Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Rapaic, die terwijl er nog een discussie tussen Seka, Fellaini en Vereecke aan de gang is, het nodig vindt om de bal weg te trappen. Ook Kalulika kreeg er z'n 2e geel voor.

Mamouni, die bij een 2-0 stand, de 3-0 met een overduidelijk hands in de 90e minuut probeert te vermijden.

Zitka en het RSCA publiek, dat Hassan net voor het nemen van de strafschop even uit zijn concentratie komt halen.

Colman, die het nodig vindt om z'n truitje uit te trekken na een doelpunt. Terecht geel, en even later rood. Net als Materazzi tegen Milan.

De Lierse keeper, die na het missen van de strafschop juicht alsof hij de Champions League heeft gewonnen (of misschien wel zijn prono?)

Grimaldi scoort de aansluitingstreffer tegen club, een minuut later haalt hij uit met zo'n aanslag als Kargbo.
Charleroi staat nog met 9 te voetballen, Bakari beslist dan maar om zijn voet eens op Sterchele te plaatsen.

Wat een domme voetballers in ons Belgenlandje  ::).

Wat is het verschil tussen je jas of je truitje aan de ref overhandigen?
Zou Johan V nu ook voor 4 maanden van de belgische velden verbannen worden?
Maar ja, het is Brussels. Daar is de voorzitter dan 'flamboyant', in het luiks vertaald is dat 'maffieus'.
Hoho, het moest Luciano eens geweest zijn, de vlaamse kranten zouden dubbel zo dik geweest zijn ...


razzle_dazzle

Zondag de clash der clashes...Standard - Anderlecht, oftewel de werkklasse uit Luik tegen de bourgeoisie uit Brussel.

Jarenlang was dit de absolute topper in onze competitie, Brugge kwam pas opzetten begin de jaren 80. En hoewel Standard al zo lang geen prijzen meer kon pakken, beseffen ze in Anderlecht maar al te goed dat dit de match van het jaar is.

Door de winst van Genk is Anderlecht verplicht om voor de overwinning te gaan, ander vergroot de puntenkloof andermaal. Ook Standard mag met niets anders dan de 3 punten tevreden zijn anders lijkt aansluiting vinden met de top een verloren zaak.

Anderlecht zal het wellicht moeten stellen zonder Frutos en Van Damme, maar kan wel op een geprikkelde Akin rekenen. Bovendien zullen de Brusselaars hun CL nederlaag willen wegspelen.

Standard recupereerde De Camargo juist op tijd om aan de topper deel te nemen, ook Rapaic en Conceicao zijn volledig blessurevrij. Sa Pinto werd uitgesloten in een reservematch en mist mogelijk de topper.

Pronostiek?

2-1



razzle_dazzle

#152
Schitterende match gezien gisteren, spannend van het begin tot het einde  :o. Alleen jammer dat er geen goals vielen. Een gelijkspel geeft min of meer een juiste verhouding weer maar 3-3 was mooier geweest.

Ik vond wel dat Anderlecht vaak een bedroevend spel liet zien, gevaarlijk op de counter dat wel, maar combinaties  ???, in de tweede helft lieten wij zien zeker niet de mindere te zijn van de miljoenenploeg. 3 mio € voor Van Damme, 5 mio € voor Biglia :-\, ik vraag me af waarom?

Mijn man van de match was Defour, met hem erbij hadden we Anderlecht misschien kunnen afmaken, want op het moment dat hij uitvalt hadden we de Brusselaars bij de keel.

Winnaar van dit weekend is alweer Genk...maar toch blijft dit niet duren  :).

Ps Mario wou Zulte de rode lantaarn niet hebben? :P

Supermariobros

#153
Citaat van: Razzle_dazzle op 06 november 2006 - 15:25:37
Ps Mario wou Zulte de rode lantaarn niet hebben? :P

Nope, die eer is voor Lierse weggelegd.  ;)

Gelukkig hebben we gewonnen gisteren, maar in het begin kwamen we wel goed weg toen Van Houdt de paal trof. We waren net zoals tegen Praag dodelijk efficiënt. Als we nu ook volgende week op Ger. Beerschot kunnen winnen staan we weer bij de mensen.  :)

Standard-Anderlecht is een juiste uitslag, twee sleutelmomenten in de wedstrijd waren de onterecht afgekeurde goal van Boussoufa en de penaltyfout van Zitka op Jovanovic die niet gefloten werd door De Bleeckere. Standard zit al enkele weken op het goeie pad, ze gaan terug hoog eindigen.

