Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Citaat van: Kovalainen MASTER op 28 januari 2007 - 13:56:49
Ik ga opmerkelijke transfer aankondigen (die NIET officieel is)

Leiva naar Standard, Geeraerts naar Anderlecht...

Leiva? WTF hou uw Argentijnse hond maar bij. Wij hebben Dembele, Fellaini, Junior en Coelho al op die positie. En Geraerts gaat nergens naartoe tot het einde van het seizoen.



Hamilton MASTER

Baseggio zou terugkeren als Leiva uitgeleend wordt... Kan nog interessant worden...

Ik twijfel nogthans niet aan mijn bronnen. Ik zie de kans dat Leiva naar Standard gaat nog altijd zitten.

Maar ik denk dat Brugge hem gaat terughalen uit Luik. Ze hebben namelijk zelf een middenvelder nodig als Geeraerts. Nja we zien wel...

Trouwens, jullie hebben wel véél mensen voor die plaatsen op het middenveld...  :o



Supermariobros

Standard-verdediger Oguchi Onyewu heeft voor Newcastle gekozen. Standard verhuurt de Amerikaan tot het einde van het seizoen aan de Engelse club. Newcastle is de Europese tegenstander van Zulte-Waregem.

Over Zulte-Waregem gesproken, Cédric Roussel verlaat de Westvlaamse club en speelt de komende 2,5 seizoen voor tweedeklasser Brescia.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Kovalainen MASTER op 29 januari 2007 - 15:55:11
Ik twijfel nogthans niet aan mijn bronnen. Ik zie de kans dat Leiva naar Standard gaat nog altijd zitten.

Dan zou ik ze gaan nakijken want Leiva gaat zes maanden voor Charleroi spelen.

razzle_dazzle

Jup, van Leiva is nooit sprake geweest in Luik. Baseggio wel, maar GELUKKIG koos die om terug te keren naar de ploeg van zijn hart. Alweer een 'dikke' transfer voor Anderlecht.

Enfin, ik hoop dat wij ook nog versterking krijgen nu Gooch weg is, want we hebben een ploeg om mee te strijden voor de titel...alleen mogen we dan geen blessures of kaartenlast krijgen.

Phibel van tweedeklasser Virton werd al binnengehaald, zou een groot talent zijn met eveneens een stevig lijf (1m92), maar die moet wellicht nog groeien (qua niveau dan toch). Voor mij mogen Leonard en Mpenza (niet de mauve) onmiddellijk terugkeren.

Roussel verkast ondertussen naar Brescia? Na zes maanden Zulte-Waregem al moe gekeken op Meert z'n visbek?
Binnen twee weken komen we alleszins nog eens een bezoeje brengen aan de gaverbeek...tussendoor nog een smurfenhapje eten.  ;)

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 januari 2007 - 16:23:53
Roussel verkast ondertussen naar Brescia? Na zes maanden Zulte-Waregem al moe gekeken op Meert z'n visbek?

Binnen twee weken komen we alleszins nog eens een bezoeje brengen aan de gaverbeek...tussendoor nog een smurfenhapje eten.  ;)

Dat die spuwer zich maar weet te beheersen of ge moogt zonder hem het seizoen volmaken.

Genk is misschien een tussendoortje voor jullie, maar Waregem zal een taai hoofdgerecht zijn. ;)

razzle_dazzle

Die spuwer heeft zelfs al spuwend meer klasse dan jullie hele boerenelftal samen. Ik ben nog God nog altijd dankbaar voor de dag dat onze maestro in het Luikse neerstreek.

Anti-Meert, Anti-countervoetbal!

;)

razzle_dazzle

Om de rekening eens proberen te maken van de G3 en het genks gespuis, geheel onobjectief natuurlijk...:
* Standard:
Inkomend:
Dante als basisspeler, 3 braziliaantjes en phibel.
Met dante wordt de zwakste positie versterkt, het is iemand die bovendien centraal en op links kan spelen. Lijkt me een goede transfer.
De overige 4 gaan waarschijnlijk dit sezoen nog iets te groen zijn om in de basis te komen, al zal het afhangen van hoe vlot phibel zich aanpast, en ook van fred die kennelijk veel vooruitgang boekt .

Uitgaand:
Onyewu is vertrokken. Toch wel een aderlating, alhoewel hij dit sezoen niet zo belangrijk was als Sarr.

