Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Supermariobros

Wat ik me afvraag is: Wie gaat nu trainer van Lierse willen worden? Uiteraard luidt het motto: beter werk dan geen werk, maar je moet het toch maar doen. Als ze al kansloos zijn en weinig konden inbrengen tegen een rechtstreekse tegenstander, zit het pas goed fout.

Trost heeft prachtig werk geleverd, vorig jaar heeft hij de club in 1e gehouden, maar dit jaar lukt dit geen enkele trainer meer.

Jasper

Dat denk ik ook. 2 trainers die ik zou accepteren zijn Ceulemans (als speler een product van Lierse) die niet mag tekenen omdat hij nog een geschil heeft met Brugge, en Boskamp die waarschijnlijk toch te duur is. Vorig seizoen heeft de ploeg prachtig scoutwerk geleverd door met Trost af te komen (de coach van Maasmechelen of all places), benieuwd wat ze dit jaar voor mekaar krijgen.

Ik verwacht in ieder geval dat er na de winterstop een ploeg op het veld staat met 75% spelers die jonger zijn dan 25 en/of uit de Lierse jeugd (de beste jeugd van België!) zodat deze jongens ervaring kunnen opdoen en op elkaar kunnen inspelen voor volgend jaar in tweede.

Jasper

Lierse praat met Genk-spelers
Gepost op 16/11/2006 om 10u42 door Blomme K. (319 keer gelezen)

Ondanks de 2/36 is men er bij Lierse nog steeds van overtuigd dat de redding mogelijk is. Daarvoor willen de Pallieters zich stevig versterken.

Woensdag tekende aanvaller Tailson een contract bij Lierse. De 31-jarige Braziliaan speelde in ons land al voor Lokeren en Moeskroen. Vooral bij Lokeren scoorde de spits vrij vlot. Naast Tailson wil Lierse zich nog versterken.

Lierse kreeg nu de toestemming van Racing Genk om met doelman Jan Moons en Gert Claessens te praten. Beide ervaren spelers zitten bij de Limburgse club op een zijspoor en mogen dus vertrekken. Deze week wordt met beiden onderhandeld.



Die Braziliaan lijkt mij al positief. Bij onze doelman zit het probleem niet, Moons moet dus niet terug naar Lierse komen van mij. Claessens ken ik niet direct, ik moet nog eens opzoeken of dit de Claessens is die tot voor enkele jaren naast Huysegems speelde bij Lierse.

razzle_dazzle

Gert Claessens heeft niet bij Lierse gespeeld denk ik.Ik kan me zelfs geen Claessens herrineren die bij Lierse heeft gespeeld.

Met hem zou je alleszins een pak ervaring binnenhalen, ik vond hem 2 seizoen terug sterk spelen als centrale verdediger. Goed positiespel, geen slechte pass en sterk met de kop. Bovendien een harde speler die er zijn kop letterlijk en figuurlijk voor legt. Dit Lierse kan wel wat karakterkoppen gebruiken.
Het enige vraagteken is of hij na zijn blessure nog zijn niveau zal kunnen halen...

Moons vond ik ook geen slecht seizoen keepen, maar te oud om grote uitgaven voor te doen. Ik verwacht echter niet dat genk hem veel in de weg zal leggen en dus kan Lierse hier ook een ervaren doelman binnenhalen.

Tailson ken ik niet zo goed, maar bij Lokeren scoorde hij toch z'n goaltjes. Het proberen waard.

Kortom, Lierse moet zich versterken, maar moet ook rekening houden met de toekomst. Nu weer kopen en onnodige risico's nemen zou een zoveelste financiele aderlating betekenen en Lierse is al een paar keer op leven na dood geweest...

Beter een stapje achteruit en dan twee vooruit  ;).

Jasper

Ik herinner mij de wedstrijd Anderlecht-Lierse 1-2 een paar jaar geleden (opgezocht: het was in 2002-2003, Lierse eindige toen trouwens nog 5de, achter... Sint-Truiden), met goals van Huysegems en Claessens. Twee sublieme doelpunten, ik heb ze nog op mijn computer staan. :D

Even die Claessens van toen opzoeken. Ik begin mij ineens af te vragen of het geen Staessens was. :D

Ik ben dus een kwartier later nog altijd aan het zoeken... ik weet al dat die match tegen Anderlecht op 4 november plaatsvond.

Ah, eindelijk gevonden. Het was geen Claessens, geen Staessens maar wel Schaessens die ik voor had. :D De wedstrijd is te vinden op http://www.sport.be/nl/jupilerleague/archief/statgame.html?comp=1241&game=59682.

razzle_dazzle

Dit weekend staat Genk - Brugge op het programma, dit wordt de match waarop Genk op zijne echte waarde zal beoordeeld kunnen worden. Ik ben benieuwd...

Jasper

Ook al hebben ze geen sfeer in het stadion, ze zijn toch goed bevriend met Lierse dus ik hoop dat Genk de titel pakt. Ze zijn alvast goed op weg. :)

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 november 2006 - 20:18:39
Dit weekend staat Genk - Brugge op het programma, dit wordt de match waarop Genk op zijne echte waarde zal beoordeeld kunnen worden. Ik ben benieuwd...

En ook Gent - Anderlecht wordt dit weekend gespeeld, de Rouches zouden wel eens de winnaar van het weekend kunnen worden. Met Genk - Club wordt er nog eens een echte topper uitgezonden op Sporza.

