GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Ramses op 27 mei 2006 - 11:13:22
En dat is allemaal de schuld van Ferrari 8)

Die woorden krijgen weer wat meer betekenis  ;D

Een spijtige fout van de Duitser. Ik geloof niet dat het opzettelijk was, toch niet in Monaco. Williams doet er in ieder geval al heel wat minder druk over dan Renault, terwijl ze ook veel verloren hebben door deze situatie.

En het blaast weer wat leven in het forum  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Senna

Martin Whitmarsh relayed Kimi Raikkonen's joking comments in an interview with Speed TV. "(Kimi) said Michael should have used his right hand and covered the camera while he did it."

;D

Jasper

Kimi Räikkönen: "Michael should have used his right hand and covered the camera while he did it."

;D ;D


EDIT: een halve minuut te laat >:( :P

FerrariMan

Citaat van: Senna op 27 mei 2006 - 18:34:53
Martin Whitmarsh relayed Kimi Raikkonen's joking comments in an interview with Speed TV. "(Kimi) said Michael should have used his right hand and covered the camera while he did it."

;D
;D

Heeft die Fin dan toch humor?  :)

Xavier

Ik geloof ook niet dat het opzettelijk was. Volgens de onboard beelden zag je dat hij idd zn wielen blokkeerde losliet en dan opnieuw remde, maar ik denk dat dat is omdat hij in eerste instantie nog wou insturen maar dat hij merkte dat hij het niet ging halen. Bovendien kan je zien dat hij, nadat hij bijna stil stond, nog probeerde weg te draaien, maar dat hij enkele cm's te kort komt. Om dit opzettelijk te doen zou je toch al heel straf moeten zijn. Nu vind ik Schumacher wel straf, maar dit? Ik geloof het niet.
Het zou jammer voor de wedstrijd zijn hem naar achter te zien schuiven. Nu zullen we mss nog een mooi gevecht zien. Alhoewel, Alonso heeft al gezegd dat hij niet persé hoeft te winnen. Het zal dan waarschijnlijk worden alsof Schumacher een trekhaak heeft en Alonso op sleeptouw neemt.
May the force be with Montoya!!!

FerrariMan

Heb net de beelden nog eens bekeken...en ik twijfel nu toch een beetje.

Ik zeg NIET dat dit zijn plan was, maar eens hij eerst in de fout ging, deed hij volgens mij toch te weinig moeite om eruit te komen. Met andere woorden, hij ging in de fout (verloor grip vanachter) en daarna gaf hij er gewoon aan toe zonder teveel tegenstribbelen.

Dit kan je natuurlijk niet als competitievervalsing bestempelen, echt niet. Het kwam hem gewoon heel goed uit.

Ten tweede, MS heeft kinderen. Zo iemand gaat heus de crashes niet gewillig opzoeken, wetende dat er een horde wagens aankomt in een blinde bocht...waar hij stil staat.

Samengevat, het ging mis, en veel moeite om het op te lossen kwam er niet gezien het een ideaal scenario was.

Renault moet minder roepen.

De langverwachte strijd is er.

McChouffe

#141
Citaat van: Senna op 27 mei 2006 - 16:25:40
Senna en Raikkonen hebben zoiets nooit geflikt.

Ik herinner mij nochtans een discutabel maneuver in de kwali's ergens vorig jaar waar het leek of Raikkonen expres even naast de baan ging om zand op de baan te krijgen omdat Alonso vlak daarna zijn snelle ronde moest rijden.

En Senna: Japan 1990 was ook best discutabel.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Senna

Citaat van: Benny Dict op 27 mei 2006 - 18:43:38
Heb net de beelden nog eens bekeken...en ik twijfel nu toch een beetje.

Ik zeg NIET dat dit zijn plan was, maar eens hij eerst in de fout ging, deed hij volgens mij toch te weinig moeite om eruit te komen. Met andere woorden, hij ging in de fout (verloor grip vanachter) en daarna gaf hij er gewoon aan toe zonder teveel tegenstribbelen.

Dit kan je natuurlijk niet als competitievervalsing bestempelen, echt niet. Het kwam hem gewoon heel goed uit.

Ten tweede, MS heeft kinderen. Zo iemand gaat heus de crashes niet gewillig opzoeken, wetende dat er een horde wagens aankomt in een blinde bocht...waar hij stil staat.