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 06 november 2006 - 20:35:48
Citaat van: Razzle_dazzle op 06 november 2006 - 15:25:37
Ps Mario wou Zulte de rode lantaarn niet hebben? :P

Nope, die eer is voor Lierse weggelegd.  ;)

Gelukkig hebben we gewonnen gisteren, maar in het begin kwamen we wel goed weg toen Van Houdt de paal trof. We waren net zoals tegen Praag dodelijk efficiënt. Als we nu ook volgende week op Ger. Beerschot kunnen winnen staan we weer bij de mensen.  :)

Standard-Anderlecht is een juiste uitslag, twee sleutelmomenten in de wedstrijd waren de onterecht afgekeurde goal van Boussoufa en de penaltyfout van Zitka op Jovanovic die niet gefloten werd door De Bleeckere. Standard zit al enkele weken op het goeie pad, ze gaan terug hoog eindigen.

Sta me even toe mijn stoute schoenen aan te trekken... het is toch wel opvallend hoe weinig penalties de Brusselaars tegenkrijgen tegenkrijgen dit seizoen, zeker in vergelijking met het aantal toegekende penalties. Tot tweemaal toe kon er gefloten worden en twee maal ziet de lijnrechter het niet  ???, wanneer Boussoufa echter buiten de backlijn valt, wordt er wel penalty gefloten (thuismatch tegen GB denk ik).

En ja wij hebben ook meeval gehad dat de goal van Anderlecht werd afgekeurd, maar die fase werd voor mij ook pas duidelijk toen de herhalingen vanuit een ander camerastandpunt stil werden gezet! Hoe moeilijk moet dat dan niet zijn voor een assistent-scheidsrechter. Die penalty daarentegen...

Bij de gele kaarten een zelfde stramien, Sport.be heeft onlangs eens uitgezocht hoe vlug een team een gele kaart kreeg, hierbij werd rekening gehouden met het aantal overtredingen dat vooraf begaan werd..Anderlecht mocht gemiddeld 12 overtredingen begaan terwijl wij en de kleinere ploegjes slechts 4 overtredingen mochten begaan. Helemaal juist is dat onderzoek niet omdat er geen rekening werd gehouden met de ernstigheid vand e overtreding, maar het zegt toch iets hé...


Hamilton MASTER

#155
CitaatIk wil niet mierenneuken maar ik denk toch dat het aantal fouten niets zegt over een wedstrijd.

Als je ziet hoeveel fouten Yves Vanderhaeghe maakt, heel slimme professionele overtredingen die geel niet waard zijn, zo maakt hij er makkelijk 20 tijdens een match.
De speler heel lichtjes aantikken zonder echt een zware fout te maken verdient ook geen geel.

Als je ziet hoe snel een kleinere club aan de noodrem moet trekken als een speler doorbreekt, kan je zeker zijn dat geel of rood zeker terecht is.

Waarom wordt een bal wegtikken aanzien als spelbederf, maar de kleine fouten van Vanderhaeghe niet? Waarom geel trekken als je een shirt uitrekt, maar niet als je iemand eventjes uit balans brengt?



Citaat
Wat als je telt dat de meerkleurige spelers op onze velden (dit bleek uit officieel onderzoek!!) minder tackles nodig hadden om geel te krijgen en Kéré van Charleroi in 204 wedstrijden 46x geel kreeg en 10x rood. Als je dat allemaal bij elkaar telt valt het relatief gezien wel mee denk ik.
Hij is dan op 204 matchen ongeveer 70 tot 80 matchen geschorst geweest. Dat is een derde van de matchen die hij speelde, waar hij nadien een schorsing voor kreeg. Dit is enorm veel.

Mja er spelen ook veel Afrikanen in onze competitie, die mannen zijn sowieso al iets atletischer en de typische Afrikaanse tackle wordt hier nu eenmaal niet zo gesmaakt  :). wat me dan weer wel stoort is dat mannen als Goor en Van Damme de hele wedstrijd mogen zagen en zeiken, maar oh wee als smeerlap Conceicao dat doet...toegegeven de scheidsrechters beginnen hem te kennen en laten hem af en toe uitrazen.


