Veiligheid in de F1

Gestart door Tim C, 02 juni 2006 - 10:30:06

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Jasper op 05 juni 2006 - 18:01:03Als de ene wagen op de andere valt is er nog altijd de luchthapper boven de helm van de rijder die de wagen erboven tegenhoudt.

En als de auto's omgekeerd op elkaar komen, en de luchthapper van A op het hoofd van B terecht komt en vice versa?  ;)


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Wow, ik kan het mij al voorstellen. Twee wagens rijden vlak achter mekaar op het einde van het rechte stuk. De voorste auto doet een enorme braketest, de achterste ramt er keihard tegen, wordt gelanceerd, maakt een halve auerbachsalto waarin hij ook nog eens sneller gaat dan de voorste auto en die dus inhaalt, maar ondersteboven op die andere auto neerkomt. Bloody cool. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 juni 2006 - 18:37:36
Wow, ik kan het mij al voorstellen. Twee wagens rijden vlak achter mekaar op het einde van het rechte stuk. De voorste auto doet een enorme braketest, de achterste ramt er keihard tegen, wordt gelanceerd, maakt een halve auerbachsalto waarin hij ook nog eens sneller gaat dan de voorste auto en die dus inhaalt, maar ondersteboven op die andere auto neerkomt. Bloody cool. :P
Maar toch helemaal niet. Neem nu die crash van Heidfeld en Sato. Stel dat sato gelanceerd had geweest, dan had die Heidfeld ipv in de tij tegen zen helm kunnen raken hé.

Ok, het voorbeeld van McChouffe was wat ver gezogt, maar neem nu dat er een wagen omgekeerd op debaan staat. Gespint ofzo, een andere rijdt er vrontaal op, vliegt omhoog en bonk, tegen de helm.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 05 juni 2006 - 18:45:43Ok, het voorbeeld van McChouffe was wat ver gezogt, maar neem nu dat er een wagen omgekeerd op debaan staat. Gespint ofzo, een andere rijdt er vrontaal op, vliegt omhoog en bonk, tegen de helm.

Moet daarom niet omgekeerd, kijk naar Nélson Piquet en Piercarlo Ghinzani in Australië 1989. Piquet 'schept' Ghinzani op langs achter en komt onder zijn wagen te zitten, de bandensporen stonden zelfs op Piquet zijn helm.

Ferrari 2010

Ik twijfelde of dat nog mogelijk was, met Australië in men gedachten. Ik denk dat de wagens tegewoordig zo gemaakt zijn dat je er sowieso over gaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Miljaar, ik had hier een heel hoofdstuk geschreven en dan begint mijn pc de kl*****k uit te hangen... Grrrr....  >:( >:( >:( >:(

Ik zal het morgen nog is opnieuw proberen...

*Ik kruip gefrustreerd mijn bed in*