Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Ja klopt, Witsel heeft heel veel in z'n mars. Alleen maar goed voor het Belgische voetbal lijkt me.

Wat de smurfen betreft doet GBA zijn werk, Roelandts scoorde na 99% goal van Sterchélé de 1-0.
Genk heeft in 5 matchen dat het achterkwam nooit gewonnen... Leve de statistieken.


@Razzle: Zou Standard zoveel méér gedaan hebben met Conceiçao? We zullen wel zien. Wordt in ieder geval een spannend tweeluik.



razzle_dazzle

Met de Conceicao van dit moment wss. niet, maar je weet maar nooit. Ook in Brugge was hij diegene die onze ploeg terug op de rails bracht.
De 4/12 van Standard toont aan dat de ploeg niet over voldoende substitutiemogelijkheden beschikt. Je speelt al een heel seizoen met centrale middenvelders op je flanken (Defour en Sa Pinto), een halve middenvelder in de spits (Jova) en een rechtsback op links (Fredje).

Tegen de Roeselares en de Cercles van de competitie lukt dat nog, maar tegen Anderlecht wordt het dan een ongelijke strijd. Anderlecht liet niet zomaar veel ruimte langs onze linkse kant:
Milan, het doet pijn aan de ogen hoe deze klasbak er helemaal door zit. Hij ziet eruit als een gepensioneerde voor wie het dagelijkse uitje met zijn hond in het park een ware calvarietocht is. The Passion of Milan. Tja het was Pasen voor iets zeker. En Dupré die met links nog geen voorzet op miniemenhoogte krijgt gegeven  :).

En dan toch, het eerste kwartier en zelfs een groot deel van de match, waren wij baas over het spel. Een balbezit van 40-60 in het prinsenpark is niet iedereen gegund he? Anderlecht kreeg het merendeelvan hun kansen op de counter! Die goal van Mémé was het keerpunt van de wedstrijd. Wie het niet kan, die kan het niet. Maar afspraken niet naleven daar krijg ik maagkrampen van. Je kan het een hond leren. Mijn koninkrijk voor de wetenschap wie op stilstaande fases op Tchité moest letten. Ga ik hem van de week op Sart Tilman hoogstpersoonlijk een schop in het scrotum verkopen. Neem ik nog speciaal congé voor

Enfin om terug te komen op de essentie...ja de bekermatch wordt een heel ander gegeven. Geef ons een blessurevrije Conceicao, een iets fittere Rapaic of Sa Pinto en je krijgt een serieuze meerwaarde op je flanken. Niet voor niets kregen we zo weinig kansen, De Camargo moet het van de zijkanten hebben en daar konden Rapaic en Sa Pinto niet veel klaarspelen. Eigenlijk hadden jullie alleen Defour te neutraliseren en dat bleek al geen makkelijke opdracht  :). Ik zeg niet dat we gaan winnen, maar het zal toch een andere wedstrijd worden hoor.

Hamilton MASTER

Ik vond Defour toch tamelijk onnutig vorige match. Hij heeft 1 heel goede voorzet kunnen geven maar Lukunku verknalde zijn controle jammerlijk.

Ik hoop ook dat bij ons de spelers iets beter voor de dag zullen komen.
Mbark was vrij weinig in het spel te vinden en het middenveld stond niet zoals de vorige weken maar toch gewonnen, chapeau.

We zullen wel zien, ik hoop alleszinds dat het niet uitdraait op een loterij door penalty's na 2 matchen ofzo.
Liever een 7-1 ofzo zoals deze avond in Manchester - Roma.



Hamilton MASTER

MOEDER WAT GEBEURT ER ???!!!!

LIERSE is aan het stunten in GBA.... Staat onverwacht 2-3 voor de rode lantaarn...

Ik hoop voor Lierse dat ze het nog 4 minuten volhouden...



Hamilton MASTER

Fantastische overwinning van Lierse op GBA.

Ze kwamen 1-0 achter maar in de 2de helft gingen ze een versnelling hoger spelen en dat rendeerde onmiddellijk.
King werkte een bal jammerlijk in eigen doel en nog geen 2 minuten later stond het zelfs 1-2 na een eerste competitiedoelpunt van Miller.

GBA was aangeslagen maar trok resoluut in de aanval wat uiteindelijk resulteerde in de 2-2 via Cruz.
Lierse leek klaar voor de slachtbank, het kwam niet meer uit onder de druk van GBA, dat nog voor de 3-2 ging.

Maar zoals in de bekermatch is gebleken, als je niet tot scoren komt doet de tegenpartij dit wel.
Sensatie dus 4 minuten voor tijd toen Miller met zijn 2de van de avond de 2-3 overwinning voor Lierse bezegelde.

Eerste zege buitenshuis dit seizoen voor Lierse dat meer dan ooit nog leeft om de eindronde te halen.
Mocht Beveren dit weekend verliezen thuis tegen Roeselare, staat Lierse slechts op 2 punten en is alles nog mogelijk.



Jasper

Wiiiiiihihihihiiiiiii!!!!

