GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Supermariobros


Doefie

JVA heeft gelijk he. Het is niet omdat je 'de beste' bent, omdat je zevenvoudig wereldkampioen bent, dat je alles mag doen. Mag een koning doen wat hij wilt ? Mag je als hoogste topmanager een moord plegen ? Uiteindelijk zullen die mensen dan ook gestraft worden. Net als hier in de Formule 1. De vergelijkingen zijn misschien hard, maar het principe blijft hetzelfde. Had Alonso dat gedaan had er evenveel tumult geweest. Dan had je de Ferrarifans in de aanval horen gaan en de Renault-fans hem zo horen verdedigen. De normaalste zaak van de wereld.

Schumacher verdiende een straf, zover zijn we nu wel al. Of het te zwaar is of niet laat ik in het midden. Maar eerlijk of niet ? In de kartsport wordt je ook gediskwalificeerd als er een persoon naast de baan iets misdoet waar je begot zelf niets aan kan doen, en in veel gevallen ook niet wou dat die dat deed. Is dat dan ook eerlijk ?

"Penalty is penalty" gaat het gezegde. De scheidsrechter heeft gelijk. In dit geval de Stewards dan ook, en moet je je er maar bij neerleggen. Een schwalbe in het strafschopgebied wordt in het voetbal ook nog erg vaak penalty voor gefloten, ook al is het belange geen overtreding. Ook in dit geval. Ook al zou er wel degelijk iets gescheelt hebben, de beslissing van de scheidsrechters (de Stewards dus) blijft onveranderd.

Het kampioenschap over ? Ik geloof het niet. Denk aan 2000. Schumacher domineerde de eerste seizoenshelft, stond een straatlengte voor bij het begin van de zomer. En toch slaagde Häkkinen er in om op twee maanden tijd Schumacher voorbij te steken. Er zijn nog dubbel zoveel races als dat we al gezien hebben. Het kampioenschap gedaan ? Ferrari en Schumacher zullen er alles aan doen om de titel toch nog te veroveren. Het kampioenschap begint maar pas volgens mij.

En wie zegt dat Alonso gaat winnen vandaag ? To finish first, first you have to finish. Vorig jaar reed hij ook constant tweede en viel hij op 5 ronden nog naar vierde terug. Monaco is gevaarlijk. Één keer van de ideale lijn afwijken en daar gaat u race. Renault is goed maar niet onkwetsbaar. Vorig jaar hebben ze ook races aan de kant gestaan, laat het nu net die races zijn die we tegemoet komen. Monaco, USA (hebben ze nooit goed gepresteerd), Canada, ... veel kan er nog gebeuren.

Tim C


Hamilton MASTER




FerrariMan

#244
Feit is dat dit toch bij iedereen, zowel Ferrari fans als niet Ferrari fans een heel zure smaak gaat nalaten gezien een mogelijk spannend WK waarschijnlijk vandaag beslist zal worden.

Maar een belangrijke vraag, wat als het echt een ongewilde fout was? Wat dan?

En nog ééntje, waarom was er geen rode vlag ipv een gele? Zoals bij Massa?

FerrariMan

#245
Terzijde, Ferrari start uit de pits met nieuwe motor en aangepaste strategie. Wat is het beste dat ze hieruit kunnen halen? Misschien een één-stopper? Misschien heel licht en risico's nemen? Mijn grootste wens is nu dat Ferrari vandaag een dubbel scoort, wat echt wel onmogelijk is.

McChouffe

Citaat van: Doefie op 28 mei 2006 - 11:52:57
Of het te zwaar is of niet laat ik in het midden.

