GSM

Gestart door McChouffe, 13 juni 2006 - 21:44:27

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 14 juni 2006 - 17:10:18
Ah srr, ik wist niet tot welk een bedrag je ging voor een gsm. Het is idd een knap ding, zeer tevreden mee.
Maar er zijn ook nog veel mooie gsm's voor een kleiner bedrag idd. Maar als ik van jou was zou ik voor een sony ericsson gaan, die hebben nu toch wel nokia voorbij gestoken en zijn resoluut marktleider.

CitaatIn het verkoopklassement staat Nokia nog altijd bovenaan met een marktaandeel van 34% (+ 3,6 punten). Motorola noteert een mooie prestatie met een marktaandeel van 20,3% - tegenover 16,7% een jaar geleden (dankzij de Razr!). Samsung is de enige die terrein moet prijsgeven: deze fabrikant verliest 1% en moet zich voortaan tevredenstellen met een marktaandeel van 12,5%. Bij de grote jongens zien we verder nog LG, Sony Ericsson en BenQ Mobile met respectievelijk 6,5%, 6,1% en 3,5% marktaandeel.

Bron: http://www.computerworld.be/index.cfm?PageID=16365&News_ID=14906&style=34360

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 14 juni 2006 - 17:14:14
Citaat van: Mikacouli op 14 juni 2006 - 17:10:18
Ah srr, ik wist niet tot welk een bedrag je ging voor een gsm. Het is idd een knap ding, zeer tevreden mee.
Maar er zijn ook nog veel mooie gsm's voor een kleiner bedrag idd. Maar als ik van jou was zou ik voor een sony ericsson gaan, die hebben nu toch wel nokia voorbij gestoken en zijn resoluut marktleider.

Hoe lang gaat de batterij van dat ding mee als je hem ook gebruikt als mp3-speler?

Ik heb het eigenlijk nog niet echt getest maar zeker toch een paar uur.
@ McChouffe: Heb je die cijfers ook van belgië want ik denk toch wel dat Sony Ericsson meer verkocht wordt in belgie dan Nokia. Maar zeker ben ik niet.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 17 juni 2006 - 15:20:01
Ik heb het eigenlijk nog niet echt getest maar zeker toch een paar uur.
@ McChouffe: Heb je die cijfers ook van belgië want ik denk toch wel dat Sony Ericsson meer verkocht wordt in belgie dan Nokia. Maar zeker ben ik niet.

Geen cijfers van België apart. De verkopen van SE zijn denk ik wel gestegen, maar het zou me sterk verbazen moest België zo sterk afwijken en SE groter zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Alan Blues op 14 juni 2006 - 15:48:29
Citaat van: Schumi 2006 op 14 juni 2006 - 15:32:21
Ik heb mijn nokia 3310 nog steeds van een 3-tal jaar geleden. Voor mij nog steeds de perfecte gsm. Stevig, handig, kan bellen en sms'en, meer moet dat ding toch niet doen? Bovendien weegt ie nog wat, dus je moet niet voelen of je hem wel bij hebt en hij zal ook niet zomaar uit je zak vliegen. De toets 4 begint na al die jaren wel af en toe lastig te doen, maar het is en blijft een geweldige gsm :P

Ik heb ook nog een 3310. Meer moet ik niet hebben. Zoals je zegt, je kan bellen en sms'en en dat is meer dan genoeg. Ik heb al van die foto's gezien die genomen zijn met zo'n dure gsm en de kwaliteit is toch niks.

Het enige probleem dat ik heb is dat de batterij nogal snel leeg is... Maar ik ben ook een ongeneselijke sms'er... :-[

De batterij van mijn 3310 ging maar 1 dag mee, maar ik heb (voor 25 euro) een nieuwe batterij gekocht en die houdt het toch een acceptabele 5 dagen vol. ;)

Hamilton MASTER

Sony Ericsson is wat mij betreft het beste GSM merk in Europa.

In Amerika is er een merk dat zowel Nokia als Sony Ericsson zeker gaat overtreffen, kan enkel niet op de naam komen.

