Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Lierse had naar mijn mening verdedigend problemen.
Vandenbergh mag 2x voor zijn man komen en scoort 2x. Je moet als verdediger anticiperen en zorgen dat de verdediger in je rug niet voor je springt.

Lierse heeft nog tijd nodig om te bekomen van al wat vorig seizoen is gebeurd. Dat ze de eindronde wonnen was schitterend maar nu moet iedereen weer geconcentreerd zijn. De beide goals van Vandenbergh waren te vermijden. De goal van Chatelle is een goal die 1x op een jaar voorvalt, kan je weinig aan doen.



Anderlecht ook niet overtuigend maar wederom een rotslechte arbitrage.
Penaltyfout? Geen fout en nog eens buiten de rechthoek ook! Fout van Vanden borre was terecht en terechte rode kaart maar waarom moet GBA hiervoor zagen vooraleer de ref deze kaart geeft ?
Verschillende keren wederom compleet ten onrechte buitenspel gefloten.
De ref vergat  zijn kaarten tijdens de rust... Hij moest aan zijn 4de official vragen om zijn kaarten.

De Belgische arbitrage zit naar mijn mening in een heel diep dal. Elk weekend haalt wel minstens 1 ref het in zijn hoofd een one-man-show op te voeren.
Dit verpest het voetbal. Ook de lijnrechters kunnen er wat van moet ik zeggen. We zijn nog maar 2 speeldagen ver en kijk hoe een immense fouten er gemaakt worden. Missen is menselijk maar als het 3 tot 4x na elkaar gebeurd vraag je je af of deze mensen niet beter een carrière-wending maken.



Jasper

De beide goals van Vandenbergh waren twee van de toch niet zo talrijke kansen van Genk. Wanneer je de hele wedstrijd gevolgd hebt, heb je gezien dat Genk aan een heel hoog percentage afwerkte en toch niet zo vaak voor het doel van Vaesen kwam. Defensief zit het dus nog wel redelijk goed en als Michael Nnaji uit blessure is, kan het alleen nog maar beter gaan.

De nieuwe seizoensrevelatie is opgestaan: FC Brussels. Verslaat Zulte-Waregem met 0-1. Deed zeer goede transfers voor het seizoen. Gaat in de competitie een vijfde of zesde plaats pakken.

razzle_dazzle

Ik vraag mij vooral af waar de compilatie van de zware fouten van Anderlecht blijft? Wat een schoffies toch daar in Brussel  ;).

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 06 augustus 2006 - 11:19:12
De nieuwe seizoensrevelatie is opgestaan: FC Brussels. Verslaat Zulte-Waregem met 0-1. Deed zeer goede transfers voor het seizoen. Gaat in de competitie een vijfde of zesde plaats pakken.

Zwakke wedstrijd en we staan nergens. We missen duidelijk Salou en hebben dringend een goede spits nodig. Brussels speelde zeer goed georganiseerd, maar grote doelkansen hebben ze ook niet gekregen. We hebben dringend iets recht te zetten over twee weken tegen Lierse.

Jasper

Waarmee je geen moeite zal hebben. ;) :(

Hamilton MASTER

Club met 3-2 de boot in bij Roeselare.

Eigenlijk had een 3-1 een betere weergave van het spel getoond.
Club kwam al na 5 minuten achter door een rommel-goal van Vaesen.
Club speelde niet goed, Blondel kreeg geen enkele bal deftig bij de spitsen en de verdediging van Roeselare stak er altijd tussen.

De verdediging van Club won geen enkel duel, Klukowski en Priske brachten aanvallend niets en Daerden raakte niet voorbij zijn man.
Blondel kreeg ruimte maar deed er niets mee en Vermant liep erbij alsof hij tegen een provencialer speelde.
Englebert wrong kansen vakkundig de nek om.

Op het einde toen het 3-0 was mocht jongeling Yulu-Matondo zijn intrede maken en zijn jeugdig enthousiasme zorgde dat de motor even aansloeg.
Daerden raakte eindelijk voorbij een moegestreden verdediging en bood Klukowski de assist aan. Matondo kopte enig mooi de 3-1 binnen.

Nadien kreeg weer Matondo de bal voor de voet en knalde staalhard naar doel. De bal viel achter een grabbelende Biebouw die naar mijn mening deze goal op zijn rekening kan schrijven.

Alle geluk voor Roeselare kwam Club niet verder (had het ook niet verdiend) en krijgt de dappere thuisploeg de 3 punten.
Man van de match: Malki (gn idee hoe je dat schrijft !) constant druk zetten op verdediging en altijd lopen.



razzle_dazzle

#81
 .

