GP van Engeland

Gestart door Supermariobros, 04 juni 2006 - 11:20:15

« vorige - volgende »

Doefie

OK genieten is veel gezegd, was verkeerde woordkeuze omtrend deze race. Maar om de 5 seconden steen en been klagen dat het toch o zo saai is, nee kan ik niet. Om andere dingen wel, maar niet om de Formule 1. 60 ronden Safety Car zou 'k ook saai vinden, maar is iets totaal anders en zal toch nooit gebeuren.

razzle_dazzle

Ik ben blij da'k ben blijven maffen  :).

F1= vergane glorie?

Voor mij hoeft het niet meer op deze manier hoor   :).

Supermariobros

#77
Enkel het gezaag van mijn schoonzus heeft mij wakker gehouden, ze wou gaan zwemmen met mijn broer maar die wou niet. Toen die besefte dat ze haar goesting niet kreeg besloot ze een potje te zagen.

We zijn allemaal F1 fans die graag een mooie en spannende race zien. Als we tegenwoordig op één seizoen vijf zo'n races zien, mogen we daar heel tevreden mee zijn. Er is geen strijd meer, geen gevechten dat we op het puntje van onze stoel gaan zitten zoals Senna-Prost of Hakkinen-Schumacher.

Hopen op beterschap dus, wie zou in Canada niet graag een gevecht zien tussen Alonso en Schumacher om de overwinning zoals Senna-Prost destijds?

On topic dan: Het begin en het einde kon me enkel boeien, in de beginfase prachtig duel tussen Raikonnen-Schumacher waar de sidepoids van de wagens elkaar net niet raakten en op het einde vreesde ik nog  voor kimi, maar gelukkig bleef hij voor Fisichella.

Pechvogel van de dag: Jenson Button, hij was aan een goede opmars bezig. Ik vond het jammer voor hem en dan nog juist in zijn thuis Grand Prix.

supersteven

spannend tot aan de eerste pitstops

daarna ben ik in slaap gevallen
let the sunshine shine in your heart

Doefie

Achja, het goeie oude verleden. Wat was de Formule 1 toch mooi vroeger he. Dat McLaren in 1988 de Formule 1 domineerde met op één na alle races te winnen, wordt snel vergeten. Dat de jaren daarna eerst gedomineerd worden door enerzijds Ayrton Senna die te oppermachtig was, anderzijds Williams, Alain Prost en Nigel Mansell die de ene race na de andere wonnen en op hun sloffen wereldkampioen worden. Dan M.Schumacher die twee seizoenen domineert, dan Williams en daarna McLaren opnieuw, gevolgd door Ferrari en Renault. De tijden dat Enerzijds gedomineerd werden door Fangio, Clark, Stewart, Lauda, Prost midden jaren '80. Jaja, wordt snel vergeten bij het ophemelen van het verleden. Akkoord, toen hadden de coureurs veel minder elektronische hulpmiddelen (althans, tot eind jaren '70). Neemt niet weg dat het tegenwoordig praktisch hetzelfde fenomeen is als toen.

Races waarin bijna niets gebeurt zijn zo oud als de autosport zelf.

Jasper

Mijn samenvatting en vakkundige analyse vanz dze zzzzzzzzzz...

razzle_dazzle

Citaat van: Doefie op 11 juni 2006 - 19:50:31
Achja, het goeie oude verleden. Wat was de Formule 1 toch mooi vroeger he. Dat McLaren in 1988 de Formule 1 domineerde met op één na alle races te winnen, wordt snel vergeten. Dat de jaren daarna eerst gedomineerd worden door enerzijds Ayrton Senna die te oppermachtig was, anderzijds Williams, Alain Prost en Nigel Mansell die de ene race na de andere wonnen en op hun sloffen wereldkampioen worden. Dan M.Schumacher die twee seizoenen domineert, dan Williams en daarna McLaren opnieuw, gevolgd door Ferrari en Renault. De tijden dat Enerzijds gedomineerd werden door Fangio, Clark, Stewart, Lauda, Prost midden jaren '80. Jaja, wordt snel vergeten bij het ophemelen van het verleden. Akkoord, toen hadden de coureurs veel minder elektronische hulpmiddelen (althans, tot eind jaren '70). Neemt niet weg dat het tegenwoordig praktisch hetzelfde fenomeen is als toen.