Mijn pronostiek voor de top 4:
Genk - Club 1
Gent -Anderlecht X
Standard - St. Truiden 1

Supermariobros

De Top 3 uit de Jupiler League kon dit weekend niet winnen. Genk en Club speelden in een teleurstellende topper 0-0 gelijk, de bezoekers speelden een uur met tien na de uitsuiting van Englebert, maar kregen toch nog de beste kansen. Genk speelde nooit als de nr. 1 in het klassement.

Anderlecht ging met 2-1 onderuit bij AA Gent, de bezoekers kwamen wel op voorsprong na een wereldgoal van Tchité maar Oulafade op strafschop na een domme overtreding van Van Den Borre en Azofeifa na een mooie goal bezorgden de thuisploeg de verdiende overwinning. Paars wit kon niet overtuigen en zal dinsdag uit een ander vaatje mogen tappen.

Zoals ik had voorspeld kon Standard dé winnaar van het weekend worden, maar dat hebben ze nagelaten. Een zwak Standard kwam wel op voorsprong, maar St. Truiden ging toch met de drie punten lopen na twee knappe goals van Van Houdt.

Onderaan het klassement leek Lierse op weg naar een eerste seizoenszege na goals van Jarju en Andic op strafschop. Ger. Beerschot kwam echter op gelijke hoogte via Sterchele en Cruz. In de slotminuut bezorgde Dewilde de bezoekers alsnog de overwinning en het té zwaar verdict voor een arm Lierse ddat zich nu al kan opmaken voor minstens een seizoen tweede klasse.

Zulte- Waregem tenslotte geraakte niet voorbij Westerlo, de Westvlamingen kwamen 2-0 voor na goals van Roussel (de eerste was prachtig). Uitaka bezorgde Westerlo net voor rust de aansluitingstreffer en net na de rust bracht Ogunsoto de bordjes in evenwicht na een strafschopgoal van Ogunsoto. Daarna kregen beide ploegen nog mooie kansen op de zege, maar het bleef 2-2.

Conclusie: Enkel Club wist dit weekend te overtuigen, als ze zo'n prestatie tegen iedere ploeg kunnen voorleggen zijn ze zeker niet uitgeteld voor de titel. Bij Genk zijn deprestaties al enkele weken wat minder, als ze in die wedstrijden ook punten gaan verliezen wordt de titelstrijd spannender dan ooit.

razzle_dazzle

Genk en Brugge zijn dan toch de winnaars van het weekend geworden. Ik vond beide ploegen maar povertjes, maar de nederlagen van Anderlecht en Standard hebben wss. als gevolg gehad dat zowel Genk als Brugge tevreden was met een puntje en dus geen risico's wilde nemen.

Bij de winterstop zal er pas definitief een eerste balans kunnen opgemaakt worden. Op dit moment zet de tendens van vorig seizoen zich voort, de top is sterk aan mekaar gewaagd, al heeft Genk wel aan serieuze marge op de rest.

Voor Standard komen er alleszins zware weken aan...Beerschot uit, Westerlo thuis en Brugge uit  :-\.


Jasper

Aanvallend lijkt het nog goed te komen bij Lierse, maar alweer laat men verdedigend enkele grote steken vallen.

Graag wil ik ook de scheidsrechter bedanken voor het afkeuren van een Liers doelpunt en het goedkeuren van een Beerschots doelpunt, waarbij het eerste geen buitenspel was en het tweede wel. Heb ik me laten zeggen...

Racegirl


Kjetil Rekdal is woensdag voorgesteld als nieuwe trainer van voetbalclub Lierse.
De Noor tekende bij de hekkensluiter uit de hoogste klasse een contract tot het einde van het seizoen.
Hij krijgt als assistenten Eric Van Meir en David Brocken.
De 38-jarige Rekdal speelde tussen 1990 en 1996 voor Lierse.

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Welcome back Kjetil! Rekdal speelde 196 wedstrijden voor Lierse en scoorde daarin 76 goals. In de verkiezing van beste Lierse-speler ooit naar aanleiding van onze 100ste verjaardag vorig jaar eingide hij 11de. Vorig jaar werd zijn naam ook al genoemd toen een opvolger gezocht werd voor Paul Put, maar toen is het dus René Trost geworden.

Rekdal was van 2000 tot 2004 speler én hoofddtrainer bij het Noorse Valerengen. Daarna stopte hij met spelen maar hij bleef er wel trainer en Valerengen werd onder zijn leiding Noors landskampioen in 2005.

Ik denk en hoop dat we met Rekdal een goede trainer hebben binnengehaald die Lierse bovendien door en door kent en... het plat Liers beheerst!

Supermariobros

Rekdal is de juiste man voor Lierse, hij kent de club enorm goed. De Noor is alvast strijdvaardig en geloogt nog in het behoud.

En Henk Houwaart is ook terug in het land, hij wordt de nieuwe trainer van St. Truiden.

razzle_dazzle

Mja toch maar oppassen met het binnenhalen van clubiconen, vraag maar aan Ceulemans of Waseige  ;). Het getuigt wel van veel respect en moed dat Rekdal op dit moment het aandurft om Lierse te gaan leiden. Ik verwacht dat hij toch garantie op versterking heeft gekregen tijdens de winterstop.

Hopelijk krijgt hij het vuur er terug in en wie weet gebeurt er dan alsnog een mirakel... ;).

Al blijf ik bij m'n mening dat Lierse beter een jaartje in tweede kan spelen, dan nu weer onnodige risico's te gaan nemen door dure spelers aan te trekken...