Supermariobros

Pech voor Sergio Conceicao en Standard. De Portugees zou dit weekend zijn heroptreden maken na een langdurige schorsing, maar een blessure gooit roet in het eten. De Gouden schoen zal nog deze week geopereerd worden aan de meniscus van de linkerknie en is een maand buiten strijd.

Supermariobros

#83
We hebben onze eerste zege van het seizoen beet  :D en het is een verdiende. We waren doorlopend de betere ploeg van een zeer matig Lierse. In de eerste helft vond ik ze erg zwak, één kans kregen ze en het was dan nog raak ook. Meert miste op het einde nog een paar goede mogelijkheden, maar dit maakt hij volgende week wel goed.  ;) Minpunt is het uitvallen van D'haemers na een zware tackel van Nijail, die op zijn minst geel verdiende.

Na de wedstrijd vroeg Z-Waregem-trainer Franky Dury op Sporza radio om een gesprek met scheidsrechtersbaas Jeurissen, de Zultenaar vindt dat de scheidsrechters meer attent moeten zijn en korter op de bal moeten spelen, dit naar aanleiding van een zware tackel van Lierse-speler Nijail op D'haemers en de blessure die Roussel opliep tegen Brussels. D'haemers heeft gisteren een zware enkelblessure heeft opgelopen.   :-\  Een serieuze tegenslag want Roussel is ook al out tot eind september.

De felbesproken topper tussen Genk en Standard eindigde op een 1-1 gelijkspel, de twee doelpunten vielen in twee minuten. Eerst bracht Bosnjak na een halfuur de thuisploeg op voorsprong, maar kort daarna bracht Jovanovic de bezoekers langszij. Defour werd zoals verwacht bij ieder balcontact getrakteerd op een fluitconcert. Club Brugge won met 2-0 van Beveren, goals van Vermant en Daerden.

Jasper

Who the f*ck is Nijail? ;D Je zal wel Nnaji bedoelen zeker.

In ieder geval, Lierse was niet klaar voor de seizoensstart en is dat nog steeds niet. Ik verwachtte geen punten in Zulte maar ben wel tevreden over het eerste doelpunt van het seizoen. Niet toevallig van Bobke Peeters.

Ik verwacht onze eerste overwinning pas op 23 september thuis tegen Gent. Maar ondertussen moeten we wel de schade beperken thuis tegen Brussels, bij Cercle en misschien zelfs thuis tegen Standard.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 20 augustus 2006 - 11:55:07
Who the f*ck is Nijail? ;D Je zal wel Nnaji bedoelen zeker.

Hoe hij noemt kan me eigenlijk niet schelen, het was een smerige tackel. Na Roussel moeten we nu ook D'haemers voor een lange tijd missen, wellicht zijn de gewrichtsbanden van zijn enkel gescheurd.  :-\


Zonet won Anderlect met 3-4 op het veld van Westerlo. Tchité scoorde een hattrick voor de Brusselaars en Frutos scoorde zijn eerste goal van het seizoen op strafschop. Mennes en 2x Ogunsoto scoorden de goals voor de thuisploeg.

Jasper

Wat mij wel kan schelen is dat mensen hier de journalist komen uithangen maar nog niet eens in de buurt komen van de juiste naam van een speler.

No offence, ik vind het leuk dat je hier overzichten geeft maar kijk dan wel na dat wat je zegt juist is als je niet zeker bent.

Over de tackle zelf kan ik niet oordelen want ik heb hem niet gezien. Ik heb alleen nog maar meningen gehoord van ZW-fans maar die zeiden wel allemaal hetzelfde dus zal het wel ongeveer kloppen.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 20 augustus 2006 - 23:17:53
Wat mij wel kan schelen is dat mensen hier de journalist komen uithangen maar nog niet eens in de buurt komen van de juiste naam van een speler.

No offence, ik vind het leuk dat je hier overzichten geeft maar kijk dan wel na dat wat je zegt juist is als je niet zeker bent.

Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil, Nnajil

Is't zo goed, meester?  ::)

Jasper

Nee. ;D ;D

En sorry als die post verkeerd overkwam hoor. ;)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 21 augustus 2006 - 12:18:17
Nee. ;D ;D

En sorry als die post verkeerd overkwam hoor. ;)

Geen probleem, ik begrijp je frustratie als Lierse-supporter.  ;)