GP van Engeland

Gestart door Supermariobros, 04 juni 2006 - 11:20:15

« vorige - volgende »

Vulture

Treintje rijden...alweer  ::)

Waarom zijn er tegenwoordig zo weinig inhaalacties?

1. Raak je lichtjes je tegenstander en gaat deze eraf dan krijg je 9/10 een boete in de vorm van 10 plaatsen achteruit volgende race. Ook na een gewoon tikje/race-incident krijg je het hatelijke 'Racecontrol is investigating an incident involving...' op je scherm. Dus waarom nog risico's nemen? Je wordt toch afgestraft....

2. Je motor moet 2 races meegaan, dit verklaart misschien waarom Raikonnen afstand hield van Schumacher. De kans dat je je motor opblaast door dicht achter je tegenstander te hangen  + volgende race (ook hier, jawel!) 10 plaatsen achteruit gezet te worden, je snapt het plaatje wel.

Nee, de F1 is echt niet meer wat het geweest is, zonde.

Dit is wat de fans willen zien:
Close The World, Open The Next..

Supermariobros

#91
Citaat van: Vulture op 12 juni 2006 - 07:52:32
Dit is wat de fans willen zien:


Inderdaad, daar kunnen we enkel maar van dromen.  :'( :'( :'(

Ik ben toch blij dat ik de jaren '80 heb meegemaakt, in 1988 won McLaren wel 15 van de 16 races zoals Doefie zei maar we kregen wel gevechten te zien tussen de twee teamgenoten. Senna won acht en races en Prost zeven als ik het goed heb. Toen Ferrari dominant was mocht er niet gestreden worden, daar zit een groot verschil in natuurlijk met het gevolg dat we een saaic seizoen kregen voorgeschoteld.

Xavier

Dat was idd een stukje bloedstollende actie. Maar ik vrees dat we zo'n dingen niet snel meer zullen terugzien.
May the force be with Montoya!!!

DJK

#93
Ik ga hier allemaal volledig mee akkoord, ik heb nooit de vroegere perode meegemaakt maar wel gezien op video's etc...

Wat me opvalt op praktisch elk circuit hoor ik de commentator zeggen "This is of course a circuit where it's hard to overtake" ...  Racing = Overtaking maar in vele races zie je wat geshuffle achteraan en als iemand op 2 seconden zit voor 20 ronden lang zonder enige noemenswaardige inhaalpoging noemen ze het een "spannend duel".

Ergens loopt er iets mis en het wordt altijd maar erger ... ok crashes met goede afloop zijn leuk enzo, maar dat is niet wat er verkeerd is, ik wens niet dat elke race 95% DNF op zen bord krijgt... maar zoals het nu is worden de meeste inhaalacties gedaan in de pits en door al de nieuwe regels qua afstraffing durft niemand nog iets (behalve als ze toch al niet veel te verliezen hebben) en voor de rest is het treintjerijden inderdaad....

Ik kan me zelfs niet herrineren of er iemand dit seizoen legemitiem P1 heeft overgenomen in race (niet pits) vanaf P2... mischien ergens tijdens de start (dat zelfs al niet zeker)....

Hoe het fixen heb ik geen idee van, een makkelijke oplossing is zoals in Nascar waar alle auto's hetzelfde zijn, dat levert natuurlijk wheel to wheel racing op waar de Driver het verschil kan maken, maar dan verlies je het technologisch aspect van de Constructors.....

Een begin zou alleszinds zijn om de volledige eerste 20 punten te geven, hierdoor  motiveer je ook het middenveld en achterhoede om meer plaatsen goed te maken, want waarom als je nu 15de rijdt (en je naam is geen kimi, ms of andere rijder die op die plaats niet thuishoort) teveel riskeren om 14de of 13de te worden ? Het blijft allemaal 1 pot nat vanaf de 9de plaats....

Voor de rest de earodynamica regels aanpassen, zodat inhalen makkelijker wordt... die idiote 1 motor per race regel mag direct afgevoerd worden, en de V8 was een vergissing die de kosten alleen maar heeft doen stijgen ipv dalen, restricted v10 was het sleutelwoord...

Kwalie is oke behalve de laatste 20 minuten ... F1 wil profileren als een high technoly maar millieubewuste sport en dan maken ze de regels zodanig dat men gewoon rondjes moet rijden om "naft te verbranden"... dat is ergens fundementeel verkeerd... dus daar kan nog aan gesleuteld worden. Misschien gewoon iedereen zen hoeveelheid laten doorgeven aan de FIA voor de laatste sessie en dan met lege tanks zoals in de eerste 2 mogen kwalificeren, nadien krijgen ze hun genoemde hoeveelheid terug...

In elk geval ik probeer, maar het wordt elke race erger...



McChouffe

Citaat van: DJK op 12 juni 2006 - 11:33:48
Ik ga hier allemaal volledig mee akkoord, ik heb nooit de vroegere perode meegemaakt maar wel gezien op video's etc...

Wat me opvalt op praktisch elk circuit hoor ik de commentator zeggen "This is of course a circuit where it's hard to overtake" ...  Racing = Overtaking maar in vele races zie je wat geshuffle achteraan en als iemand op 2 seconden zit voor 20 ronden lang zonder enige noemenswaardige inhaalpoging noemen ze het een "spannend duel".

Ergens loopt er iets mis en het wordt altijd maar erger ... ok crashes met goede afloop zijn leuk enzo, maar dat is niet wat er verkeerd is, ik wens niet dat elke race 95% DNF op zen bord krijgt... maar zoals het nu is worden de meeste inhaalacties gedaan in de pits en door al de nieuwe regels qua afstraffing durft niemand nog iets (behalve als ze toch al niet veel te verliezen hebben) en voor de rest is het treintjerijden inderdaad....