Races waarin bijna niets gebeurt zijn zo oud als de autosport zelf.

Na de duels tussen Schumacher en Hakkinen is het heel erg bergaf gegaan(2003 viel nog mee), en ja er zijn nog periodes van pure dominantie geweest, maar toen werd er wel nog ingehaald hé. Tegenwoordig kijk je naar een treintjesrace...

Jasper

ALs ze het grote spektakel op zondag willen zetten, zouden ze beter de race op vrijdag doen, de trainingen op zaterdag en de kwalificatie op zondag. Want in de kwalificatie gebeurt er doorgaans meer dan in de race. ::)

Eric

de meest spannende race die ik dit seizoen al gezien heb....tot aan de eerste kon ik nog volgen....dan ben ik in slaap gevallen en de laatste 10 ronden werd ik weer wakker....spannend om dan te zien wie de eerste 10 zijn....

Nu maar hopen dat wat beterschap komt... ;D

Xavier

Zelf de piloten vinden het saai. Kijk maar naar de podiumseremonie  ;)

Ik ben ook F1 fan in hart en nieren, maar ik kan toch ook niet ontkennen dat het saaier wordt met de jaren. Dat heeft volgens mij niets met dominantie te maken. Als je kijkt naar andere sporten vb tennis, wielrennen, dan heb je die dominantie ook. Trouwens de meeste toeschouwers zoeken dat ergens ook denk ik, want dan kunnen ze een idool hebben. Het is alleen de manier waarop die dominantie nu heerst dat anders is dan in het verleden. Het treintje rijden is één aspect, maar ik vind ook het ganse gedoe rondom de F1 saaier geworden. Je hebt geen echte karakters meer vind ik. Waar is de tijd dat Senna Irvine een koek op zn bakkes gaf, Schumacher die Coulthard te lijf ging. En nee, ze moeten van mij elkaar de kop niet inslaan hoor. Vb Hakkinen en Schumacher die in de persconferentie na de kwalificatie in Japan dollen met elkaar: als jij remt, rem ik een meter later, ach neen dan rem ik weer een meter later, dat kan niet, dan ga je eraf.
Neen, het is volgens mij veranderd en toch niet in de positieve zin. Nu zijn het allemaal uitgestreken gezichten en altijd hetzelfde liedje, the car was good and I want to thank the team enzzzzzzzzzzzzzz. Kijk maar naar Monaco, waar Alonso de raad gekregen heeft van De PR van Renault niks over het Schumacher incident te zeggen. Zou Senna dat ook gedaan hebben?
En dan terug op de baan, de gelatenheid van Alonso: "ik hoef hier niet te winnen". Welke gp rijder zegt dat nu?????? Dat vond ik wel het toppunt. Je mag dan al realistisch zijn, dat zeg je toch niet in de F1 laat staan dat je het denkt. Ok, het is mss ook het gevolg van het nieuwe puntensysteem, maar toch. En dan noemen ze dat professioneel zijn. Kan mss wel zijn, maar ik ben er niet zo aan.

Maar het is en blijft inderdaad F1 en ik kan het niet laten te kijken iedere keer opnieuw hopend op een spannende race  :)!
May the force be with Montoya!!!

Alan Blues

Citaat van: Xavier op 11 juni 2006 - 22:05:12
Zelf de piloten vinden het saai. Kijk maar naar de podiumseremonie  ;)