En daar draait het nu voor mij net om. Dat hij een straf krijgt, daar kan ik zeker mee leven. Maar ik vind de straf niet in verhouding tot hetgeen is gebeurd, zeker omdat niet met 100% zekerheid kan vastgesteld worden dat het opzettelijk is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

schumi4ever

Mijn mening : Het was een onopzettelijke fout die hem toevallig wel goed zou kunnen uitkomen. Maar daarom was het niet moedwillig de hele kwalificatie saboteren é. En inderdaad een fout waar je voordeel uit haalt moet rechtgezet worden, das overal zo.Ik vond de straf wat zwaar maar de toekomst zal wel uitwijzen of ze bij de volgende ook zo zwaar gaan straffen...

lieven

geen stop doen gewoon blijven door rijden :)

Scuderia Ferrari

Ik laat in het midden of het opzet was, maar feit is dat de FIA NOOIT zal kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk opzet in het spel is. Telemetrie zegt wel wat er gebeurde maar kan niet anticiperen waarom dat gebeurde omdat het onmogelijk is menselijke denkpatronen in een stel grafiekjes te herkennen. Daarom moet MS vrij worden gesproken wegens het gebrek aan bewijs. Net zoals in de justitiële wereld ben je wat mij betreft onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Hier lijkt het erop dat MS bij voorbaad al schuldig is verklaard door de overige mensen in de paddock, en dat de FIA naar hen heeft geluisterd in plaats van naar de feiten. Jammer, erg jammer.

lieven

ik zeg niet dat hij schuldig is en ook niet dat hij onschuldig is.
maar ik weet wel dat moest het alonso geweest zijn en hij die straf zou krijgen da iedereen zou zeggen: hij heeft het verdiend.
maar toevallig omda het bij een rooien is gebeurt is het allemaal ni fair...

Scuderia Ferrari

Citaat van: lieven op 28 mei 2006 - 12:14:11
ik zeg niet dat hij schuldig is en ook niet dat hij onschuldig is.
maar ik weet wel dat moest het alonso geweest zijn en hij die straf zou krijgen da iedereen zou zeggen: hij heeft het verdiend.
maar toevallig omda het bij een rooien is gebeurt is het allemaal ni fair...
Dat is onzin.

Doefie

#252
Citaat van: lieven op 28 mei 2006 - 12:14:11
ik zeg niet dat hij schuldig is en ook niet dat hij onschuldig is.
maar ik weet wel dat moest het alonso geweest zijn en hij die straf zou krijgen da iedereen zou zeggen: hij heeft het verdiend.
maar toevallig omda het bij een rooien is gebeurt is het allemaal ni fair...

Dan heb je de blauw-gelen die hem met hand en tand gaan verdedigen ;)

Citaat van: Tim C op 28 mei 2006 - 11:54:51
Keep dreaming...

Een seizoen bestaat uit 18 races, niet uit zes. In 1999 zou Schumacher ook meedoen voor de titel, in 2000 was Häkkinen na zes races al uitgeteld, in 2003 zou Schumacher op zijn sloffen kampioen worden, in 1976 was Lauda met twee vingers in de neus wereldkampioen geworden als hij niet gecrasht was, enz... Het punt is, er wordt pas eind oktober voor de laatste keer dit seizoen afgevlagd, niet straks om half vier. We hebben nog vijf maanden, geen vijf uur.

lieven

Citaat van: Scuderia Ferrari op 28 mei 2006 - 12:08:48
feit is dat de FIA NOOIT zal kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk opzet in het spel is. Telemetrie zegt wel wat er gebeurde maar kan niet anticiperen waarom dat gebeurde omdat het onmogelijk is menselijke denkpatronen in een stel grafiekjes te herkennen. Daarom moet MS vrij worden gesproken wegens het gebrek aan bewijs.

dus al die keren dat iemand gestraft wordt door iemand anders op te houden ofzo mag ook niet bestraft worden, ahjaneen ge weet niet wat die zijn denkpatroon was.
is juist dezelfde redenering.
zet fisico dan maar weer 5 plaatsen naar voor op de grid want ja hij zat mss naar de schone meiskes te kijken toen hij coulthard zijn snelle ronde verbrod.

lieven

Citaat van: Doefie op 28 mei 2006 - 12:22:01
Citaat van: lieven op 28 mei 2006 - 12:14:11
ik zeg niet dat hij schuldig is en ook niet dat hij onschuldig is.
maar ik weet wel dat moest het alonso geweest zijn en hij die straf zou krijgen da iedereen zou zeggen: hij heeft het verdiend.
maar toevallig omda het bij een rooien is gebeurt is het allemaal ni fair...

Dan heb je de blauw-gelen die hem met hand en tand gaan verdedigen ;)
maar zoveel zijn der hier nu ook weer niet ;)