GP van Engeland

Gestart door Supermariobros, 04 juni 2006 - 11:20:15

« vorige - volgende »

Supermariobros

Komend weekend staat de Britse GP op de kalender. Kan Michael Schumacher met zijn team Ferrari revanche nemen na zijn omstreden kwalificatie in Monaco of is de combinatie Fernando Alonso-Renault terug de winnende in Silverstone?

Wat kunnen de McLarens, in het Prinsdom had Kimi Raikkonen uitzicht op de zege tot hij moest opgeven, kan het team uit Woking dit weekend even goed doen met een wagen die de race kan uitrijden?

Wat kan Jenson Button in zijn thuisrace, een overwinning voor de Honda-coureur is zeker te hoog gegrepen. Lukt het hem om voor een podiumplaats te gaan?

Alles wat jullie kwijt willen over de GP van Engeland kan vanaf NU!

McChouffe

* McChouffe ziet Ferrari de vloer vegen met de rest  8)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 04 juni 2006 - 12:52:40
* McChouffe ziet Ferrari de vloer vegen met de rest  8)
Bij pearl hebben ze anders nog goeje brilletjes liggen. :D ;)
Ik wacht nog even om een voorspelling te wagen.

McChouffe

#3
Citaat van: Mikacouli op 04 juni 2006 - 12:59:19Bij pearl hebben ze anders nog goeje brilletjes liggen. :D ;)

Ik heb er al één  :)

Ik verwacht een strijd tussen Ferrari en Renault, zoals we al enkele GP's gezien hebben. McLaren zal zich, spijtig genoeg, weer moeten tevreden stellen met de restjes.

Hoe zit het eigenlijk met de testkilometers die hier zijn afgelegd? Welke teams hebben hier het meeste aan het rijden geweest?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Eigenlijk is het de GP van Groot-Brittannië

* Tim C loopt weg

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 04 juni 2006 - 13:40:06
Citaat van: Mikacouli op 04 juni 2006 - 12:59:19Bij pearl hebben ze anders nog goeje brilletjes liggen. :D ;)

Ik heb er al één  :)

Ik verwacht een strijd tussen Ferrari en Renault, zoals we al enkele GP's gezien hebben. McLaren zal zich, spijtig genoeg, weer moeten tevreden stellen met de restjes.

Hoe zit het eigenlijk met de testkilometers die hier zijn afgelegd? Welke teams hebben hier het meeste aan het rijden geweest?
Die roze bril telt niet mee hé McChouffe ;)

Testkilometers? Ik denk zo ongeveer allemaal evenveel. Midland heeft er denk ikw el eens vaker op getest alsek me niet vergis. Verder is er niet zo bijzonder veel getest.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

mijn pronostiek
1 ms
2 kr
3 jpm
let the sunshine shine in your heart

dj Peter

1. Schumi
2. Massa
3. Fisico

Alonso maakt een remfout tijdens de kwalificatie waardoor MS gehinderd wordt en achteraan moet starten na een klacht van Jean Todt omdat dit maneuver niet gezien wordt als rijdersfout maar als "opzettelijk hinderen" , hetgeen perfect mogelijk is na de gebeurtenissen in Monaco. Fernando zal er echter niet slagen om in de punten te eindigen omdat hij gewend is eenzaam aan de leiding rond te cruisen en er zullen te weinig auto's uitvallen om hem daarbij te helpen

Tim C

Fernando Alonso staat op pole, Juan Problem Montoya op de tweede plek, in de eerste bocht heeft Montoya een probleem met de remmen waardoor hij Alonso met zich meeneemt. Het zijn nu Michael Schumacher en Giancarlo Fisichella die de GP leiden, Fisico wil zijn pogingen van Monaco herhalen maar Schumacher geeft geen kramp en beiden zetten ze hun wagens aan de kant. Kimi Raïkkönen op kop nu, of toch niet want er komt weer eens rook uit de McLaren. Een safetycar procedure met Felipe Massa als leider, Button duikt de pits in samen met Sato. Achteraan ziet Jacques Villeneuve zijn kans om plaatsen goed te maken maar het optimisme maakt plaats voor bittere teleurstelling wanneer de Canadees in een massacrash iedereen uitschakeld.

Enkel de Honda van Button en de Super Aguri van Sato rijden nu nog rond. Button heeft een ronde voorsprong wanneer hij zijn motor het begeeft, Sato wint zijn eerste GP!

Jasper

Vooral het stukje met Villeneuve achter de SC vind ik goed gevonden. ;D

daan

Hmm in Engeland heeft McLaren het altijd beter gedaan dan in andere GP's.

Ik denk daarom dat er een McLaren wint. KR valt toch wel weer uit dus JPM wint, voor MS en FA.

Doefie


Ramses

Citaat van: Daan op 05 juni 2006 - 20:41:15
Hmm in Engeland heeft McLaren het altijd beter gedaan dan in andere GP's.

Ik denk daarom dat er een McLaren wint. KR valt toch wel weer uit dus JPM wint, voor MS en FA.

Optimistisch, een overwinning voor Montoya..
Honda zit trouwens naar eigen zeggen op de snelheid van McLaren. Gelove wie het geloven wil... ;)

McLaren zal er staan in de kwalificatie, maar in de race vermoed ik dat ze de duimen moeten leggen voor Ferrari en Renault. Een podium voor Raikkonen misschien dus?

McChouffe

Citaat van: Ramses op 08 juni 2006 - 17:47:09
Een podium voor Raikkonen misschien dus?

Tenzij Fisico een brake test uitvoert tijdens de kwalificaties en/of Massa weer aan het decor zijn liefde gaat verklaren, zie ik het niet direct gebeuren.

Maar misschien ben ik niet de beste persoon om zo'n dingen te voorspellen, kijkend naar mijn resultaten in de webstrijd  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Senna

Nadat ik morgen de vrije trainingen gezien heb zal ik ook een voorspelling wagen.