GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

lieven

kvin de straf toch te erg
dan ze hem dan zijn snelste ronde afnemen ofzo ma toch ni helemaal vanachter?
maar ferrari start nu wel met zijn twee autos opdezelfde lijn ;)
ma toch vanachter is ni goe :(
hopelijk kan kimi winnen en is er onze sato nog die alonso der uit rijd :p

Senna

Het zou me niets verbazen als we nu in een keer te horen krijgen dat hij besluit om op te houden.

Tim C

Citaat van: Senna op 28 mei 2006 - 00:03:05
Het zou me niets verbazen als we nu in een keer te horen krijgen dat hij besluit om op te houden.
dito

Sept

Allemaal goed en wel, maar het gaat niet in mijn hoofd dat iemand die weet dat hij mogelijk (!!!) maximaal 2-3 plaatsen zal verliezen, dus uiteindelijk nog steeds derde of vierde, eventjes heel z'n race gaat hypotekeren om toch koste wat het kost die pole te behouden.. Maar goed, we zullen zien wat morgen brengt, een regenvlaagje ofzo ;)
1991 - 2004 = 7

schumie2003

Veel te zware straf. Vorige race geen Safety car gekregen en nu dit.
Nog een vraagje: Mag Alonso zijn snelste tijd verbeteren onder geel?

FerrariMan

#215
De straf is er zwaar over. Het riekt naar een 'we zullen nu eens uithalen naar Ferrari om de critici te doen zwijgen'-actie van de FIA.

Race zit erop, enkel een DNF van Alonso kan het WK in leven houden.
In alle andere gevallen is het over en uit.

Een coureur van het kaliber Schumacher riskeert een hele race niet in één moment. Kwaad opzet was het niet.

Trouwens, hebben ze daar nu acht uren voor nodig gehad? Voor zo'n slechte uitleg?

En stel, dat het echt per ongeluk was, en dat hij er eerlijk waar niets aan kon doen...wat doet dat dan nu met hem?

Dit gaat uitdraaien op een regelrechte ramp. Mark my words.

nassen

Dit gaat mij te ver!!! Als men de bewijzen heeft om hem te  bestraffen, ok. Maar hij kan max. 9 andere rijders opgehouden hebben, hoe kan hij dan naar de 22ste plaats gezet worden??  Ik ga dit jaar voor het 16de jaar achter elkaar live naar een wedstrijd kijken, maar dit gaat te ver!!! 

Luc

Wat zou Luc over dit incident vinden??

Als je zo in de loop van de namiddag een toerke door een pitlane maakt en merkt dat de handbewegingen van Whitmarsh, Briatore, Webber, verscheidene GP2 jochies en wie weet ik nog allemaal, heel erg lijken op de handbewegingen van Schumacher, dan weet ik dat er 'stront aan de knikker is'. Vooral de bijhorende glimlach spreekt boekdelen.

Even een opinie.
Eerst en vooral, Schumacher 'crashte' niet. De auto kwam onbeschadigd uit het maneuver, zelfs geen flat spot.
De auto viel stil? Door het antistall systeem 'valt' een F1 niet zo maar stil door even rechtdoor te rijden, we moeten zodoende kunnen snappen dat Schumacher dit maneuver opzettelijk uitvoerde.

Bijzonder 'smart thinking', om een F1 ster van de eerste rij te quoten, maar heel erg typerend voor de huidige F1.
Tot vorig jaar nog was Schumacher hier mee weg gekomen. De tijden van de wisselende stewards, waren voor Schumacher ideaal. Deze, meestal niet zo op de hoogte zijnde, kerels waren makkelijk te overtuigen. Er zat geen continuïteit in de sancties en het leek er erg op dat Schumacher met zo wat bijna alles weg kwam.
Nu is er een vaste steward. Iemand die weet waar de klepel hangt en die snapt waarover het gaat.
Dat is het eerste verschil met vroeger.

Het tweede verschil is dat Schumacher niet meer voor halfgod aanzien wordt. Hij 'is op zijn retour'. Wil nog één keer wereldkampioen worden, bijzonder moeilijk, en dan stoppen. Hij wil geen Räikkönen naast hem in die andere Ferrari.
En iemand die aan zijn laatste jaar bezig is, die misschien zelfs aan het lobbyen is om die dekselse Kimi uit die andere Ferrari te houden om zijn eigen schitterende carriere te kunnen rekken, die heeft minder krediet dan de superieure Schumacher van weleer die iedereen naast hem overklaste, overheerste is misschien een beter woord.

Is het jullie opgevallen dat Massa ditjaar al voor Schumacher is geëindigd, was het in Maleisië? Zou dat in het verleden ooit gebeurd zijn? Neen, nooit werd het toegestaan, zelfs niet in het begin van het seizoen, dat de waterdrager voor de meester eindigde.
Er waren natuurlijk misverstandjes, maar de regel was dat Schumacher voor zijn teammaat eindigde.

Nu is Todt veel minder geneigd om dit toe te staan.
Ook in Ferrari is Schumacher niet meer overheersend. Massa's manager is Nicolas, zoon van, Todt. En Todt weet wat voor vlees hij volgend jaar in de kuip gaat krijgen.
Misschien is Todt Schumacher wel liever kwijt dan rijk. En Schumacher houden voor één seizoen om Räikkönen mis te lopen, wil Todt dat wel? Wil Todt niet dat Schumacher stopt, zodat hij volgend jaar niet in kommer en kwel moet zien dat die dekselse Fin toch maar de conitinuïteit van Ferrari veilig stelt.

