GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Tim C

Inderdaad, wanneer hij lijkt te draaien gaat hij weer rechtdoor. Hij had toen wel een lockup rechts vooraan. Langs de andere kant staat z'n stuur compleet gedraait...

Moeilijke zaak

Ferrari 2010

Inderdaad, alweer zie ik de beelden, en ik blijf eruit concluderen dat hij als hij gewoon had doorgereden eveneens niet gedraaid had geraakt. Hij probeert dat te verhinderen door even rechtdoor te gaan en grip te winnen, helaas kon dat niet baten...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Ferrari/MS-fan zijn. Niet altijd gemakkelijk....

Doefie

Is de eerste keer dat ik de beelden zie (kwalificaties gemist door te werken) en ik geloof ook wel dat het opzet was hoor. De manier waarop hij erdoor gaat is niet de normale gang. Zelfs al zou er iets aan die wagen schelen, wat kan natuurlijk, dan nog ga je er niet zo door. Tenzij u wiel er echt half afligt of u achterwielophanging doorgebroken is. En geen van beiden is zo het geval.

Nuja, we zien morgen wel. Is goed om veel stof te doen opwaaien naast het circuit maar uiteindelijk binnen een dik jaar is iedereen het toch vergeten.

Tim C

Hoe meer ik het zie, hoe meer het op een ongeluk lijkt waar hij niet al te veel moeite voor doet om er uit te geraken...

Maar om daar zo'n ophef rond te maken, pfff

dj Peter

#200
Citaat van: McChouffe op 27 mei 2006 - 21:26:20
Citaat van: SaffierFM op 27 mei 2006 - 20:53:41

k'Heb de indruk dat er over dit "foutje" meer commotie wordt gemaakt dan over de wanvertoning van Indianapolis 2005,je weet wel, die optocht met zes auto's...


Ik weet dat de FIA erover waakt dat er geen filmpjes op het internet circuleren,maar kan ik ergens (op het net) nog beelden bekijken van Michael's stuurfout ?

U vraagt, wij draaien:
thanks!  ;)  Ik zag de beelden wel rechtstreeks en vond het toen al een vreemd "maneuver". Nu, na het diverse keren te bekijken valt mij precies op dat op het einde van het filmpje de voorwielen precies niet evenwijdig meedraaien.Het lijkt althans zo.

sledge

#201
Het is officieel: Schumacher start naast Massa op de laatste rij  ???

Bronnen: atlasf1, Sky News, ...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Doefke


Das wel echt raar om te zien vind k..die jongen draait aan zijn stuur en pas wanneer hij een kwart draai heeft gedraaid draaien de wielen...komt dit misshien doordat de wielen geblokkeert zijn.?

En wa is er mis hoe hij de bocht instuurt??? Volgens mij komt hij gewoon met te veel snelheid aan rascasse (je ziet bij het begin van het remmanouvre (net na da klein knikje naar links) de auto zo een beke van links naar rechts gaan) Doordat hij te veel snelheid kon hij zijn bocht niet meer goed nemen, wielen wat geblokkeerd, en dan proberen te corrigere..maar aangezien het zo smal is in monaco..wel..zijn draaicirkel was te groot / of de vangrails te dicht.

Khoop echt nie dat ie bestraft wordt...kzou het jammer vinden. Volgens mij was ie wa overmoedig...en heeft hij geluk gehad dat ie zijn voorvleigel niet beschadigd heeft.

Trouwens:Wat als schumi niet van de rem was gegaan en gewoon met zijn wagen rechtdoor had geschove -> voorvleugel eraf en pole position..zou er dan nog zoveel comotie zijn???
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Tim C

Einde van het kampioenschap, proficiat Fernando en Renault met uw tweede opeenvolgende titel. Vergeet geen bloemen te sturen naar de FIA en Maranello.

Juan Pablo

Terecht, maar het haalt wel de spanning uit de race, Renault wint op zn sloffen nu  :-\

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Senna

Citaat van: Juan Pablo op 27 mei 2006 - 23:18:25
Terecht, maar het haalt wel de spanning uit de race, Renault wint op zn sloffen nu  :-\

Williams zal toch zijn best doen om roet in het eten te gooien, en dan is er nog de Iceman. Inderdaad terecht, gelukkig steekt niet iedereen zijn kop in het zand.

Tim C

Citaat van: Stewards"Nadat de rijder een snelle tijd neerzette in sector 1, verloor hij tijd in de tweede en kwam hij uiteindelijk aan bij bocht 18 (Rascasse) tegen een snelheid die amper verschilde van zijn vorige ronde. Hij ging toen zo hard in de remmen dat zijn beide voorwielen blokkeerden waardoor hij moest bijsturen om de wagen onder controle te krijgen."

"Dit deed de rijder zonder de barrière aan bocht 18 te raken. De motor van de wagen viel daarop uit, waardoor de wagen een deel van het circuit blokkeerde."

"Na het bestuderen van alle gegevens kunnen de stewards geen goede reden bedenken waarom de rijder zo hard, excessief en ongebruikelijk remde op dit deel van het circuit. Daarom concludeerden we dat de rijder zijn wagen opzettelijk stopte tijdens de kwalificatie op het moment dat hij de snelste tijd in handen had."

"Artikel 112 geeft de Stewards het recht om eender hoeveel rondes van een rijder te schrappen na een inbreuk. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk. De Stewards hebben daarom beslist alle tijden van Michael Schumacher te schrappen. Hierdoor zal de rijder moeten starten van achteraan op de grid."

phil69

alé kom, ferrari en shumi fans
u niet laten ontmoedigen door zon incidentje.
Schumi moet nog da recordje breken van een gp-overwinning vanuit de slechtste startplaats ooit.
heeft hij nu een unieke kans om dit te verwezelijken, toch?
ik zie nog een dubbel voor Ferrari

;D

Monaco lover

Ben toch nog in Monaco geraakt ( nog snel vlucht, tickets, scooter en overnachtingen kunnen boeken ) en heb het incident "live" kunnen zien, zo goed als recht voor mijn neus ( zat op tribune V net na Rascasse ) Duidelijk opzet van Schumacher om Alonso te beroven van de pole. Straf is terecht. Al een geluk dat er nog internetcafés bestaan hé !  ;) ;) ;)

Tim C

Nog een geluc voor internetcafé's.

Ik vind de straf er over, zeker met het gevolg op het kampioenschap dat nu compleet voorbij is...