Ik ben ook F1 fan in hart en nieren, maar ik kan toch ook niet ontkennen dat het saaier wordt met de jaren. Dat heeft volgens mij niets met dominantie te maken. Als je kijkt naar andere sporten vb tennis, wielrennen, dan heb je die dominantie ook. Trouwens de meeste toeschouwers zoeken dat ergens ook denk ik, want dan kunnen ze een idool hebben. Het is alleen de manier waarop die dominantie nu heerst dat anders is dan in het verleden. Het treintje rijden is één aspect, maar ik vind ook het ganse gedoe rondom de F1 saaier geworden. Je hebt geen echte karakters meer vind ik. Waar is de tijd dat Senna Irvine een koek op zn bakkes gaf, Schumacher die Coulthard te lijf ging. En nee, ze moeten van mij elkaar de kop niet inslaan hoor. Vb Hakkinen en Schumacher die in de persconferentie na de kwalificatie in Japan dollen met elkaar: als jij remt, rem ik een meter later, ach neen dan rem ik weer een meter later, dat kan niet, dan ga je eraf.
Neen, het is volgens mij veranderd en toch niet in de positieve zin. Nu zijn het allemaal uitgestreken gezichten en altijd hetzelfde liedje, the car was good and I want to thank the team enzzzzzzzzzzzzzz. Kijk maar naar Monaco, waar Alonso de raad gekregen heeft van De PR van Renault niks over het Schumacher incident te zeggen. Zou Senna dat ook gedaan hebben?
En dan terug op de baan, de gelatenheid van Alonso: "ik hoef hier niet te winnen". Welke gp rijder zegt dat nu?????? Dat vond ik wel het toppunt. Je mag dan al realistisch zijn, dat zeg je toch niet in de F1 laat staan dat je het denkt. Ok, het is mss ook het gevolg van het nieuwe puntensysteem, maar toch. En dan noemen ze dat professioneel zijn. Kan mss wel zijn, maar ik ben er niet zo aan.

Maar het is en blijft inderdaad F1 en ik kan het niet laten te kijken iedere keer opnieuw hopend op een spannende race  :)!

Hier kan ik me helemaal in vinden. 't Was een saaie race, en toch blijf ik met enkele vragen....

Kimi kon Schumi afhouden tot de tweede pitstop. Schumi pak Kimi tijdens de tweede pitstop. Kimi heeft geen problemen met zijn wagen, maar toch rijdt Schumi weg. Maar toch blijft Schumi op 12 seconden van Alonso. Was Kimi tevreden met een 3de plaats, die hij nog bijna moest geven aan Fisi?

Ik denk dat er mij iets ontgaan is....  :-\

Maar de stijlbonus gaat toch naar:.... Tâtââââââââââââ....... WALFJE!!!!!! ;)

Juan Pablo

#86
zolang er maar crashes zijn, de enige vorm van entertainment die de F1 nog heeft.

( en Walfje kon niets aan die crash doen, Speed liep achter hem te kloten en rosde m, waardoor ie uit balans was blabla,.. CRASH!!)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Eric

Citaat van: Xavier op 11 juni 2006 - 22:05:12
Zelf de piloten vinden het saai. Kijk maar naar de podiumseremonie  ;)

Ik ben ook F1 fan in hart en nieren, maar ik kan toch ook niet ontkennen dat het saaier wordt met de jaren. Dat heeft volgens mij niets met dominantie te maken. Als je kijkt naar andere sporten vb tennis, wielrennen, dan heb je die dominantie ook. Trouwens de meeste toeschouwers zoeken dat ergens ook denk ik, want dan kunnen ze een idool hebben. Het is alleen de manier waarop die dominantie nu heerst dat anders is dan in het verleden. Het treintje rijden is één aspect, maar ik vind ook het ganse gedoe rondom de F1 saaier geworden. Je hebt geen echte karakters meer vind ik. Waar is de tijd dat Senna Irvine een koek op zn bakkes gaf, Schumacher die Coulthard te lijf ging. En nee, ze moeten van mij elkaar de kop niet inslaan hoor. Vb Hakkinen en Schumacher die in de persconferentie na de kwalificatie in Japan dollen met elkaar: als jij remt, rem ik een meter later, ach neen dan rem ik weer een meter later, dat kan niet, dan ga je eraf.
Neen, het is volgens mij veranderd en toch niet in de positieve zin. Nu zijn het allemaal uitgestreken gezichten en altijd hetzelfde liedje, the car was good and I want to thank the team enzzzzzzzzzzzzzz. Kijk maar naar Monaco, waar Alonso de raad gekregen heeft van De PR van Renault niks over het Schumacher incident te zeggen. Zou Senna dat ook gedaan hebben?
En dan terug op de baan, de gelatenheid van Alonso: "ik hoef hier niet te winnen". Welke gp rijder zegt dat nu?????? Dat vond ik wel het toppunt. Je mag dan al realistisch zijn, dat zeg je toch niet in de F1 laat staan dat je het denkt. Ok, het is mss ook het gevolg van het nieuwe puntensysteem, maar toch. En dan noemen ze dat professioneel zijn. Kan mss wel zijn, maar ik ben er niet zo aan.

