de kwalificatie (en een slechte start) natuurlijk achter Trulli hangt, is je strategie eraan.

bogief1

Toch een domme fout van Kimi en dit in de voorlaatste ronde.
Zou hij dan toch al een contract getekend hebben bij Ferrari en nu al de 2e viool spelen  :)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Citaat van: Jean Todt op 26 juni 2006 - 18:12:22
Bedoeling van de strategie was eigenlijk om voor Trulli op plek 3 of 4 te kwalificeren, dan kan je met meer benzine aan boord het treintje Alonso en Raikkonen volgen en misschien toeslaan door snellere pitstops te maken.  Als je na de kwalificatie (en een slechte start) natuurlijk achter Trulli hangt, is je strategie eraan.

Toch wel grootheidswaanzin van Ferrari om te denken dat ze met een bomvolle wagen die Renault kunnen volgen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: bogief1 op 26 juni 2006 - 20:54:43
Toch een domme fout van Kimi en dit in de voorlaatste ronde.

Ge weet nooit of het nu een coureursfout was of onderstuur aan de wagen. Veel coureurs schoven daar rechtdoor, en je zag duidelijk het vuil op de baan liggen waardoor de wagen ook makkelijker gaat slippen.

McChouffe

Citaat van: Doefie op 27 juni 2006 - 11:36:55
Citaat van: bogief1 op 26 juni 2006 - 20:54:43
Toch een domme fout van Kimi en dit in de voorlaatste ronde.

Ge weet nooit of het nu een coureursfout was of onderstuur aan de wagen. Veel coureurs schoven daar rechtdoor, en je zag duidelijk het vuil op de baan liggen waardoor de wagen ook makkelijker gaat slippen.

Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een goed coureur hierop moet kunnen anticiperen door zijn rijstijl aan te passenen om te vermijden dat hij gaat slippen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 27 juni 2006 - 11:47:07
Citaat van: Doefie op 27 juni 2006 - 11:36:55
Citaat van: bogief1 op 26 juni 2006 - 20:54:43
Toch een domme fout van Kimi en dit in de voorlaatste ronde.

Ge weet nooit of het nu een coureursfout was of onderstuur aan de wagen. Veel coureurs schoven daar rechtdoor, en je zag duidelijk het vuil op de baan liggen waardoor de wagen ook makkelijker gaat slippen.

Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een goed coureur hierop moet kunnen anticiperen door zijn rijstijl aan te passenen om te vermijden dat hij gaat slippen.

Het beste paard struikelt wel eens ... Schumacher maakt ook fouten, Alonso ook, Räikkönen ook, Montoya ook meer dan eens, ... ;)

McChouffe

Citaat van: Doefie op 27 juni 2006 - 12:27:52
Citaat van: McChouffe op 27 juni 2006 - 11:47:07
Citaat van: Doefie op 27 juni 2006 - 11:36:55
Citaat van: bogief1 op 26 juni 2006 - 20:54:43
Toch een domme fout van Kimi en dit in de voorlaatste ronde.

Ge weet nooit of het nu een coureursfout was of onderstuur aan de wagen. Veel coureurs schoven daar rechtdoor, en je zag duidelijk het vuil op de baan liggen waardoor de wagen ook makkelijker gaat slippen.

Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een goed coureur hierop moet kunnen anticiperen door zijn rijstijl aan te passenen om te vermijden dat hij gaat slippen.

Het beste paard struikelt wel eens ... Schumacher maakt ook fouten, Alonso ook, Räikkönen ook, Montoya ook meer dan eens, ... ;)

Heb ik gezegd dat coureurs geen fouten mogen maken?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.