Moet ge weten dat ik maandag tegen een klasgenoot-Beerschotfan zei, op een zeer sarcastische toon: "Jullie hebben wel gewonnen op Zulte maar van 't weekend gaan jullie niet winnen hoor." Komt het nog uit ook. :D ;D

Maar ik vrees wel voor Beveren-Roeselare. Het is wel al twee maanden geleden dat Beveren nog won (Beveren-Lokeren 3-2) maar met Lierse in hun achterhoofd/achterste gaan ze toch hun best doen tegen een Roeselare dat zijn punten vooral in eigen huis pakt en ook al 5 speeldagen zonder overwinning zit (Roeselare-ZW 3-1). Overigens was het na die match Lierse-Roeselare, eindstand 3-1 voor de thuisploeg, om de kwaliteiten en de vorm van Roeselare maar te illustreren...

Supermariobros

Oguchi Onyewu heeft Newcastle niet kunnen overtuigen, in de laatste vier wedstrijden kwam hij niet meer aan spelen toe bij de Engelse club. De Amerikaan speelt volgend seizoen weer bij Standard. Razzle_Dazzle zijn avond kan al niet meer stuk.  ;)

Jasper

#277
Beveren speelt gelijk en Lierse loopt in tot op 3 punten...

Volgende week Lierse-Westerlo en Brussels-Beveren. Dat kan goed aflopen voor ons. Daarna Brugge-Lierse en Anderlecht-Beveren, een nuloperatie. Daarna is er Lierse-Moeskroen en Beveren-Bergen. Een wedstrijd die wij zeker kunnen winnen maar Beveren misschien ook. Laatste speeldag: Lokeren-Lierse en Sint-Truiden-Beveren. Dat wil zeggen, in hduige rangschikking: 16 tegen 18 en 15 tegen 17.

Volgens mij kan het dus nog alle kanten uit, het is nog niet gedaan!

Een droomsituatie is dat wij winnen tegen Westerlo, Moeskroen en Lokeren, en dat Lokeren geen punten meer pakt (in Charleroi, tegen Genk, op Zulte-Waregem en dus tegen Lierse). In dat geval hebben we zelfs nog een punt meer dan Lokeren. Maar dat is nog héél ver weg.

Supermariobros

Op vier speeldagen van het einde blijft het bijzonder spanend, Anderlecht won een bijzonder zakke topper met het kleinste verschil van AA Gent, in Brussel zullen ze achteraf gedacht hebben: 't zijn de drie punten die tellen en de koppositie en dat is waar ook. Maar Genk mag zeker niet afgeschreven worden: het ging winnen bij Club met 0-1 en blijft op twee punten. Zowel Anderlecht als Genk zijn zeker van Europees voetbal, maar willen meer.

Resterende programma van beide titelkandidaten:

Anderlecht: Uit: Roeselare en Bergen,  Thuis: Beveren en Brussels
Genk:  Uit: Lokeren en Brussels,  Thuis: Moeskroen en Charleroi

De Brusselaars hebben gisteren de moeilijkste klip omzeild en in de resterende wedstrijden verwacht ik van hen een 12/12
Anderlecht kampioen, das mijn mening.

ivan_

ik denk ook dat anderlecht kampioen gaat worden aangezien zij toch een makkelijker programma op papier hebben, maar toch hoop ik aangezien ik een limburger ben dat genk hem toch zal halen ;)

razzle_dazzle

Moeilijk zeer moeilijk,

Genk blijft verrassen. Hoewel Brugge al een heel seizoen aan het zwalpen is, had ik nooit verwacht dat Genk daar de volle buit zou pakken. Anderlecht had volgens mij ook puntenverlies van de smurfen ingecalculeerd...

En in tegenstelling tot de meesten vind ik dat Anderlecht toch een moeilijker programma krijgt voorgeschoteld in de laatste matchen. Roeselare heeft na Anderlecht en Genk de beste thuisreputatie, Bergen uit is ook altijd lastig. Beveren is in volle degradatiestrijd en Brussels speelt de match van het jaar tegen de vijanden uit Anderlecht...

De ploeg die het eerst een steek laat vallen is eraan voor de moeite...

FerrariMan

Genk kampioen op de slotdag.

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 24 april 2007 - 10:06:52
Genk kampioen op de slotdag.

Ik hoop het, want ze verdienen het. Zelfs Van Holsbeeck zegt dat Genk het beste voetbal gebracht heeft dit seizoen. Iedereen dacht na enige tijd dat ze een terugval van jewelste zouden krijgen, maar ze staan er toch maar hé.

Vroeger konden we alleen maar hopen dat Anderlecht kampioen zou worden om de Belgische eer in Europa een beetje hoog te houden, maar of nu Anderlecht of Genk kampioen wordt, voor de Champions League zijn ze allebei twee maten te klein.

Jasper

Het klinkt misschien raar maar de laatste weken is de titelstrijd voor mij nog niet half zo spannend als de strijd onderaan. :)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 24 april 2007 - 19:52:09
Het klinkt misschien raar maar de laatste weken is de titelstrijd voor mij nog niet half zo spannend als de strijd onderaan. :)

Dat is logisch hé, je leeft automatisch meer mee omdat je supporter bent voor een ploeg die de onderaan staat. Maar het kan nog, maar de eventuele eindronde wordt een taaie brok met Antwerp en KV Mechelen. Ik ga er dus vanuit dat Dender rechtstreeks promoveert.