Ik wou niets bewijzen, maar het is gewoon opvallend dat Anderlecht in beide tests nogal positief scoort.



razzle_dazzle

Damn, ik heb uw bericht per ongeluk aangepast...

FerrariMan

Dit is wel erg grappig, ik begreep al de ballen van Masters reactie.  :)

Steek je ambities voor 'Mod van het Jaar' maar weer weg.  ;D ;)


Supermariobros

Lierse lijkt nu echt wel een vogel voor de kat, de rode lantaarn verloor kansloos de degradatietopper met 4-0. De Pallieters tellen nu al 8! punten achterstand op St. Truiden. Boven het Lisp hebben ze een mirakel nodig om hen in mei in de Jupiler League te houden.

Club Brugge en Anderlecht wonnen beiden hun wedstrijd met 2-0 tegen respectievelijk Charleroi en Cercle Brugge. De Brusselaars blijven op vijf punten achterstand van leider Genk, dat vrijdagavond de zege ging stelen met 0-1 bij Westerlo. Zulte Waregem ging ook al stelen bij Germinal Beerschot, want de Antwerpenaars verdienden de zege, maar paal en een uitstekende De Vlieger hielden ons op een 1-1 gelijkspel.

Vandaag zakt Standard nog af naar Bergen, voor het Waalse derby.

Jasper

Vorig jaar in november was GBA voorlaatste en Lierse laatste in de stand. GBA-Lierse eindigde toen op... 4-0. De gelijkenissen met vorig seizoen zijn sprekend, al denk ik dat de huidige kern nog minder potentieel heeft dan die van vorig jaar. Hopelijk komt het bestuur in de winterstop met twee of drie nuttige versterkingen en is Bob Peeters snel weer uit blessure want we missen hem echt (met de lange ballen van Ingrão, die zeker niet slecht zijn, moet hij zeker iets kunnen doen dat Snelders niet kan). Wat wij het meest nodig hebben is een speler die de ploeg leidt en eigenlijk missen we dat zowel op het middenveld als in de verdediging. Het vertrekken van Kristof Imschoot en Karel Snoeckx op het middenveld en Timothy Dreesen in de verdediging zijn echte aderlatingen gebleken voor de sportieve prestaties.

Als wij dit seizoen ons behoud nog verzekeren, zal het nóg beter smaken als vorig jaar, als we degraderen, dan is het gedaan met Lierse maar dan zal het oververdiend zijn.

razzle_dazzle

Ik ben gisteren gaan kijken op Staaien, tickets gekregen, en wou onze tegenstander van volgende week eens scouten. Nu, ik ben niet onder de indruk, ondanks de 4 - 0.

Ik heb compassie met Trost en Lierse, echt waar...
In die ploeg zit nu echt werkelijk niks. Geen greintje creativiteit, geen samenhang, enorm zwakke passing, positioneel een ramp...
Op 90' zijn ze 1 keer in de buurt van Deelkens geweest, met een lobbal, en dat was na balverlies van stvv op het middenveld.
Het Lierse van gisteren haalt het niveau van bevordering amper.

supersteven

Lierse wat is er met jullie aan de hand.
geen enkele overwinning in de competitie.
en het ergste is dat jullie geen excuses zoals gokchinezen hebben zoals de vorige jaren
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Met René Trost heeft meteen ook het laatste beetje klasse onze ploeg verlaten. Ik vraag mij af wat het bestuur hiermee wil bereiken. Nu hebben we binnenkort twee hoofdtrainers op het loonbriefje waarvan de ontslagene vorig jaar bewezen heeft dat hij héél wat teweeg kan brengen in een ploeg.

Weer maar eens wordt mijn mening ondersteund dat als het (even) minder goed gaat met een ploeg, de trainer altijd de eerste en meestal ook de enige is die daarvoor moet boeten. Johan Boskamp (Standard), Jan Ceulemans (Club Brugge), Hugo Broos (Anderlecht), Marc Brys (GBA)... René Trost.

In Trost I had Trust, op Trost was ik trots. Op Lierse niet meer.

razzle_dazzle

Ik denk dat hij zelf de energie niet meer kon vinden om Lierse te blijven coachen, het moet enorm zwaar en ondankbaar zijn om met zo een kern in eerste klasse aan te treden.