Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 augustus 2006 - 15:18:43
Juist telefoontje gehad.
Boskamp en de hele technische staf (tot de kine toe ) ligt buiten.
De nieuwe trainer wordt vanavond wss voorgesteld en het is NIET DD of Ivic
Er zouden ook een tweetal spelers worden aangekondigd vanavond.

Ik vind dit echt jammer voor Boskamp, het is een trainer met heel wat kwaliteiten.
Standard verkeert duidelijk in diepe crisis, ben benieuwd wie zijn vervanger wordt.

Hamilton MASTER

Citaat van: Supermariobros op 30 augustus 2006 - 15:32:02
Citaat van: Razzle_dazzle op 30 augustus 2006 - 15:18:43
Juist telefoontje gehad.
Boskamp en de hele technische staf (tot de kine toe ) ligt buiten.
De nieuwe trainer wordt vanavond wss voorgesteld en het is NIET DD of Ivic
Er zouden ook een tweetal spelers worden aangekondigd vanavond.

Ik vind dit echt jammer voor Boskamp, het is een trainer met heel wat kwaliteiten.
Standard verkeert duidelijk in diepe crisis, ben benieuwd wie zijn vervanger wordt.

Jan Ceulemans ?  ;D



razzle_dazzle

#122
Manu Ferrera wordt hoogstwaarschijnlijk assistent trainer. En Preud'homme neemt voorlopig plaats in de dugout als trainer meldt de webmaster me juist. Van bondsvoorzitter tot coach...alleen in Standard  ::).

Boskamp verdient geen duiventil zoals Standard, dit doet mij nog meer pijn dan het missen van de titel >:(.

Enfin, ik hou jullie op de hoogte (tot vervelens toe wss., maar tis een uitlaatklep voor mij  ;))

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 augustus 2006 - 17:26:46
Manu Ferrera wordt hoogstwaarschijnlijk assistent trainer.

Leuk voor Kortrijk ! :)



razzle_dazzle

Heel waarschijnlijk (maar daarvan was hij niet 100% zeker) komt Baseggio er ook nog bij... ::)

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 augustus 2006 - 17:52:44
Heel waarschijnlijk (maar daarvan was hij niet 100% zeker) komt Baseggio er ook nog bij... ::)

Wij vingen er 1 tot 2 miljoen € voor... Zien hoeveel jullie betalen ;)



Hamilton MASTER

Michel Preud'homme zou trainingen leiden samen met Manu Ferreira...

Zien of het officieel bevestigd wordt...



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 augustus 2006 - 18:46:28
Michel Preud'homme zou trainingen leiden samen met Manu Ferreira...

Zien of het officieel bevestigd wordt...

CitaatMichel Preud'homme volgt Johan Boskamp op als trainer van Standard. De technische directeur heeft een verbintenis getekend tot 30 juni 2008.

Preud'homme zei op de persconferentie dat hij enorm ontgooched was dat de technische staf ontslagen moest worden.

Hij wil zich volledig inzetten voor zijn nieuwe taak en neemt daarom ontslag als voorzitter van de technische commissie van de voetbalbond.

Preud'homme, die al even coach was van januari 2001 tot juni 2002, zal worden bijgestaan door Manu Ferrera (assistent) en Stan Van den Buys (scout).

Bron: Sporza

razzle_dazzle

Hoofdtrainer : Michel Preud'homme (ipv Boskamp)
Assistent Coach : Manu Ferrera (ipv Renquin)
Scout : Stan van den Buys (ipv Masson)
Keeperstrainer : Jorge Veloso (ipv Dardenne)
Physical Coach : te bevestigen, misschien terugkeer Namurois (ipv Brouwers).

Verrassend? Niet echt, als supporter van Standard weet je dat na een 2 op 12 de boel op ontploffen staat.

Wel verontrustend dat men Boskamp niet meer tijd gaf, of ligt de reden vooral bij de mondige aanpak van de Rotterdammer en het feit dat hij bleef hameren op zijn beloofde versterkingen?

Boskamp nu iets aansmeren of verwijten is larie en apekool. Dat hij Frans spreekt zoals de meeste Walen Nederlands kunnen wisten ze ook toen al, en dat je met hem best niet solt heeft hij eerder in zijn trainerscarriere ook al bewezen.

Dit Standard onder leiding van Luciano D'Onofrio is niet gebaat met een sterke persoonlijkheid als trainer maar eerder met een volgzame ziel of clubman die iets trachten te "bricoleren" met het materiaal dat hen ter beschikking wordt gesteld.

De exit van Hellers, de 2de terugkeer van Ivic bij de bekerfinale, de verkoop van Drago op de valreep, de farce rond zovele toptransfers, de verkoop van Tchité aan de aartsvijand. Dit kan er ook nog wel bij zeker?

Vandaag en de komende dagen is het moord en brand schreeuwen tot er een konijn uit de hoed getoverd wordt. Zelfs als dat konijn een dode mus blijkt te zijn maar je haalt een reeksje dan scandeert men de naam Michel Preud'homme. Een andere mentaliteit zou gewenst zijn, maar we snakken al zo lang naar de verlossing dat elk sprankeltje hoop wordt vastgeklampt en uitgeperst als een citroen.

