Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Jasper

Dat is nog zoiets, Antwerp moet echt kampioen spelen in tweede he want als die mee met Lierse in de eindronde zitten, mogen we het al op voorhand vergeten...

Hamilton MASTER

Dender kampioen ;)

Antwerp laat teveel punten liggen en daar is het vertrek van Fangzuo Dong niet vreemd aan.
Hij scoorde veel belangrijke doelpunten, Antwerp is een pak minder zonder hem.

Ik vind dat we steeds minder zien op de Belgische velden... Alles wordt werkvoetbal en technisch komt er niets meer uit.
Ik vond het heerlijk om vroeger naar de NOS studio sport te kijken zondagavond om 19 uur. Dáár zag je voetbal, ruimte, schitterende passes en fantastische tackles.

Hier in België speelt iedereen zó compact en komen er geen passes en 7 op 10 tackles hebben de aanvaller mee. Het is schrijnend dit te zien. Te denken dat Anderlecht 7 jaar geleden nog mee deed in de 2de ronde van de Champions League door Kiev, PSV en Man. Utd achter hen te houden in de groepsfase van de 1ste ronde.

Ik zou niet weten wat we eraan moeten doen, ik zou Leekens klonen en bij elke eerste klasser neerplanten, misschien hebben we dan nog hoop op een attractieve competitie.
Het is nu ook spannend maar niet op de manier waarop het zou moeten.

Genk scoort bijna altijd binnen het eerste kwartier waarop het voor de rest een rotslechte eerste helft speelt. Begin tweede helft heeft het weer een uitbarsting maar de rest is ook van Genk naar mijn mening ondermaats. Ik verwacht nog steeds een heel zware terugval van Genk. Ik zie in hen nog steeds geen kern die kampioen kan spelen, Standard zie ik wél in die positie.

Nja we zien wel, maar het kan me allemaal niet bekoren. Hopelijk kunnen we woensdag tegen Genk iets rechtzetten voor de 1-4 in de heenronde. Hen uit de beker kegelen zou moreel een héél zware deuk zijn voor de limburgers. Naar mijn mening zouden ze hier volledig door kunnen ontsporen, en iedereen weet dat Broos een ontspoorde trein niet terug op de rails krijgt ;)



razzle_dazzle

Bwau Antwerp heeft dit weekend toch met overtuigende cijfers gewonnen hoor. En ook het duo Campbell (topschutter in 2de) -  Utaka is meer dan degelijk. Antwerp beschikt momenteel over genoeg kwaliteit om een zorgenloos seizoen mee te maken in eerste. Bovendien brengen ze met hun combinatie van techniek en werkkracht een fris soort voetbal. In tegenstelling tot de boerenkool wat ik de laatste weken heb moeten aanschouwen. Maar uit de beker vliegen ze, zeker weten!

Maar goed om op de competitie terug te komen: ik gaf Genk geen cent voor de titel tijdens de winterstop. Ik verwachtte zelfs een serieuze terugval gezien het redelijk moeilijke programma en de stijgende druk, maar neen Genk wist zich meer dan goed te verweren en staat dus terecht bovenaan..en geloof me, het doet pijn dat ik het moet toegeven.

Hun efficientie is al heel het seizoen lang hun sterke kracht, als je dan ook de sterkte hebt om zo stevig aan de match te beginnen en bijna altijd vroeg scoort, is het veel gemakkelijker om te winnen. Soetaers speelt het seizoen van z'n leven, Harpoen verving Bosnjak zonder al teveel problemen, Kevintje is niet meer onmisbaar, de gestolen jeugd van Standard ontbolsterde volledig,...bekijk hun cijfers maar eens: meeste goals gemaakt en minste tegen. Zelfs na de vernedering in Charleroi en de nederlaag in Standard herpakten ze zich onmiddellijk.

Standard komt te laat, de nederlaag tegen Zwijn Meert en de zijnen sloeg ons definitief uit het titeldebat. Anderlecht zal wel meedraaien tot het einde en de match in Genk zal dan ook wel zeer bepalend zijn, maar zoals steeds zie ik de Brusselaars wel de bovenhand halen, ondanks hun zwakke vormpeil.

Anderlecht Champion! Al was het maar om Joske Vaessen nog een keer te zien knipperen...

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Kovalainen MASTER op 27 februari 2007 - 20:55:07
Dender kampioen ;)

Antwerp laat teveel punten liggen en daar is het vertrek van Fangzuo Dong niet vreemd aan.
Hij scoorde veel belangrijke doelpunten, Antwerp is een pak minder zonder hem.


Dong zen vertrek is al opgevangen. Dender heeft ook al met punten gemorst.

Antwerp heeft de beste ploeg van 2de klasse en zal volgend jaar in 1ste ook degelijk mee draaien.

En Standard zal vanavond moeten oppassen van de Great Old!