Maar het is en blijft inderdaad F1 en ik kan het niet laten te kijken iedere keer opnieuw hopend op een spannende race  :)!

hier ben ik het mee eens, alhoewel ik het treintje rijden het meest ergerlijke vind...ik wil meer inhaal acties zien, tegenwoordig mag je al van geluk spreken als je vijf "echte" ( niet iemand op een ronde zetten ) inhaalacties ziet....we denken allemaal tijdens een GP weekend dat zal beteren....hoop doet leven....of de zotten in vreugde leven?


McChouffe

Citaat van: Xavier op 11 juni 2006 - 22:05:12
Zelf de piloten vinden het saai. Kijk maar naar de podiumseremonie  ;)

Ik ben ook F1 fan in hart en nieren, maar ik kan toch ook niet ontkennen dat het saaier wordt met de jaren. Dat heeft volgens mij niets met dominantie te maken. Als je kijkt naar andere sporten vb tennis, wielrennen, dan heb je die dominantie ook. Trouwens de meeste toeschouwers zoeken dat ergens ook denk ik, want dan kunnen ze een idool hebben. Het is alleen de manier waarop die dominantie nu heerst dat anders is dan in het verleden. Het treintje rijden is één aspect, maar ik vind ook het ganse gedoe rondom de F1 saaier geworden. Je hebt geen echte karakters meer vind ik. Waar is de tijd dat Senna Irvine een koek op zn bakkes gaf, Schumacher die Coulthard te lijf ging. En nee, ze moeten van mij elkaar de kop niet inslaan hoor. Vb Hakkinen en Schumacher die in de persconferentie na de kwalificatie in Japan dollen met elkaar: als jij remt, rem ik een meter later, ach neen dan rem ik weer een meter later, dat kan niet, dan ga je eraf.
Neen, het is volgens mij veranderd en toch niet in de positieve zin. Nu zijn het allemaal uitgestreken gezichten en altijd hetzelfde liedje, the car was good and I want to thank the team enzzzzzzzzzzzzzz. Kijk maar naar Monaco, waar Alonso de raad gekregen heeft van De PR van Renault niks over het Schumacher incident te zeggen. Zou Senna dat ook gedaan hebben?
En dan terug op de baan, de gelatenheid van Alonso: "ik hoef hier niet te winnen". Welke gp rijder zegt dat nu?????? Dat vond ik wel het toppunt. Je mag dan al realistisch zijn, dat zeg je toch niet in de F1 laat staan dat je het denkt. Ok, het is mss ook het gevolg van het nieuwe puntensysteem, maar toch. En dan noemen ze dat professioneel zijn. Kan mss wel zijn, maar ik ben er niet zo aan.

Maar het is en blijft inderdaad F1 en ik kan het niet laten te kijken iedere keer opnieuw hopend op een spannende race  :)!

Wat we dus volgende race willen zien:
- Kimi die op het einde van de kwalificaties zijn wagen per ongeluk parkeert
- Ralf die pole pakt, maar op de startgrid liever nog even op blokken blijft staan
- Massa die tijdens de race vanachter op Fisico rijdt, waarbij beide heren achteraf op de vuist gaan
- Alonso die in een vlaag van zinsverbijstering een bocht instuurt terwijl Schumacher al lang aan de binnenkant zit, waarbij hij zichzelf uitschakelt
- Schumacher die enkele ronden later zijn gehavende Ferrari dwars over de baan zet in de hoop een rode vlag te krijgen
- Montoya die op kop rijdt, net Albers gedubbeld heeft en luttele seconden later achteraan aangereden wordt door diezelfde Albers
- Kimi die zich mooi naar voor heeft gewerkt, maar op slechts enkele ronden van het einde een slipper maakt over een oliespoor en de overwinning moet afstaan aan Coulthard

