Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Het belangrijkste is dat wij Lierse hebben bijgebeend intussen! En ook dat Zulte volgende week een pak slaag gaat krijgen. Spijtig dat zijne grootheid Conceicao niet mee mag doen, ik keek echt uit naar het duel tussen hem en dieje visbek (Meert). :P


Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 21 augustus 2006 - 18:46:58
Het belangrijkste is dat wij Lierse hebben bijgebeend intussen! En ook dat Zulte volgende week een pak slaag gaat krijgen. Spijtig dat zijne grootheid Conceicao niet mee mag doen, ik keek echt uit naar het duel tussen hem en dieje visbek (Meert). :P

Een geluk voor jullie of hij keek weer tegen een rode kaart aan.  ;D   ;)

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 21 augustus 2006 - 20:01:42
Citaat van: Razzle_dazzle op 21 augustus 2006 - 18:46:58
Het belangrijkste is dat wij Lierse hebben bijgebeend intussen! En ook dat Zulte volgende week een pak slaag gaat krijgen. Spijtig dat zijne grootheid Conceicao niet mee mag doen, ik keek echt uit naar het duel tussen hem en dieje visbek (Meert). :P

Een geluk voor jullie of hij keek weer tegen een rode kaart aan.  ;D   ;)


Siddert ende beeft Stijntje Meert, 26/8 nadert met rasse schreden

Het lachen zal je spoedig vergaan en dan komen die onvermijdelijke traantjes eraan.
De tijd om de rekening te vereffen is aangebroken!
Of ga je nu weer onrust komen stoken?

Wie aan zijne hoogheid komt, krijgt met ons te doen.
We zullen je slachten, vergeet het fatsoen.
Geen genade, geen vergiffenis
Het wordt een lange en pijnlijke gebeurtenis.

Helse pijnen zal je doorstaan,
want Sclessin zal branden als een vulkaan.
Wees dus nu maar op je hoede,
er is maar 1 publiek dat zo teert op z'n woede.

Geniet nu nog even na, want zeer gauw behoor jij tot het verleden.
Siddert ende beeft Stijntje Meert, 26/8 nadert met rasse schreden...


Voor Sergio, voor Standard en vooral voor de gerechtigheid. Hasta la victoria siempre!



razzle_dazzle

Vandaag zal onze eerste zege een feit zijn!

Kom je naar het stadion Mario?

Een vriend van mij zit momenteel in een rolstoel, waarschijnlijk zal ik hem moeten "begeleiden" als dat mag ten minste, weet jij hier iets meer over?

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 26 augustus 2006 - 10:30:43
Vandaag zal onze eerste zege een feit zijn!

Kom je naar het stadion Mario?

Een vriend van mij zit momenteel in een rolstoel, waarschijnlijk zal ik hem moeten "begeleiden" als dat mag ten minste, weet jij hier iets meer over?

Goh nee, In Waregem ken ik mijn weg en ze kennen me daar hé.
Ik heb er nog aan gedacht om eventueel de verplaatsing mee te maken, maar dat is dan een lange weg om bij de juiste personen terecht te komen enz. Ik weet dus niet hoe het daar in Luik in zijn werk gaat, normaal is er altijd plaats voorzien en in Waregem mogen degene die in de rolstoel zit en de begeleider gratis binnen.

Boskamp zal vanavond voor de zoveelste keer moeten zeggen dat hij er doodziek en strontziek van wordt.  ;)

Hamilton MASTER

Citaat van: Supermariobros op 26 augustus 2006 - 11:11:55

Boskamp zal vanavond voor de zoveelste keer moeten zeggen dat hij er doodziek en strontziek van wordt.  ;)

Je gaat gelijk krijgen...

Tony Sergeant, nog gewild door Standard, scoorde na twintig minuten in de 2de helft de 0-1.
Momenteel nog 10-tal minuten te spelen en Standard begint uiteindelijk een offensief.

Wel paar betwistbare fases heb ik gehoord, Standard kon toch een paar keer aanspraak maken op een penalty, maar werd totnogtoe niet gegeven.



Hamilton MASTER

Toch een 1-1 eindstand.