Misschien dus, heel misschien, heeft Todt zich niet meer met hand en tand tegen de stewards verdedigd. Hij is het misschien wel een beetje beu, met 2007 in het vooruitzicht, om steeds weer op zijn knieën te gaan tegenover alle anderen.

Neen, voor mij is er gisteren in Monaco, geschiedenis geschreven. Is het slot van Schumacher's carriere bezegeld.

En de straf, natuurlijk is die straf te zwaar. Ik vertelde iedereen die het horen wilde dat ze gewoon Schumacher's snelste tijd zouden afpakken. En als Todt en/of Brawn de verdediging had gevoerd zoals in het verleden, dan was Schumacher met deze straf 'aangepakt'..
Maar de vaste steward, de tijden waarin we leven, de toekomst van Ferrari,....hebben allemaal bijgedragen tot deze zware straf voor Schumacher.

Of het een goede zaak is, ach, ik had Schumacher veel liever mee zien strijden om de overwinning.
Ware het niet mooi geweest om rondenlang een treintje Alonso, Schumacher, Räikkönen door de straten van Monaco te zien denderen.
Wensten we allemaal niet een beetje dat Alonso naast het podium zou vallen en willen we niet allemaal dat de kloof tussen de Spanjaard en de 'anderen' niet uitgroeit zodat we een strijdende (want dat kan hij) Alonso het seizoen zien uitrijden in plaats van een boekhouder zoals vorig jaar?

Monaco 2006, dit gebeuren draagt zonder twijfel bij tot Schumacher's beslissing. Hij geloofde stevast in het feit dat hij met dit maneuver weg zou komen.
Maar hij schatte de tijd verkeerd in.
De tijd waarin jongeren de dienst uitmaken en waarin één jongere volgend jaar de dienst gaat uitmaken bij 'zijn' team. Dat laatste weet natuurlijk niemand met zekerheid, behalve Schumacher, Todt, Brawn en die jongere, en enkelen uit zijn omgeving. En met die wetenschap in gedachten is Schumacher gisteren niet even sterk verdedigd als vroeger.
Jammer maar aan alle heerschappij komt ooit een einde. Al had het voor Schumacher mooier mogen eindigen, volgens mij, met een plaats op het trapje bij Albert, zondag namiddag.
mijn gedacht op www.eze.be

Boudewijn

De straf voor Schumacher vind ik te zwaar maar wel gepast,een paar plaatsen achteruit was ook wel goed geweest.Maar het is toch weer HIJ die zoiets doet.
Ik vind dit ongepast voor een zevenvoudig kampioen,en het is ook zijn eerste vergrijp niet.

Ferrari 2010

#219
Pff, ik hoorde het nieuws vanacht om 2 uur op de radio. Volgens mij een veel te zware straf, zeker voor zo een krankzinnige uitleg. Hij remde harder dan gewoonlijk terwijl hij een gewone snelheid had. Is dat een reden? Voor mij niet hoor, als ik de beelden bekijk zie ik weinig grip met de voorbanden.

Ik vraag mij trouwens af wat er was gebeurt als hij bijvoorbeeld wel zen voorvleugel had stukgereden of iets dergelijks?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Iedereen gaat er al van uit dat Alonso gaat winnen...

Vergeet niet dat Kimi gisteren over de 3 qualificaties de snelste tijd achter zijn naam had staan.
Het feit dat je tijden gaat schrappen tussen de sessies door vind ik dom.
Iedereen kan al eens achter een trage wagen zitten. Je moet echt veel geluk hebben en formule 1 staat toch niet puur voor geluk ?

Schumacher is te zwaar bestraft maar iemand met zijn kwaliteiten had uit deze situatie kunnen raken.

Kimi wint, voor Alonso en Trulli, zo zie ik het.



Tim C

Je moet verder kijken dan deze race. Zelfs al wint Kimi en Alonso wordt tweedes, dan nog is het kampioenschap voorbij. There's no way dat Kimi en/of Webber de volgende races weer kunnen meespelen met de top...

Exit kampioenschap, exit Michael...

dj Peter

#222
Proficiat Flavio.... Bij deze hoop ik echt dat Fernando vandaag serieus crasht en zijn been breekt, en dat meen ik. Al is die kans erg klein want die jongen neemt geen risico.





Supermariobros

Ik vind een straf terecht, maar veel te zwaar. Ze hadden gewoon zijn beste tijd moeten ontnemen.

Wel heel jammer dat het kampioenschap op deze manier al na zes races voorbij is.

Nu zie ik Schumacher toch echt niet doorgaan met racen na dit jaar.

Xavier

Ik vind die straf ook maar niks. Kampioenschap over tenzij Alonso crasht. Ik heb nog nooit voordien gehoopt dat iemand zou crashen, maar nu hoop ik dat hij gewoon zijn vleugel of voorwiel eraf rijdt in rascasse. Dat zou ik wel mooi vinden.
May the force be with Montoya!!!