;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Citaat van: McChouffe op 12 juni 2006 - 00:01:31
Citaat van: Xavier op 11 juni 2006 - 22:05:12
Zelf de piloten vinden het saai. Kijk maar naar de podiumseremonie  ;)

Ik ben ook F1 fan in hart en nieren, maar ik kan toch ook niet ontkennen dat het saaier wordt met de jaren. Dat heeft volgens mij niets met dominantie te maken. Als je kijkt naar andere sporten vb tennis, wielrennen, dan heb je die dominantie ook. Trouwens de meeste toeschouwers zoeken dat ergens ook denk ik, want dan kunnen ze een idool hebben. Het is alleen de manier waarop die dominantie nu heerst dat anders is dan in het verleden. Het treintje rijden is één aspect, maar ik vind ook het ganse gedoe rondom de F1 saaier geworden. Je hebt geen echte karakters meer vind ik. Waar is de tijd dat Senna Irvine een koek op zn bakkes gaf, Schumacher die Coulthard te lijf ging. En nee, ze moeten van mij elkaar de kop niet inslaan hoor. Vb Hakkinen en Schumacher die in de persconferentie na de kwalificatie in Japan dollen met elkaar: als jij remt, rem ik een meter later, ach neen dan rem ik weer een meter later, dat kan niet, dan ga je eraf.
Neen, het is volgens mij veranderd en toch niet in de positieve zin. Nu zijn het allemaal uitgestreken gezichten en altijd hetzelfde liedje, the car was good and I want to thank the team enzzzzzzzzzzzzzz. Kijk maar naar Monaco, waar Alonso de raad gekregen heeft van De PR van Renault niks over het Schumacher incident te zeggen. Zou Senna dat ook gedaan hebben?
En dan terug op de baan, de gelatenheid van Alonso: "ik hoef hier niet te winnen". Welke gp rijder zegt dat nu?????? Dat vond ik wel het toppunt. Je mag dan al realistisch zijn, dat zeg je toch niet in de F1 laat staan dat je het denkt. Ok, het is mss ook het gevolg van het nieuwe puntensysteem, maar toch. En dan noemen ze dat professioneel zijn. Kan mss wel zijn, maar ik ben er niet zo aan.

Maar het is en blijft inderdaad F1 en ik kan het niet laten te kijken iedere keer opnieuw hopend op een spannende race  :)!

Wat we dus volgende race willen zien:
- Kimi die op het einde van de kwalificaties zijn wagen per ongeluk parkeert
- Ralf die pole pakt, maar op de startgrid liever nog even op blokken blijft staan
- Massa die tijdens de race vanachter op Fisico rijdt, waarbij beide heren achteraf op de vuist gaan
- Alonso die in een vlaag van zinsverbijstering een bocht instuurt terwijl Schumacher al lang aan de binnenkant zit, waarbij hij zichzelf uitschakelt
- Schumacher die enkele ronden later zijn gehavende Ferrari dwars over de baan zet in de hoop een rode vlag te krijgen
- Montoya die op kop rijdt, net Albers gedubbeld heeft en luttele seconden later achteraan aangereden wordt door diezelfde Albers
- Kimi die zich mooi naar voor heeft gewerkt, maar op slechts enkele ronden van het einde een slipper maakt over een oliespoor en de overwinning moet afstaan aan Coulthard

;)

JAAAAAAAAA!!!! Dat is het!!! Ik ga effe Eric Van Looy, Frank Van Passel, Jan Verheyen en Stijn Coninckx bellen!!! En we laten het seizoen op een happy ending eindigen: David wordt wereldkampoien!!!  :D :D :D :D

De scene met Massa en Fisico wordt uiteraard gespeeld door Nelson Picquet en Elisio (Eliseo?) Salasar!!!

Kaskraker!!! :) :) :) :)