Jovanovic maakte op penalty 1-1. Janssens maakte hands in zijn eigen strafschopgebied.

Geen van beide teams kan blij zijn met deze puntenverdeling.



razzle_dazzle

Standard blijft op de sukkel, zoveel is duidelijk na een ronduit beschamende prestatie in de thuismatch tegen Zulte-Waregem. De West-Vlamingen, zelf ook nog maar een schim van de seizoensrevelatie die vorig jaar de beker won, zijn goed op weg om het zoveelste zwarte beest van de Luikenaars te worden. Trainer Johan Boskamp heeft nu veertien dagen om zijn spelers het ABC van het voetbal bij te brengen en resultaten neer te zetten tegen op papier mindere goden.

De eerste helft op Sclessin was van een zelden vertoond niveau. Paniekerig uitverdedigen, slordigheden in alle sectoren van het spel en weinig tot geen beleving zorgden ervoor dat het ruim een halfuur wachten was op de eerste Luikse bal tussen de palen. Rogerio Mathias bracht met een knal vanop ruime afstand Merlier bijna in verlegenheid, zoals hij dat aan de overzijde vaak met zichzelf en kompaan paniekzaaier Nuno Coelho deed. Een nieuw komisch duo lijkt zowaar in de maak met beide Portuguese zomertransfers.

Even voordien had Zulte ook al eens de neus aan het venster gestoken, met een knal van Verschuere door Renard onschadelijk gemaakt.

De tweede helft bracht aanvankelijk weinig beterschap met twee teams die blijkbaar niet wilden maar voornamelijk ook niet beter konden. Rapaic claimde tot tweemaal toe wel een strafschop maar vond geen gehoor bij ref Wouters.

Diezelfde Rapaic zorgde voor het eerste echte gevaar in die tweede helft, maar Merlier haalde zijn vrijschop netjes uit de hoek en ging ook goed plat op een poging van Geraerts waarvan Jovanovic de rebound wel binnenlegde. Helaas voor de vaak egoistische Servier vanuit buitenspel.

Net toen de Rouches wat druk konden ontwikkelen sloegen de West-Vlamingen toe. Reina slalomde zich een weg voorbij een bos van Standard verdedigers waarbij Dupré wel erg naief uitstapte en vond centraal een ideaal afspeelpunt in Tony Sergeant. De middenvelder waar de Rouches de halve zomer achter hengelden knalde droogjes de ontluisterende 0-1 op het bord.

Standard op de rand van een grote crisis die Rapaic blijkbaar koste wat het kost wou vermijden. De Kroaat vond echter telkens Merlier op zijn weg, en die Zulte goalie had ook alle geluk van de wereld dat Fellaini hem niet fussileerde na een knappe actie in de zestienmeter.

Ref Wouters gaf de Rouches even later wel wat ze eerder al claimden, met name een strafschop na hands van Janssens. Jovanovic eiste de bal op en werkte koel af, in tegenstelling tot eerdere fases waarbij hij betrokken was. Een slotoffensief kwam er niet uit al hadden de Rouches wel geluk dat invaller Vandendriessche onnodige risico's van Renard niet afstrafte.

Zo blijven de Rouches en hun legioen verweesd achter na een desastreuze competitiestart waarbij alle geledingen van de club zich in vraag mogen stellen over hun rol in deze malaise. Coach Boskamp zal opgelucht ademhalen met de mini-break die eraan komt om alle neuzen richting Lier en Vigo te krijgen.

Supermariobros

#98
We hebben dringend een balvaste spits nodig, er is nog tijd tot donderdag. Waregem heeft zijn oog laten vallen op Juan Diego Gonzalez Vigil, een Peruaanse spits die bij Malaga in de B kern belandt is, de speler gaf zelf al aan in het buitenland te wilen spelen. Hopeljk kan dit iets worden, want het is broodnodig.

De eerste helft was wel bijzonder zwak langs beide kanten, de tweede helft was beter, maar van een dendere wedstrijd kunnen we niet spreken. Het verraste mij dat Standard zo zwak voor de dag kwam, ik had ze een stuk beter verwacht. Wij waren ook verre van goed, hopen op beterschap dus voor beide ploegen.

