GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Ramses

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 mei 2006 - 12:56:43
Tja, het is een vergelijkbaar scenario met vorig jaar. Toen moest Raikkonen ook bijna iedere race winnen om nog een kleine kans te maken op het WK. Renault is al twee jaar heel betrouwbaar (voor Alonso althans) en de Spanjaard is uitstekend in het controleren van de wedstrijd (lees: die tweede plaats veilig stellen). Schumacher kan Alonso verslaan, maar hij moeten rekenen op de hulp van teamgenoot Massa en eventueel van de Mclarens en dat lijkt mij het grootste probleem.



zij zullen de resterende punten ook onder zich verdelen, bv. als Raikkonen eens een wedstrijd wint. Alonso moet al twee keer uitvallen terwijl Schumacher daarvan optimaal kan profiteren. Maar we hopen natuurlijk dat Alonso ook eens uitvalt met een opgeblazen motor bv ;)

Het puntensysteem mag wel aangepast worden: 12-8-6

McLaren_über_alles

Citaat van: McChouffe op 30 mei 2006 - 13:03:29
Het is al een paar jaar duidelijk dat het puntensysteem beter kan, en elk jaar komt daar meer bewijs bij.

Kan idd beter, maar met het oude puntensysteem stond MS 23 punten achter op Alonso ipv 21... Dus nu ligt het nog iets dichter bij elkaar, maar het is idd moeilijker om dat gat dicht te rijden...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Geen rekenwonder blijkbaar:

Die twee punten doen er niet toe, want een eerste plek is dan plots vier punten meer waard dan een tweede... Na 1 overwinning zijn ze al weer weg...

Hamilton MASTER

Klopt wat Tim zegt,
als Alonso telkens 4 punten uitloopt op Schumacher, moet Schumacher toch steeds terug 4 punten inhalen ?

Het zou wél uithalen (maar dit is onmogelijk) als de winnaar nu plots wél 12 punten zou krijgen en de 2de slechts 8. Maar geen reden om dit in het midden van het seizoen te veranderen natuurlijk.

Trouwens,
de intentie van de 10-8-6 punten was om de strijd voor de wereldtitel te vergroten.
Vroeger was het verschil tussen nummer 1 en 3 al 6 punten, nu slechts 4.
Hierdoor kan de nummer 3 in de stand minder achterstand oplopen, waardoor het wereldkampioenschap in theorie spannender wordt.



Tim C

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 mei 2006 - 14:25:41
de intentie van de 10-8-6 punten was om de strijd voor de wereldtitel te vergroten.
Dat hebben we dit en vorig jaar gezien. Het enige jaar dat het een beetje effect had was in 2003, maar ook daar was de situatie surreëel.

Al die regels die er in 2002 bedacht zijn om Ferrari een hak te zetten hebben de sport naar de verdoemenis geholpen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de "wereldkampioen" voor DE race van het seizoen zegt: "Bwa, eigenlijk moet ik deze niet winnen maar het zou wel leuk zijn."

Terug naar vier punten verschil zeg ik u!

bogief1

Het puntensysteem veranderen, lost niet veel op vrees ik.
Als dit nu al van het begin zo ging zijn, dan had alonso al zeker een onoverbrugzame voorsprong.
Al die kleine vleugeltjes en toestanden, moeten verboden worden. Zodat niet de aerodynamica het belangrijkste is aan de auto en zo kunnen ze weer gaan denken aan inhalen. Tegenwoordig zijn de auto's zo gemaakt dat je in wervelstorm terecht komt als je te dicht naderd op je voorligger.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Maar dat zal met de nieuwe vleugels wel opgelost zijn in 2007/2008 (wanneer worden die ingevoerd?)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

niet, ze zijn door de teams verworpen ;)

Gewoon traction control afschaffen en terug slicks :P

Deadman

Wat vinden jullie van het idee wat ze bij het A1 racen doen.
Dat er bijvoorbeeld voor de kwalificatie ook al hetzelfde puntensysteem word gehandhaafd als in de race. Zo komt er ook al meer waarde aan een goede kwalificatie. Dan gaat het om echte goede tactiek.
Of dat er bijvoorbeeld voor de snelste race ronde ook al punten te krijgen zijn.
Er kan dan heel snel uitgelopen worden op de tegenstander maar zit het ff tegen kan de tegenstander ook weer in no-time evenveel punten hebben.
Feit blijft dat het moeilijk is om een goed uitgebalanceerd puntensysteem te ontwikkelen.
PIL

damo

Citaat van: Mikacouli op 29 mei 2006 - 22:06:53
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6483

Ok we zijn er. Schumi deed het wel degelijk met opzet. Ik verlies zelfs nog niet de controle met mijn fiets als ik 16 km/u rijd. Ik denk niet dat een wagen met zoveel grip de controle verliest aan zo'n lage snelheid.

Zelden ooit een (professionele) steward zo gedreven z'n mening weten verkondigen.  Ook de woordkeuze is opmerkelijk voor iemand die geacht wordt neutraal te zijn.  Dat de brave man voorzitter is van de Spaanse autosportbond zal wellicht toeval zijn maar had ik voor de keuze gestaan om hem Schumi te laten beoordelen of Luc zou ik toch eens goed moeten nadenken. 

Chance dat er nog een artikel 116 bestaat waarmee je iedereen ooit wel eens goed kan liggen hebben.

Olé

razzle_dazzle

Citaat van: damo op 30 mei 2006 - 20:54:27
Zelden ooit een (professionele) steward zo gedreven z'n mening weten verkondigen.  Ook de woordkeuze is opmerkelijk voor iemand die geacht wordt neutraal te zijn.  Dat de brave man voorzitter is van de Spaanse autosportbond zal wellicht toeval zijn maar had ik voor de keuze gestaan om hem Schumi te laten beoordelen of Luc zou ik toch eens goed moeten nadenken. 

Chance dat er nog een artikel 116 bestaat waarmee je iedereen ooit wel eens goed kan liggen hebben.

Olé

Kan je dit eens verduidelijken aub?

En ja die woordkeuze is niet echt neutraal te noemen, maar je weet natuurlijk niet in hoeverre zijn woorden verdraaid en 'opgeblazen' worden door dergelijke snertsites.

Ramses

Het was trouwens artikel 112 waarmee Schumachers tijden afgenomen werden ;)

Monaco lover

Vandaag terug gearriveerd in het "koude" Belgenland. F1 in Monaco is fantastisch, deze GP raad ik aan iedere F1 liefhebber aan.  :)

Deadman

Al met al was het toch niet echt een spectaculaire race. Maar dat kun je ook niet verwachten van Monaco. Het laatste kwartier begon het wat spannender te worden. Maar verder niet echte hoogstandjes.
PIL

Doefie

Citaat van: Deadman op 30 mei 2006 - 22:35:27
Al met al was het toch niet echt een spectaculaire race. Maar dat kun je ook niet verwachten van Monaco. Het laatste kwartier begon het wat spannender te worden. Maar verder niet echte hoogstandjes.

Eerste deel van de race gemist ? De momenten waarop Alonso, Räikkönen, Webber en Montoya vlak bij elkaar reden, en wat verderop Heidfeld - R.Schumacher - Liuzzi - Villeneuve - Coulthard - M.Schumacher - Fisichella - Rosberg ? :)

Welkom op het forum trouwens ;)