Ik kan me zelfs niet herrineren of er iemand dit seizoen legemitiem P1 heeft overgenomen in race (niet pits) vanaf P2... mischien ergens tijdens de start (dat zelfs al niet zeker)....

Hoe het fixen heb ik geen idee van, een makkelijke oplossing is zoals in Nascar waar alle auto's hetzelfde zijn, dat levert natuurlijk wheel to wheel racing op waar de Driver het verschil kan maken, maar dan verlies je het technologisch aspect van de Constructors.....

Een begin zou alleszinds zijn om de volledige eerste 20 punten te geven, hierdoor  motiveer je ook het middenveld en achterhoede om meer plaatsen goed te maken, want waarom als je nu 15de rijdt (en je naam is geen kimi, ms of andere rijder die op die plaats niet thuishoort) teveel riskeren om 14de of 13de te worden ? Het blijft allemaal 1 pot nat vanaf de 9de plaats....

Voor de rest de earodynamica regels aanpassen, zodat inhalen makkelijker wordt... die idiote 1 motor per race regel mag direct afgevoerd worden, en de V8 was een vergissing die de kosten alleen maar heeft doen stijgen ipv dalen, restricted v10 was het sleutelwoord...

Kwalie is oke behalve de laatste 20 minuten ... F1 wil profileren als een high technoly maar millieubewuste sport en dan maken ze de regels zodanig dat men gewoon rondjes moet rijden om "naft te verbranden"... dat is ergens fundementeel verkeerd... dus daar kan nog aan gesleuteld worden. Misschien gewoon iedereen zen hoeveelheid laten doorgeven aan de FIA voor de laatste sessie en dan met lege tanks zoals in de eerste 2 mogen kwalificeren, nadien krijgen ze hun genoemde hoeveelheid terug...

In elk geval ik probeer, maar het wordt elke race erger...




Ik ben het voor een groot deel met je eens.

De grote fout voor mij is geweest het aanpassen van een heleboel regels omdat één team dominant was. Wat is het resultaat? Een ander dominant team.
Dominantie is er altijd wel geweest, maar dat is meestal vanzelf geëindigd. Ik ben ervan overtuigd dat dat met de oude regels ook zou zijn geweest.
Een nuttige aanpassing van het reglement, ipv al dat gezever over motoren dit en dat, zou zijn geweest om de aërodynamische grip te verminderen en de mechanische grip verhogen. Iets wat een hele hoop fans en kenners al heel lang roepen. Enkele jaren geleden sprak ik met Jacky Eeckelaert en die man had net dezelfde mening. Alleen is de FIA te koppig.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Waarom veranderen we het forum niet van naam naar klaagforum? Ik kan begrijpen dat de race saai was voor een aantal, maar neem nu gewoon aan dat dat de moderne F1 is, hoe erg dan ook...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2006 op 12 juni 2006 - 20:31:11
Waarom veranderen we het forum niet van naam naar klaagforum?

Een subforum zou wel het minste zijn: F1 klaag & zaagforum  :D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 12 juni 2006 - 20:31:11maar neem nu gewoon aan dat dat de moderne F1 is, hoe erg dan ook...

De houding die volkeren in de dieperik heeft doen gaan...

Doefie

Citaat van: Jasper op 12 juni 2006 - 22:09:18
Citaat van: Schumi 2006 op 12 juni 2006 - 20:31:11maar neem nu gewoon aan dat dat de moderne F1 is, hoe erg dan ook...

De houding die volkeren in de dieperik heeft doen gaan...

Ligt zeker niet alleen aan die houding hoor...

Jasper

Wat zo'n houding niet goedpraat.

Je neerleggen bij een probleem is jezelf veroordelen tot eeuwige last van dat probleem terwijl er oplossingen voor zijn.

hermanwiegerman

ik wilde even meeklagen. Inderdaad was de F1 vroeger een stuk spannender.
volgens mij zijn we nu aanbeland bij het punt dat de race op de slotbaan van mijn zoontje spannender is als de F1.
Maar tja, het blijft F1 met alle grote namen en prestige dus volgende keer zit ik me weer gewoon te ergeren achter de tv.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 juni 2006 - 22:09:18
Citaat van: Schumi 2006 op 12 juni 2006 - 20:31:11maar neem nu gewoon aan dat dat de moderne F1 is, hoe erg dan ook...

De houding die volkeren in de dieperik heeft doen gaan...
Ik bedoel er niet mee dat je met alles content moet zijn, alles bejalve. Klagen moet er kunnen zijn. Maar de F1 is nu eenmaal zo de laatste tijd, je kan deze discusie telke malen opnieuw voeren, maar verder kom je er niet mee. Klagen is 1, maar zelf iets proberen te ondernemen wordt zelden gedaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Schumi 2006 op 13 juni 2006 - 16:50:01
Klagen is 1, maar zelf iets proberen te ondernemen wordt zelden gedaan.
Ik zei het gisteren nog tegen Bernie ;)


Er is weinig dat we kunnen doen buiten klagen he ;)

Supermariobros

#103
Citaat van: Tim C op 13 juni 2006 - 16:52:20
Er is weinig dat we kunnen doen buiten klagen he ;)

Klagen en zagen zoals de oude mekes en de pekes over het weer, we zijn goed op weg om hen te evenaren.  :D

En nu ga ik naar de Fransen tegen de Zwitsers gaan kijken.  :)

McChouffe

Citaat van: Tim C op 13 juni 2006 - 16:52:20Er is weinig dat we kunnen doen buiten klagen he ;)

Revolutie!

Tijdens de GP in Spa dit jaar steken we Bernie z'n bus in brand ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.