Nokia heeft het probleem dat het teveel i-versies moet maken van een gsm vooraleer deze goed werkt.
De vroegere gsm's van Nokia zijn degelijk en veel mensen kunnen zich ermee vertrouwd maken, maar de nieuwere gsm's zitten vol software-fouten en bugs.

Ikzelf heb een Sony Ericsson W550i, heeft me een serieuze duit gekost maar ik heb er nog geen spijt van gehad. Ik trek graag foto's met m'n gsm en filmpjes enzo en de kwaliteit valt reuze mee !





McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 juni 2006 - 15:17:10maar de nieuwere gsm's zitten vol software-fouten en bugs.

Weinig mensen weten het, maar je kan gedurende de garantieperiode naar een Nokia Service Point stappen om gratis de nieuwste software te krijgen. Ik dacht dat het met een SE ook kan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Hamilton MASTER

Dat kan je inderdaad. Maar velen weten niet dat je gsm binnen moet in een winkel en dat je mits deze software-update al je gegevens kan kwijt zijn.

Mijn gegevens staan allemaal op mijn gsm en niet op mijn sim-kaart zodat mijn gsm sneller kan gaan, hij moet immers niets laden vanop de simkaart.

Je bent je gsm ook kwijt bij zo'n software-update. Hij wordt terug gestuurd naar de fabriek om daar gecontroleerd te worden.
Indien je je gsm gekocht hebt bij een winkel waar je geen vervangtoestel krijgt, zit je wel met een probleem.

Je hebt er dus potentieel veel last mee en die last wil ik mezelf besparen ;)



McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 juni 2006 - 16:57:35Je bent je gsm ook kwijt bij zo'n software-update. Hij wordt terug gestuurd naar de fabriek om daar gecontroleerd te worden.

Wordt bij Nokia, normaal gezien, ter plaatse gedaan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

daan

Citaat van: McChouffe op 14 juni 2006 - 17:27:07
Citaat van: Mikacouli op 14 juni 2006 - 17:10:18
Ah srr, ik wist niet tot welk een bedrag je ging voor een gsm. Het is idd een knap ding, zeer tevreden mee.
Maar er zijn ook nog veel mooie gsm's voor een kleiner bedrag idd. Maar als ik van jou was zou ik voor een sony ericsson gaan, die hebben nu toch wel nokia voorbij gestoken en zijn resoluut marktleider.

CitaatIn het verkoopklassement staat Nokia nog altijd bovenaan met een marktaandeel van 34% (+ 3,6 punten). Motorola noteert een mooie prestatie met een marktaandeel van 20,3% - tegenover 16,7% een jaar geleden (dankzij de Razr!). Samsung is de enige die terrein moet prijsgeven: deze fabrikant verliest 1% en moet zich voortaan tevredenstellen met een marktaandeel van 12,5%. Bij de grote jongens zien we verder nog LG, Sony Ericsson en BenQ Mobile met respectievelijk 6,5%, 6,1% en 3,5% marktaandeel.

Bron: http://www.computerworld.be/index.cfm?PageID=16365&News_ID=14906&style=34360

Had toch gedacht dat Sony Ericsson en Samsung groter zouden zijn..
Ach Nokia is en blijft de beste he.

Ben je er trouwens al uit ?

McChouffe

Citaat van: Daan op 22 juni 2006 - 19:44:43
Had toch gedacht dat Sony Ericsson en Samsung groter zouden zijn..
Ach Nokia is en blijft de beste he.

Ben je er trouwens al uit ?

Ik zie de Nokia 6030 wel zitten. Mooie prijs (€ 65) en FM-radio is een mooie extra.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Het is dus de Nokia 6030 (zwart) geworden. Simpel en mooi toestel met een goed toetsenbord, de radio is een leuke extra functie (ben er momenteel mee naar StuBru - All Areas aan het luisteren) en ik heb nog geen softwarefouten gevonden. Voor de prijs (€ 65 bij Mobistar incl € 20 inruilkoring voor mijn oude gsm) ben ik zeer tevreden.


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.