Hamilton MASTER

Ik zou Antwerp héél graag terug in eerste zien, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik meen nog steeds dat Dender kampioen gaat spelen.

Ik hoop eigenlijk dat Antwerp kampioen speelt en KV de eindronde haalt.

(Jasper zal me nu willen vermoorden) Ik zou Lierse wel opofferen om zowel Antwerp als KV in eerste klasse te hebben ;)



Jasper

Je moet er Lierse niet meer voor opofferen want na thuisverlies tegen Cercle Brugge ziet het er alwéér slechter uit.

Nu is het gewoon hopen dat Theyskens ons geen blaasjes wijsmaakt door te zeggen dat Lierse halverwege volgend seizoen schuldenvrij is en dan kunnen we langzamerhand een langetermijnplan opbouwen waarbij we binnen een seizoen of 3 misschien nog wel eens in eerste verzeild geraken.

Moesten we nu voor dit seizoen nog thuis tegen Beveren spelen, dan had ik dit niet gezegd, maar we spelen dus nog in Beveren en aangezien we op verplaatsing dit seizoen nog niet gewonnen hebben... wel ja.

Tim C

Misschien is het beter dat ze een nieuwe ploeg opbouwen in tweede dan constant te moeten vechten in eerste.

Supermariobros

De top 4 heeft afgelopen weekend zijn wedstrijd gewonnen. Leider Genk won makkelijk op het veld van Beveren met forfaitcijfers, achtervolger Anderlecht haalde het pas in de slotminuut van Charleroi (3-2). De overwinning was verdiend, maar de Brusselaars morstten met de kansen, gelukkig stond er een Hassan op het veld die een hattrick scoorde. Standard ging winnen bij Cercle met 0-2. Het was (alweer) Lukunku die voor de goals zorgde en AA Gent tenslotte klopte rode lantaarn Lierse met 4-0.

De vijfde is het klassement werd vernederd op het Kiel, Ger. Beerschot gaf Club een pandoering met 4-0, Als Blauwzwart dit seizoen nog Europees voetbal wil halen, zal dit via de Beker moeten.

Op 10 speeldagen van het einde is dit mijn prono:
Kampioen: Anderlecht
2e: Genk
3e: Standard
Eindronde: Beveren
Degradatie: Lierse

Beker: Club Brugge

Jasper

Voor de winterstop moest onze beste verdediger Nnaji al permanent stoppen met voetballen wegens blessure, en nu moet onze nieuwe beste verdediger, Claessens, ook zijn carrière stopzetten om medische redenen. Er is een tussenwervelschijf beschadigd in zijn ruggengraat, en verder voetballen zou complicaties kunnen opleveren. We spelen dit seizoen slecht maar het geluk is toch ook niet aan onze zijde hoor. ::)

Jasper

En dan is de kloof plots weer maar 5 punten. Als we volgende week winnen, hebben we een aanzienlijke kans om de eindronde te halen. Jammer genoeg schat ik de winstkansen voor volgend weekend slechts op 40%. En als we verliezen, is het wel echt over en uit.

Tim C

Het zou niet slecht zijn als ze in tweede weer een team opbouwen...

Het zou in ieder geval beter zijn dan volgend jaar weer tegen de degradatie te moeten vechten...

Jasper

Ja, ergens kan ik me daar wel in vinden. Maar als we een tweede Liers Mirakel kunnen maken, dan graag hoor. Maar eerlijk, in een eindronde met Antwerp en wie weet KV Mechelen maken we sowieso geen kans, daar zijn onze supporters om te beginnen al veel te braaf voor (zie de bekermatch tegen Antwerp waar Antwerp in feite een thuismatch kwam spelen op het Lisp).

Supermariobros

Sorry hoor Jasper, maar Lierse zal geen eindronde spelen. Al zou ik dat wel graag zien en dat Beveren eindelijk uit de Jupiler League gekegeld worden. Beveren kan thuis raar uit de hoek komen en zal jammer genoeg winnen van Lierse, zo denk ik er toch over.

In tweede speelt Antwerp kampioen, slechts op 3 ptn. van Dender, het is maar een kwestie van een paar weken. Maar dan zit KVM natuurlijk nog in de eindronde als Lierse daar geraakt.

Ik wens Lierse alle succes toe, maar ik vrees ervoor.

The REAL BUTTON Freak

Gba heeft weederom een nederlaag te verteren. deze keer gingen ze thuis onderuit met 1-2 van Lokeren.

Na de match tegen club zijn ze precies gaan zweven.

Hamilton MASTER

Brys zou al voor de match te horen hebben gekregen dat ze een vervanger hadden voor hem voor volgend seizoen...

Kwestie om de trainer nog te motiveren... GBA zal op die manier nooit de subtopper worden die ze hoopten te worden toen Beerschot en Germinal in fusie gingen. Zonder Sterchele en Cavens zou de ploeg een pak lager staan.