Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Supermariobros

Dat Z-Waregem niet meer het spektakel bied van vorig jaar weten we al langer. Maar de manier van voetballen is hun recht, kijk maar eens wat andere ploegen soms doen. Het is niet mooi allemaal, maar het resultaat telt. Scheidsrechter Wouters heeft de match zeker beïnvloedt, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar als Standard uit een ander vaatje getapt had, hadden ze de zaak van het weekend kunnen doen. Club - Anderlecht eindigde gelijk en Gent verloor zelfs.

Dit Z-Waregem gaat zeker niet terug naar tweede, ik denk dat er nog heel wat zwakkere ploegen zijn dan wij.

razzle_dazzle

Tuurlijk is dat hun recht, maar we zetten er geen stap mee vooruit. Vanaf de jeugd wordt hier in Belgie op organisatie gehamerd. Ik weet nog dat ik als jonkie alleen moest lopen en duelleren, maar oh wee als je eens ging dribbelen of te fel vooruit schoof hé!

Ik wou Zulte-Waregem niet alleen viseren hoor, want markeer deze zin maar al...in Roeselare gaat het juist hetzelfde verhaal zijn voor ons, 10 man voor de goal...1 lucky aanval, vrije trap of penal en bingo match gedaan. Leve West-Vlaanderen  :P.

Lierse mag dan wel het zwakke broertje zijn in eerste klasse, ik heb meer respect voor hun manier van spelen dan voor heel die grijze middenklasse samen. Thuis tegen ons zijn die mannen met 0-3 (of 1-3?) de boot ingegaan, maar bij hun was er wel een wil om te winnen en om te voetballen, niet om anderen niet te laten voetballen!

Die van ons waren redelijk agressief gisteren, maar dat powerplay typeert ons wel en ook al gingen sommigen misschien over het randje (hoewel bekijk de premier league maar eens...)...nog liever dat, dan de maatennaaierij zoals jullie ploeg, supporters en hele entourage weer uitstraalde.

Ik citeer enkele propagandaboodschappen van de omroeper van Essevee:

"wilt u een auto die niet van de luikse maffia komt, koopt dan daar uw auto"
"Sergio heeft door dat hij zich niet kan kleden en koopt vanaf heden daar zijn kledij"
"wilt u een eerlijke handelaar en geen d'onofrio, ga dan naar daar"
"wilt u een kachel waarin u Jos Vaessen kan opbranden, ga dan naar daar" (deze kon er wel door  )
enzoverder enzovoort... heb ze niet allemaal gehoord maar deze weet ik me te herinneren...

Het thuispubliek kwam niet verder dan et les wallons c'est du kaka en het mooiste en meest idiote moment als die van zulte " standard maffia" zongen! Schitterend wetende dat boer De Clercq op welgeteld 4 a 8 km zijn imperium heeft opgebouwd .... Wat dat met maffia heeft te maken ? Wel de familie is nu aan het onderhandelen met het ministerie van financieën om een middelijke schikking te krijgen....

More info : http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2006/01/14/declerck.html

En nu de vraag van de dag :

Is Mieke De Clercq ( penningmeester ) van SVZW familie ja of nee......

Dan hebben we ook nog Leleu die zich blijkbaar weer verlaagd tot racistische uitspraken tegenover Fellaini...zie GVA, Sporza,...

Begrijp je nu waarom ik absoluut geen respect heb voor ploegen als dit?

En nogmaals dit staat volledig los van jullie oververdiende zege, mijn frustraties zitten veel dieper dan dat.



Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 februari 2007 - 16:03:50
Ik citeer enkele propagandaboodschappen van de omroeper van Essevee:

"wilt u een auto die niet van de luikse maffia komt, koopt dan daar uw auto"
"Sergio heeft door dat hij zich niet kan kleden en koopt vanaf heden daar zijn kledij"
"wilt u een eerlijke handelaar en geen d'onofrio, ga dan naar daar"
"wilt u een kachel waarin u Jos Vaessen kan opbranden, ga dan naar daar" (deze kon er wel door  )
enzoverder enzovoort... heb ze niet allemaal gehoord maar deze weet ik me te herinneren...

Blijkbaar ben jij naar Waregem afgezakt zaterdag?

Ik vind het flauw van ons mattenmaaiers te noemen terwijl ze bij Standard met een bende heethoofden rondlopen.