Conclusie: voorzichtig positief.
De basiself van Standard hoeft van niemand schrik te hebben, integendeel. Het middenveld is voldoende gestoffeerd, achteraan kan het nog meevallen indien fred of phibel er eerder staan dan verwacht, maar vanvoor blijft de keuze beperkt.
Als de 2 basisspitsen uitvallen, moet je bijna in een 4-5-1 gaan spelen met lukunku in de spits. Dit lukt misschien in enkele matchen tegen de kleintjes, maar het zal zo moeilijk worden tegen betere ploegen.

Prognose:
Het eindklassement zal afhangen van schorsingen en blessures.
De titel zal zeer moeilijk zijn, 2de moet haalbaar zijn. 3de moet ongeveer een must zijn, maar het kan evengoed minder worden.
Ik verwacht me toch aan een 2de plaats (optimist blijven)

*Anderlecht:
inkomend:
Het probleemcompartiment is versterkt. Wasilewski en Max von huppeldepup zijn erbij gekomen. Hiermee pakt a'lecht 2 probleemposities aan, nl de rechtsback en het ontbreken van een leider in de verdediging.
Het valt af te wachten hoe die jongens het doen, maar ik verwacht alleszinds een meerwaarde tov de huidige spelers op die positie.
Bassie is een twijfeltransfer. Indien hij in vorm geraakt is het een meerwaarde voor iedere club in België, maar het is geen verdedigende mid, zodat daar de opties voor a'lecht beperkt worden.

Uitgaand:
Akin is weg, net zoals Leiva. Qua sfeer een goede zet, beiden waren moeilijke karakters die alleen de media haalden als het was om hun ongenoegen te uiten. Qua kwaliteit een riskante zet. A'lecht komt ook iets krapper in de spitsen te zitten. Een uitvallen van het duo Tchité-Frutos kost a'lecht de titel.

Conclusie: Positief
Scoren zal geen probleem zijn, desnoods helpt de scheids wel een paar matchen (gebeurd toch zowiezo, a'lecht krijgt jaarlijks 10 "i owe you" bonnetjes die ze naar goedkeuren mogen opgebruiken)
De verdediging is aanzienlijk verbeterd, en ze hebben de ruimste bank, gesponsord door Fortis.;)

Prognose:
1ste. Na deze speeldag staan ze op kop (als ze zelf winnen tenminste), en ik vrees dat de brussel-express dan definitief vertrokken is


* Brugge:
Inkomend:
kort en simpel, niemand 

Uitgaand:
Niemand uit de basis, alhoewel ik het raar vind dat dufer mocht beschikken.
Emilio, Marcske en Franky hebben ook mogen opzouten. Brugge kan nu gaan hopen op een schokeffect, ze zijn daar duidelijk ten einde raad.
De Caje kon het vorig sezoen niet met de huidige kern, Emilio kon het nu ook niet en ik vrees dan ook voor hun opvolger.
Dat Degryse weg is, is wel een goede zaak voor club, jammer dat ze hem bij genk niet willen.

conclusie: gebuisd
De aangekondigde versterking in de verdediging is niet gekomen, en vanvoor blijven ze o zo afhankelijk van een zeer grillige Balaban. Ze beschikken over het meeste spitsen van de 4 ploegen, maar kwantiteit betekent nog geen kwaliteit.
Dit geldt in feite voor de gehele brugse kern. Ze hebben geen conceicao, geen kevin VDB of geen boussoufa. Zelfs Daerden verliest in brugge een pak van zijn kwaliteiten en krijgt de kar niet getrokken.
Benieuwd of ze nu naar eigen zeggen nog steeds content zijn dat ze Salou hebben en niet IDC

prognose:
met wat geluk 4de. Standard, A'lecht, Gent en zelfs genk schat ik momenteel hoger in. Het zal niet het jaar van brugge worden. Ik verwacht ze op een 5de plaats

* genk:
Inkomend:
Coelho en Verhulst. Oftewel een speler die 1 jaar heeft stilgelegen en op 6 goede maanden na nog niets bewezen heeft, en een 3de keeper.
Coelho zou trouwens meer oog hebben voor geestverruimend vocht dan voor de bal.
Nu ja, hij was 97ste keus als spits, en dat merk je ook. Nu nog hopen dat we de Jaja in het rijtje mogen plaatsen van spelers die het even goed doen bij een kleine club die volledig in hun dienst speelt, om daarna grandioos te buizen bij een iets grotere club.
Verhulst is een nutteloze transfer (toch zeker naar dit sezoen toe)
Aan andere "probleemposities" (de rechtsback, waar geen vervanging is voor cornelis) werd niets gedaan.

