GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:43:06
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:40:46
Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 17:35:51
Citaat van: Mikacouli op 28 mei 2006 - 17:33:11
Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 17:29:02

En 'gewoon opblazen' komt niet door oververhitting of wat? :) En voorbij Alonso geraken, zoals ik al zei, als je pitstop anderhalve seconde langer duurt dan zal je wel wat rondjes langer buiten kunnen blijven.

Kimi had donderdag al hetzelfde probleem. Door te traag rijden kreeg de motor te weinig koeling, en raakte zo de motor overhit. Ik denk dat er een grote kans is dat als er geen SC was geweest Kimi had uitgereden.
Dat hadden ze alvast gezegd op ITV Ramses. ;)

Iederéén reed achter de safetycar, maar het is toch altijd die Mercedes die stuk moet gaan. Een excuus voor een onbetrouwbare motor...
Misschien. Maar dat neemt niet weg dat hij zonder de SC mogelijk de race had gewonnen.

Dat zijn allemaal "als situaties". Webbers pitstop duurde 2.5 seconden langer. Wie weet kon hij Kimi voorbij. Als hij niet opgehouden was bij het dubbelen. Als er sneller blauwe vlaggen waren. Als. Het is niet zo ;)

Het is inderdaad niet zo, maar dan mag ik nog wel vloeken op de SC. Als je een voetbalmatch met 1-0 verliest en 2 keer op de paal hebt geschoten, dan is het toch ook normaal dat je gefrustreerd bent?

KVDracer

Fisichella heeft wel weer laten zien wat sportief rijgedrag is. Eerst laat hij Alonso door om dan Raikkonen toch nog maar een bochtje op te houden en dit allemaal zonder sancties. Het spijtige is dat het altijd de verkeerde motoren zijn die ploffen.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze MS achteraan laten starten hebben. Senna is nog steeds de enige die hier 6 keer heeft gewonnen. En ze willen niet dat MS ook dit record afneemt. Achja, ik vind het al goed dat hij zijn achterstan heeft kunnen beperken. 21 punten achterstand, Massa moet Alonso er slechts twee keer afrijde  ;D

Ramses

Citaat van: KVDracer op 28 mei 2006 - 18:01:46
Fisichella heeft wel weer laten zien wat sportief rijgedrag is. Eerst laat hij Alonso door om dan Raikkonen toch nog maar een bochtje op te houden en dit allemaal zonder sancties. Het spijtige is dat het altijd de verkeerde motoren zijn die ploffen.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze MS achteraan laten starten hebben. Senna is nog steeds de enige die hier 6 keer heeft gewonnen. En ze willen niet dat MS ook dit record afneemt. Achja, ik vind het al goed dat hij zijn achterstan heeft kunnen beperken. 21 punten achterstand, Massa moet Alonso er slechts twee keer afrijde  ;D

Die twee bochten kostten Raikkonen welgeteld 3 tienden. En de ronden daarop zat hij opnieuw onder de vleugel van Alonso. Te verwaarlozen dus. Als er iemand is die echt mag klagen over moeilijk voorbijgelaten te worden is het Mark Webber.

KVDracer

Citaat van: Ramses op 28 mei 2006 - 18:04:16
Citaat van: KVDracer op 28 mei 2006 - 18:01:46
Fisichella heeft wel weer laten zien wat sportief rijgedrag is. Eerst laat hij Alonso door om dan Raikkonen toch nog maar een bochtje op te houden en dit allemaal zonder sancties. Het spijtige is dat het altijd de verkeerde motoren zijn die ploffen.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze MS achteraan laten starten hebben. Senna is nog steeds de enige die hier 6 keer heeft gewonnen. En ze willen niet dat MS ook dit record afneemt. Achja, ik vind het al goed dat hij zijn achterstan heeft kunnen beperken. 21 punten achterstand, Massa moet Alonso er slechts twee keer afrijde  ;D

Die twee bochten kostten Raikkonen welgeteld 3 tienden. En de ronden daarop zat hij opnieuw onder de vleugel van Alonso. Te verwaarlozen dus. Als er iemand is die echt mag klagen over moeilijk voorbijgelaten te worden is het Mark Webber.