Wat deed Conceicao in de tweede helft in de buurt van Dury?

razzle_dazzle

#228
Ik ben idd. naar de Gaverbeek afgezakt, gelukkig was er voldoende bier na de match anders was het nog erger geweest  ;).

Conceicao heeft een hoog rechtvaardigheidsgevoel en gaat dan wel eens mekkeren, maar ik heb onze captain nog nooit een smerige overtreding of elleboog of eender wat zien maken. Zijn slechte reputatie is vooral onder invloed van de pers ontstaan, waarom niet eens een Wouter Vrancken of Leleu viseren? Omdat de vis dan niet genoeg bijt...

Enfin wat deed onze Serge bij Dury? Waarschijnlijk een reeks vloeken naar z'n hoofd slingeren over het onrecht dat ons werd aangedaan. Dury sprong wel heel hoog na de tackle van Fellaini hé  :). Ik vind jullie superflik maar een schijnheilig iemand. Altijd de sympathieke heer uithangen, tegelijkertijd verdoeme wel een tactiek uitstippelen dat louter op provoceren getint is. Debrul verklaarde in Studio juist zelf dat ze die penalty gingen zoeken omdat ze wisten dat de media hier lang en hard genoeg heeft om geschreeuwd! Of denk je dat het toeval is dat de matchen tegen Zulte of Gent altijd op het heetst van de strijd zijn? Dury weet goed genoeg wat hij doet en welke richtlijnen hij geeft, maar hij heeft het lef niet om ervoor uit te komen, Leekens wel. ==> http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/video-070214_debrul/index.shtml?play

Enfin, eigenlijk is het de discussie niet waard, want volgend jaar pakken wij toch gewoon die titel. En dit jaar de beker, daar doen jullie toch niet meer in mee  :P. En den Antwerp dat wordt een oefenmatchke   ;) ;).











Racegirl

 Luc Devroe volgt Degryse op als sportmanager bij Club Brugge.

De 41-jarige Devroe, eerder aan de slag bij KV Oostende en SV Roeselare als sportief manager, gaat vanaf 1 maart bij Club Brugge aan de slag. Hij werd opgeleid bij de jeugd van RC Harelbeke. In 1986 kwam hij bij Club Brugge terecht, waar hij derde doelman was, na Philippe Vande Walle en Birger Jensen. In 1988 verliet Devroe blauw-zwart en speelde achtereenvolgens voor RC Harelbeke, KV Oostende en Strombeek-Bever.

De managerscarrière van Luc Devroe startte bij KV Oostende. Eerst was hij er eerst keeperstrainer, vanaf 1 maart 1996 ging hij er officieel aan de slag als manager. In 1998 kon hij de kustploeg samen met Dennis Van Wijk terug naar eerste klasse loodsen. Na KV Oostende ging Devroe aan de slag bij SV Roeselare, waarmee hij in 2005 naar eerste klasse promoveerde. Marc Degryse stapte op 28 januari op als sportleider bij Club Brugge, een dag na de 0-1 nederlaag tegen Roeselare. (belga/hln)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

razzle_dazzle

Mooi begin voor Devroe...1-0 merci Bergen!

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 februari 2007 - 00:00:13
Mooi begin voor Devroe...1-0 merci Bergen!

Club speelde een erg zwakke wedstrijd, volgens mij mogen ze Europees voetbal vergeten. Die strijd gaat tussen AA Gent en Standard.

Supermariobros

Vind het eigenlijk wel jammer voor een moedig en strijdvaardig Lierse, de eerste strafschop van Standard was er zeker geen, net zoals het er geen was die ze vorige week tegen kregen. Maar zo gaat dat in het voetbal.

Standard heeft met vuur gespeeld, maar uiteindelijk tellen de drie punten. Chapeau voor een dapper Lierse, maar hun achterstand is volgens mij te groot om zich alsnog te redden.

Jasper

Zo gaat dat inderdaad in het voetbal, dat de kleinere clubs de scheidsrechter tegen hebben tegen de grote clubs, en dan zeker op verplaatsing. Razzle, ik hoop dat je de ref gisteren nog bedankt hebt?

razzle_dazzle

Ja of hoe sommigen zich een beeld kunnen vormen op basis van twee minuten samenvatting op studio 1, subjectiviteit troef.  ::)

Zoals de meesten hier vond ik het ook ongelooflijk dat dit Lierse nog terug kwam tot 2-2. Toch ook weer typisch dat, sinds Rekdal overnam, er altijd aanvallend gespeeld wordt en dat ze nu plots met 11 voor hun doel gaan liggen. Moedig Lierse??? Waar? Hoe? Wanneer? Belgie en z'n underdogs, wa geen er ver mee komen jongens...