MPH kan je niets kwalijk nemen, misschien wel het feit dat hij zich prostitueert voor zijn grote liefde. En zouden we dat niet allemaal doen?

Supermariobros

We hebben onze nieuwe spits: de Peruaan Juan Diego Vigil (ex-Malaga).

De onderhandelingen met Mrdja Van Lierse zijn dan toch niet afgerond: er is wel een akkoord tussen beide clubs voor een verhuurovereenkomst, maar dat ziet Mrdja niet echt zitten, die liever een transfer heeft. Als hij het toch niet wordt, neemt de Westvlaamse club iemand anders die twee extra spitsen wil voor het sluiten van de transferperiode.

razzle_dazzle

En ook Genk heeft een nieuwe spits beet, de Kroaat Ljubojevic komt over van Dinamo Zagreb. Hij zal er herenigd worden met zijn ex-ploegmaat Bosnjak.

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 30 augustus 2006 - 21:17:04
We hebben onze nieuwe spits: de Peruaan Juan Diego Vigil (ex-Malaga).

De onderhandelingen met Mrdja Van Lierse zijn dan toch niet afgerond: er is wel een akkoord tussen beide clubs voor een verhuurovereenkomst, maar dat ziet Mrdja niet echt zitten, die liever een transfer heeft. Als hij het toch niet wordt, neemt de Westvlaamse club iemand anders die twee extra spitsen wil voor het sluiten van de transferperiode.

Mrdja gaat dan toch akkoord met een verhuurovereenkomst, Zulte-Waregem huurt de spits voor een jaar met een optie tot aankoop.

We hebben dus onze twee broodnodige spitsen beet.  :)

razzle_dazzle

Jullie hebben nu Breleur, Datti, Roussel, Mrdja en Vigil.

Breleur vond ik vorig jaar niet slecht tijdens zijn invalbeurten, soms wel iets te egoistisch. Datti moet dit seizoen zijn laatste kans grijpen, want bij Gent viel hij fameus door de mand, nochtans heeft hij een echt torinstinct (bij Standard en Bergen bewezen). Mrdja is geen scorende spits, maar hij heeft zeker talent, zorgt voor meer diepgang en houdt een verdediging voortdurend bezig. Roussel is nog een zo een potentiele topscoorder, maar op de een of andere manier heeft hij nooit meeval. Het is echt een sympathieke kerel, ik hoop dat we hem snel terug op het hoogste niveau zien.

Enfin, Zulte heeft zijn huiswerk af in tegenstelling tot... ;)

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 31 augustus 2006 - 18:05:38
Jullie hebben nu Breleur, Datti, Roussel, Mrdja en Vigil.

Mrdja is geen scorende spits, maar hij heeft zeker talent, zorgt voor meer diepgang en houdt een verdediging voortdurend bezig.

Enfin, Zulte heeft zijn huiswerk af in tegenstelling tot... ;)

Bij de spitsen ben je Matthijs nog vergeten.  ;)

Iemand als Mrdja hadden we zeker nodig, nu maar hopen dat Roussel nog mag voetballen en Vigil is nog even afwachten hoe hij het doet.

Ik vind dat we een goede ploeg hebben en een achtste plaats na 34 speeldagen moet zeker mogelijk zijn.

Supermariobros

#134
De beloofde aankopen van Standard zijn uitgebleven, de Rouches gaan een somber seizoen tegemoet als je het mij vraagt.
De fans zullen daar wel erg teleurgesteld zijn, Razzle?

Ik kwam net volgend bericht tegen op voetbalbelgië.com:

CitaatMet het ontslag van Johan Boskamp en het aantreden van Michel Preud'homme is Standard inmiddels aan de 25ste trainerswissel in 22 jaar toe, zo berekende de kranten GvA en HBvL. Het begon in maart 1984 toen Leon Semmeling de taken van Raymond Goethals moest overnemen.

Het lijstje ziet er als volgt uit: Léon Semmeling, Louis Pilot, Michel Pavic (2x), Helmut Graf, René Desayere, Jef Vliers, Urbain Braems, Georg Kessler, Arie Haan, René Vandereycken, Robert Waseige (2x), Jos Daerden, Aad de Mos, Daniel Boccar, Luka Peruzovic, Tomislav Ivic (2x), Zeljko Mijac, Jean Thissen, Michel Preud'homme, Dominique D'Onofrio, Johan Boskamp, en opnieuw Michel Preud'homme.

De laatste landstitel van Standard dateert van voor deze woelige periode. De Rouches pakten in 1983, onder de leiding van Raymond Goethals, hun achtste titel.

Sinds maart 1984 won Standard nog vijf keer de beker van België (1984, '88, '89, '90 en 2000). Vorig seizoen eindigden ze op de tweede plaats.

25 trainers in 22 jaar, het kan ook tellen.