Veiligheid in de F1

Gestart door Tim C, 02 juni 2006 - 10:30:06

« vorige - volgende »

Jasper

Naar mijn mening wel. Een wiel dat loskomt? Dat hadden ze dan steviger moeten bevestigen. Een vleugel die het begeeft? Te veel risico's genomen door de constructeurs. And so on and on...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 juni 2006 - 11:40:59
Naar mijn mening wel. Een wiel dat loskomt? Dat hadden ze dan steviger moeten bevestigen. Een vleugel die het begeeft? Te veel risico's genomen door de constructeurs. And so on and on...
Ok ja, maar dan is aaaales een menselijke fout hé. Rotsen die deze week in Zwitserland op auto's vielen waarbij mensen om het leven kwamen. Zullen we even de constructeur van de wagen bellen? Want die had maar moeten zorgen dat de wagen ertegen kon hé. Voor mij stopt het begrip menselijke fout wanneer er geen direct verband is. Een wiel dat loskomt odat de bout niet goed vast zat is een menselijke fout, een wiel dat loskomt doordat de as afbreekt is een defect, of een constructiefout ofzoiets. Ok, eigenlijk ligt het aan de ingenieur, maar dan ben je al ver aan het zoeken hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

er is sinds Schumi in SIlverstone geen serieuze crash meer geweest..

Als Burti in Spa er vanaf komt met hoofdpijn geeft al aan wat er moet gebeuren om iemand dood te krijgen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Een vogel tegen je helm kan al fataal zijn hé ;) Of bij een crash onder een wagen rijden die je dan tegen je helm krijgt. Beide situaties zijn mogelijk hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Een zijdelingse aanrijding tussen voorwielen en cockpit kan catastofale gevolgen hebben,kijk maar naar Alex Zanardi.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2006 op 04 juni 2006 - 19:59:01
Een vogel tegen je helm kan al fataal zijn hé ;) Of bij een crash onder een wagen rijden die je dan tegen je helm krijgt. Beide situaties zijn mogelijk hé...

ja dan heb je gewoon pech, daardoor is de dood er ook altijd. Tijdens zulke vage ongelukken kan je altijd pech hebben

Citaat van: SaffierFM op 04 juni 2006 - 20:36:54
Een zijdelingse aanrijding tussen voorwielen en cockpit kan catastofale gevolgen hebben,kijk maar naar Alex Zanardi.

Kijk maar naar Sato/Heidfeld 2002, die kwam er goed vanaf. En rekening houdend met dat de veiligheid nog beter is.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 21:05:32
Citaat van: Schumi 2006 op 04 juni 2006 - 19:59:01
Een vogel tegen je helm kan al fataal zijn hé ;) Of bij een crash onder een wagen rijden die je dan tegen je helm krijgt. Beide situaties zijn mogelijk hé...

ja dan heb je gewoon pech, daardoor is de dood er ook altijd. Tijdens zulke vage ongelukken kan je altijd pech hebben

Citaat van: SaffierFM op 04 juni 2006 - 20:36:54
Een zijdelingse aanrijding tussen voorwielen en cockpit kan catastofale gevolgen hebben,kijk maar naar Alex Zanardi.

Kijk maar naar Sato/Heidfeld 2002, die kwam er goed vanaf. En rekening houdend met dat de veiligheid nog beter is.
Omdat Sato mooi zijdelings erop in reed. Maar stel dat sato de lucht was in gevlogen na zijn uitje in het gras, en dan op de wagen van Heidfeld terecht was gekomen? Dan ben je niets met al die veiligheid hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2006 op 05 juni 2006 - 09:50:05
Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 21:05:32
Citaat van: Schumi 2006 op 04 juni 2006 - 19:59:01
Een vogel tegen je helm kan al fataal zijn hé ;) Of bij een crash onder een wagen rijden die je dan tegen je helm krijgt. Beide situaties zijn mogelijk hé...

ja dan heb je gewoon pech, daardoor is de dood er ook altijd. Tijdens zulke vage ongelukken kan je altijd pech hebben

Citaat van: SaffierFM op 04 juni 2006 - 20:36:54
Een zijdelingse aanrijding tussen voorwielen en cockpit kan catastofale gevolgen hebben,kijk maar naar Alex Zanardi.