Ik vond Standard vrij onzeker (en soms wat mak) beginnen, het tempo lag te laag in de eerste helft, maar de  tegenstander was dan ook zwaaaaaaakkkk. Ik was al bang voor de commentaren van de pers, weer 2 penalty's en ze maken ons al zo graag af (lees iedereen beïnvloeden en vooral de scheidsrechter van de volgende match). Ik zat in het hoekje van de T1 (aan de kant van de T4) en zag duidelijk handspel bij de eerste penalty. Op de tv-beelden is wel te zien dat Fellaini (licht, zoals misschien wel 100 maal gebeurd op een wedstrijd) aan het truitje trekt van Muslin, na weliswaar een sandwich van de 2 verdedigers (dus toch terechte strafschop). Bovendien waar niemand over spreekt en misschein ook alleen te zien was voor de mensen in het vak waar ik zat en degenen in T4, Janssens omarmt Fellaini als een waardig catchkampioen bij één van de eerste corners van de wedstrijd. Hij duikt zelfs met het hoofd van Fellaini onder de arm de kleine rechthoek in. Hier natuurlijk geen commentaar over op tv. Moons en Thompson mochten zich ook wel veel permitteren wat 'protest' betreft. Moons deed een clown-gebaar naar de lijnrechter (in een fase nadat hij al eens geel had gekregen voor protest), Thompson betwiste elke fout/inworp en toonde meermaals een brilletje naar de lijnrechter (terwijl hij zelf wel steeds een Standard-truitje in handen had).

Ik vraag me soms toch wel af of er nog gevoetbald wordt op onze velden. Het lijkt allemaal veel meer op beïnvloeding en bedrog. Vrancken bijvoorbeeld geeft zelfs toe dat hij er van geniet iemand op stang te jagen. Iedere trainer zoekt de schuld bij de scheidsrechter wanneer hij verliest. En ze mogen ons zoveel "calimero" noemen als ze willen (het klinkt zo cliché), maar MPH is daar nog één van de eerlijkste in. Leleu werd ook al meermaals beschuldigd van rascisme (Jbari, Ogunsoto, Fellaini) of uitdagen (ook in een interview gezien, maar ik ben zijn naam kwijt)...

Wat de rest van de match betreft, een veel beter Standard in de tweede helft (toeval of niet ook een veel betere Sergio), met een snelle mooie goal. Tot dat de concentratie wegvalt en Lierse duidelijk onderschat wordt. Daar heeft Lierse natuurlijk ook zelf voor gezorgd, door helemaal niets te laten zien in de eerste 80 minuten (en zelfs bij een 2-0 nog met 11 man voor doel gaat liggen). Maar die aansluitingstreffer zat er al eventjes aan te komen. Nonchalant spelen (van onder meer De Camargo en Fellaini), te veel ruimte op het middenveld weggeven en geen druk meer zetten op de speler in balbezit, waardoor de dieptepas heel gemakkelijk werd voor Lierse.

Maar de beste man op plein moest je toch bij Lierse gaan zoeken. Een Miller met 7 à 8 kilo minder, mag van mij direct naar Standard komen. Toen ik hem op het veld zag komen, dacht ik van "amai, die staat toch niet echt scherp voor een profspeler". Maar bleef tot het einde lopen en toonde zich technisch de beste man op 't plein. Goeie dribbel, sterke schijnbewegingen en zeer goed inzicht. Is zeker een aanwinst voor onze competitie. Misschien kan hij één van onze concurrenten nog pijn doen.

Conclusie: een degelijk Standard gezien tot de 80ste minuut, waarin we na de 2-0 iets teveel honger kregen naar een doelpuntenfestival en Lierse de mogelijkheid gaven om terug in de match te komen. Snelders maakt twee wereldgoals op 1 minuut. Knap als je dat tegen Sarr kan, voor mij toch de beste mandekker van Belgie op dit moment.

Anderzijds buiten die kans in de eerste minuten en buiten die dolle minuut heeft Lierse niks maar dan ook niks laten zien! Er was een balbezitverhouding van 70-30 en een kansen verhouding van 20-5 op het einde van de match. Hoe durf je in godsnaam dan spreken van een gestolen zege op basis van  1 dubieuze, maar mss. toch niet zo onterechte penaltyfase?