uitgaand:
Soley benenbreker seyfo. Een groot verlies. wie moet nu de tegenstander langdurig blesseren nudat hij (en gertje) weg zijn ?
Moons & Claessens: opgeruimd staat netjes. Zo zijn ze van die dure contracten af. Of zo dachten ze. Toch jammer dat ze het gros van die mannen hun loon moeten bljiven doorbetalen omdat lierke plezierke het niet getrokken krijgt.
wel jammer dat moons niet meer de kans gaat krijgen om nog eens rood te krijgen op Sclessin, het was bijna een traditie geworden.

conclusie: gebuisd.
Je beste (en meest waardevolle) speler vervangen door coelho is niet voldoende. Het swingende voetbal en de hoerechance (het zijn hoerezonen voor iets  ) geraken stilletjes opgebruikt, de voorsprong smelt weg, en het is te zien hoe goed de sfeer blijft als er een sportieve crisis komt (en komen doet die er)

prognose:
3de/4de
Een nederlaag op Sclessin, met kort daarna de match tegen gent houdt waarschijnlijk in dat ze in het klassement achter standard komen te staan. faut le faire als je ooit een dozijn punten voorstond.
Ik zie ze samen met gent bikkelen om plaatsen 3 en 4, met een lichte voorkeur naar gent, dat zijn crisis al heeft gehad, en over een sterkere coach beschikt.

Gent bespreek ik niet, gewoon omdat ik daar de spelers te weinig van ken  :)

supersteven

yes lierse gewonnen op zulte-waregem.
achterstand op beveren 5 punten
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Het belangrijkste is inderdaad dat we gewonnen hebben, maar ik ben gaan kijken in het stadion en man, het was me een saiaie match van laag niveau (van beide teams). Nog een bedenking is dat het zonder Jan Moons in de goal heel anders was afgelopen... Toch een eerder positieve Schaessens die in de eerste helft veel goed werk leverde net als Janssens, maar in de tweede helft wel af en toe een steekje liet vallen. Rechtsback Thomas De Corte heeft mij ook grondig teleurgesteld.

Op Brussels moeten we voor gelijkspel gaan want de week daarop moeten we naar Standard en daar verwachten we uiteraard geen punten.

Supermariobros

Speelden we maar iedere week tegen Standard, het is een ploeg die ons goed ligt. We kenden wel wat meeval toen we een zeer licht toegekende strafschop kregen, maar onze overwinning is verdiend. Standard kende nog geluk dat ze met 9 de match uitspeelden, want Defour was nadrukkelijk naar een rode kaart aan het solliciteren. De overwinning doet zeker deugd met het oog op donderdag, maar dit wordt een heel ander verhaal.

razzle_dazzle

#221
twee manieren om deze match te bekijken: ten eerste zelf veel te weinig gebracht. Middenveld stond er niet, teveel mensen die fysiek niet 100% waren (Sergio, Geraerts, Defour...) In de eerste helft maar twee kansen kunnen forceren tegen een thuisploeg die snel met veel volk terug plooide. Opmerkelijke uitspraak van Filip Joos in het verslag over Geraerts, bepaalde dingen vallen de journalisten ook op blijkbaar. Als hij bij de 3de goal één stap vooruit doet, kan die nobody nooit zo aanleggen.
Een fitte Rapaic hadden we goed kunnen gebruiken om op vrije trappen of vanuit de tweede lijn voor meer gevaar te zorgen. Na het tegendoelpunt te weinig lijn in het spel. Risico's genomen door Sa Pinto te brengen voor Deflandre, maar als één van de overblijvende verdedigers kort nadien rood krijgt, wordt het organisatorisch sowieso moeilijk.

Ten tweede: wat een kl*tebedoening toch allemaal: te beginnen met een speaker, die qua originaliteit niet verder komt dan paar toogclichés. voor mijn part mag die gerust pv krijgen, begin te begrijpen waarom hij dat al eerder aan zijn been had. Kl*tespelers ook: rotzakken Leleu en Debrul, debiel Merlier die zich bovenaan het hoofd lijkt te blesseren wanneer hij in een duel hoger dan Igor springt. Schijnheilige 'fair play' Dury die wel lustig rechtveerde bij elke prangende fase inclusief de ellendige schwalbe van bompa Debrul.
En natuurlijk de ster van de avond Luc Wouters. Goed het smurfengezaag in de rommelkranten HLN en co gelezen de afgelopen week en niet twijfelen bij een nieuwe schwalbe van een matennaaier. Fellaini krijgt rood voor een tackle waar je in Engeland applaus voor krijgt. En fase met Dante: zijn eerste was ook al licht, voor duels van zijn 2de krijg je ene keer wel, andere keer geen kaart. Wouters trok zijn erbarmelijke lijn door.


Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 februari 2007 - 16:06:44
Ten tweede: wat een kl*tebedoening toch allemaal: te beginnen met een speaker, die qua originaliteit niet verder komt dan paar toogclichés. voor mijn part mag die gerust pv krijgen, begin te begrijpen waarom hij dat al eerder aan zijn been had. l*tespelers ook: rotzakken Leleu en Debrul, debiel Merlier die zich bovenaan het hoofd lijkt te blesseren wanneer hij in een duel hoger dan Igor springt. Schijnheilige 'fair play' Dury die wel lustig rechtveerde bij elke prangende fase inclusief de ellendige schwalbe van bompa Debrul.
En natuurlijk de ster van de avond Luc Wouters. Goed het smurfengezaag in de rommelkranten HLN en co gelezen de afgelopen week en niet twijfelen bij een nieuwe schwalbe van een matennaaier. Fellaini krijgt rood voor een tackle waar je in Engeland applaus voor krijgt. En fase met Dante: zijn eerste was ook al licht, voor duels van zijn 2de krijg je ene keer wel, andere keer geen kaart. Wouters trok zijn erbarmelijke lijn door.

Ik lees hier het commentaar van een zeer slechte verliezer. By the way: Verschueren is tijdens de match een tand kwijt geraakt, Sergeant en Dindeleux hebben kaakproblemen en De Brul moest afgevoerd worden. Zowel de binnen als buitenkant van zijn lip moesten genaaid worden. De enige rotzak is hier Dante, Fellalini had in Engeland ook zeker een kaart gekregen want hij speelde zuiver de man. Defour had zelfs ook nog rood moeten krijgen want hij solliciteerde daar nadrukkelijk achter.

Wouters floot wel een goede wedstrijd op die strafschop na. De heethoofden van Standard moeten zich maar leren beheersen wanneer ze op achterstand staan.

razzle_dazzle

Ja jongen leve zulte-waregem...Leleu, Debrul en Meert...das genieten.

Serieus nu, ik beweer toch nergens dat de zege niet verdiend is? Noem me dus geen slechte verliezer...

Wat me dan weer wel mateloos stoort, is dat jullie schaamteloos met tien voor de goal blijven plakken als enige tactiek hebben om NIET te verliezen of m.a.w. een andere ploeg liever iets niet gunnen i.p.v zelf voor die overwinning te gaan. Maar goed, in Belgie heet dat een stevige organisatie he. En jullie hebben toch die drie punten op zak...klap klap.

Debrul zijn bebloede snuit kwam door een onopzettelijke kopstoot van Sarr. Dante gaat een kopduel aan met de elleboog vooruit daar kun je geel voor trekken ja, maar het gebeurt even vaak niet. Een elleboogstoot is toch nog wat anders hoor. Bovendien kreeg diezelfde Dante een zeer lichte eerste gele kaart. Fellaini raakt zuiver de bal, het was een wilde tackle maar wel zuiver op de bal!

Standard was minstens even zwak als de leiding in deze wedstrijd, maar je kan gewoon niet ontkennen dat hij de wedstrijd heeft beinvloed gisteren! Zowel de penalty als de twee vrije trappen waar de goals uit voortkomen waren niets-nada-noppes.

En nogmaals we hebben het zelf verkloot, maar dit Zulte-Waregem is absoluut geen aanwinst voor ons voetbal. Zonder rancune, niemand zal er rouwig om zijn als ze gauw terug naar tweede vliegen.







Tim C

Ik heb het zo niet voor wat dan boerenploegjes worden genoemd (meteen de reden waarom ik de competitie graag zie inkrimpen naar 10 ploegen of fuseren met de Nederlandse), maar je moet wel vast stellen dat Standard de punten heeft laten liggen. Dat ZW met 10 in de goal staat speelt dan geen rol, als Standard goed was dan hadden ze die wedstrijd gewonnen, al de rest is gewoon een excuus zoeken voor dat falen...