Maar het belangrijkste mogen we zeker niet vergeten: We staan nog steeds voor Standard.  :P

EDIT:



Rood was hier op zijn plaats geweest.

Hamilton MASTER

De actie op voorhand van Bouchouari verdiende ook rood hoor.

Al mag er gezegd worden dat zowel Janssens en De Brul de hele match Standard-spelers intimideerden.
Standard is niet altijd de slechte, Zulte intimideerde de hele match.



razzle_dazzle

#100
Zeg mannekes tis geen badminton hé, een opstootje komt elke match wel eens voor...Janssens zal er heus geen trauma van over houden.

Trouwens Janssens moet maar geen vuile terrorist roepen  ;).

razzle_dazzle

Schitterende Column van Hugo Camps:

CitaatColumn van Hugo Camps in De Morgen dd 28.08.06

Moord

De selectie van Feyenoord is zaterdag door de eigen fans met een groot kettingslot achter slot en grendel gezet op het trainingsveld. Als protest tegen het clubbeleid van de zittende bobo's. Twee spelers van Feyenoord zijn voor miljoenen verkast naar de Premier League, maar er zou geen geld zijn om waardige vervangers voor Kalou (Chelsea) en Dirk Kuyt (Liverpool) in te kopen. De club is namelijk bezig met een schuldsanering.

De spelers zijn gelukkig weer thuis, bij moeder de vrouw.

Toen ik het bericht las, dacht ik: wat zijn de fans van Standard Luik toch lieverdjes. Je had mogen verwachten dat heel Sclessin na de 1-1 tegen Zulte-Waregem kort en klein was geslagen. Het grote Standard dat niet kan winnen van een West-Vlaams gehucht, voor zoveel oneer gaan zelfs de planeten met elkaar op de vuist. Geheel terecht.

Iedereen heeft het nu over de topper Anderlecht-Brugge, maar de enige echte topper in de Belgische competitie was jarenlang Anderlecht-Standard. Où sont les neiges d'antan? Ik ken geen voetbalclub die zo vakkundig naar de kloten is bestuurd als Standard. De (ook Europese) grootmacht van weleer is herleid tot een clubje uit de Schotse tweede divisie. Alle glorie is weg, alle wisselingen in bestuur en selectie zijn vergeefs gebleken. Er blijft niets, maar dan ook helemaal niets meer over van de legende.

Wanbeheer.

Eigenlijk zou het hele bestuur van Standard al járen achter slot en grendel moeten zitten. Voor moord op de immense schare trouwe fans. Maar dat gebeurt niet. Clubbesturen zijn in dit land niet toerekeningsvatbaar. Ze mogen alles wat los en vast zit bij elkaar rommelen, dan nog zitten er 20.000 fans in de tribune. Clubliefde is in sommige harten niet stuk te krijgen. De fans van Standard zijn per overlevering inniger verbonden met hun club dan joden en moslims met hun geloof. En dus zijn ze weerloze slachtoffers.

Er is in de voorbije vijftig jaar geen club in België geweest waar voetbal zo identiteitsgevoelig lag als bij Standard. De bal in Luik was groter dan het leven. Standard was geliefd tot diep in Limburg en de Kempen, ja zelfs tot in Zulte. Dat kapitaal is geheel vernietigd. Eigenlijk mogen we spreken van een misdaad tegen de menselijkheid.

De kopstukken van Standard zijn vandaag Michel Preud'homme en Johan Boskamp. In een normaal bedrijf zouden de heren het niet verder schoppen dan het wachthuisje aan de slagbomen. Ze zijn van dezelfde orde als de kantinejuffrouw. Alleen, zij worden op hun wanprestaties niet afgerekend, de kantinejuffrouw wel.

Standard, eens de mooiste club van het land, is weggezakt in het moeras van Verbroedering Geel.

Hugo Camps

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 27 augustus 2006 - 19:44:32
Zeg mannekes tis geen badminton hé, een opstootje komt elke match wel eens voor...Janssens zal er heus geen trauma van over houden.