Neen, voor mij was het duidelijk...Lierse heeft grekegen wat het verdiende.

Jasper

Het doet mij vooral pijn dat Lierse alweer punten verliest omdat ze het geluk niet aan hun zijde hebben. Ja, zo noem ik het, want jij bent ook de eerste die komt beweren dat de eerste strafschop terecht was. Met 3 punten voor Beveren en Bergen en 0 voor onszelf is dit weekend het ergste scenario voorgevallen dat ons kon gebeuren, en dat terwijl je eigen tegenstander slechts kan winnen door een dubieuze en waarschijnlijk onterechte penalty. Ik ga niet beweren dat Lierse gisteren de betere ploeg was, maar als je een Jan Moons in doel hebt die een dijk van een wedstrijd speelt om er alles aan te doen om slechts 1 van de vele kansen binnen te laten, dan is het héél lullig dat je daar nog twee strafschoppen bovenop krijgt.

razzle_dazzle

#236
Citaat van: Jasper op 18 februari 2007 - 23:27:47
Het doet mij vooral pijn dat Lierse alweer punten verliest omdat ze het geluk niet aan hun zijde hebben. Ja, zo noem ik het, want jij bent ook de eerste die komt beweren dat de eerste strafschop terecht was. Met 3 punten voor Beveren en Bergen en 0 voor onszelf is dit weekend het ergste scenario voorgevallen dat ons kon gebeuren, en dat terwijl je eigen tegenstander slechts kan winnen door een dubieuze en waarschijnlijk onterechte penalty. Ik ga niet beweren dat Lierse gisteren de betere ploeg was, maar als je een Jan Moons in doel hebt die een dijk van een wedstrijd speelt om er alles aan te doen om slechts 1 van de vele kansen binnen te laten, dan is het héél lullig dat je daar nog twee strafschoppen bovenop krijgt.

Dat het pijnlijk was kan ik geloven, maar dat was het ook voor ons hoor. 3-2 tegen de laatste uit de stand is niet bepaald iets om over te pronken. Het geluk heb je mss niet aan je zijde, maar een punt hadden jullie echt niet verdiend hoor. Ik heb liever niet dat mijn ploeg door penalties moet winnen, maar ik kan de beslissing van de scheids wel begrijpen aangezien de hands toch duidelijk was (en de trekfout van Fellaini wellicht niet vanuit zijn oogpunt). Ik vind het vooral jammer dat hier weer de klemtoon wordt opgelegd, terwijl de sandwich op Fellaini en de trekfout van Janssens (hier) bewust worden vergeten omdat het arme Lier nu toch wel pech had. Bovendien was sarr z'n truitje ook een maatje groter na de gelijkmaker van Snelders he... :). Tja en die tweede penalty was er toch echt wel eentje he, knap gewacht van Conceicao trouwens, want Moons kwam goed uit z'n doel en in 90 van de gevallen knal je die bal dan pal op de keeper.

Maar troost u, Rekdal heeft wel voor een vertrouwensboost gezorgd binnen de ploeg en mannen als Claessens, Moons en Miller (zelfs 10 kg te zwaar een sterke aanwinst!) zullen strijden tot het einde. Lierse is nog niet KO.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 februari 2007 - 23:54:31
En den Antwerp dat wordt een oefenmatchke   

Ik zou daar niet op hopen. Antwerp is heel gemotiveerd en zal zen vel héél duur verkopen.

Ik zal de wedstrijd bijwonen en zal de ploeg van't stad mee naar de overwinning juigen.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 19 februari 2007 - 20:51:39
de trekfout van Janssens (hier) bewust worden vergeten.

Dat was toch lief van Janssens, hij legt zijn arm mooi rond Sarr.  ;D ;D

razzle_dazzle

Citaat van: The REAL Freak op 20 februari 2007 - 11:23:06
Citaat van: Razzle_dazzle op 12 februari 2007 - 23:54:31
En den Antwerp dat wordt een oefenmatchke   

Ik zou daar niet op hopen. Antwerp is heel gemotiveerd en zal zen vel héél duur verkopen.

Ik zal de wedstrijd bijwonen en zal de ploeg van't stad mee naar de overwinning juigen.

Besef ik wel hoor, Antwerpis op dit moment zeker niet slechter dan de gemiddelde middenmotor uit eerste klasse, we gaan het op den Bosuil zwaar te verduren krijgen  ;). Maar toch, verwacht ik dat we doorstoten naar de volgende ronde.