GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

FerrariMan

#360
Stond op de officiële website van Ferrari, frontpage:
Citaat'Schumacher demonstrated his worth as a driver and a man on the track, as did the Scuderia Ferrari Marlboro, who proved once more that it had the most competitive car on the circuit. Ferrari, as ever, accepted the decision of the sporting authorities despite firmly believing that if there is a shadow of a doubt, being hit with the maximum penalty harsh. Looking ahead with optimism, we would like to thank the man who is probably the greatest driver of all time for his performance today.

En reactie van Brawn:
Citaat
Ross Brawn, Ferrari Technical Director
"The car was very good during the race with good balance and performance. The Bridgestone tyres were excellent, both in terms of performance and consistency. It was just a question of trying to find ways through the traffic. We changed the strategy about half way through the race which gave us a break and enabled us to jump a few cars. I think we were very unlucky with the safety car which came out at just the wrong time. Obviously it's frustrating not to have had the results we could have had with the car this weekend but it will make us even more determined now for the rest of the season. We've got the car, the team, the drivers and the tyres and we'll be doing our utmost to close the gap on our rivals over the next eleven races."
Kan iemand mij uitleggen waarom de safetycar 'unlucky' was voor MS?

FerrariMan

En als laatste, een uitgebreide reactie van MS.
Dus ofwel liegt hij hier NOG meer, ofwel was het echt niet gepland:
CitaatAnyone who thinks that I deliberately wanted to wreck [Fernando] Alonso's lap is wrong," said Schumacher.

"And to those who think that, I can only say 'I'm sorry that it happened'."

I have to admit that certain things must have looked a bit curious from the outside

"That was certainly not the intention because I was not even aware of where Alonso was," said the 37-year-old Schumacher.

"We didn't have radio contact and I did not have any knowledge of who was driving out."

"I'm used to living with criticism and in certain situations you just have to live with it," said Schumacher.

"I think that there is a lot of prejudice involved, because no-one was really sitting in that car and knew how and why everything happened as it did.

"Without knowing the situation we had and what I felt, no one else is really in a position to accurately judge what happened from the outside.

"I have to admit that certain things must have looked a bit curious from the outside but there were reasons for that and I don't really want to elaborate on it. It's not really anyone else's business either."

You can't only have friends - you've got those who envy you and are foes

"Everyone's got some spots on their clean vests," he said.I believe that I've had for the most part a clean vest in the 15 or 16 years that I've been in Formula One and there are perhaps a few darker points in there where some may dispute or criticise things. But I can live quite well with that."

He added: "Those who opened their mouths and made their snappy comments are now certainly too chicken to come to me and talk to me one on one.

"The others who are more reasonable have come up to talk to me about it.

"It's like anything else in life. You can't only have friends. You've got those who envy you and are foes. You've got to come to terms with that. Why should it be any different than in real life?"

Wees maar zeker dat zowel Alonso en Raikkonen hierdoor een nog meer gemotiveerde MS aan hun been gaan krijgen.

Sept

Citaat van: Benny Dict op 28 mei 2006 - 22:13:08
Kan iemand mij uitleggen waarom de safetycar 'unlucky' was voor MS?

Omdat hij vlak achter Alonso reed, hij bleef dus op 1 ronde achterstand terwijl de nummers 2-6 achteraan het treintje konden aansluiten.. Hij heeft door de SC dus eigenlijk een ronde achterstand opgelopen.. Terwijl de rest weer kon aansluiten..
1991 - 2004 = 7

Senna

Citaat van: KVDracer op 28 mei 2006 - 18:01:46
Fisichella heeft wel weer laten zien wat sportief rijgedrag is. Eerst laat hij Alonso door om dan Raikkonen toch nog maar een bochtje op te houden en dit allemaal zonder sancties. Het spijtige is dat het altijd de verkeerde motoren zijn die ploffen.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze MS achteraan laten starten hebben. Senna is nog steeds de enige die hier 6 keer heeft gewonnen. En ze willen niet dat MS ook dit record afneemt. Achja, ik vind het al goed dat hij zijn achterstan heeft kunnen beperken. 21 punten achterstand, Massa moet Alonso er slechts twee keer afrijde  ;D

;)

Scuderia 01

nu owrdt het gewoon oorlog.

Ferrari zal niet meer comptitief zijn, ze zullen gewoon overklassen nu.
In maranello zijn ze nu woest geloof mij maar silverstone is al zeker voor schumacher en de daaropvolgende vrijwel zeker ook

McLaren_über_alles

Citaat van: Scuderia 01 op 29 mei 2006 - 07:54:45
nu owrdt het gewoon oorlog.