Samengevat, het ging mis, en veel moeite om het op te lossen kwam er niet gezien het een ideaal scenario was.

Renault moet minder roepen.

De langverwachte strijd is er.

Lees dit eens.
http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3265_1248771,00.html

FerrariMan

Citaat van: Senna op 27 mei 2006 - 18:47:30
Citaat van: Benny Dict op 27 mei 2006 - 18:43:38
Heb net de beelden nog eens bekeken...en ik twijfel nu toch een beetje.

Ik zeg NIET dat dit zijn plan was, maar eens hij eerst in de fout ging, deed hij volgens mij toch te weinig moeite om eruit te komen. Met andere woorden, hij ging in de fout (verloor grip vanachter) en daarna gaf hij er gewoon aan toe zonder teveel tegenstribbelen.

Dit kan je natuurlijk niet als competitievervalsing bestempelen, echt niet. Het kwam hem gewoon heel goed uit.

Ten tweede, MS heeft kinderen. Zo iemand gaat heus de crashes niet gewillig opzoeken, wetende dat er een horde wagens aankomt in een blinde bocht...waar hij stil staat.

Samengevat, het ging mis, en veel moeite om het op te lossen kwam er niet gezien het een ideaal scenario was.

Renault moet minder roepen.

De langverwachte strijd is er.

Lees dit eens.
http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3265_1248771,00.html

Daar staat weinig zinnigs in, toch? Een hoop veronderstellingen. Een hoop oude koeien en een mikpunt op het hoofd van één rijder. Toen Kimi de baan even ging vuil maken voor Alonso was er toch ook niet zo'n reactie? Toen de McLaren en Renault eind vorig jaar elkaar een beetje op de baan gingen ophouden was er toch ook niet zo'n reactie?

Er zijn teveel moraalridders. En hypocrieten.

Senna

@Benny Dickt,

We verschillen dus van mening wat dit betreft, nu maar afwachten wat de stewards durven te doen.

KVDracer

Als ik mij niet vergis mag je tijdens een kwalificatie, wanneer er een gele ronde gezwaaid wordt, je rondetijd niet verbeteren. En ik vraag mij af waarop Briatore zo zit te kakken? Is hij het seizoen '94 mss vergeten, toen de Benettons met de illegaalste wagen rondreden die je  maar kon bedenken, maar ze konden het nooit deftig bewijzen. Dat hij het nu maar bewijst over MS, bewijs is wel dat FA zijn snelste ronde gereden heeft tijdens de gele vlag situatie.

Ferrari 2010

Ik heb net de beelden gezien op video omdat ik vandaag niet thuis was. Ik heb het incident van Schumacher en Masa meermaals bekeken. Massa was direct duidelijk vond ik, wagen vondt achteraan geen grip meer, begint te slippen, en gaat de muur in.

Schumacher wilde draaien, maar heeft precies geen grip. Zet zen wielen terug recht terwijl hij veronderstel ik remt, om dan vervolgens terug te draaien. Echter te laat waardoor hij er blijft vast zitten. Opzettelijk? Ik geloof het niet.

Ik kan begrijpen dat ze dit bij Renault niet leuk vinden, het is ook niet leuk, maar ik denk niet dat ze recht hebben tot mekkeren. Alonso heeft zover ik heb kunnen zien niet bepaald vertraagt, maar ik weet niet hoe je die bocht normaal gezien uitkomt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Senna

Fisi is al teruggezet naar plaats 10, nog even en we meten wat ze met Schumacher gaan doen.

FerrariMan

Citaat van: Senna op 27 mei 2006 - 19:12:39
@Benny Dickt,

We verschillen dus van mening wat dit betreft, nu maar afwachten wat de stewards durven te doen.
Het is geen kwestie van wat ze 'durven' doen, want je doelt duidelijk op het 'FIA durft Ferrari niks doen' standpunt. Het is eerder kwestie van te 'kunnen bewijzen' of het met opzet was.

Zolang men niks kan bewijzen, kan men hem ook niks maken. Punt.
Indien ze dat wel kunnen, dan weten we dat straks.

Jasper

Citaat van: Senna op 27 mei 2006 - 19:18:35
Fisi is al teruggezet naar plaats 10, nog even en we meten wat ze met Schumacher gaan doen.

Waar haal je dit? Ik kan het nog nergens vinden...