GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Doefie op 31 mei 2006 - 00:00:49
De momenten waarop Alonso, Räikkönen, Webber en Montoya vlak bij elkaar reden
Jeej, treintje rijden! Was ik maar terug zes :P

Doefie

Citaat van: Tim C op 31 mei 2006 - 00:51:49
Citaat van: Doefie op 31 mei 2006 - 00:00:49
De momenten waarop Alonso, Räikkönen, Webber en Montoya vlak bij elkaar reden
Jeej, treintje rijden! Was ik maar terug zes :P

Liever een coureur die helemaal alleen vooraan rijdt met een ronde voorsprong op de rest ?

Tim C

Als je mij het verschil kan uitleggen tussen een treintje en iemand die 20 seconden voor heeft, graag.

Rekening houden met het feit dat niemand de intentie had om maar iets te proberen OP de baan...

Jasper

Blijft het feit dat de rijders geen enkele fout mogen maken en dus extra onder druk staan en sneller fouten gaan maken. :)

Deadman

Inderdaad, een treintje kan duiden op een positief iets, maar als niet echt iemand actie onderneemd om iemand in te halen en gewoon de hele tijd erachter blijft rijden, is het niet echt spectaculair te noemen (met natuurlijk uitzonderingen van een aantal momenten). Maar goed, als je naar het einde / "climax" van de race toewerkt komt er natuurlijk meer spanning want dan begint het ook echt pas te tellen en dan vallen er punten te verdienen, dus gaat iedereen iets meer risico nemen!!!
PIL

Tim C

Citaat van: Jasper op 31 mei 2006 - 13:01:40
Blijft het feit dat de rijders geen enkele fout mogen maken en dus extra onder druk staan en sneller fouten gaan maken. :)
Beetje zielig dat we daar al spanning van maken he...

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 31 mei 2006 - 13:42:35
Citaat van: Jasper op 31 mei 2006 - 13:01:40
Blijft het feit dat de rijders geen enkele fout mogen maken en dus extra onder druk staan en sneller fouten gaan maken. :)
Beetje zielig dat we daar al spanning van maken he...
Ah, had een Ferrari helemaal vooraan gereden had je het plots wel spannend gevonden... ::)
Ja argument slaat nergens op volgens mij. Ik volg Doefie. Ik heb nog liever een treintje te zien dan helemaal niks te zien. Bovendien waren er een paar aanvallen van Kimi op Alonso en oefende hij een grote druk uit op Alonso dat kon leiden in een fout van hem. Nu wordt de klasse nog maar es getoond van de spanjaard, dat de druk gewoon blijkt te absorberen. Weinig die dat kunnen. Maar Alonso is de kampioen die niks kan natuurlijk.

Tim C

Heb je er al eens over nagedacht om FIA Stewart te worden? Je weet blijkbaar perfect wat ik denkt. Helaas pindakaas, een treintje met een Ferrari bij is even irritant...

Raikkonen heeft een paar keer komen kijken,dat is geen aanval. Het is komen kijken...

Deadman

Spanning kan liggen aan 2 dingen

Raceopzicht: Gewoon mooie inhaalacties enzo, dan maakt het niet uit van wie het is, kimi alonso, coulthard schumacher, boeit dan niet echt wie het doet.

Kampioenschapsopzicht: Bijvoorbeeld Schumi 2 en Alonso 1 vlak achter elkaar maakt het theoretisch al spannender (op dit moment dan) dan dat kimi en alonso achter elkaar zitten. Dit komt dus dat schumacher weer zou inlopen als alonso 1 foutje maakt of dat schumi weer gewoon een mooie inhaalactie doet!

Deze waren dus geen van beide echt overdreven aanwezig!!!
PIL

Jasper

Citaat van: Tim C op 31 mei 2006 - 13:42:35
Citaat van: Jasper op 31 mei 2006 - 13:01:40
Blijft het feit dat de rijders geen enkele fout mogen maken en dus extra onder druk staan en sneller fouten gaan maken. :)
Beetje zielig dat we daar al spanning van maken he...

Huh? :-\


Maar het is goed, vanaf nu alleen nog maar F1-races waarin iedereen een halve minuut uit mekaar rijdt, dan heben we toch nog spanning bij het dubbelen, oeps, nu ben ik weeral zielig. ::)

Tim C

Ik verwijs met graagte naar onze Amerikaanse vrienden waar treintjes rijden iets is als treintjes rijden in het wielrennen. Waar ze nog eens wisselen van positie en zo. Dat is spanning, achter elkaar rijden en eens komen kijken is dat niet...

Jasper

Eens komen kijken is in feite een aanval die je gewoon vroeg staakt. Als iemand eens komt kijken, weet je dat hij probeert en dat het in feite elk moment kan gebeuren. Dat is spanning. Wat jij aan het zeggen bent vind ik eigenlijk, tja... vrij belachelijk. No offence. ;)

Doefie

Het is nog altijd Monaco he. Had 't op een ander circuit geweest hadden we wel degelijk inhaalacties gezien zoals ze toen reden. In Monaco is de baan even breed als een wagen, dus ja...

Tim C

op elk ander circuit waar er telkens wordt gezegd:

Waar het verdomd moeilijk is om in te halen?

Waarom zetten we dat er nog bij, het is minder werk om ergens te zetten dat er kan worden ingehaald.

Deadman

Er is natuurlijk wel een verschil tussen komen kijken en verder niets doen en klakkeloos 43,2 rondjes erachter blijven rijden en tussen een aanvalsactie voorbereiden en dit daadwerkelijk ook vaker proberen!!!!
PIL