Ferrari zal niet meer comptitief zijn, ze zullen gewoon overklassen nu.
In maranello zijn ze nu woest geloof mij maar silverstone is al zeker voor schumacher en de daaropvolgende vrijwel zeker ook

Dus zo'n zielig voorval van MS zorgt ervoor dat ze plots alles en iedereen zullen overklassen?  :o :o

Mss had MS het dan wel gepland, omdat hij wist dat hij dan zeker da volgende GP's ging winnen  ;D...

Neenee, de enige die hier schade bij geleden heeft is (wederom) MS zijn imago. En wat de toekomst brengt zullen de volgende GP's uitwijzen...
Ken je die spreuk met de woorden "vel", "beer" en "geschoten"?  ;)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

razzle_dazzle

#366
Wat een ongelooflijke kwalificatie zaterdag. SCHITTEREND! Amusementswaarde 11!

Fier om als Ferraririst door het leven te gaan...

Of zoals Camps zei: ' mensen haten Schumacher omdat ze zelf niet brutaal door het leven durven gaan'. Wat een quote, die Hugo...2 nieuwe Faiencekes-galerijen erbij graag!!

Wat zagen we:


Een Schumacher met volonte die het race na race, jaar na jaar zwaarder te verduren krijgt. De van 'grinta' overlopende Duitser die weigert toe te geven aan de steeds terugkerende kritiek in de Tabloids en in de Paddock.

Een Massa die even lelijk als overroepen is - Maleisië buiten beschouwing gelaten.

Een wroetende Schumi, als een vol zeug op een cocktail cfk's, coke en lauw vervallen duvel-bier - oh, i love that - die met zijn Ferrari, Alonso en Briatore wou buitenspel zetten. Dat het niet echt gelopen is zoals het zou moeten lopen, laten we buiten beschouwing....

Buiten een naar Tongeren uitgeweken Riemstenaar ken ik er weinig die zo van de drift leven.
Sire, er zijn nog helden. Wsl is er in het Griekse godendom nog plaats voor twee...

En het resultaat dan, zegt u...dat men het steekt waar de zon niet schijnen kan.

Dit was een historische kwalificatie!! Een Kwalificatie die de F1 terug glans geeft. Een kwalificatie waar men binnen 10 jaar nog over praat. Een kwalificatie die de echte fan zijn verdiende glorie terug geeft.

DANK U FERRARI, en vooral, DANK U SCHUMI!

ps: wie durft mij arrogant noemen, als ik zeg dat Ferrari de eerstvolgende GP's wint?

Tim C

Ik zou eerder zeggen dat je dan mee met Jackie Stewart kan gaan. Die zei dat Ferrari in Engeland heel hard zal terugslaan.

McChouffe

Citaat van: Razzle_dazzle op 29 mei 2006 - 10:02:30
Wat een ongelooflijke kwalificatie zaterdag. SCHITTEREND! Amusementswaarde 11!

Fier om als Ferraririst door het leven te gaan...

Of zoals Camps zei: ' mensen haten Schumacher omdat ze zelf niet brutaal door het leven durven gaan'. Wat een quote, die Hugo...2 nieuwe Faiencekes-galerijen erbij graag!!

Wat zagen we:


Een Schumacher met volonte die het race na race, jaar na jaar zwaarder te verduren krijgt. De van 'grinta' overlopende Duitser die weigert toe te geven aan de steeds terugkerende kritiek in de Tabloids en in de Paddock.

Een Massa die even lelijk als overroepen is - Maleisië buiten beschouwing gelaten.

Een wroetende Schumi, als een vol zeug op een cocktail cfk's, coke en lauw vervallen duvel-bier - oh, i love that - die met zijn Ferrari, Alonso en Briatore wou buitenspel zetten. Dat het niet echt gelopen is zoals het zou moeten lopen, laten we buiten beschouwing....

Buiten een naar Tongeren uitgeweken Riemstenaar ken ik er weinig die zo van de drift leven.
Sire, er zijn nog helden. Wsl is er in het Griekse godendom nog plaats voor twee...

En het resultaat dan, zegt u...dat men het steekt waar de zon niet schijnen kan.

Dit was een historische kwalificatie!! Een Kwalificatie die de F1 terug glans geeft. Een kwalificatie waar men binnen 10 jaar nog over praat. Een kwalificatie die de echte fan zijn verdiende glorie terug geeft.

DANK U FERRARI, en vooral, DANK U SCHUMI!

ps: wie durft mij arrogant noemen, als ik zeg dat Ferrari de eerstvolgende GP's wint?