Trouwens Janssens moet maar geen vuile terrorist roepen  ;).

Zulte-Waregen tegen Standard, het zullen altijd wel geladen wedstrijden zijn. Ik hou wel van wat vuurwerk, daarom hoop ik dat ze elkaar weer ontmoeten in de beker. En van vuurwerk gesproken, vandaag is het Waregem koerse, met z'n allen naar Waregem dus.  :D

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 augustus 2006 - 22:13:25
Schitterende Column van Hugo Camps:

CitaatColumn van Hugo Camps in De Morgen dd 28.08.06

Moord

De selectie van Feyenoord is zaterdag door de eigen fans met een groot kettingslot achter slot en grendel gezet op het trainingsveld. Als protest tegen het clubbeleid van de zittende bobo's. Twee spelers van Feyenoord zijn voor miljoenen verkast naar de Premier League, maar er zou geen geld zijn om waardige vervangers voor Kalou (Chelsea) en Dirk Kuyt (Liverpool) in te kopen. De club is namelijk bezig met een schuldsanering.

De spelers zijn gelukkig weer thuis, bij moeder de vrouw.

Toen ik het bericht las, dacht ik: wat zijn de fans van Standard Luik toch lieverdjes. Je had mogen verwachten dat heel Sclessin na de 1-1 tegen Zulte-Waregem kort en klein was geslagen. Het grote Standard dat niet kan winnen van een West-Vlaams gehucht, voor zoveel oneer gaan zelfs de planeten met elkaar op de vuist. Geheel terecht.

Iedereen heeft het nu over de topper Anderlecht-Brugge, maar de enige echte topper in de Belgische competitie was jarenlang Anderlecht-Standard. Où sont les neiges d'antan? Ik ken geen voetbalclub die zo vakkundig naar de kloten is bestuurd als Standard. De (ook Europese) grootmacht van weleer is herleid tot een clubje uit de Schotse tweede divisie. Alle glorie is weg, alle wisselingen in bestuur en selectie zijn vergeefs gebleken. Er blijft niets, maar dan ook helemaal niets meer over van de legende.

Wanbeheer.

Eigenlijk zou het hele bestuur van Standard al járen achter slot en grendel moeten zitten. Voor moord op de immense schare trouwe fans. Maar dat gebeurt niet. Clubbesturen zijn in dit land niet toerekeningsvatbaar. Ze mogen alles wat los en vast zit bij elkaar rommelen, dan nog zitten er 20.000 fans in de tribune. Clubliefde is in sommige harten niet stuk te krijgen. De fans van Standard zijn per overlevering inniger verbonden met hun club dan joden en moslims met hun geloof. En dus zijn ze weerloze slachtoffers.

Er is in de voorbije vijftig jaar geen club in België geweest waar voetbal zo identiteitsgevoelig lag als bij Standard. De bal in Luik was groter dan het leven. Standard was geliefd tot diep in Limburg en de Kempen, ja zelfs tot in Zulte. Dat kapitaal is geheel vernietigd. Eigenlijk mogen we spreken van een misdaad tegen de menselijkheid.

De kopstukken van Standard zijn vandaag Michel Preud'homme en Johan Boskamp. In een normaal bedrijf zouden de heren het niet verder schoppen dan het wachthuisje aan de slagbomen. Ze zijn van dezelfde orde als de kantinejuffrouw. Alleen, zij worden op hun wanprestaties niet afgerekend, de kantinejuffrouw wel.

Standard, eens de mooiste club van het land, is weggezakt in het moeras van Verbroedering Geel.

Hugo Camps

Excuseer hoor!
Johan Boskamp is een heel goede trainer! Heeft hij heel zijn carriere bewezen. Het is niet omdat het bestuur niet voor spelers kan zorgen dat Boskamp hiervoor afgerekend moet worden. Zonder degelijke spits kan je niets doen. Zonder middenvelder die centraal zijn plan trekt lukt het niet !



razzle_dazzle

Euh ja, daar heb je volledig gelijk in. Iedereen weet dat alleen Luciano de beslissingen neemt, al de rest zijn marionetten.  :)