Kijk maar naar Sato/Heidfeld 2002, die kwam er goed vanaf. En rekening houdend met dat de veiligheid nog beter is.
Omdat Sato mooi zijdelings erop in reed. Maar stel dat sato de lucht was in gevlogen na zijn uitje in het gras, en dan op de wagen van Heidfeld terecht was gekomen? Dan ben je niets met al die veiligheid hoor ;)

PdlR op Barrichello Monza 2000, anyone?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 16:12:28
er is sinds Schumi in SIlverstone geen serieuze crash meer geweest..

Als Burti in Spa er vanaf komt met hoofdpijn geeft al aan wat er moet gebeuren om iemand dood te krijgen.

Ralf Schumacher, Grand Prix van USA, Indianapolis 2004. Twee gebroken ruggenwervels.

Geen serieuze crash ?

Manuel

Ik vond de crash van Hakkinen op adelaide in 1995 ook wel heftig. Is bij mijn weten het laatste bijna-dodelijke ongeval.

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 05 juni 2006 - 13:04:07
Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 16:12:28
er is sinds Schumi in SIlverstone geen serieuze crash meer geweest..

Als Burti in Spa er vanaf komt met hoofdpijn geeft al aan wat er moet gebeuren om iemand dood te krijgen.

Ralf Schumacher, Grand Prix van USA, Indianapolis 2004. Twee gebroken ruggenwervels.

Geen serieuze crash ?

als er dat bij je gebeurt bij een crash van 300 km/u vind ik het een veilige auto/sport

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

McChouffe

Citaat van: Doefie op 05 juni 2006 - 13:04:07
Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 16:12:28
er is sinds Schumi in SIlverstone geen serieuze crash meer geweest..

Als Burti in Spa er vanaf komt met hoofdpijn geeft al aan wat er moet gebeuren om iemand dood te krijgen.

Ralf Schumacher, Grand Prix van USA, Indianapolis 2004. Twee gebroken ruggenwervels.

Geen serieuze crash ?

Als ik het mij goed herinner waren het hele kleine scheurtjes in 2 ruggewervels. Volgens mij toch nog veel minder erg dan gebroken ruggewervels. Maar mij geheugen kan me ook in de steek laten ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Mja, wanneer noem je een crash serieus ? Een zware klap waar de coureur wat groggy van is of waar er per se een gewonde bij valt ? De crashes van Monza 2000, Villeneuve (2001), Burti (2x 2001), R.Schumacher (2003 tijdens de tests in Monza, 2004 en 2005), Massa in Canada 2004, Räikkönen en Würz tijdens tests in 2005, Badoer nu, ... noem ik ook wel serieuze crashes, gelukkig dat er niets is gebeurt (op Italië 2000 en Australië 2001 na dan).

McChouffe

Citaat van: Doefie op 05 juni 2006 - 16:56:32
Mja, wanneer noem je een crash serieus ? Een zware klap waar de coureur wat groggy van is of waar er per se een gewonde bij valt ?

Daar draait het em net om. Van een serieuze crash (bijvoorbeeld die van Ralf) zijn de coureurs meestal eventjes groggy. De serieusheid van de crash, kan nu eigenlijk nog moeilijk afgemeten worden aan het eventuele letsel achteraf (dat er meestal niet is) i.t.t. vroeger.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 05 juni 2006 - 09:50:05
Citaat van: Juan Pablo op 04 juni 2006 - 21:05:32
Citaat van: Schumi 2006 op 04 juni 2006 - 19:59:01
Een vogel tegen je helm kan al fataal zijn hé ;) Of bij een crash onder een wagen rijden die je dan tegen je helm krijgt. Beide situaties zijn mogelijk hé...

ja dan heb je gewoon pech, daardoor is de dood er ook altijd. Tijdens zulke vage ongelukken kan je altijd pech hebben

Citaat van: SaffierFM op 04 juni 2006 - 20:36:54
Een zijdelingse aanrijding tussen voorwielen en cockpit kan catastofale gevolgen hebben,kijk maar naar Alex Zanardi.

Kijk maar naar Sato/Heidfeld 2002, die kwam er goed vanaf. En rekening houdend met dat de veiligheid nog beter is.
Omdat Sato mooi zijdelings erop in reed. Maar stel dat sato de lucht was in gevlogen na zijn uitje in het gras, en dan op de wagen van Heidfeld terecht was gekomen? Dan ben je niets met al die veiligheid hoor ;)

Als de ene wagen op de andere valt is er nog altijd de luchthapper boven de helm van de rijder die de wagen erboven tegenhoudt.