En het was Fisico die hem ophield, uit opdracht

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 28 mei 2006 - 17:14:06
Kdenk toch wel dat shumi zal vervangen worden zu
Kdenk dat jij echter de enige bent die dat denkt :P
Neen, voor zo een voorval gaat hij er heus niet uitstappen. Enfin, dat denk ik toch.

Voor mij was het een mooie race, helaas dat treintje rijden daar zo hopeloos is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 28 mei 2006 - 18:20:23
Citaat van: bogief1 op 28 mei 2006 - 17:14:06
Kdenk toch wel dat shumi zal vervangen worden zu
Kdenk dat jij echter de enige bent die dat denkt :P

Dan moet je dringend je ogen opentrekken. ???

Supermariobros

Mooie en spannende race tot aan de safety-car, daarna was er nog weinig te beleven. heel jammer van Raikkonen, Webber en Trulli. Ze waren allen aan een knappe race bezig.
Knappe remonte van Schumacher, van 22 naar 5!!!

Monaco mogen ze wat mij betreft afschaffen, inhalen is er zo goed als onmogelijk!

McChouffe

Citaat van: Schumi 2006 op 28 mei 2006 - 18:20:23
Citaat van: bogief1 op 28 mei 2006 - 17:14:06
Kdenk toch wel dat shumi zal vervangen worden zu
Kdenk dat jij echter de enige bent die dat denkt :P
Neen, voor zo een voorval gaat hij er heus niet uitstappen. Enfin, dat denk ik toch.

Ik denk dat het geen invloed zal hebben op de keuze van Schumacher. Een keuze die Schumacher, volgens mij, al voor zichzelf gemaakt heeft.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

bogief1

Citaat van: Jasper op 28 mei 2006 - 18:26:15
Citaat van: Schumi 2006 op 28 mei 2006 - 18:20:23
Citaat van: bogief1 op 28 mei 2006 - 17:14:06
Kdenk toch wel dat shumi zal vervangen worden zu
Kdenk dat jij echter de enige bent die dat denkt :P

Dan moet je dringend je ogen opentrekken. ???

shumi zei altijd, zolang ik plezier beleef aan de sport, blijf ik rijden. Ik denk niet dat dit weekend iets is waar hij nog lang zal van genieten. Hij werd van een 7-voudige kampioen naar een valsspeler gedregradeerd. Moest ik van hem zijn, dan kon me alles ginder niet meer schelen. Hij staat in de geschiedenisboeken als 1 van de groten, waarom z'n reputatie (verder) laten besmeuren?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Mikacouli

Mijn vermoedens worden bevestigd.

Kimi:
CitaatThen there was a small fire caused by a heat shield which damaged a wiring loom and that was the end of the race for me.

Dennis:
CitaatDuring Kimi's stop the exhaust temperature rose significantly and failed to cool sufficiently following his return to the track behind the Safety Car. The excessive heat burnt a wiring loom which finished his race

Haug:
CitaatI am sorry for Kimi who had to retire due to a heat shield fire

Zoals ik al zei, het is makkelijk om het op de motor te steken...

Jasper

Wat ook mijn vermoeden bevestigt dat Kimi uitgereden zou hebben zonder SC.

Tim C

Een hitteschild dat vuur vat, back to the drawingboard zou ik zeggen  ;D

Ramses

En het eerste persbericht waar ze expliciet zeggen dat het de schuld van x of y was moet nog geschreven worden bij dat team ;)

Hamilton MASTER

Ik wil een nieuwe trend starten...

Het is allemaal de schuld van Briatore en Renault !!!



Ramses

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 mei 2006 - 21:01:39
Ik wil een nieuwe trend starten...

Het is allemaal de schuld van Briatore en Renault !!!

En dat, dat is de schuld van Ferrari 8)