Amusementswaarde van deze post: 11. DANK U RAZZLE  ;D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#369
Citaat van: Tim C op 29 mei 2006 - 10:48:45
Ik zou eerder zeggen dat je dan mee met Jackie Stewart kan gaan. Die zei dat Ferrari in Engeland heel hard zal terugslaan.
Bron?

Terzijde, een bedenking die ik me net maak, Fisico start 9de met een WK winnende wagen.
MS 22ste.

Fisico geklopt en zelfs nog los gereden door MS...

Wat scheelt er toch met die gast? Ik zag daar vroeger een groot talent in. Of is negende starten nu echt minder voordelig dan buiten de top tien, kwa benzine opties enzo...? Absurd.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 29 mei 2006 - 11:16:45
Citaat van: Tim C op 29 mei 2006 - 10:48:45
Ik zou eerder zeggen dat je dan mee met Jackie Stewart kan gaan. Die zei dat Ferrari in Engeland heel hard zal terugslaan.
Bron?

Terzijde, een bedenking die ik me net maak, Fisico start 9de met een WK winnende wagen.
MS 22ste.

Fisico geklopt en zelfs nog los gereden door MS...

Wat scheelt er toch met die gast? Ik zag daar vroeger een groot talent in. Of is negende starten nu echt minder voordelig dan buiten de top tien, kwa benzine opties enzo...? Absurd.

Vergeet niet dat hij 5de zou gestart zijn dus hij had wss wel evenveel bezine mee als de frontrunners. Het valt me nu in dat hij een ronde vroeger binnen kwam dan Alonso.
Het is makkelijker op te schuiven met een zwaarder geladen wagen dan een lichtere wagen en een stop meer te maken. Maar idd, Fisi zit op het verkeerde pad, hij zal dringend moeten veranderen wil hij bij Renault blijven. Maar ik vrees er al een beetje voor. Er staat een Kovalainen te popelen om zijn stoeltje over te nemen, of dat van Alonso weliswaar.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 29 mei 2006 - 11:57:02
Citaat van: Benny Dict op 29 mei 2006 - 11:16:45
Citaat van: Tim C op 29 mei 2006 - 10:48:45
Ik zou eerder zeggen dat je dan mee met Jackie Stewart kan gaan. Die zei dat Ferrari in Engeland heel hard zal terugslaan.
Bron?

Terzijde, een bedenking die ik me net maak, Fisico start 9de met een WK winnende wagen.
MS 22ste.

Fisico geklopt en zelfs nog los gereden door MS...

Wat scheelt er toch met die gast? Ik zag daar vroeger een groot talent in. Of is negende starten nu echt minder voordelig dan buiten de top tien, kwa benzine opties enzo...? Absurd.

Vergeet niet dat hij 5de zou gestart zijn dus hij had wss wel evenveel bezine mee als de frontrunners. Het valt me nu in dat hij een ronde vroeger binnen kwam dan Alonso.
Het is makkelijker op te schuiven met een zwaarder geladen wagen dan een lichtere wagen en een stop meer te maken. Maar idd, Fisi zit op het verkeerde pad, hij zal dringend moeten veranderen wil hij bij Renault blijven. Maar ik vrees er al een beetje voor. Er staat een Kovalainen te popelen om zijn stoeltje over te nemen, of dat van Alonso weliswaar.

Fisico heeft er volgens mij gelegen, het verschil met Alonso is te groot (en niet alleen in deze race). Kovalainen komt zeker en het zou me niet verbazen moest Raikkonen volgend jaar in blauw-geel rondrijden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=General&PO_ID=36083
Citaat van: Jackie StewartI think Ferrari will overcome this weekend. Emotionally they will go to the next Grand Prix at the British Grand Prix at Silverstone and make a hell of a race out of it, he'll want to prove they are who they are, and Schumacher can certainly do that.

there you go, Ferrariman

razzle_dazzle

Mooie analyse van deze GP Tim ;).

Hamilton MASTER

Schumacher en 'grinta' passen niet in dezelfde zin...

Trouwens, dit is een term die in het wielrennen heel vaak gebruikt wordt maar ik zie hem in het formule 1 wereldje weinig betekenen buiten het doorzetten dan.

Ik zie 1 conclusie, Schumacher heeft veel proberen te herstellen en heeft dit mooi gedaan maar dit alles was het gevolg van een actie die lager is dan een team-order in Oostenrijk.

Waarom rijdt hij niet gewoon in tegenovergestelde richting naar Alonso ? ;)